Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van Palm Springs naar Grand Canyon via Route 66 op 1 dag??

Discussie gestart

Patricia

Hallo,

Weet iemand hoe lang ik er ongeveer over zal doen als ik van Palm Springs op 1 dag naar Grand Canyon via Route 66 wil rijden? Of is het verstandig om een overnachting tussendoor te plannen en zo ja waar?

Alvast bedankt voor de reacties en iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst.

Groetjes Patricia
#1 - 30-12-2006, 12:08 uur

Marianne

Hallo Patricia.
Als je van Palm Springs via Blythe naar het noorden gaat en dan route 66 neemt (Kingman, Seligman, Williams) kost je dat bijna 8 uur tot aan de Grand Canyon. Het zou dus net kunnen in 1 dag. Ik heb eigenlijk geen idee wat een geschikte overnachtingsplaats zou zijn, misschien is Williams wel aardig, dat scheelt je ruim een uur, hoewel je dan het nadeel hebt dat je de volgende dag wellicht in de file staat richting de Grand Canyon - maar dat hangt af van de tijd van het jaar en de dag van de week dat je gaat.
Je kunt het ook op je gemak doen vanuit Palm Springs. Rijdt dan door Yoshua Tree NP en neem via Twentynine Palms de eenzame weg via Amboy tot aan de I40.
Overnachten zou dan kunnen in Needles, of in Seligman.

De route via Prescott en Sedona is trouwens ook zeer te moeite waard! Maar ja, dan mis je Route 66.

Heb je deze site al ontdekt? www.theroadwanderer.net/RT66seligman.htm.

Marianne
#2 - 30-12-2006, 13:05 uur

Hans B

Halo Patricia,
ik heb zo m'n routeplanner niet op decomputer vanwaar ik nu typ.
gebruik de ZOEK knop, er zijn al enkele dezelfde vragen beantwoord.
Hans
#3 - 30-12-2006, 13:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mthalen

In 1 dag is wel te doen hoor... Zo hebben wij het ook gereden:

Grand Canyon - Twentynine Palms (622 kilometer)
Zouden rond een uur of 14:00 aankomen, maar door flashfloods waren er een aantal wegen afgesloten. Hebben toen nog eens 200 km extra moeten omrijden...
Kwamen geloof ik rond een uur of 18:00 aan uiteindelijk : )
Eerst een stuk over de 'oude' Route 66, van Seligman richting Kingman. Toen de "bergen" in, via Oatman.
#4 - 04-01-2007, 10:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15