Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Las Vegas naar San Francisco in 20 dagen

Discussie gestart

Gerda

Goedenavond,

In juli ga ik met 5 volwassenen en 2 kinderen (van 4 en 6 jaar) naar Amerika. De tickets zijn al geboekt en de 1e twee hotelovernachtingen ook. We starten in Las Vegas en eindigen in San Francisco in totaal 20 dagen. We gaan met een camper van Moturis, een V31-s (slide out). Ahum, een van 31 ft dus...

We hebben, in overleg met de reisorganisatie, globaal onderstaande route uitgestippeld:

Datum         Plaats                                     Dagafstand (mijl)
10-07-2010 Las Vegas (Nevada)              0
11-07-2010 Overnachting in Las Vegas    0
12-07-2010 Bryce Canyon (Utah)            263
13-07-2010 Page (Arizona)                      152
14-07-2010 Monument Valley (Arizona)   126
15-07-2010 Grand Canyon (Arizona)       253
16-07-2010 Overnachting in Grand Canyon 0
17-07-2010 Lake Havasu City (Arizona)  222
18-07-2010 Anaheim (Californie)             307
19-07-2010 Overnachting in Anaheim         0
20-07-2010 San Simeon (Californie)                            271
21-07-2010 Sequoia / Kings Canyon (Californie)        184
22-07-2010 Overnachting in Sequoia / Kings Canyon    0
23-07-2010 Yosemite (in het park) (Californie)          163
24-07-2010 Overnachting in Yosemite (in het park)      0
25-07-2010 Carmel/Monterey (Californie)                 287
26-07-2010 Overnachting in Carmel/Monterey             0
27-07-2010 San Francisco (Californie)                      124
28-07-2010 Overnachting in San Francisco                  0
29-07-2010 Overnachting in San Francisco                  0
30-07-2010 Terugvlucht vanuit San Francisco
 Totale afstand: 2352 mijl

Er is ons diverse malen geadviseerd Yosemite over te slaan (en alleen naar Sequoia te gaan) omdat Yosemite in deze periode (juli) enorm druk bezocht zou zijn en de watervallen dan bijna droog staan. Zelf heb ik daar wat moeite mee, want het lijkt mij juist een heel mooi park. Ik hoor graag wat jullie mening hierover is.

San Diego ligt nogal uit de route, maar staat ook erg hoog op het verlanglijstje, i.v.m. Seaworld, waar de kinderen heel graag heen willen. Bovendien lijkt het mij ook wel lekker om daar een dagje op een mooie camping aan het strand te zitten (het klimaat is daar toch een stuk aangenamer dan rondom SF?).

LA/Anaheim is ook een must, i.v.m. Disneyland en in de hoop ook nog de highlights van LA te kunnen bezoeken.

Death Valley en de hele route 66 slaan we bewust over, omdat dat zo'n lang stuk rijden is in enorme hitte. Dan lijkt het stuk langs de Pacific Coast ons veel leuker!

Ook Arches NP slaan we helaas over, omdat dit echt niet haalbaar lijkt, in het toch al drukke schema.

We hebben nu wel eigenlijk 1 dag te veel in SF. Dus er is ergens nog ruimte voor een rustdag of een extra tussenstop op een mooie plaats.
Als jullie hiervoor nog tips hebben, hoor ik het heel graag. Ook meningen over bovenstaande overwegingen zijn van harte welkom.

Nog een paar vragen:
1. Wat zijn jullie ervaringen met het Monterey bay aquarium?
2. Is het mogelijk (en voordeliger) om vooraf vanuit NL tickets te regelen voor bv Monterey bay aquarium, Disneyland en Seaworld.
3. Ik heb op enkele sites gelezen dat het mogelijk is 1 pas te kopen voor alle NP's voor USD 80. Soms lees ik dat deze geldig is voor een auto/camper met inzittenden. Soms lees ik dat deze geldig is voor max. 4 personen. Wij zijn met 5 volwassenen en 2 kinderen. Kunnen we volstaan met een pas of moeten we er twee kopen?

Alvast bedankt!

