Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verandering van plannen! West Coast 2007

Discussie gestart

Gregske

hallo, hier zijn we weer...
Zoals in men introductie gezegd zou ik graag door heel Amerika reizen...
ik heb (in samnspraak met m'n vriendin) een groffe reisroute uitgestippeld, nu was m'n vraag, kunnen jullie als kenners me het aantal mijlen en desnoods tips geven?!

Landen in New York... twee nachtjes slapen, wagen ophalen en naar Boston rijden! (aantal miles of kilometers???)
vanuit Boston, langs Detroit naar Chicago... (te doen in twee dagen?! aantal Miles???)
vanuit Chicago door naar Minneapolis (kom je dan enkele bezienswaardigheden tegen?! Miles?!)
van Minneapolis over Spokane naar Seattle (Miles?!)
van Seattle over Portland naar Carson City en indien moogelijk door naar Frisco... (Miles?)
van San Fransico naar Los Angeles (langs de kust of niet??? Miles?!)
Van Los Angeles naar Las Vegas en langs de NP's (beter in één keer tot Las Vegas en van daaruit naar de NP's of niet?! Miles???)
van Vegas naa San Diego en effe over de grens... (Miles???)
van Diego over Phoenix richting Denver...(Miles?)
Van Denver langs Oklahoma-Texas-Austin naar Houston... (Miles???)
van Houston naar NewOrleans (Miles?!)
van New Orleans naar Orlando en Miami... (Miles?!)
en dan terug richting noorden... Raden jullie aan naar het noorden te rijden langs de kust of door het binnenland???
(de periode dat we zouden gaan zou *normaal gezien* mei-juni-juli zijn...)
en dan het aantal Miles...
Ik weet het, het is een domme vraag, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!

Thankz in Advance!!!!
dan wou ik ook weten of ik als Belg (financieel gezien) beter in Nederland kan boeken of in België...

Ik zou enkel de vlucht boeken en twee nachten New York (Vlucht ofwel shiphol-NYC of Brussel-NYC en als retour het omgekeerde  ::))
#1 - 29-11-2005, 03:08 uur
« Laatst bewerkt op: 03-12-2005, 22:47 uur door Gregske »




Verelle

Zoals in men introductie gezegd zou ik graag door heel Amerika reizen...
New York... Boston Detroit Chicago... vanuit Chicago door naar Minneapolis
Via Spokane naar Seattle, van Seattle over Portland naar Carson City en indien mogelijk door naar Frisco...van San Fransico naar Los Angeles, Las Vegas NP's, San Diego en effe over de grensvan Diego over Phoenix richting Denver
Van Denver langs Oklahoma-Texas-Austin naar Houston...
van Houston naar NewOrleans
van New Orleans naar Orlando en dan terug richting noorden.

Leuk ritje ;)
Ik kan je hier wel een antwoord op geven, wij gaan dit alles doen begin 2006, beginende bij Houston TX en dan ongeveer jouw route in omgekeerde richting.
Ik kan je wel zeggen hoe lang wij erover gaan denken te doen: EEN JAAR
benzine gebruik: nog onbekend, MAAR VEEL (hangt ervan af hoe ver we naar het noorden denken te gaan)
Hoeveel geld? VEEL,HEEL VEEL (hangt af van onvoorziene zaken die we tegen gaan komen)
#3 - 29-11-2005, 08:25 uur
In april terug naar Amerika

Njit

Ik zal je route vanavond even voor de lol door Streets and Trips gooien. Volgens mij schrik je van het aantal Miles :)
#4 - 29-11-2005, 08:40 uur

Kinneret

Kun je niet beter San Francisco-Las Vegas-Nationale parken gebiedje en dan naar LA en San diego reizen om vervolgens weer oostwaarts te gaan? Ik denk dat zoiets behoorlijk in miles scheelt? Of je kunt via SF lang de kustweg naar LA dan San diego en vervolgens richting Las vegas en de nationale parken gaan. Ik denk dat je dan behoorlijk minder miles hoeft te rijden. .
#5 - 29-11-2005, 10:00 uur

Jez

Ik heb momenteel toch tijd over, dus heb ik je route maar door de routeplanner gehaald (sorry Njit...). In het rood de miles


Landen in New York... twee nachtjes slapen, wagen ophalen en naar Boston rijden! 218 miles
vanuit Boston, langs Detroit naar Chicago... 1000 miles, is teveel voor 2 dagen; je wilt ook vast iets meer zien dan snelweg
vanuit Chicago door naar Minneapolis 410 miles
van Minneapolis over Spokane naar Seattle 1665 miles
van Seattle over Portland naar Carson City en indien moogelijk door naar Frisco... 780 miles naar Carson City, 997 tot aan Frisco
van San Fransico naar Los Angeles Langs de kust! 465 miles
Van Los Angeles naar Las Vegas en langs de NP's Ligt eraan welke NP's je wilt zien. Rechtstreeks: 270 miles
van Vegas naa San Diego en effe over de grens... 337 miles
van Diego over Phoenix richting Denver...1265 miles
Van Denver langs Oklahoma-Texas-Austin naar Houston... 1250 miles
van Houston naar NewOrleans 350 miles
van New Orleans naar Orlando en Miami... 885 miles
en dan terug richting noorden... -> New York: 1290 miles

