Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van-alles-wat vragen over zomerreis ZW

Discussie gestart

leendert en maria

Beste mensen :D
Dankzij vele tips van het forum krijgt onze reis voor as zomer al aardig vorm. We (gezin met 2 kinderen van 12 en 14) hopen eind juli - half aug. de volgende reis te maken:
1 (22 juli), vlucht naar Phoenix, auto ophalen
nacht: la quinta Inn Ph. North
2, naar Sedona - Slide Rocks - daarna door naar GC
nacht: Maswik Lodge, South
3, 's middags helicoptervlucht in GC, daarna naar Page
nacht: Best Western Arizona Inn
4, dam en omgeving kijken, evt. zwemmen, canyon tour
nacht: Best Western Arizona Inn
5, ochtend naar MV, jeeptour (?), eind van de dag naar Mexican Hat (cabins zijn vol...)
nacht: San Juan Inn - Mexican Hat
6, via mooie route en stops naar Capitool Reef
nacht: sandstone Inn Torrey
7, naar BC
nacht: cabin op Ruby's Inn
8, BC
nacht: cabin op Ruby's Inn
9, naar Zion
nacht: canyon ranch motel
10, Zion
nacht: canyon ranch motel
11, naar Las Vegas
nacht: Flamingo
12, einde van de dag naar Furnace Creek
nacht: cabin in Furnace creek
13, via stops in DV naar Lee Vining
nacht: Murphey's Motel
14, naar Yosemite
nacht: tent in White Wolf
15, 16 en 17 Yosemite
nacht: tent in Camp Curry
18, via mariposa naar de kust (Monterey of Carmel)
nacht: nog in te vullen
19, whalewatching, aquarium, kijken big sur
nacht: zelfde cabin of hotel als dag 18
20, naar SF, voor 18.00 auto inleveren (union square)
nacht; nog in te vullen
21, SF
nacht: nog in te vullen, hotel valkbij vliegveld
22, vertrek naar huis :'(

Over de reis heb ik nog wat verschillende vragen:
MV: Is het de moeite om de jeeptour te doen? Of zie je net zo veel en zo mooi als je de route met je eigen auto doet?
Canyon:als ikhet goed begrijp zijn er een aantal verschillende cayons te doen in Page, lower en upper. Mijn man kan goed op vlakke ondergrond lopen maar hobbelige ondergrond of klimwerk wordt lastig, kan alleen als het eenbeetje hobbelig is en met langzaam tempo. Welke van de tours is dan het meest geschikt en toch ook mooi?
klimmen:Dochter wil graag een keer 'bergklimmen', ze heeft geen ervaring (behalve verschillende klim-feestjes bij de plaatselijke klimwand). Heeft iemand hier ervaring mee en waar kun je het beste zo'n beginnersles/een dag(deel) doen? Capitool Reef wellicht?
kanoen/raften: Volgens de info van het forum kunnen we raften in Yosemite (maar is meer dobberen) of kanoen in Techatticup (onder Henderson) maar daarvoor moeten we toch wel een stuk omrijden. Op zich niks mis mee maar die dag gaan we liever meteen door naar Las Vegas. In Page heb ik gekeken naar de 'smooth water float trip' maar ik ben nog niet overtuigd of dat echt een leuke tour is, lijkt me nogal passief. Weet iemand een plek op/dichtbij onze route waar nog andere mogelijkheden zijn om te kanoen of te raften?
En verder: wat missen we nog in deze reis? Tips zijn meer dan welkom.
Bedankt vast voor de moeite (al was het alleen al het lezen van dit hele verhaal...) ;)
maria





#1 - 22-02-2010, 19:50 uur

Marianne

Rock climbing kan bij yosemite, zie hier voor informaite over lessen. Ik zou geen ander mogelijkehden weten voor lessen, maar misschien kun je met google wel iets vinden.

Raften zou ik ook niet weten, zeker geen spectaculaire tochten, daarvoor zal augustus ook al te laat in het jaar zijn. In Yosemite is het zelfs de vraag of het nog kan, vaak is dat eind juli al afgelopen.
Misschien zijn er ergens mogelijkheden op de Tuolumne River.
Wellicht heb je iets aan deze site of deze.

Ik ben niet bekend met de jeeptour bij MV. Het kan ook met je eigen auto, dan heb je natuurlijk de tijd aan je zelf. Voglens mij mis je niets. Het is alleen vervelnd als je iets met je auto krijgt.

