Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van Death Valley naar LV over scenic drive

Discussie gestart

twarnik

Beste Marianne,

In jullie reisverslag van 2006 las ik dat jullie van LV naar Death valley zijn gereden over
de Red Rock Canyon Scenic Drive.
Deze zomer doen wij deze route in omgekeerde richting : van DV naar LV. We vertrekken vanuit
Furnace Creek over Badwater, Shoshone, Pahrump. Waar of hoe kunnen we ergens die Scenic Drive oprijden?
Kunnen we er gewoon doorrijden of is dit een Loop?

bedankt alvast voor de info

groeten, twarnik
#1 - 31-05-2010, 23:24 uur

Jez

Ben niet Marianne, maar weet wel het antwoord  ;)
De Red Rock Canyon Drive is de 159, een zijweggetje vanaf de 160, de weg van Pahrump naar Vegas. De 159 brengt je middenin Vegas, als je wilt.
Het is geen loop, dus je kunt er zo doorrijden. En het is prachtig!
Wij waren er in 2007, dag 6 (www.eysbroek.nl)
#2 - 31-05-2010, 23:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Ik hoef al niet meer te antwoorden  ^-^, maar toch nog even een link naar een overzicht met routes van las Vegas naar Death Valley, zie hier. Er staat een handig kaartje bij.

Marianne
#3 - 01-06-2010, 09:24 uur

jellevr

Leuke tip , kunnen wij ook nog meepikken :)
#4 - 01-06-2010, 10:24 uur

Tet14

Je kan nv159 nemen naar Las Vegas maar de scenic drive loopt door Red Rock en neemt al gauw 1-1.5 uur extra.
#5 - 01-06-2010, 11:31 uur

twarnik

Bedankt aan iedereen voor deze snelle reactie  >:D
Ook het kaartje van de verschillende routes is hééééél l praktisch.

Het uurtje à anderhalf uurtje nemen we er graag bij, we hebben wel gekozen voor de binnenbaantjes
via Badwater, Shoshone, Pahrump, voor onze tocht van DV naar LV. Hoeveel tijd zal dit ongeveer in totaal dan
in beslag nemen? Zou dit lukken in 5u

Twarnik
#6 - 01-06-2010, 12:35 uur

twarnik

Ik heb dan ook een beetje een analoge vraag voor de trip van LV naar Zion.

Via dit forum las ik over 'Valley of fire'. Is het hier ook mogelijk om er door te rijden richting
Zion NP of is dit eerder een serieuze omweg? En welke route moeten we dan volgen?

groetjes
Twarnik
#7 - 01-06-2010, 12:43 uur

Hans B

Om bij de Valley of Fire te komen kun je over de I-15 en dan afslaan bij de Valley Of Fire Hyw (afslag mile 75).
Je kunt dan eventjes heen en weer.

Verder is er de mogelijkheid om LV via de Lake Mead Blvd (147) te verlaten en daarna de 167 te gaan volgen.
Deze weg is echter een heel stuk omrijden.

Indien je tijdens je vakantie geen rode rotsen tegenkomt, zou ik deze omweg maken.
Jij gaat naar Zion, Bryce, etc.. met allemaal rode rotsen.
Ik zou dan de omweg niet maken, maar dat is persoonlijk.
#8 - 01-06-2010, 13:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Via Valley of Fire is wel een omweg, maar wij vonden het zeer de moeite waard. Wij reden het in 2008 (zie hier voor het verslag van die dag) Ik weet niet meer hoe lang wij er over deden; we vertrokekn om 11 uur uit Springdale en hebben in Las Vegas nog gezwommen voor we gingen eten - om een idee te geven. Jullie gaan de andere kant op en moeten dus de klok een uur vooruit zetten, hou daar wel rekening mee.
Als je genoeg tijd hebt zou je deze Wave kunnen proberen te vinden.

Voor het stuk van LV naar DV zul je inderdaad ongeveer 5 uur uit moeten trekken denk ik - wij gingen pas in de loop van de middag weg en waren om 7 uur in Furnace Creek.

