Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van SF naar Seattle

Discussie gestart

Max Branning

Hallo,

In september gaan wij met gezin (2 volwassenen & 1 dochter van 15 maanden) met de RV van San Francisco naar Seattle. In ieder geval staat op het programma:

SF
Yosemite
Grand Canyon
Bryce Canyon
Salt Lake City
Yamville, Oregon
Mt. St. Helens, Washington
Olympic National Park
Seattle

We staan open voor suggesties en aanbevelingen! In totaal zijn we 35 dagen onderweg. Met name tips over waar je lekker kan eten worden op prijs gesteld.

Groeten,

Max
#1 - 18-03-2010, 15:49 uur

Hans B

Hallo Max,

rij je niet helemaal door naar Yellowstone, als je al in Salt Lake City bent is dat relatief gezien niet zo heel veel verder.
#2 - 18-03-2010, 15:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Max Branning

Ik dacht dat Yellowstone nog heel ver weg was maar nu ik op google maps zie dat het maar 6 uur rijden is is het denk ik zeker de moeite waard. Dan moeten we wel Yamville (Oregon) laten vallen denk ik en via Montana naar Seattle. Hoe zijn jullie ervaringen met Yellostone? Is het de moeite waard?
#3 - 18-03-2010, 16:00 uur

Tet14

Hi
Ik ken niemand die Yellowstone niet bij zijn top 5 heeft staan maar hoe later je in september gaat hoe slechter de weersomstandigheden kunnen zijn. Dus als je Yellwstone en Grand Teton NP wil bezoeken zou ik beginnen in Seattle, dan naar Yell en dan verder je reis naar het zuiden en het westen.  Ik weet niet of dit tot de mogelijkheden behoort. Of je zou in San Francisco kunnen beginnen, eerst naar Yosemite en dan Yellowstone en dan een grote boog en weer terug naar San Francisco. Dan sla je het NW over.
Tet
#4 - 18-03-2010, 16:35 uur
« Laatst bewerkt op: 18-03-2010, 16:39 uur door Tet14 »

Max Branning

Hi,

Omdraaien is niet mogelijk, de vliegreis is al geboekt en de one-way ook. We zijn inderdaad eind september, rond de 25ste dan in Yellowstone. Is het dan nog te doen in een RV? Yellowstone staat wel hoog op ons verlanglijstje!
#5 - 18-03-2010, 19:56 uur

maryde

Wij waren in 2006 begin oktober in Yellowstone en het was toen nog net te doen, hoewel er op de dag van ons vertrek wegen afgesloten werden vanwege sneeuwval.
#6 - 18-03-2010, 21:07 uur

Tet14

We hadden al eens veel eerder sneeuwval in Yellowstone maar niet ernstig. Laat het van de weersomstandigheden afhangen. Als het niet meer mogelijk is kan je toch gewoon langer aan Oregon en Washington besteden?
#7 - 18-03-2010, 22:48 uur

Hans B

Reken voor Yellowstone minimaal 3 volle dagen in het park.
Ik hoop dat het weer dan nog gunstig voor je is.

Met een camper zul je niet over de Going To The Sun Road in Glacier NP mogen rijden.
Een mooie route van Yellowstone naar Seatlle kan zijn.
Via West Yellowstone of Gardiner naar Bozeman, dan Missoula (stuk I-90), daar de 12 nemen over de Lolo-pass naar Kooskia, bij Lewiston rij je Washington State binnen, door naar Pasco en dan naar Yakima. Daar zit je net vóór Mt.St.Helens en Mt.Rainier en al vlakbij Seattle.

succes. wordt vast een geweldige trip.
#8 - 19-03-2010, 10:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Wij zijn in 2006 van Seattle naar SF gereden. Misschien heb je iets aan ons verslag. Voor Yellowstone zie ons 2008-verslag.
Kijk eens op de NPS-site voor Yellowstone. Er zullen al wel faciliteiten gesloten zijn, maar als het redelijk weer is zou ik er zeker naar toe gaan!

Marianne
#9 - 19-03-2010, 17:48 uur

Max Branning

Dank jullie wel voor alle tips! We gaan zeker naar Yellowstone nu ik zie dat het haalbaar is qua reistijd. Ik hoop dat het weer redelijk is en ik ga ervan uit dat delen van het park wel toegankelijk zullen zijn. De tip van Kooskia vind ik ook een goede. Bozeman en Missoula was al toegevoegd aan de route maar ik was van plan om via Spokane te rijden. Dat leek mij korter. Maar ik denk dat via de bergen een Kooskia mooier is.
#10 - 01-08-2010, 11:50 uur

Geert513

Als je iets wilt eten dat niet is voorgeproduceerd, ga dan naar het lokale 'visitor center', daar hebben ze vrijwel altijd goede tips voor lokale eetgelegenheden. Gewoon vragen naar home-made food.
#11 - 03-08-2010, 08:32 uur

Traveller

Wij hebben eens Yellowstone in 1 dag gedaan en dat was goed te doen. Het is maar net hoeveel tijd je wilt besteden en of je een fanatieke wandelaar bent of niet.

Ik mis Mnt. Rainier. Vond ik mooier dan St. Helen. Maar het verhaal bij St. Helen is natuurlijk wel veel indrukwekkender.

Doe een stop bij Mono Rock.
#12 - 06-08-2010, 12:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15