Groeten, Gerda


 
#1 - 18-03-2010, 21:29 uur

Marianne

Hallo Gerda,

Jammer dat je niet een paar dagen eerder op het forum was; de dag om voor de periode van 15 juli tot 15 augustus in Yosemite te reserveren was afgelopen maandag. Een camping in het park zit er dus niet meer in.
Yosemite is wel druk in juli, maar de watervallen staan niet allemaal droog en bovendien is er nog wel iets meer in Yosemite te zien en te doen dan alleen de watervallen. Om een idee te rkigen zou je eens onze reisverlsagen er op na kunenn slaan: wij zijn altijd in juli of augustus in het park geweest.
Je kunt buiten het park staan, ik heb recent nog een site genoemd in een ander topic, maar het is ook te overwegen om alleen naar Sequoia en Kings Canyon te gaan. Ook daar zul je tijdig moeten reserveren denk ik.
Ik zou dan van LA naar sequoia gaan en dan de kust vanaf Cambria rijden.
Death Valley mag niet met een camper in de zomermaanden, dus dat gaat sowieso niet door.
Slaan jullie Zion bewust over? Je zou hier een nacht kunenn toevoegen.
Volgens mij is de NP-pas geen probleem voor jullie (de kinderen tellen niet mee dacht ik), maar dat zou je even na moeten lezen (op de NPS site). Je koopt de pas bij het eerste park dat je bezoekt, daar kun je informeren wat handig is.

Marianne
#2 - 18-03-2010, 22:11 uur

Bas_en_Es

Hi,

mijn idee zou ook zijn om ZION toe te voegen, superleuk voor kinderen, evenals Yosemite! Yosemite vonden wij het mooiste park, dus ik raad het altijd aan, evenals Marianne  ;D
De kustroute is ook erg mooi; je zou hier ook wat extra tijd kunnen doorbrengen. ik snap niet helemaal de route naar San simeon, dan seqouia en daarna weer terug naar de kust en dan weer terug naar SFO. Lijkt me een beetje dubbelop (heen en weer). Misschien iets handiger om eerst de hele kust te doen en dan Seqoia/Yosemite/SFO te doen. wij hebben Sequoia/Kings canyon niet gedaan, dus weet niet uit mn hoofd wat handig is..oh zie nu dat Marianne ook al wat getypt had hierover..
Van Anaheim naar SS is ook best een stuk en je slaat dan LA eigenlijk over. Hollywood en Santa monica vonden wij ook erg leuk.
zucht er is ook zoveel te zien  ;)
suc6!
Gr,
Es.
#3 - 18-03-2010, 22:54 uur

Tet14

Hi Gerda.
Ja een prachtreis maar het eerste gedeelte jaag je snel doorheen. Geen Zion en dan telkens maar een nacht bij Bryce, Page en Monument Valley. Dat kan natuurlijk maar Zion mag je echt niet overslaan imo. Een nacht Bryce en Monument Valley is vaak ook genoeg maar in Page is veel te doen voor de kinderen zoals dit www.raftthecanyon.com en Antelope Canyon, Glen Canyon en Lake Powell. Met kinderen van die leeftijd zou ik niet naar Hoseshoe bend overlook gaan (te gevaarlijk)
Na DL ga je naar San Simeon en vervolgens naar Seki. Dan sla je dus het mooiste gedeelte van hw1 over tussen San Simeon en Monterey. Weet je zeker dat je naar Seki wil? Je maakt een behoorlijke omweg. Je zou kunnen overwegen van San Simeon naar Monterey te rijden, dan naar Yosemite voor een bezoek en dan naar San Francisco.
Tet
#4 - 18-03-2010, 23:00 uur

Gerda

Hallo allemaal,

Enorm bedankt voor jullie reacties. En gelukkig viel het iedereen meteen op dat ik Zion had overgeslagen. Dat was een foutje, in mijn eerdere routeplanningen stond die er gewoon bij: Eerst van Las Vegas naar Zion. Daar blijven we dan ook maar 1 nacht. Maar dan ben ik dus ook meteen die ene nacht kwijt, die we nog overhadden aan het eind, dus een extra dag in Page zit er dan helaas niet in Tet.

Ik vroeg me ook al af wat het mooiste deel v/d hw1 was. Als we dat op deze manier overslaan, ga ik het schema inderdaad aanpassen: Eerst naar San Simeon en dan naar Sequoia of Yosemite. Is het niet een heel grote afstand om direct van San Simeon naar Yosemite te gaan? Echt balen dat we die mogelijkheid om in het park te overnachten al gemist hebben zeg. Daar moet je ook vroeg bij zijn...

Marianne, bedankt voor de link naar de reisverslagen. Daar ga ik me binnenkort ook even goed in verdiepen.

En Es, ik had me eigenlijk helemaal nog niet gerealiseerd dat LA en Hollywood niet een geheel zijn. Zou je LA dus eigenlijk helemaal links kunnen laten liggen of mis je dan echt iets bijzonders?

Pff... er is echt veel te veel te zien ja!!!!

Ik denk dat we ook een keuze moeten gaan maken voor of Yosemite of Sequoia/King. Dat zou weer wat lucht aan het begin van de reis geven.

Nou, nogmaals bedankt voor alle tips! Ik vind het super, zo'n forum! Als ik straks in augustus ook expert ben (haha, na een reisje van 3 weken), kom ik zeker ook weer wat tips geven!