Wat Antelope Canyon betreft: bij de Lower moet je een stuk afdalen via een trap. Verder is het redelijk vlak, maar niet overal. Je kunt er in je eigen tempo doorheen lopen, zonder gids (je wordt er wel met een gids naar toe gebracht maar daarna mag je zelf rondkijken). Of de upper beter is wat dat betreft zou ik niet weten.

Marianne
#2 - 22-02-2010, 20:22 uur

Nici

Wij zijn in 2004 in de upper geweest. Ik heb daar toen geen trappen gezien. Klimwerk kan ik me ook niet meer herinneren. Misschien dat je aan het eind (achterkant) van de Canyon over een aantal stenen moest klimmen, maar dat was niet echt klimmen te noemen (stuk of 4 grote rotsen waar je tussendoor kon). Wat ik niet weet is of erdoor een flash floods iets gewijzigd is.
Wij vonden het iig zo indrukwekkend dat wij dit jaar weer terug gaan. Mocht ik mijn man meekrijgen dan wil de ik photographers tour doen.
Wij gaan in juni, dus mochten er trappen of klimwerk in zitten, kan ik je dat nog even terugmelden. Laat het maar weten.

groetjes, Nicoline
#3 - 22-02-2010, 22:03 uur

henny en an

Wij zijn in 2008 in Upper geweest en het is inderdaad ,volgens mij, helemaal vlak.
Wel was het erg druk maar iedereen kreeg voldoende mogelijkheid om foto's te nemen(zonder mensen erop).
Het was een van de hoogtepunten, ook door de jeeptour erheen.
Momumentvalley zou ik zelf met de auto doen, was heel goed te doen en je hebt alle tijd aan je zelf.
#4 - 23-02-2010, 05:59 uur

Tet14

Hier is een schema voor de Antelope Upper Canyon tours: http://reservations.powellmuseum.org/CanyonTours.html  deze tours vertrekken van Page. Je kan ook naar de ingang van de Canyon rijden en een tour maken. Prijzen zijn gelijk en de wachttijd bij de canyon kan nogal oplopen. De canyon is helemaal vlak.
Monument Valley: Je auto is niet verzekerd als je zelf rijdt en de weg kan slecht zijn.  Een tour vanaf de parkeerplaats kan naar gedeelten van MV gaan die niet voor de zelfrijders te bereiken zijn maar ik weet niet of dat de moeite waard is. Wij hebben ook zelf gereden. Het eerste stukje vanaf de parkeerplaats is een beetje tricky. Zanderig en een heuvel.  De uitzichten van het visitor center op de Mittens zijn fantastisch maar het best 's middags
Grand Canyon: Eerst naar Sedona, dan naar Slide Rock dan een stop bij Oak Creek Canyon en dan nog naar GC. Hoe laat denk je aan te komen?  En dan nog een heliflight de volgende morgen en daarna naar Page. Dat is wel heel kort voor GC. Imo doe je de heliflight het beste 's morgens (minder turbulenties en de lucht is helderder (spelling?) maar met zo kort aan de rim zou ik helemaal geen vlucht maken en meer tijd nemen voor de stops onderweg. Maar uiteraard moet je dit zelf weten.  Met zo weinig tijd voor bv Sedona zou ik in Sedona alleen naar Chapel of the Holy Cross gaan. Is prachtig evenals de uitzichten. Het huis dat je beneden je ziet kost 34 millioen dollar.......het is maar dat je het beseft -lol-
www.raftthecanyon.com neemt meer dan een halve dag, dus als je ook nog andere dingen wil zien in Page heb je daar niet veel tijd voor. Voor een dagje Page raad ik vaak aan:
Lekker ontbijt, dan naar Hoseshoebend overlook, vervolgens naar Antelope Canyon en daarna Glen Canyon Dam en Lake Powell.
Voor Bryce. Als je vroeg vertrekt uit Torrey kan je 's middags al wat van Bryce zien en dan ook nog de volgende dag voordat je naar Zion gaat. Voor velen is dat genoeg tijd voor Bryce. Hangt er ook vanaf hoeveel tijd je aan Capitol Reef wil besteden. Prachtig NP en te vaak overgeslagen.
Vanaf Las Vegas. Als je laat in de middag naar DV vertrekt en dan de volgende dag naar Lee Vining wil, is je tijd voor DV beperkt. Wellicht een dag minder Yosemite en een dag extra in Las Vegas. Dan kan je 's morgens vroeg naar DV en meer tijd voor DV.
Monterey en omgeving. Als je zowel het Bay Aquarium wil bekijken en ook nog een whalewatch cruise wil doen, ben ik bang dat Big Sur erbij inschiet om nog maar niet te spreken van Point Lobos SR.
Tenslotte: Aan het eind van een dergelijke prachtige reis is het wel lekker om de laatste 2 dagen in SF te zitten. 1 dag is wel erg kort.....choices, choices.
Tet
#5 - 23-02-2010, 11:38 uur

