Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verschillende Tijdzone's

Discussie gestart

Tokheim

Aangezien ik hier ook nooit weet of de klok nu naar voren of naar achteren moet, het volgende :  We komen dus in verschillende tijdzone's maar dan.....

Wij beginnen in Californie en gaan,
dan naar Nevada                              :   geen tijdverschil  
dan naar Utah                                  :   vooruit of achteruit ?  ???
dan naar Arizona                              :   geen tijdverschil
dan naar Californie                           :   vooruit of achteruit ?  ???

Alvast bedankt

Theo


 
                     
#1 - 03-06-2005, 18:29 uur

Kinneret

Aangezien ik hier ook nooit weet of de klok nu naar voren of naar achteren moet, het volgende :  We komen dus in verschillende tijdzone's maar dan.....

Wij beginnen in Californie en gaan,
dan naar Nevada                              :   geen tijdverschil  
dan naar Utah                                  :   vooruit of achteruit ?  ???
dan naar Arizona                              :   geen tijdverschil
dan naar Californie                           :   vooruit of achteruit ?  ???

Alvast bedankt

naar Utah gaat de klok natuurlijk 1 uur vooruit en terug naar California weer 1 uur achteruit, thats it! zo simpel !!!!!!!!

Theo


 
                     

aar Utah gaat de klok natuurlijk 1 uur vooruit en terug naar California weer 1 uur achteruit, thats it! zo simpel !!!!!!!!
#2 - 03-06-2005, 18:54 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2005, 18:55 uur door Meinthebox »

Tokheim

Ik had wel vergeten te vermelden dat dit in Juli gaat gebeuren, maar dit is waarschijnlijk niet meer relevant.

Thanks  

Theo
#3 - 03-06-2005, 19:16 uur

Chiefram

Nope, het tijdsverschil geldt voor het gehele jaar... Uhh... voor altijd dus... ook in de daarna volgende jaren! LOL!
#4 - 03-06-2005, 19:17 uur

Loek

Mogelijk dat je nog met alternatieve time zones krijgt te maken als je je op Navajo territory begeeft, want die doen weer niet aan zomertijd.
#5 - 03-06-2005, 19:19 uur

Bakvet

Dat het in juli is, was juist wel relevant. Arizona heeft geen zomertijd volgens mij, terwijl de Navajo Nation dat wel heeft. Ze doen niet mee met Arizona omdat het gebied voor een deel in drie andere staten ligt die wel aan zomertijd doen. De tijdsverschillen t.o.v. California zijn volgens mij:

Nevada 0
Utah +1
Arizona 0 ('s winters +1)
Navajo Nation (= Noordoost punt van Arizona en een klein deel van  Utah, Colorado en New Mexico) +1
Hopi Reservation (ligt weer binnen de Novajo Nation, maar geheel binnen de grenzen van Arizona) = gelijk aan Arizona

+1 wil zeggen dat het dan 1 uur later is dan in CA.
#6 - 03-06-2005, 19:27 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2005, 19:34 uur door Bakvet »

Chiefram

Ben ik blij dat mijn mobieltje tekens als ik ergens land, automatisch de juiste tijd aan neemt...

 ;)
#7 - 03-06-2005, 19:40 uur

Tokheim

Jullie maken het wel ingewikkeld hoor... Ik heb net even Streets & Trips geraadpleegd en als we van Moab naar Kayenta gaan rijden we door dit Navajo gebied en gaan dan nml. Monument Valley bezoeken. Is hier dan weer een tijdverschil... Dit wordt niet aangegeven in dit programmaatje.

Thanks

Theo
#8 - 03-06-2005, 20:18 uur

Inge

Nee, van Moab naar Monument Valley is geen tijdsverschil. Wel tussen Monument Valley en bijv. Page of de Grand Canyon.

Monument Valley = Navajo Nation
Moab = Utah
Beiden hanteren zomertijd in dezelfde tijdzone.

Page en de Grand Canyon vallen onder de staat Arizona. Deze hanteren geen zomertijd; dus dan moet je je klok weer terug zetten.
#9 - 03-06-2005, 20:57 uur

SpaceAce

Aangezien ik hier ook nooit weet of de klok nu naar voren of naar achteren moet                  

Misschien een idee'tje om het te onthouden:

VOORjaar = uur naar VOREN
NAjaar = uur naar ACHTEREN

:)

(tenminste, zo onthoud ik het al jaren)
#10 - 03-06-2005, 22:19 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

BonanzaNL

Ben ik blij dat mijn mobieltje tekens als ik ergens land, automatisch de juiste tijd aan neemt...

 ;)

Kan ik van te voren zien of mijn mobieltje dat ook doet?
Of gewoon afwachten?
#11 - 03-06-2005, 22:28 uur
Leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst

Chiefram

Ik heb een mobieltje waar ik kan instellen of ik het ALTIJD automatisch wil laten aanpassen aan de lokale tijd als ik het weer opstart.

In het vliegtuig moet je telefoon toch uitgezet worden. Bij het landen zet ik hem weer aan en dan vraagt hij gelijk of ik de tijd enzo wil up-daten. Staat altijd in de juiste lokale tijd ingesteld.

Die optie kan ik ook uitzetten. Dus ik denk dat die optie op je mobieltje aanwezig moet zijn, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Ik heb een Nokia van T-Mobile (USA).
#12 - 03-06-2005, 23:22 uur

Mississippi

Als ik op vakantie ben kijk ik niet op een uurtje  ;D
#13 - 04-06-2005, 15:42 uur

PetraVS

Hier is de stelling om het te onthouden:
Spring ahead, Fall back
#14 - 04-06-2005, 17:56 uur

PetraVS

Als ik op vakantie ben kijk ik niet op een uurtje  ;D


Nou, soms kan het onhandig zijn, als je bijvoorbeeld denkt, dat het pas 9 uur 's avonds is en nog wil eten en dan uitvindt, dat de restaurants gesloten zijn, omdat het net 10 uur is geweest.
#15 - 04-06-2005, 17:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15