Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van San Francisco naar Los Angeles in maart, ruwe opzet

Discussie gestart

leentje

Hallo allemaal,

In maart ga ik samen met een vriendin naar de US.Omdat we ook nog vakantiedagen voor de zomer over willen houden, hebben we besloten om 10 dagen te gaan.

Nu heb ik een ruwe opzet voor de route gemaakt:

dag 1: vliegen naar SFO
dag 2: hele dag in SFO
dag 3: van San Francisco naar Monterey
dag 4: highway 1 naar Santa Barbara
dag 5: Santa Barbara - Joshua tree NP
dag 6: Joshua tree NP - Palm Springs
dag 7: Palm Springs - Los Angeles
dag 8: Los Angeles
dag 9: vliegen vanaf los angeles
dag 10: weer thuis

Zelf wil ik graag naar Joshua tree NP, is dit qua tijd te doen of kan ik dat beter skippen en die dagen extra aan de highway 1 of Los Angeles besteden? Aangezien ik in de zomer met mijn vriend de route seattle - san francisco wil gaan afleggen wil ik deze niet aan san francisco besteden.

Hebben jullie nog tips / must sees voor deze route?

Alvast bedankt voor jullie reacties

gr. Heleen
#1 - 12-01-2010, 13:18 uur

hdeweert

Joshua tree NP is geen echt spectaculair park  als je er doorrijd met hier en daar een stop voor een picnick of korte wandeling is het goed te doen.
Ik heb even je route aangepast en de afstanden er bij gezet. 300/400 km per dag is wel erg veel maar kan net. De dag die je nu extra over hebt kun je nog verdelen over de andere dagen.


dag 1: vliegen naar SFO
dag 2: hele dag in SFO
dag 3: van San Francisco naar Monterey   194 km
dag 4: highway 1 naar Santa Barbara   369 km
dag 5: Santa Barbara - Palm Springs 328 KM
dag 6: Palm Springs -Joshua tree NP - Los Angeles 376
dag 7: Los Angeles
dag 8: Los Angeles
dag 9: vliegen vanaf los angeles
dag 10: weer thuis

je route gaat er ongeveer zo uitzien.


 

Harm
#2 - 12-01-2010, 15:00 uur

Tet14

Hi Heleen.
Als je toch al met je vriend later naar San Francisco gaat waarom dan die dag in SF nu? Ik neem aan dat jullie dan ook Yosemite NP gaan bezoeken.
Dag 1: Aankomst
Dag 2: Auto ophalen en via Santa Cruz naar Monterey
Dag 3: Monterey via Carmel, Point Lobos, Big Sur etc naar Cambria
Dag 4: Hearst Castle en naar Santa Barbara
Dag 5: SB naar Joshua Tree NP
Dag 6: Joshua Tree NP en naar Palm Springs (of meteen naar LA, maar PS is altijd wel lekker om te relaxen). Joshua Tree NP is prachtig in maart dus eventueel de gehele dag voor Joshua Tree NP en een tweede overnachting. Hangt ervan af hoe veel jullie willen wandelen etc. Twentynine Palms heeft fraaie murals, ook in Yucca Valley kan je accomodatie vinden en van Yucca Valley is het ongeveer 5 miles naar Pioneer Town.....
Dag 7: Naar LA
Dag 8: LA
Etc.
Happy planning
Tet
#3 - 12-01-2010, 15:03 uur

leentje

Hi

Bedankt voor jullie tips, inmiddels hebben we geboekt, we vliegen 22 maart heen en 31 maart weer terug. We hebben besloten om alleen voor de eerste nachten in Sanfrancisco en de laatste nacht in LA een hotel te boeken, Hierdoor zijn we flexibel en kunnen we ter plekke kijken waar we die extra nacht inplannen.

Uiteraard gaan we in de zomer naar Yosemite, zeker na alle enthousiaste verhalen hier op het forum. Voor deze reis lijkt het me lastig te combineren (met highway 1 en het aantal dagen).

Het enige waar ik een beetje tegenop zie is het rijden in LA, hoe is jullie ervaring?

groetjes Heleen
#4 - 14-01-2010, 12:27 uur

Tet14

Verstand op nul en blik op oneindig.....Nee hoor, valt best mee maar je kan altijd ergens in een file staan. Ik rijd liever in LA dan op de A2 eerlijk gezegd.
#5 - 14-01-2010, 15:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15