Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van Las Vegas naar Lake Isabella...hoe?

Discussie gestart

esther

We zijn al enige tijd onze reis voor mei 2005 aan het voorbereiden. Wie kan me vertellen of de route door death valley over de california Highway 178 goed berijdbaar is met een camper. (30 feet)

Verder wil ik graag nog weten welke route aantrekkelijker is:
- door death valley, via Trona, ridgecrest, weldon, Lake Isabella naar Bakersfield
óf
- door death valley, via Olancha, Ridgecrest, Weldon Lake Isabella naar Bakersfield.

Weet iemand of de 178 ná lake Isabella tot aan Bakersfield goed bereidbaar is?
(veel haarspeldbochten??, sterk stijgend of dalend??)

Alvast bedankt,
Esther
#1 - 18-11-2004, 17:35 uur

Ronald Verhoog

Hallo Esther,
Ik heb eens met een camper (19ft) dwars door Death Valley gereden en heb er geen problemen gehad. Ook Lake Isabelle heb ik aangedaan, Ik neem aan dat je Lake Isabelle bedoelt die vlak aan de kust ligt Santa Margharita??

Ronald
#2 - 19-11-2004, 22:14 uur

Bakvet

Wie kan me vertellen of de route door death valley over de california Highway 178 goed berijdbaar is met een camper. (30 feet)


Ja, komend vanaf Shoshone zit er natuurlijk wel een stijle pas in, maar mag geen probleem zijn voor een huurcamper. Dit is een mooie route, Badwater is natuurlijk een verplichte stop. Het kleurrijke Artists' Drive is helaas niet geschikt voor zulke lange voertuigen.

Bij Furnace Creek heb je een paar mooie campings. Je moet alleen niet te lang in de zon blijven zitten:


Als je Death Valley weer uit rijdt kan je niet direct via de 178 - Emigrant Canyon Road (te smal en slecht wegdek). Je moet 18 mijl verder de Panamint Valley Road namen ofwel de 190 blijven volgen tot Olancha.

Verder wil ik graag nog weten welke route aantrekkelijker is:
- door death valley, via Trona, ridgecrest, weldon, Lake Isabella naar Bakersfield
óf
- door death valley, via Olancha, Ridgecrest, Weldon Lake Isabella naar Bakersfield.


Bij Olancha kom je op een 2 x 2 baansweg, je rijdt langs de oostkant van de Sierra Nevada. Er is verder weinig te beleven onderweg.

De weg via Trona is een zeer rustige weg, ik vind hem persoonlijk mooier. Er zit 1 lange stijle klim in. (Wanneer je vanuit DV via Olancha rijdt heb je nog een veel langere klim.) Als je tijd overhebt zou je een bezoek aan de ghost town Ballarat kunnen brengen (via een dirt road). Er is niet veel meer van over, maar de General Store wordt gerund door een plaatselijk befaamde gold-miner, Rocky Novak, die altijd wel belangstelling heeft voor buitenlandse bezoekers.

Trona was eens een welvarend chemie-stadje. Bijna alle op de aarde voorkomende mineralen werden er in het opgedroogde Searls' Lake gedolven. Het is nu in verval geraakt, maar de fabriek draait nog volop.

Ridgecrest is de enige stad van betekenis in de omgeving. Hier vind je grote supermarkten en natuurlijk ook een Wal- en een K-mart.

Weet iemand of de 178 ná lake Isabella tot aan Bakersfield goed bereidbaar is?
(veel haarspeldbochten??, sterk stijgend of dalend??)

Alvast bedankt,
Esther

Je kan het eventueel zelf opzoeken op http://www.topozone.com/
Zoek naar Lake Isabella, CA, speel vervolgens een beetje met de schaal-instellingen. Dan kan je de weg helemaal volgen. Ik heb zelf effe snel gekeken, zo te zien volgt de weg een rivierbedding, dus het zal wel meevallen.

Is er iets bijzonders in Bakersfield te doen? Ik had een interessante plaats verwacht met al die olie-rijkdom en studenten, maar in werkelijkheid leek het wel of de tijd er 30 jaar had stilgestaan.
#3 - 19-11-2004, 23:57 uur

esther

Ronald,
Bedankt voor jouw antwoord, maar ik bedoelde lake Isabella bij Sequioa NP.  Op de kaart is de weg vanuit death valley behoorlijk bochtig, en dan met name het stukje vanaf lake Isabella naar Bakersfield.
Verder vroeg ik me af of er in het stuk vanaf death valley hoge passen voorkomen op via de 178 naar lake Isabella.
Esther
#4 - 21-11-2004, 13:01 uur

esther

Hoi Bakvet

Hartelijk dank voor jouw uitgebreide antwoord. Ik heb de weg op de bijgevoegde link in ieder geval al gevonden,
Citaat
De weg via Trona is een zeer rustige weg, ik vind hem persoonlijk mooier. Er zit 1 lange stijle klim in. (Wanneer je vanuit DV via Olancha rijdt heb je nog een veel langere klim.)


De stijle klim vanaf Trona is wél te doen met een camper?

Heb jij zelf ervaring met de 178 van Ridgecrest naar Lake Isabella en van daaruit weer met het laatste stuk van de 178  van Lake Isabella naar Bakersfield...
Op de kaart is deze weg namelijk behoorlijk bochtig,...
Esther
#5 - 21-11-2004, 13:17 uur

gary787

Je moet wel even in de gaten houden waar je de camper huurt en wat de voorwaarden in het contract zijn...
Ik heb een paar keer bij Cruise America een camper gehuurd en in het contract stond dat je met de camper niet in de death valley mocht gaan met de camper..
#6 - 27-11-2004, 22:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15