Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van seatle naar phoenix

Discussie gestart

Zofsky

Hallo Allemaal,

We zijn wederom van plan in augustus 2011 naar Amerika te gaan en hebben een globale route gekozen.
Enkele vragen zijn als volgt:
Hoeveel dagen is het leuk om in olympic, mt rainieren glacier te blijven? of zijn er betere alternatieven?
wat is de algemene indruk van deze planning.
Het uitgangspunt voor deze vakantie is de afdaling van de grand canyon en een tweede bezoek aan yellowstone.
mochten jullie bijzondere en/of mooie ideeen hebben hieromheen dan hoor ik het graag en kan ik verder puzzelen.
het aantal dagen dat we gaan is aan te passen aan de reis tot max 30 dagen. We zijn actief en hiken graag.
Alvas bedankt,

Groetjes,
Margje
 

Amerika 2011               
               
dag 1   amsterdam   seatle   vliegen      
dag 2   seatle            
dag 3   seatle   olympic NP      137 km   2.15 uur
dag 4   olympic NP            
dag 5   olympic NP   mt rainier np         3 uur
dag 6    mt rainier np            
dag 7    mt rainier np   yakima      176 km   2.31 uur
dag 8    yakima   spokane      345 km   3.39 uur
dag 9   spokane, hiawatha trail   wallace      130 km    1.22 uur
dag 10   wallace   glacier      306 km   3.49 uur
dag 11   glacier            
dag 12   glacier            
dag 13   glacier   missoula      221 km   2.51 uur
dag 14   missoula   butte      191 km   1,52 uur
dag 15   butte, Livingston   yellowstone      264 km   2.43 uur
dag 16   yellowstone            
dag 17   yellowstone            
dag 18   yellowstone   jackson      130 km   1.30 uur
dag 19   grand teton            
dag 20   grand teton   salt lake city      483km   5.52 uur
dag 21   salt lake city   page      622 km   6.40 uur
dag 22   page    grand canyon      226 km   2.52 uur
dag 23   grand canyon   naar beneden         
dag 24   grand canyon   wandelen beneden         
dag 25   grand canyon   naar boven         
dag 26   grand canyon   phoenix      360 km   4.05 km
dag 27   phoenix   amsterdam   vliegen      
#1 - 09-08-2010, 15:23 uur

Marianne

Hallo Margje,
Ik denk dat de tijd voor Olympic wel voldoende is zo, kijk ook eens naar ons 2006-verslag om een idee te krijgen. Als je voldoende tijd hebt zou ik ook Mt St Helens toevoegen. En meer tijd voor Yellowstone nemen, zelfs voor een 2e bezoek.
Tussen Glacier en Yellowstone heb je wel erg veel tijd gepland zo denk ik.
De tijd tussen SLC en Page is krap maar ik neem aan dat je al het moois tussen SLC en Page al eens gedaan hebt?

Marianne
#2 - 09-08-2010, 17:27 uur

Hans B

Mt.Rainier is leuk om even naar het visitor center bij Paradise te rijden, als de temperatuur niet te veel op warmt, is daar overal sneeuw en ijs. Leuk voor een korte wandeling. 's Morgens er naartoe en aan het eind van de middag verder.
Ik zou dan ook Mt.St.Helens toevoegen, maak de rit nar Windy Ridge.

Tenzij je 3 dagen wilt gaan hikesn, kijk eerst een op de NPS.GOV site bij Glacier wat er zoal te doen is.
Natuurlijk kun je je drie dagen vermaken, maar als toerist lijkt mij 1 dag voldoende en is Yellowstone veel interessanter, voeg daar een of twee dagen toe.

Van Salt Lake City naar Page is één ruk.
Volgens mij ga je onderweg heel wat moois missen. Arches bijvoorbeeld of ben je daar al geweest.
#3 - 09-08-2010, 20:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Leuk dat je naar beneden gaat in Grand Canyon, want de meeste mensen gaan juist naar boven in een helicopter. Wat jullie doen lijkt mij meer voor de hand te liggen. Ga je kamperen of naar de Phantom Ranch of ergens anders heen?
#4 - 09-08-2010, 21:50 uur

Tet14

Zorg dat je een permit en een reservering voor Phantom Ranch hebt. daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Als je Glacier gaat bezoeken zal je waarschijnlijk aan de oostkant uitkomen en dan kom je niet mneer in Missoula. Maximaal 2 dagen nemen tussen Glacier en Yell. Zonde van je tijd om hier 3 dagen over te doen.
Tet
#5 - 09-08-2010, 22:07 uur

Zofsky

Alvast bedankt voor alle antwoorden!
We gaan proberen in Phantom ranch te slapen, daarom zijn we nu al aan het plannen omdat we daar vroeg bij moeten zijn.