Chris RTA

Ik ben in september nog in de upper canyon geweest. Dit is geheel vlak en je loopt door zand alsof je over het strand loopt.
Wij hebben niet de photographer tour gedaan. Maar zorg er wel voor dat je de tour van 11:30 hebt. Dan zit je in dezelfde tijd daar als de photographers tour. Wij werden verplicht om door te lopen terwijl de foto tour mocht blijven staan op die bewuste plek waar die licht straal het grootst is. Ik heb toen gewoon ook foto's gemaakt terwijl ik langs liep. Gewoon een beetje brutaal zijn.









#6 - 23-02-2010, 15:00 uur

leendert en maria

Mooie foto's Pipo Chris!! Super. Anderen ook bedankt voor alle praktische tips, ik ga ze verwerken in mijn 'vakantieplanner' :D
Tet, vanuit Phoenix gaan we rechtstreeks naar Slide park en na een paar uurtjes vertrekken we ook rechtstreeks naar de GC. Ik heb de verkeerde indruk gewekt dat we eerst naar Sedona gaan en dan pas door naar het Slide park. Sedona zelf slaan we dus over. Dat moet dan toch lukken zo? Overigens stoppen we ook niet bij de Oak creek canyon... (vast wel mooi, maar ja, choices...)
De klim-en watertips ga ik ook uitgebreid bestuderen, super veel dank hiervoor! Marianne,  rock-climbing in Yosemite lijkt me super, daar gaan we ons voor opgeven :afro:
Nicole, ik heb ondertussen ook op de site van alles-amerika gekeken, hierop staat ook duidelijk wat de verschillen zijn tussen de upper en de lower, ook info over trappen en dergelijke, maar bedankt voor je aanbod. En vast een mooie reis toegewenst in juni!

En nog een balngrijke vraag namens de kinderen: Waar is de beste stop op onze route om te shoppen (we zijn Nederlanders: graag een outlet)?
Maria
#7 - 23-02-2010, 21:00 uur

Nici

In Las Vegas zitten er 2, zie het kaartje: http://www.premiumoutlets.com/centers/index.asp
Wij gaan die bij SF uitproberen (Gilroy).
Boven Phoenix schijnt ook een grote te zitten. Jullie komen er wel langs (Anthem), maar daar hebben jullie geen tijd voor denk ik http://www.outletsanthem.com/go/gMap.cfm

Nicoline
#8 - 23-02-2010, 21:33 uur

yvonn

jeeptocht in Mon.Valley, wij hebben het gedaan. Eerst een stukje zelf gereden maar al gauw terug gegaan. De weg is slecht en je bent continue bezig de kuilen te ontwijken en eigenlijk mag je met een huurauto niet op een "rough road" rijden, hoewel we het toch altijd wel eens doen. Met de jeeptocht kom je verder het park in dan met de eigen auto. Ik heb er geen spijt van gehad.
Bryce Canyon is prachtig en je moet daar echt gaan wandelen. Antilope Canyon tracht er om ongeveer 12.00 uur te zijn ivm lichtval.


yvon
#9 - 23-02-2010, 23:48 uur

leendert en maria

Nog even een vraag over Rock climbing in Yosemite: dit willen de kinderen graag doen maar ik twijfel welke van het aanbod ik moet kiezen; first or second. Heeft iemand hier ervaring mee? En was het nodig om vooraf te resereveren? Als het nodig is reserveeer ik van te voren maar als het niet zo druk is beslis ik liever ter plaatse, in overleg met de instructeurs. Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Maria
#10 - 09-03-2010, 11:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15