Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Universal studios vs. Disney's California Adventure

Discussie gestart

Brandsdirk

Volgende week moeten we een keuze maken tussen de Disney's California Adventure of de Universal studios. Wat is het leukste Attractiepark? Beide gaat niet want we gaan ook al naar Six flags vanwege de achtbanen. Wie kan ons advies geven? Alvast bedankt
#1 - 13-06-2009, 19:38 uur

Marianne

Universal is een aanrader als je in film bent geinteresseerd. De studiotour is geweldig, en ook de verschillende shows. Maar ik zou er niet alleen voor de attracties naar toe gaan. In dat geval zou ik naar California Adventure Park gaan, of doe een combiticket met disneyland, dan kun je daar 's morgens vroeg en in de avond nog naar toe. Hou er wel rekening mee dat je vanuit LA veel tijd kwijt bent als je in de spits naar Anaheim rijdt. Of wil je alles vanuit Oceanside doen? Dan zou ik niet naar LA op en neer rijden.
Je kunt ook naar disney en dan bij en van de studio's zoals Warner Bros een studiotour doen. Dat kost je niet zo veel tijd en is goed te combineren met een dag LA/Hollywood. Kan echter niet in het weekend.

Marianne
#2 - 14-06-2009, 14:19 uur

Pol

Allereerst wil ik vermelden dat ik in geen van beide parken ben geweest. Dus ik ken de parken zélf niet. Ik ken wel een (vrij groot) deel van de attractie en kan me een goede voorstellingen van de parken maken. Dit komt doordat ik in Universal Studios in Orlando ben geweest, wat op heel veel vlakken (met name qua attracties) overeenkomt, diverse Disneyparken heb bezocht (zodat ik diverse attracties al ken) en omdat ik me enigszins in de parken heb verdiept.

Universal Studios is een echt film park met enkele attracties. De shows en zie attracties (studio tour) voeren de boventoon en daarnaast zijn er een aantal pretpark-attracties (Mummy, Simpsons, etc). Het is een echt filmpark.

DCA is daarentegen een echt attractiepark. Het park heeft wel shows, maar de pretpark-attracties zijn in de meerderheid. Een echt pretpark dus.

Mijn advies is dus om te kiezen wat je wilt zien: ga je voor de filmbelevingen in USH óf voor het 'gewoon-pret-hebben' in DCA?

(Misschien dat je al veel Disneyparken hebt bezocht of al in Universal Studios Orlando of Osaka bent geweest, dan zou ik de attracties eens naast elkaar gaan leggen en kiezen wat voor wat je nog niet gezien hebt of juist nog een keer wilt doen)
#3 - 16-06-2009, 16:56 uur

Brandsdirk

Hoi,
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties. We hebben besloten om naar de universal studio's te gaan. Aangezien wij allebei een film liefhebbers zijn is de keuze toch niet zo heel moeilijk.
#4 - 18-06-2009, 18:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15