Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vele Branden in het Westen --1000 in California

Discussie gestart

Lily H

Ik woon in San Diego dus hoor heel veel van al die branden in onze Staat-  California.
Het bedreigt veel vakantieplannen van mensen--vooral het Big Sur gebied is erg aangetast.
Highway 1 is gesloten in dat gebied. En vele mensen moeten hun woningen verlaten.
Hier een artiekel over Big Sur:

http://www.cnn.com/2008/US/06/27/calif.fires.ap/index.html

Er staat ook in:
Dutch travelers Joost Ueberbach, 28, and Gemma Arts, 27, wanted to drive through Big Sur on their way to Los Angeles from San Francisco but ran into the roadblock Thursday.

"We knew there was a fire somewhere, but we didn't know the road was blocked," Ueberbach said. "We had hoped to see the nice views of the coastline. I guess it's just bad luck."


Zijn deze mensen bekend op dit Forum?

Lily H.
#1 - 04-07-2008, 02:03 uur
« Laatst bewerkt op: 04-07-2008, 02:05 uur door Lily H »

Hans B

Als ik de zoek knop gebruik en Joost of Gemma opvraag krijg ik geen resultaten met hun achternamen.
Hans
#2 - 04-07-2008, 09:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lily H

Dit is het nieuws van 7 July:

Items of Interest:
Highway closures: State highways, county and local roads are closed throughout California due to wildfire activities. Closures and delays remain in place for State Highways 1 (Big Sur Area), 32 and 70. Travelers are advised to seek current information from local law enforcement.
Evacuations: Areas of Monterey, Santa Barbara and Shasta counties are under evacuation orders at this time. Precautionary evacuation orders currently exist in areas in Butte, Kern, Mendocino, Monterey, Santa Barbara and Plumas counties. Residents are advised to monitor their local fire situation, check with local law enforcement agencies for information, and be prepared to evacuate when necessary.

In het gebied waar ik woon is het nu nog  rustig--maar dat was niet het geval in 2004 en 2007. (in October-in die 2 gevallen) We wonen waar de Witch Creek Fire was (2007) en de Cedar Fire ( 2004). We hadden onze auto's vol geladen om te vluchten---echt een eng gevoel.

Lily
#3 - 08-07-2008, 00:53 uur

Chiefram

Jee, ik heb er niet bij stilgestaan, maar ik vlieg morgen voor een paar dagen ook naar California. Ontario om precies te zijn.

Ik herinner me de branden daar in de omgeving van vorig jaar. We moesten 'om' vliegen en hingen een tijdje in de lucht. Je kon de branden (rook) goed zien en nog veel beter ruiken. Ik ga even kijken of Ontario eigenlijk wel veilig is. Het staat wel niet in je lijstje, maar je weet het nooit.

 :-X

Hmmm... Zo te zien (ik heb zojuist even gekeken) is alles veilig in San Bernardino County...  :)
#4 - 08-07-2008, 03:00 uur
« Laatst bewerkt op: 08-07-2008, 03:06 uur door Chiefram »

Victor

Dit is slecht nieuws!
Ik en mijn vriendin vliegen aanstaande donderdag op LA voor een rondreis door Californië!
dit is echt balen!
#5 - 08-07-2008, 12:48 uur

Lily H

Hier is een link  waar je kan klikken op gebieden en kaarten zien waar de branden nu zijn.

http://www.fire.ca.gov/index_incidents_maps_links.php

Het beste is om Big Sur helemaal  te vermijden--want er is nu een mandatory evacuation voor dat gebied.
Het hoogste aantal branden tegelijkertijd was 1780----nu is het nog 330.

http://www.fire.ca.gov/index_incidents.php

LIly
#6 - 08-07-2008, 16:13 uur

Rickenilona

Wij gaan over 2,5 week en hebben ook de highway 1 in de planning staan...Hoe zijn de weersverwachtingen? Is er al regen op komst? Anders ipv 2 dagn kust via Yosimity en mono lake rijden, richting LA???

Gr.
#7 - 08-07-2008, 19:26 uur

Jolanda2

 :'( Wat vreselijk zeg, die mensen, dieren en natuur. Hoe loopt het eigenlijk meestal af? Hoe zijn de verwachtingen daar?
#8 - 08-07-2008, 20:27 uur

Marianne

Wij gaan over 2,5 week en hebben ook de highway 1 in de planning staan...Hoe zijn de weersverwachtingen? Is er al regen op komst? Anders ipv 2 dagn kust via Yosimity en mono lake rijden, richting LA???

