Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Utah

Discussie gestart

Benneke

Wie heeft er de national parken in Utah recent gedaan ,
en kan me iets wijzer maken in welke zeker te doen , in welke volgorde , dus welke route best te nemen ,
en wat zeker niet te missen , graag merkte ik wel op dat de trip die ik plan voor volgend jaar met de kids gebeurt .
Een link naar bv iemand z'n ervaring is eveneens welkom ,
bedankt

#1 - 24-11-2008, 17:30 uur

hdeweert

Hallo Benneke

Welkom terug op het USA4ALL Forum.
Op de volgende link kun je all Parken in Amerika vinden

http://www.nps.gov/

de volgende link vind je alle parken van Utah

http://www.nps.gov/state/ut/

Hoe en welke parken je zou moeten aandoen hangt geheel van je eigen smaak etc af. En met kinderen is het al net zo, vinden zij Disney leuker dan de grand Canyon?
Kijk dus eerst eens wat je zelf denkt te willen doen en zien.


Harm
#2 - 24-11-2008, 18:55 uur

Marianne

Wij zijn de afgelopen zomer naar Arches en Canyonlands en naar Zion geweest.Bryce haden we al eens gedaan en hebben we nu overgeslagen.
Wij reizen ook met kinderen (15 en 13 jaar). In ons 2008-verslag kun je er meer over vinden.
Een absolute aanrader vonden we de Fiery Furnace walk in Arches. Ook de Narrows in Zion is geweldig om met kinderen te doen.

Marianne
 
#3 - 24-11-2008, 21:39 uur

jerbia

Wij (2 volw, 2 kinderen) hebben in mei dit jaar o.a. Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce en Zion bezocht. In ons reisverslag kun je er meer over lezen.
#4 - 24-11-2008, 22:02 uur

Hans B

Wij (2 volw + 2 kind) hebben vanaf 2001 tot nu met de camper door de VS en CND gereisd.
Onze reisverhalen staan onder onze camperfoto, klik op het wereldbolletje.
Wellicht zijn er routes en of tips bij die je kunt gebruiken.
Verder hangt het van je eigen wensen af wat je leuk vindt om te doen of te zien.

Hans
#5 - 25-11-2008, 14:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Arches is erg mooi bij ondergaande zon. Canyonlands en DeadHorse zo vroeg mogelijk bezoeken. In Zion moet je eigenlijk de Narrrows doen of de wandeling naar Angels Landing (zonder kids).
#6 - 25-11-2008, 17:35 uur

Benneke

Allemaal al bedankt ,
wat ik eigenlijk bedoel is het volgende ,
ik weet wat ik wil doen , nml eerst in Salt lake City zelf één dag wat rondhangen , om dan ( niet in deze volgorde ... )
Arches , Bryce , Zion , Capitol en Canyonlands  te doen , waarna richting Grand Canyon te gaan ,
wat ik eigenlijk een beetje wil meekrijgen is routeinfo , volgorde van bezichtiging , en wat zeker niet over te slagen ,
zodat we op kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk te zien krijgen ,
ik wil nammelijk , daar het de kinderen hun eerste bezoek aan USA is , eveneens ook nog LA , SFO en SD doen ,
maar hier weet ik m'n weg best wel ,
dus wie helpt me op weg kwa wat zeker te bekijken , routes , mogelijkheden tot overnachting enz
voor de trip beginnende in Salt Lake City ,  gaande richting Grand Canyon , met tussendoor bezoek aan 5 bovengenoemde parken ,

Thxs .
#7 - 07-12-2008, 15:04 uur

Marianne

Dan zou ik zeggen eerst Zion (eventueel nog Kolob Canyon), dan Bryce, Capitol Reef, Canyonlands, Arches en dan naar de Grand Canyon iva Monument valley).
Wij vonden de I70 geweldig mooi, maar dat is minder handig, dus dan wordt het de (saaie) I15. Of je zou eerst Moab moeten doen, en dan Capitol Reef,  Bryce en de North Rim en via Zion naar Las Vegas. Dan kun je Page ook ook nog meenemen.

Misschien is Fodor's Complete Guide to the National Parks of the West iets voor jullie? Ik vind het een prachitge gids, met niet alleen een uitvoerige beschrijving van de parken, maar ook met verschillende routes.

