Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Texas naar Las Vegas

Discussie gestart

Lind@

Zoals ik in mijn voorstel-topic al zei, er is weer een nieuwe rondreis gepland (althans, de data zijn bekend maar dat is dan ook alles). Op 18 juli vertrekken we richting Texas, we komen aan bij Dallas. Op 10 augustus vertrekken we weer richting Nederland vanuit Las Vegas. We hebben dus ruim drie weken de tijd om in Las Vegas te komen, en dus ook de tijd om weer een heeeeeeeeeeele hoop te zien  shiny
We gaan met z'n drietjes, en ieder van ons heeft zo zn eigen wensen. Wat eigenlijk zeker op het programma moet staan is het volgende:

Texas: Big Bend, South Fork, Lubbock (vanwege katoenplantages die daar zouden zijn?), Amarillo (autokerkhof cadillacs), San Antonio, rodeoshow
Colorado: uiteraard: de rocky's!
Utah: Arches (via Moab)
Arizona: red rock canyon, petrified forest
Nevada: mesquite

Nu had ik het in mn hoofd gehaald om vanuit Texas eerst naar Memphis (Graceland, Beal Street, Sun Studio) te rijden, maar begin me zo langzamerhand af te vragen of dat handig is omdat alleen in Texas al zoveel te doen is. Dus misschien dat maar bewaren voor een volgende rondreis?

Concrete vraag is dus eigenlijk: tips voor de verschillende staten in die richting en hoe zit het met Memphis? Is dat te doen of moet je dan in Texas zoveel missen dat het eigenlijk zonde is. Want ik heb volgens mij ook nog niet echt een goed beeld van wat er allemaal en overal te doen is? Ben uiteraard wel driftig aan het zoeken geslagen op internet, maar jullie zullen ook zeker je ervaring hebben. Wat moet je zien, wat kun je beter overslaan?

Ik hoop dat jullie mij hiermee willen helpen!
En alvast bedankt uiteraard  ;)


O, en ik heb deze reis maar in "West" geplaatst, omdat een groot gedeelte van de reis daar ook doorheen gaat. Mocht dat niet goed zijn, hoor ik het wel!
#1 - 30-10-2006, 16:43 uur
Live every day like it is your last one

Hans B

Hallo Linda,
vanuit Dallas naar Memphis, ga je wel de verkeerde kant op !!!
Is het ook een optie om een extra vlucht te nemen bv. Dallas - Memphis en dan de auto te pakken, of op de terugweg Las Vegas - Memphis ? als je perse naar Elvis wilt.
Drie weken lijkt altijd wel een hele tijd, maar het is zo voorbij.
Via New Mexico is ook een optie het is een staat met enkele prachtige dingen.
Ik zal even opzoeken waar wij geweest zijn.
Komt later
Hans
#2 - 30-10-2006, 19:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Kokopelli

Memphis lijkt mij bijna niet te doen als je op Dallas vliegt en dan de route gaat maken die je beschrijft, het is zó de andere kant op. Wij zijn vorig jaar op Memphis gevlogen en vanuit daar naar Texas gegaan, dan is het een ander verhaal denk ik. De Big Bend hebben wij toen niet gedaan, gewoon tever uit de buurt. Maar hebben we voor dit jaar bewaard, geweldig mooie wegen ernaar toe en ook het park zelf is een grote aanrader!
Texas is sowieso zeer de moeite waard, heel veel te zien. Bij Lubbock kan ik me geen katoenplantages herinneren, wel het standbeeld van Buddy Holly (is hier geboren). Die katoenplantages zie je wel ten zuiden van Memphis.

Je zal inderdaad keuze's moeten maken. Succes ermee!
Een paar tips voor Texas: San Antonio, Fort Worth (Billy Bob's), Dallas zelf natuurlijk, Clovis (als je een muziek liefhebber bent) en de Hill Country is een waar genot om doorheen te rijden!
Misschien heb je iets aan ons verslag van vorige jaar: http://www.op-reis.eu/USA_Deep_South_2005.html

Je gaat hoe dan ook een prachtige reis maken, dat weet ik zeker  :D
#3 - 30-10-2006, 21:10 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

Lind@

Inmiddels is inderdaad besloten Memphis erbuiten te laten, ik zou te veel dingen (die wél op de route liggen) missen om alleen de stad Memphis te zien. Is dus zonde en bewaar ik voor een volgende keer!
Heb gister wat boekjes uit de bibliotheek gehaald en in 1 van die boekjes werd ook Billy Bob's genoemd. Dat schijnt een soort van (uiteraard grote) discotheek met countrymuziek te zijn en waar ook rodeo shows plaats vinden. Gaan we dus zeker met een bezoekje vereren. Had zelf ook nog het idee om El Paso aan te doen, maar volgens het boekje niet eens heel erg bijzonder?
San Antonio wordt waarschijnlijk ook in het programma opgenomen, Forth Worth, Dallas, Houston en South Fork. Ook heb ik nog iets gelezen over "Million Dollar Highway"......Zou vanuit New Mexico kunnen als ik het goed begrepen heb? En is iemand ook in Corpus Christi geweest? Staat weinig info in het boekje, dus ben er niet echt uit. Zou graag ook meer willen weten over New Mexico, want daar zijn de boekjes niet zo uitgebreid over, dus Hans , als je daar nog tips voor hebt: heel erg graag!!!
En Clovis is een plaatsje met veel live muziek Kokopelli? Of begrijp ik het dan verkeerd? Ik zal jouw reisverslag trouwens vanavond even lezen, bedankt alvast!! Dat van Lubbock en die katoenplantages las ik ergens op het internet, weet dus inderdaad niet of het echt zo is.....Wel in een boekje ergens gelezen dat er een plaatsje is waar nog de oude katoenpakhuizen staan (ben de naam even kwijt, maar volgens mij San Antonio.....zoek ik vanavond weer even op). Maar alle tips en ervaringen, reisverslagen (heb hier ook al het een en ander gelezen) zijn welkom!!! Wil proberen om er een zo mooi mogelijke route van te maken dus alle hulp is welkom!!