Gr.
Waaar kom je vandaan en hoeveel tijd heb je? Als je van SF komt kun je inderdaad via Yosemite rijden, maar Mono Lake ligt aan de nadere kant van Yosemite, dus dat is  niet logisch. Een andere mogelijkheid is om via Sequoia  NP te rijden, is rustiger dan Yosemite. Rijd dan deKings cAnyon Scenic Byway en breng een bezoek een de Sherman Tree.

Marianne

#9 - 08-07-2008, 23:12 uur

Marianne

Dit is slecht nieuws!
Ik en mijn vriendin vliegen aanstaande donderdag op LA voor een rondreis door Californië!
dit is echt balen!

Het is slecht nieuws, vooral voor de mensen die er in de buurt wonen,  maar de meeste vakantiegangers zullen er nauwelijks iets van merken, Californië is erg groot, dus mogelijkheden genoeg om de branden te omzeilen.

Marianne
#10 - 08-07-2008, 23:15 uur

Robtk

Hmmm.... ik heb op 2 sept 2 nachten gereserveerd in Monterey (de ENIGE reservering op 4 weken rondreizen). De belangrijkste reden voor de rondreis: highway 1 van SF -> LA....
Ik hoop dat de weg weer open is rond die tijd.

NOg belangrijker: ik hoop dat geen van de bewoners daar zijn/haar huis of gezondheid verliest in dat gebied!!!!!
#11 - 09-07-2008, 00:46 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

Lily H

Tegen September zal alles wel voorbij zijn---dat is nog zo ver weg.
Het regent hier haast niet in de zomermaanden Juli, Augustus en September.
Ik heb een site gevonden waar je informatie over route's staat-- je zet er gewoon het wegnummer in en voila--up to date info.
Het is hier: http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/
Vandaag--8 Juli:

SR 1
 [IN THE CENTRAL CALIFORNIA AREA]
    IS CLOSED FROM 18.8 MI SOUTH TO 25.7 MI NORTH OF PFEIFFER BURNS STATE PARK 
(MONTEREY CO) - DUE TO A WILDLAND FIRE - MOTORISTS ARE ADVISED TO USE AN 
ALTERNATE ROUTE

Dus het is ongeveer 40 + miles dat gesloten is in Big Sur.

Lily
#12 - 09-07-2008, 02:17 uur

Ritarita

Vorige week woensdag (2-7) zijn wij uit Big Sur vertrokken. Op de dag dat wij vertrokken werden de andere gasten van Ripplewood Resort en de andere verblijven in de omgeving geëvacueerd.
We zijn daar 3 nachten geweest. Er waren constant brandweerauto's heen en weer aan het rijden, helicopters en vliegtuigjes vlogen de hele dag over.
Highway 1 was toen al afgesloten net onder Big Sur. Ik heb uit de berichten van de afgelopen dagen begrepen dat de branden zich nog steeds verspreiden.
Het is zo jammer, het gebied is zo mooi. Ze doen erg hun best om de schade zo veel mogelijk te beperken en de inzet is erg groot.
Gelukkig hebben wij ondanks de branden, rook en neervallende as nog heel erg kunnen genieten van ons huisje aan de rivier.
#13 - 09-07-2008, 20:18 uur

Lily H

Beter nieuws over Big Sur-- 13 Juli:

On Sunday morning, state authorities reopened the last piece of scenic Highway 1 near Big Sur that had been closed because of the fires, he said.

The fire was 61 percent contained after destroying 26 homes, and all evacuations near the town of Big Sur were lifted, he said.

Lily
#14 - 14-07-2008, 01:33 uur

thijs58

 ;D
Wij zijn op 24/7 van Santa Maria naar Monterey via de hw1 gereden en ook langs de Big Sur. Wel hebben wij de schade gezien van de branden en dat alle afslagen/routes vanaf deze weg nog steeds afgesloten zijn. Echter de weg in het geheel is helemaal open en een prachtige rit om met de auto te rijden. over deze afstand van 160 mile doe je wel minimaal 5 uur! Hou daar wel rekening mee.

#15 - 27-07-2008, 07:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15