Groeten, Gerda

ps: Niemand ervaring met Monterey Bay aquarium?
En korting voor tickets voor Disneyland/Seaworld?
#5 - 19-03-2010, 08:12 uur

Hans B

Door een keus te maken voor óf Yosemite óf Sequoia creeer je wat ruimte in je schema.
LA overslaan?, zou ik niet doen het is toch wel even leuk op Hollywood Boulevard, Rodeo Drive en Santa Monica Beach.
Kost je een halve dag (HB en RD) + een mooie zonsondergang.
Met alle tips schrijf je route voor de duidelijkheid nog eens uit.

01. vliegen naar LV
02. LV
03. LV - Zion
etc..
Dan zie je weer beter waar je krap zit en waar ruimte is.

succes
#6 - 19-03-2010, 10:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Een aquarium is een aquarium maar dat in Monyerey vonden wel een van de beste. Helaas is het lang geleden dat we geweest zijn dus geen up to date info. Nog even voor hw1: Eerst naar San Simeon, dan langs de kust naar Monterey en dan naar Yosemite. Ik zou Sequoia dir keer overslaan. Monterey-Yosemite is een dikke 4 uur rijden dus niet zo ver. Hollywood is gemeente LA voor zo ver ik weet. LA down town heeft niet zo veel te bieden aan toeristen maar het is de laatste jaren enorm opgeknapt. Er zijn echter nog wat gebieden waar je 's avonds beter niet kunt komen. In Hollywood zal je daar geen last van hebben. Ik zou zeker proberen een nacht in Hollywood te logeren. Probeer eens Orchid Suites of Celebrity.
Tet
#7 - 19-03-2010, 12:09 uur

Gerda

Hoi Tet en Hans en allen,

Ik ben overtuigd: We gaan naar Yosemite en slaan Sequoia over.
En de route wordt dus San Simeon - Monterey - Yosemite.
Is Monterey - Yosemite ook maar 4 uur met een camper?

Tet, wij gaan met de camper dus Orhid Suites of Celebrity is geen optie. Weet jij (of iemand anders) misschien nog een leuke camping in Hollywood?

En ik heb begrepen dat ik kansloos ben om nog een plekje IN Yosemite te reserveren. Heeft iemand nog tips voor een leuke camping vlakbij Yosemite?
 
#8 - 19-03-2010, 14:29 uur

Tet14

Auto-camper-auto. Haal ik wel meer door elkaar sorry.
Reken op een uurtje langer tussen Monterey en Yosemite met een RV. Misschien weet Hans een camping bij Hollywood/Yosemite . Heb zelf geen idee.
#9 - 19-03-2010, 14:54 uur

Marianne

Gerda, in dit topic is al iets geschreven over campings bij Yosemite.
Je kunt ook eens kijken wat er nog in het park mogelijk is, bijvoorbeeld Crane Flat, of Hodgdon Meadows. Verder kun je buiten het park bij Groveland kijken, daar heb je ook campgrounds.
Afhankelijk van wat je allemaal wilt doen in Yosemite kun je ook aan de zuidkant van het park iets zoeken, dus bij Oakhurst (buiten het park) of Wawona (in het park). Hoeveel nachten heb je voor Yosemite?
De afstand Monterey - Yosemite hangt sterk af vn waar je naar toe gaat in het park. Ik denk dat googlemaps aardig goede reistijden geeft voor het rijden met een camper (voor de auto zijn ze vaak aan de ruime kant).
Wij vonden het aquarium in Monterey ook erg mooi, we zijn er in 2002 geweest.
Wat de toegangskaarten betreft: kijk eens rond op internet en vergelijk de prijzen. Een ANWB show your card levert ook korting op (AAA korting), in elk geval bij Seaworld
Hotels in de buurt van Disneyland hebben vaak aanbiedingen voor het park, maar dat is voor meerdere dagen of voor beide parken. Ik kan me voorstellen dat een camping dat ook heeft.
Willen jullie in LA/Anaheim op verschillende campings staan? In Anaheim heb je meerdere campings in de buurt van Disneyland. In LA is er niet zo veel geloof ik, in elk geval niet echt in de stad. Malibu lees ik vaak, maar dat is duur.