We hebben inderdaad al het moois tussen slc en page al eens gedaan en we moeten (helaas) keuzes maken.

Het is dus niet handig om naar yakima te gaan? We hebben dat zo bekeken op google maps, maar dat mag er dus uit?

We gaan Mount Helens eens even opzoeken en kijken wat er te zien is. Ik houd jullie op de hoogte. Alvast bedankt zover  :afro:!
Groetjes,
margje
#6 - 10-08-2010, 20:17 uur

Tet14

Yakima is een aardige plaats maar je kan gemakkelijk in een dag van Mnt Rainier naar Spokane (of Coeur dÁlene). Als je dat te ver vindt kan je altijd nog logeren in Moses Lake in de Best Western aan het meer, balkons en al.
#7 - 11-08-2010, 10:25 uur

Lou

Mooie trip.

Probeer in Olympic NP de erg verscheiden deelgebieden te ontdekken.Door de 2 overnachtingen in de buurt
van Rialto Beach/Forks te plannen (wij logeerden in 2008 in La Push op het strand) zit je centraal voor de kust en Hoh Rain Forest.
Hurricane Ridge kan je dan doen komende van Seattle.

Yakima zou ik inderdaad overslaan.
Glacier is goed als je die 2 dagen gaat stappen (1 dag rond Logan Pass de andere Many Glacier-Grinnel glaciergebied).
Op weg naar Yellowstone zou ik slechts 1 stopplaats incalculeren (rond Butte): West Montana  is wel een mooie en groene streek ,
doch zonder bijzondere highlights. Hierdoor win je een dag in Yellowstone/Teton.

Naar Salt Lake City kan je via Bear Lake en Logan (scenic drive) of via de I-15 (Golden Spike NHS, Luchtvaartmusea, vogelreservaat, Bingham Coppermine). Salt Lake City is op 1 dag te doen.

Gezien je alles tussen SLC en Page gezien hebt (Moab, Bryce, Capitol Reef, HWY12, Escalante) kan je snel doorstomen naar Page. Vermoedelijk
kom je dan toch in de buurt van Bryce. Heb je een 4WD dan kan je bvb de Cottonwood Road eens proberen, geweldige rit, goed te doen bij
droog weer.

Omdat je toch vroeg moet vertrekken uit Phantom Ranch (gezien de warmte) kan je die namiddag proberen in de buurt van Sedona te geraken, echt de moeite en maar 2 uur rijden.


#8 - 11-08-2010, 11:51 uur

Zofsky

Hallo allemaal,

Het is echt heel leuk en nuttig om jullie ideeen en ervaringen te horen dat scheelt tijd en zorgt voor nog meer enthousiastme.
Nu heb ik weer een vraag.
Als we op Seattle landen is het dan het meest logisch om eerst naar Olympic te gaan en dan naart mt rainier?
Deze vraag komt voort uit de toegangsmogelijkheden van Olympic. misschien is het handig om niet dezelfde weg in en uit te nemen.
Heeft iemand routeinfo over de weg van seattle naar olympic, mt rainier en eventueel st helen met een logisch vervolg naar spokane?
we hebben intussen de kaarten van de parken en als we weten waar we moeten zijn is dit stukje klaar.
volgende keer een nieuwe planning.

Bedankt.

Margje
#9 - 11-08-2010, 12:29 uur

Marianne

In ons 2006-verslag staat per dag een routekaartje, misschien heb je daar iets aan? In Olympic heb je geen doorgaande wegen, je zult moeten bepalen welk deel of welke delen je wilt bezoeken; het zijn eigenlijk allemaal heel verschillende delen.
Kijk ook eens op de kaart op de NPS-site om een idee te krijgen, via http://www.nps.gov/olym (en dan view map).

En ja, eerst Olympic en dan Mt Rainier. En Mt St Helens tussendoor.

Marianne
#10 - 11-08-2010, 12:51 uur

Tet14

Ik heb er geen idee van hoe Mt St. Helens er van de oostzijde uitziet omdat we alleen aan de westzijde zijn geweest. Die uitzichten zijn spektaculair daar en je gelooft je ogen en oren niet wat die vulkaanuitbarsting allemaal heeft veroorzaakt (zoals het verplaatsen van een heel meer, dat omhoog (!) werd gedrukt.) Kan je je geen voorstelling bij maken. Helaas is het vaak bewolkt en bij lage bewolking zou ik helemaal niet naat St. Helens gaan, je ziet niets meer.....Dat geldt trouwens ook voor Mnt Rainier. Op een bewokte dag zou ik daar niet 2 nachten blijven. Zelfs op een mooie dag vonden wij een dagtrip voldoende en reden daarna weer door.
Komende van Olympic, dan naar St. Helens, weer terug en dan naar Mt Rainier neemt een lange dag. je kan niet door St. Helens rijden en moet eerst weer terug naar I5. Op en neer van I5 neemt al snel 2 uur en dan heb je nog geen tijd besteed aan Mt St. Helens. Mooie rit trouwens.
Tet
#11 - 11-08-2010, 13:06 uur