Marianne
#8 - 07-12-2008, 15:44 uur

Benneke

Thanks Marieanne

ik heb dat boek gelijk bestelt ,
'kheb ineens nog een extra pakje onder de boom voor de kids  ;) ,
andere info of ervaringen nog steeds welkom ,

#9 - 09-12-2008, 15:40 uur

Benneke

ik wil hier nog is ff op terugkomen , daar we al iets verder staan , tickets zijn al uitgegeven ,
nu de route uitstippelen ,
ik kwam tot de volgende ruwe route ,
We landen op Salt Lake City , en wensen hier ook enkele uurtjes rond te kijken ,
dan zou de rit in grote lijnen zo lopen :
SLC - via I15 naar Zion ( ja 'kweet het , dik 4 uur en half rijden , maar zal niet veel anders opzitten vrees ik ... ),
Zion - Bryce
Bryce - Capitol
Capitol - Arches
Arches - Moab - Canyonland
Canyonland en Glenn Canyon
Glenn - Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Vegas
wie heeft hier commentaar op ,
wie kan me , uit zijn eiegen ervaring vertellen hoeveel dagen we zouden nodig hebben voor deze trip , stel dat we bv in Zion en  Arches een wandeling zouden maken ,
en verder de parken in grote lijnen willen bekijken ,
Ook info over de te nemen route , of verbeteringen aan deze ruwe route zijn welkom ,

Thanks
Benneke

 
#10 - 25-03-2009, 13:32 uur

Hans B

Hoeveel dagen heb je totaal ter beschikking?

Volgens mij reis je wat vreemd door het Utahse land.
Ik zal thuis op de routeplanner ingeven of er een logischere route is, waarbij je minder hoeft te reizen.

Arches kun je best wel 2 dagen doorbrengen.
Een lange wandeling is die naar de Double-O-Arch (10 km)
Een redelijk stevige is naar de Delicate Arch (1u stevig bergop). Heel mooi is om een zonsondergang mee te maken.
Verder zijn er diverse kortere wandelingen te maken.

Zion ook 2 dagen en enkele wandelingen maken (Angel's Landing, Narrows) zijn langere wandelingen.
verder heb je ook diverse kortere wandelingen.

Bryce 1 volle dag
Rij naar het eind van het park en doe op de terugweg alle uitzichtspunten aan.
Maak zeker de wandeling Navajo/QueensGarden trail (enkele uren)

Page - Lake Poweel - Glen Canyon dam
Antilope Canyon
Glen Canyon bezoek in de dam
Lake Powell boottocht?

Capitol Reef
Hebben wij enkele uitzichtpuntjes bekeken, niet gewandeld.

succes, Hans

#11 - 25-03-2009, 15:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Hallo
Je maakt al een rare start. Van SLC naar Zion is 500 km dit kost je al bijna een dag.
Verder geef je niet aan of je weer vertrekt van SLC of vanuit Las Vegas. En hoeveel tijd je er zelf voor denkt uit te trekken.
Je kunt overwegen om eerst naar Moab te gaan dat is 377 km en van daaruit verder te gaan. Verder hangt de tijd die je
over een route gaat doen af van wat je zelf denkt te gaan zien en doen. Voor een boottocht naar de Rainbow bridge vanuit
Page ben je b.v. een dag kwijt.

Harm
#12 - 25-03-2009, 17:29 uur

Benneke

al bedankt ,
verder ff meegeven ,
De "rare "start heb ik bewust gekozen om de aansluiting naar Page en Grand Canyon makkelijker te maken , anders verliezen we daar kostbare tijd , klinkt dit logisch ?
Ik rekende 7 dagen om allé parken plus een kleine bezichtiging van SLC te doen , lange wandelingen lukt niet daar de kinderen ( jongste is 8 ) erbij zijn , maar in Zion en Arches  zouden we de meeste tijd willen spenderen , en dan twee dagen voor de Grand Canyon , dan verder naar Las Vegas , en door naar CA , maar hier ken ik m'n weg bijna beter dan thuis ;) ,
dus terug richting thuis na 21 dagen via LAX .

Benneke
 
#13 - 25-03-2009, 22:01 uur

Marianne

Ik heb even gekeken hoe de route loopt, en dat ziet er toch niet slecht uit lijkt me, zie hieronder.



Als je de optimale route berekent ziet het er zo uit, misschien toch beter?



Marianne
#14 - 25-03-2009, 22:09 uur

Hans B

Het is een kwestie van keuzes maken.
In het voorstel van Marianne ga je de Monument Valley missen.
Ik heb ook geprobeerd een logischere route te maken, maar dan mis je Capitol Reef.
Als ik zou mogen kiezen zou ik C.R. eerder laten vallen dan Mon.V., maar dat is persoonlijk.
Of je houd je gewoon bij je eigen route en je rijd wat meer mijlen.
succes, Hans


#15 - 26-03-2009, 17:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15