Marianne
#9 - 01-06-2010, 13:07 uur

Tet14

Voor Valley of Fire kan je ook gemakkelijk een paar uur uittrekken en wij houden erg van de route via Lake Mead maar die is idd wel een omweg. Wat wil je allemaal in DV gaan doen? Je kan wel zeggen van FC naar Badwater en door maar wil je geen tijd besteden aan bv Devils Golf Gourse, Artists Drive, Zabriskie Point, Dante's View etc. Ik heb het al meer op de forums gezegd, maar van Badwater naar Soshone rijden en dan naar Pahrump neemt langer dan van Badwater terugrijden naar FC en dan 190 naar DV Junction en via Pahrump naar Las Vegas.
Tet
#10 - 01-06-2010, 14:04 uur

Freddytex

Voor zover ik weet is de red rock canyon road een zijweg van de 159. De 159 is een verlenging van de Blue diamond (160)naar de charleston blvd(159)tot de W.Charleston blvd. Zie eens op ggogle maps
#11 - 01-06-2010, 21:02 uur

twarnik

Bedankt voor de nuttige tips. :afro:

In DV komen we reeds de dag voordien aan voor de middag, dan nemen we eerste een frisse duik in het zwembad
en gaan nadien Zabriskie point, Dante's view, Artist Drive, Badwater etc. bezoeken. Als de temperaturen het ons
niet te moeilijk maken uiteraard....

Op het plannetje van Marianne lijkt me de 'Most Scenic route' wel leuk om te doen om van DV naar LV te gaan , via de old spanish trail.
Ik hoop dat deze te berijden is met een gewone huurauto (geen 4x4)...

Voor de Valley of fire zullen we de opgegeven tips nog eens goed bekijken, daar zijn we nog niet echt uit...

heel tof zo'n forum, ik heb dankzij jullie al heel veel inspiratie opgedaan om van onze reis deze zomer iets unieks te maken >:D

thanks!

twarnik
#12 - 01-06-2010, 22:56 uur

Tet14

Old Spanish trail is verhard. Geen 4wd nodig. Als je nog eens iets bizonders in DV wil zien zou je ook naar Ash Meadows kunnen gaan. Deze wegen zijn niet geasfalteerd maar prima met elke auto te berijden.
#13 - 01-06-2010, 23:15 uur

Jez

De route naar Aguereberry Point is ook prachtig en bovenaan heb je een magnifiek uitzicht over Death Valley. Het is alleen geen makkelijke route; onverhard, smal en erg bochtig. Je moet er geen tientalen tegenliggers tegenkomen.
#14 - 01-06-2010, 23:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Nog een aanvulling op de Red Rock Canyon National Conservation area, zoals het volledig heet. Het is een gebied toegankelijk vanaf de SR159, en bevat een 13 mile scenic drive in de vorm van een loop. Het gebied kent een fee van $7, maar de national park pass is ook geldig. Gisteren was ik in het gebied, maar het wemelde van de secret service "YOU MUST NOT STOP, SLOW DOWN OR PULL OVER ON THE SCENIC DRIVE UNTIL YOU HAVE REACHED HIGH POINT OVERLOOK".
Ja, als Amerikanen iets doen dan doen ze dat heel goed.
Wat bleek: Michelle Obama was daar op bezoek.
[url=http://ochairball.blogspot.com/2010/06/michelle-obama-speaks-at-red-rock.html]http://ochairball.blogspot.com/2010/06/michelle-obama-speaks-at-red-rock.html[/url]

Het park kan ik van harte aanbevelen voor een kort bezoek, er zijn hele mooie rotsformaties te zien, veldjes met de Mojave Yucca's, en als je geluk hebt zijn er wilde paarden en burros te vinden. Deze worden beschermd door de (let op!) Wild Free Roaming Horses and Burros Act of 1971. "People feeding, attempting to feed, riding, attempting to ride, handling, or otherwise harassing or disturbing wild horses or burros are subject to a citation."
Dit is een voorbeeld van een zorgvuldige definitie.
Dat voeren geldt trouwens voor alle wilde dieren, want deze beesten zien mensen dan als verstrekker van (slecht) voedsel en gaan bij wegen staan waar ze door het verkeer omkomen, en  kunnen de aanval inzetten om voedsel af te dwingen, simpel gezegd.
Het visitor center is geopend van 08:00 uur tot 16:30 uur.
#15 - 03-06-2010, 07:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15