Marianne
#10 - 19-03-2010, 14:56 uur

Gerda

Hallo allemaal,

Ik zag net dat mijn eerste routevoorstel sowieso een oude versie was. Zo stond bijvoorbeeld San Diego daar helemaal niet in.
Hieronder is de versie zoals ik hem nu, m.b.v. alle tips, heb uitgewerkt. Nieuw is Zion, een extra dag in Page en de keuze voor alleen Yosemite i.p.v. Yosemite + Sequoia. Bovendien is de volgorde langs de kust nu veel logischer:

Datum         Plaats                       Dagafstand (mijl)
10-07-2010 Las Vegas (Nevada)                       0
11-07-2010 Overnachting in Las Vegas             0
12-07-2010 Zion (Utah)                                 168
13-07-2010 Bryce Canyon (Utah)                   89
14-07-2010 Page (Arizona)                           152
15-07-2010 Overnachting in Page                    0
16-07-2010 Monument Valley (Arizona)        126
17-07-2010 Grand Canyon (Arizona)            253
18-07-2010 Overnachting in Grand Canyon     0
19-07-2010 Lake Havasu City (Arizona)       222
20-07-2010 San Diego (Californie)                380
21-07-2010 Overnachting in San Diego            0 (Seaworld)
22-07-2010 Anaheim (Californie)                  105 (tevens bezoek Hollywood/LA)
23-07-2010 Overnachting in Anaheim              0 (Disneyland)
24-07-2010 San Simeon (Californie)              271
25-07-2010 Carmel/Monterey (Californie)                 88
26-07-2010 Yosemite (in het park) (Californie)      287
27-07-2010 Overnachting in Yosemite (in het park) 0
28-07-2010 San Francisco (Californie)                    215
29-07-2010 Overnachting in San Francisco                0
30-07-2010 Terugvlucht naar huis
 Totale afstand: 2356 mijl

Ik hoor het graag als iemand toch nog een betere optie ziet!

#11 - 19-03-2010, 15:02 uur

Marianne

Steekt goed in elkaar zo. Persoonlijk zou ik voor meer tijd in Yosemite of Zion gaan en minder in Grand Canyon en Page, onder andere vanwege de hitte in de zomer, maar dat is heel persoonlijk. Ik zou zelf ook Monument Valley overslaan, het kost je een dag en voor de kinderen is het niet interessant lijkt me. Lees wat reisverslagen en bekijk de NPS-sites voor de activiteiten in de parken en maak zelf je  keuze.

Hollywood vanuit Anaheim betekent vele heen en weer rijden. Misschien is het een optie om Disneyland over te slaan? Of anders de eerste dag Anaheim doen zodat je niet heen en weer rijdt. Maar dan heb je wel 2 pretparken achterelkaar.
Of kijk eens naar Knotts Berry Farm, heb ik zelf geen ervaring mee, maar het is iets anders dan Disney wat je in Parija ook hebt (maar Disney blijft natuurlijk toch leuk, wij hebebn het in 2008 ook weer gedaan  ^-^).

Marianne
#12 - 19-03-2010, 16:53 uur

Gerda

Hoi Marianne,

Ik zag in jouw reisverslag 2008 dat jullie in Monument Valley ook niet zoveel gedaan hebben, maar meteen na de overnachting doorgereden zijn richting Page (wat een schitterende foto's van de Antelope canyon!). Ik ga me er nog even in verdiepen. Bedankt voor alle tips!

Gerda
#13 - 19-03-2010, 17:39 uur

Marianne

Het is natuurlijk wel mooi om een tour te doen, of zelf door het park te rijden, maar dat hadden wij heel lang gelden al eens gedaan.
Het blijft kiezen ...

Marianne
#14 - 19-03-2010, 17:43 uur

Hans B

Het gaat allemaal wel erg snel Gerda.
Je wilt zó veel in 20 dagen, dat het veelal jammer is dat je maar zo weinig tijd kunt zijn op de plaatsen waar het écht de moeite is.
Wij hebben een deel van je route het vorig jaar gemaakt, maar hadden daar gelukkig bijna 2x zoveel tijd voor.
Zien = Wandelen !!

Wij overnachten meestal niet op een rv-park, maar gewoon aan de kant van de weg.
Als je in Oakhurst bent (ten zuiden van Yosemite) heb je het rv-park http://www.highsierrarv.com/yosemite-rv-camping-rates.html#rates
Ik ben daar geweest om water te dumpen en te vullen, want onze tanks zaten overvol nadat we ze enkele dagen gebruikt hadden.
Het park zag er netjes en schoon uit.

Aan de Hwy-120 liggen enkele campings in het bos. Er zijn geen faciliteiten, anders dan een wc-hokje met een waterkraan.
Maar in een camper heb je toch alles bij je.
Buck Meadows is zo'n camping, prachtg in de bossen, je hoort helemaal niets.
Altijd plek.
Ongeveer 35 mile (50 minuten) vanaf Yosemite Lodge.
Ideaal als je na een lange dag in het park, het park uit moet wanneer je geen overnachting hebt kunnen reserveren.

Aftsanden en reistijden
0930   Oakhurst      58.970
1200 – 1430   Los Banos      59.065 (wassen en eten)
1515 – 1800   Gilroy      59.120 (outlet shoppen)
1900   Marina      59.155      185mile

#15 - 20-03-2010, 09:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15