Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Video Yosemite

Discussie gestart

wama

De film over Yosemite is nu ingesproken.
Jullie kunnen hem bekijken onder volgende link:
Veel kijkplezier

Ria en Guido
#1 - 07-12-2011, 07:58 uur

Tahoe

Hi Guido,

Mooie video van Yosemite heb je gemaakt, alleen zie ik volgens mij @6:59 een grizzly beer, te herkennen aan o.a de bult op de schouders.
De scene erna laat een zwarte beer zien. Het verbaast me als je daar idd een grizzly gefilmd hebt, er leven namelijk geen bruine beren in Yosemite.
Maar ik kan het mis hebben hoor, maar de beer @6:59 lijkt mij toch echt een grizzly.

Dirk
#2 - 10-12-2011, 19:13 uur

koosv

Geweldige film, afwisselende beelden, goed gemonteerd en precies de meest spannende onderwerpen. Goed gedaan!
Wat betreft grizzlys: er is daar wel de z.g. grizzly giant in de mariposa grove, een sequoia boom van naar schatting 2700 jaar oud.
#3 - 10-12-2011, 23:35 uur

wama

Die Grizzly is inderdaad in Yellowstone gefilmd.Maar aangezien ik een onderwerp over de fauna wou inbrengen heb ik dat beeld ermaar bij gedaan.
Volgens een website die ik geraadpleegd had zouden er 200 Grizzly in Yosemite leven.Op een andere website lees ik dan dat er sinds 1948 geen Grizzlys meer
zijn in Yosemite.Mijn excuses voor de verkeerde informatie.

Ria en Guido

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/
#4 - 11-12-2011, 12:01 uur

Marianne

Er zijn echt geen grizzlies meer in Yosemite.
Ik zou altijd afgaan op offiecële sites, en dan lees je op de NPS-site dit:

But, if the brown bear, also known as the grizzly, is on California state flag, why not look for it when in Yosemite? This is because, in California, there are no more grizzlies. When Euro-Americans arrived, they found a large population of grizzlies throughout the state. Grizzlies were a dire threat to life and property, however, and were killed in large numbers. By the early 1900s, few grizzlies and little of their prime habitat in the Central Valley remained. The last California grizzly was killed south of Yosemite in the Sierra foothills in 1922, according to one account. Black bears, in contrast to brown bears, have fared much better due to a combination of their greater adaptability around people and habitat stability.

Marianne
#5 - 11-12-2011, 12:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15