Lou


Vanuit seattle kan je best via Hurricane Ridge en Lake Crescent naar de de buurt van La Push/Forks.Daar kan je 2 nachten  logeren aan de kust
en bvb Rialto Beach 's avonds doen. Daags nadien verder de kust verkennen en naar Hoh Rain Forest gaan.Na 2 nachten aan de kust
verder door naar de I-5 via Ruby Beach en Lake Quinault.

Bij mooi weer kan je dan via castle Rock naar Johnston Ridge gaan (83km) Mt St Helens verkennen en langs dezelfde weg terug en dan richting
Mt Rainier.
Bij slecht weer zou ik niet St helens gaan bekijken doch eerst naar Mt Rainier NP gaan. Je kan vandaar nog op en zonnige dag via Randle
naar de St helens en terug (Windy ridge).
Een optie is (als je Yakima overslaat en een dag wint) na Mt St Helens door te rijden naar de Columbia River Gorge en daar bvb in Hood River overnachten.
Echt de moeite waard zowel de Gorge als 's avonds in Hood River. Daags nadien kan je dan via The Dalles, de 98 en I-82 weer op de I-90
richting Spokane en Montana geraken.

Lou
#12 - 11-08-2010, 20:13 uur

Zofsky

We hebben ondertussen plaats in Phantom Ranch!  :D

Onze eerste keuze was al niet meer vrij (meer dan een jaar vantevoren) dus we hebben wat geschoven, maar we kunnen zelfs (nog) te eten krijgen op de bodem!  ;)

De nieuwe planning daar zijn we nog mee bezig, we nemen alle tips mee!

We willen nu ook graag naar de wave, maar dat is wat meer geduld hebben....

#13 - 13-08-2010, 17:13 uur

Lilo

Hallo,

Proficiat met de phantom ranch! Wij waren er vorig jaar in juli! Wij hebben toen de afdaling gedaan via South Kaibab trail en weer naar boven via bright angel! Vertrek vroeg in de morgen zo kan je nog een deel in relatieve frisse temperatuur hiken. Zelfs de afdaling is al zwaar! Toen we beneden aankwamen, na zo'n 4,5 u gestapt te hebben, was het verschrikkelijk heet! Wij zijn toen met kleren en al in de beek gaan liggen en we waren niet de enigen met dat idee! De cabins zijn basic maar zeker in orde. Er is zelfs airco, die krijgt de kamer weliswaar niet helemaal koel, maar toch redelijk. Het eten in de phantom ranch was toen beef stew: een soort stoofvlees met groenten in en aardappelen. Heel lekker! Je eet in 2 shiften. De volgende morgen zijn wij rond 5.00u al begonnen aan onze hike naar boven. Wij zijn ervaren hikers, maar ik was toch wel wat ongerust over de zware klim. Toen wij vertrokken was het nog een beetje donker. Bij ons eerste rustpunt heb ik mijn t-shirt helemaal nat gemaakt en dat was geweldig! Uiteindelijk zijn we boven aangekomen om 10u30, we vonden dat we tegen een goed tempo stapten. Onderweg waren verschillende mensen aan het afzien. Ik kan alleen maar zeggen, onderschat het niet. Maar het is een super ervaring met grandioze foto-opportunities! Een absoluut hoogtepunt!
Heel veel plezier gewenst,

Lilo 8)
#14 - 13-08-2010, 19:10 uur

Zofsky

Bedankt voor het delen van je ervaring! Wij hebben ook de stew, en mijn man had die al eens gehad en vond die erg lekker. :)
we hebben ook het vroege ontbijt genomen om vroeg te kunnen vertrekken, we hebben alleen geen cabin, maar we slapen op de slaapzalen.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, we gaan komend jaar veel trainen. We zijn net terug van een vakantie in Noorwegen en daar hebben we ook flink geklommen (maar daar is het niet heet) en lange wandelingen
gedaan (tot 20 km).
Vorig jaar hebben we in juli Angels landing gedaan en dat ging goed, hebben jullie die ook gedaan? En zoja, hoeveel zwaarder is de afdaling/beklimming van de GC? We willen precies hetzelfde lopen als jullie.
Groetjes,
Margje
#15 - 14-08-2010, 19:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15