Totaal: ca. 10.400 miles = 16640 km Dit zijn rechtstreekse kilometers, de snelste route, dus geen rekening gehouden met bezoekjes onderweg die van de snelweg afgaan.


dan wou ik ook weten of ik als Belg (financieel gezien) beter in Nederland kan boeken of in België... gewoon een vergelijk maken vanaf beide vertrekplaatsen. Ik dacht dat momenteel vanaf Amsterdam goedkoper is dan vanaf Brussel.


Okay, dan nu mijn commentaar:

Zorg dat je een goede reisplanner op je computer hebt, stop deze route erin en ga uit van ca. 250 miles per dag (als je graag rijdt, tenminste)
Zo kun je een indeling per dag maken en berekenen waar je ongeveer per dag eindigd. Voeg daar aan toe wat je allemaal wilt zien onderweg aan parken en andere bezienswaardigheden en bedenk hoeveel tijd je daar door wilt brengen (bijvoorbeeld 3 dagen in Yellowstone). Vergeet niet hier en daar wat rustdagen in te plannen, want je wilt vast niet 90 dagen aan een stuk in de auto zitten! Je zult trouwens ook zien dat bepaalde stukken beter anders ingeplanned kunnen worden, zoals Kinneret ook aangeeft.
#6 - 29-11-2005, 13:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

BTW, ik zag dat deze vraag ook in een ander topic gesteld is; misschien kun je dat beter weghalen, zodat alles in dezelfde topic blijft en niet over verschillende topics verdeeld wordt.
#7 - 29-11-2005, 13:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Verelle

Ik zal je route vanavond even voor de lol door Streets and Trips gooien. Volgens mij schrik je van het aantal Miles :)
Hebben wij al gedaan, dus ik weet gewoon dat het veel is heel veel.......................!
#8 - 29-11-2005, 13:46 uur
In april terug naar Amerika

Gregske

BTW, ik zag dat deze vraag ook in een ander topic gesteld is; misschien kun je dat beter weghalen, zodat alles in dezelfde topic blijft en niet over verschillende topics verdeeld wordt.

Dit is gebeurd Jez!


Ik will jullie bedanken voor de moeite die jullie hebben gedaan!
het zijn zeker een aantal miles, maar op 90dagen zou dit perfect kunnen!!!

Nu zoeken we enkel een verhuur bedrijf die het aandurft een wagen voor +/-90dagen te verhuren aan een 24jarig Belgske:D en liefst nog tegen een redelijke prijs;D

Jullie denken dus dat het beste dat ik kan doen is alles echt plannen op voorhand, of enkel de route vastleggen?!
Ik vind 250miles per dag ZEKER te doen, had zelfs 325ofzo in gedachten...

ik ga alamo, Hertz en Avis al zeker eens een mailtje sturen voor de nodige info!

nogmaals bedankt!!!
#9 - 29-11-2005, 20:06 uur



Njit

Nu zoeken we enkel een verhuur bedrijf die het aandurft een wagen voor +/-90dagen te verhuren aan een 24jarig Belgske:D en liefst nog tegen een redelijke prijs;D

Onder de 25 betaal je meestal extra... En je krijgt echt geen korting als je hem 90 dagen meeneemt hoor :) Je zou bijna nog kunnen overwegen om een 5e hands auto ter plaatse te kopen en na afloop weer te verkopen (weet niet of dit technisch mogelijk is)

Ik vind 250miles per dag ZEKER te doen, had zelfs 325ofzo in gedachten...
Persoonlijk vind ik het veel om ELKE dag 325 miles te rijden..

#10 - 29-11-2005, 21:00 uur

Jez

Hoi Gregske,

Ik ben erg voorstander van op de bonnefooi gaan (dus geen hotels oid vastleggen), omdat je dan lekker flexibel bent. Vooral als je zo'n lange tijd gaat als jij wilt, dan heb je alle keus waar je lang(er) wilt blijven en waar niet. Daarmee hoef je ook geen keuzes te maken over het aantal kilometers dat je per dag aflegt. Ik vind 250 mile per dag mooi, maarwij gaan niet zo lang als jij. En ook dan merk ik dat ik soms minder rij en soms veel meer.

Wat ik zelf altijd doe, is een route maken (vrij gedetailleerd) en ik neem een lijstje mee van alle bezienswaardigheden op die route die me de moeite waard lijken. Plus een paar goede reisgidsen natuurlijk.