Linda  ;)
#4 - 31-10-2006, 15:57 uur
Live every day like it is your last one

Hans B

Hoi Linda,
het makkelijkste is om misschien even naar mijn reisverslagen op de @home-website te gaan.
Ikoontje onder de camper foto aanklikken.
Dan kiezen voor 2004. Onze route globaal : Dallas, Houston, Galveston, erg zuidelijk dwars door Texas, naar New Mexico.
Er staat ook een kaartje bij met de route.
Zo kom je er vast wel uit.
Hans
#5 - 31-10-2006, 18:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lind@

Ik zal de verslagen nu lezen, alvast hartstikke bedankt!!  1white
En mochten meer mensen tips hebben, dan graag natuurlijk  shiny
#6 - 31-10-2006, 19:42 uur
Live every day like it is your last one

Lind@

Memphis lijkt mij bijna niet te doen als je op Dallas vliegt en dan de route gaat maken die je beschrijft, het is zó de andere kant op. Wij zijn vorig jaar op Memphis gevlogen en vanuit daar naar Texas gegaan, dan is het een ander verhaal denk ik. De Big Bend hebben wij toen niet gedaan, gewoon tever uit de buurt. Maar hebben we voor dit jaar bewaard, geweldig mooie wegen ernaar toe en ook het park zelf is een grote aanrader!
Texas is sowieso zeer de moeite waard, heel veel te zien. Bij Lubbock kan ik me geen katoenplantages herinneren, wel het standbeeld van Buddy Holly (is hier geboren). Die katoenplantages zie je wel ten zuiden van Memphis.

Je zal inderdaad keuze's moeten maken. Succes ermee!
Een paar tips voor Texas: San Antonio, Fort Worth (Billy Bob's), Dallas zelf natuurlijk, Clovis (als je een muziek liefhebber bent) en de Hill Country is een waar genot om doorheen te rijden!
Misschien heb je iets aan ons verslag van vorige jaar: http://www.op-reis.eu/USA_Deep_South_2005.html

Je gaat hoe dan ook een prachtige reis maken, dat weet ik zeker  :D

Hartstikke bedankt voor jouw link!
Ik probeer de tekst alleen te kopieren in Word (zodat ik er even rustig voor kan gaan zitten en wat dingen aan kan strepen op papier), maar ik denk dat de site beveiligd is? Zou je mij de tekst ook via de mail kunnen sturen? Of lukt dat niet, anders bekijk het gewoon via de computer hoor! Alleen dit leek me makkelijker.......   bloos
#7 - 31-10-2006, 20:02 uur
Live every day like it is your last one

Tekkel

Het is wel zo te kopieeren hoor. En nog vreselijk simpel ook ;D
Maar ik ga hier natuurlijk niet uitgebreid vertellen hoe dat gaat, dat zou niet netjes zijn tegenover Kokopelli.
Mocht ik het hier wel neer mogen zetten dan hoor ik het wel.

Bart

(En anders stuur je maar een PM-etje, dan zal ik je wel inwijden in de wonderlijke wereld van de CTRL toets)
#8 - 31-10-2006, 20:37 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Kokopelli

Neeee, we gaan niet iedereen wijs maken in de wereld van de CTRL toets, hahaa  ;)

Nee, hoor geen probleem, maar we hebben nu de tekst vrij gegeven en als het goed is kan je het nu gewoon kopieeren. Lukt het niet dan stuur je maar een mailtje, dan stuur ik het Word bestand per mail. Geen punt.

Nog even over Clovis, nee er zijn geen bands op straat of zo. Wij waren er tijdens het Clovis Music Festival in september, komt ieder jaar terug. Dus dan is het een ander verhaal. Zijn toen ook naar de Norman Petty Studio geweest, als muziek liefhebber is dat echt heel gaaf. Maar verder is Clovis geen bijzonder stadje, dus er voor omrijden is misschien wat overdreven.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

#9 - 31-10-2006, 21:45 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

Kokopelli

ben ik weer..

Nog even over El Paso, vonden wij niet bijzonder, we hebben er overnacht, maar vonden dat ook meer dan genoeg. Het is een drukke grensplaats.

En Billy Bob's, tja dat moet je zien, is moeilijk uit te leggen. Als je de kans hebt om er in de avond te zijn dan is dat wel zo leuk. Op de dag kan je ook naar binnen, maar is er niet veel te doen, maar ze hebben er heerlijke hamburgers en het is gewoon gaaf om rond te kijken. Hier noemen we zoiets een discotheek inderdaad, daar een Honky Tonk, maar dan wel een hele grote. Je kan er zelf ook op een (neppe) rodeo stier plaatsnemen als je lef hebt!

San Antonio is ook heel gaaf, neem daar echt de tijd. Natuurlijk moet je daar naar de Riverwalk, maar dat hoor je wel van elke Amerikaan die je tegenkomt als je zegt dat je naar San Antonio gaat. "You must do the Riverwalk!".
#10 - 31-10-2006, 21:58 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

Lind@

Ok, Billy Bob's gaat dus zeker op het programma staan  ;D
Hartstikke bedankt voor het vrijgeven van de tekst......zojuist gekopieerd en is nu aan het printen dus zal onder het genot van een bakkie de reisverslagen doorlezen!!
#11 - 01-11-2006, 10:57 uur
Live every day like it is your last one

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15