Het lastige deel zal inderdaad de autohuur worden. Misschien kun je ook even bij een reisburo informeren, omdat huren vanuit Nederland/België voordeliger is dan in Amerika. Dat komt door de verzekeringen die je nodig hebt.

Heb je trouwens ook overwogen om een camper te huren? Is wel een stuk duurder dan een auto, maar behalve je bed heb je dan ook je eigen keuken bij je. Tenzij je 90 dagen lang voor elke maatlijd uit eten wilt......... Er is hier iemand op het forum met een eigen camper in Amerika, die hij volgens mij ook verhuurd. Als je tenminste niet tegelijk met hem op vakantie bent. Misschien is dat ook een optie. Oh, en inderdaad; onder de 25 betaal je $25,- per dag méér aan autohuur...........

Groetjes, Jez
#11 - 29-11-2005, 21:39 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2005, 21:41 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

ik ga alamo, Hertz en Avis al zeker eens een mailtje sturen voor de nodige info!


Vraag het ook even aan Enterprise, Dollar en Budget.
#12 - 29-11-2005, 23:28 uur

Gregske

ik ga alamo, Hertz en Avis al zeker eens een mailtje sturen voor de nodige info!


Vraag het ook even aan Enterprise, Dollar en Budget.


Hallo Loek...
Bedankt voor de drie overige verhuurbedrijven te vermelden!
nu heb iknet bij Budget gaan zien en daar vragen ze nergens naar mijn leeftijd...
Ik heb willekeurig een datum genomen (van 9juni tot 6augustus) en volgens de website was dit volledig mogelijk...  ???
waar zit het addertje onder het gras?!

Ik heb wel met m'n vriendin overlegd en we gaan misschien toch onze Amerika reis splitsen!
aangezien de kosten volgens ons veel te duur gaan uitdraaien door het huren van een wagen voor drie maanden!
ik ben nu rustig alles aan het bekijken om eerst de West Kust te doen en het jaar daarna Miami enz.
we zijn er zeker nog niet uit hoor  :-\

anywayz thankz in advance
x Gregske
#13 - 30-11-2005, 23:30 uur



Verelle

Ik denk dat het wel verstandig is om het op te splitsen, want anders moet je zo veel km maken in toch een beperkte tijd. 3 maanden lijken lang, maar voor het aantal km wat je in eerste instantie wilde doen van gewoon iets van het goede. Hoe lang denk je nu te gaan? Nu je besloten heb dat 3 maanden autohuur toch te duur is.
#14 - 01-12-2005, 10:29 uur
In april terug naar Amerika

Gregske

Hallo, Streets and Trips, is dat te koop in België?! zoja, waar?!
als ik nu de 2006 zou kopen, ben ik er dan veel mee voor men Amerika reis in 2007?!
Net zoals Rand Mc Nally, als ik deze zou kopen, de 2006, usefull 4 2007?!

welke andere programma's gebruiken jullie verder nog om een amerika reis te plannen?!

het plan is...(zonder een hotel vast te leggen op voorhand, enkel het hotel in Los Angeles de eerste drie nachten

dag 1)Brussel of Schiphol - Los Angeles
dag 2)Los Angeles
dag 3)s'ochtends wagen ophalen en nog een dag en nacht in LA
dag 4)Los Angeles - San Francisco
dag 5)San Francisco
dag 6)San Francisco
dag 7)San Francisco vertrekken richting Las Vegas (langs de Nationale Parken die ik pas kan beslissen als ik een degelijke routeplanner en atlas in mijn bezit heb)
dag 8 )idem
dag 9) idem
dag 10)idem
dag 11)idem
dag 12)idem
dag 13)aankomst Las Vegas
dag 14) Las Vegas
dag 15)Las Vegas
dag 16)Las Vegas rustdag
dag 17)Las Vegas - Salt Lake City (welke parken of stadjes kom je tegen opweg naar SLC?!)
dag 18)Las Vegas - Salt Lake City (aankomst)
dag 19)Salt Lake City
dag 20)Salt Lake City - Denver (welke parken of stadjes kom je tegen opweg naar Denver?!)
dag 21)Salt Lake City - Denver (aankomst)
dag 22)Denver
dag 23)Denver - Phoenix (welke parken of stadjes kom je tegen opweg naar Phoenix?!)
dag 24)Denver Phoenix
dag 25)Phoenix (aankomst)
dag 26)Phoenix
dag 27)Phoenix - San Diego
dag 28)San Diego
dag 29)San Diego - Los Angeles
dag 30)dagje Los Angeles by car en s'avonds wagen binnenleveren
dag 31)dagje rusten in of rond Los Angeles
dag 32)LAX - Schiphol of Brussel


ik wacht op tips en of commentaar...
#15 - 04-12-2005, 02:53 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15