Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vliegprijzen westen

Discussie gestart

Zofsky

Hoi Allemaal,

We zijn hier elke dag aan het kijken op internet om een voordelige vlucht te vinden, maar het wil ons maar niet lukken.
We vliegen in augustus heen op Seatlle en terug vanaf Phoenix. Alles wat we vinden komt eigenlijk boven de 1000 euro uit. Ik weet dat we dat andere jaren niet hebben betaald.
Hoe is jullie ervaring?

groetjes,
Margje
#1 - 25-02-2011, 18:00 uur

Hans B

Mijn indruk is dat de prijzen dit jaar stevig omhoog gegaan zijn.
Vorig jaar Amsterdam - Houston vv. in september met United voor € 590
Dit jaar Amsterdam - Houston vv. in september met Untied € 680
#2 - 25-02-2011, 19:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

snoodaard

bij connections kun je heen en terug naar phoenix voor 469.Wordt alles duurder wanneer je 2 enkele reizen boekt?Uit ervaring kan ik zeggen dat je de beste deals krijgt in de connection winkels zelf(weet niet of je deze in nederland hebt?).Misschien een beetje flexibel zijn in datums en in luchthaven(vancouver,las vegas)
#3 - 25-02-2011, 20:00 uur

koosv

Augustus zit tegen juli aangeplakt. Juli is nog hoofdseizoen, prijzen liggen dan rond de €1000, maar ergens in augustus is er een omslagpunt, dat kan je bepalen door te proberen.
In ieder geval vind ik voor vertrek op 14 aug. het volgende tarief bij connections, maar met vertrek vanaf brussel :

Citaat
€ 637,71 - prijs voor alle passagiers € 637,71       - economy   
American Airlines
 Let op, voor dit tarief zijn er slechts 7 stoelen beschikbaar
   zo 14/08 10:50 - 12:50 Brussel (BRU) - Chicago (ORD)
zo 14/08 15:55 - 18:15 Chicago (ORD) - Seattle (SEA)
   di 30/08 10:20 - 15:45 Phoenix (PHX) - Chicago (ORD)
di 30/08 17:10 - 08:15 Chicago (ORD) - Brussel (BRU)
#4 - 25-02-2011, 20:28 uur

Zofsky

We vliegen heen op 4 augustus (mag ook een aantal dagen eerder, niet later), naar Seatlle.
We vliegen terug vanaf Phoenix, maar dat mag ook een ander vliegveld zijn ( mag ook weer een aantal dagen later) op 30 augustus.

Ook vliegveld waarvan af we vliegen vinden we geen probleem, brussel, amsterdam, dusseldorf.
Hebben het allemaal al opgezocht en we kunnen maar niks voordeligs vinden. Ook niet bij connecions online, we hebben geen winkel in Nederland helaas.

Als laatste stop hebben we de grand canyon en vanaf daar wilde we naar huis, dus vandaar Phoenix.
#5 - 28-02-2011, 09:34 uur

Hans B

Tja, hoogseizoen, dan weten ze je wel een poot uit te trekken met de prijzen.
Wij hebben vanwege de kids ook jarenlang in de zomervakantie moeten vliegen.
Vorig jaar de 1e keer zonder en meteen maar in september geboekt, scheelt toch gauw €200 per ticket.
#6 - 28-02-2011, 10:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

koosv

Ik, die volgens getuigen nog twee poten heeft, kan dan nog twee keer in het hoogseizoen vliegen....

4 augustus valt inderdaad nog in het hoogseizoen met prijzen rond €1000, 11 dagen later liggen de prijzen rond €600, de vertrekdatum is in dit geval bepalend. Trucs helpen niet zoals twee enkeltjes boeken, waarvan dan een in het laagseizoen valt, waardoor je het gemiddelde zou betalen. Dat is geheel afgetimmerd helaas door die mensen die poten uittrekken.

Je zou nog met pricealerts kunnen werken bij bijv. kayak of flyhq.com.
Bij die laatste zie ik bij het zoeken in weekenden de prijzen duidelijk stijgen aan de hand van een grafiek die ze me aanleveren, daaruit blijkt dat de prijzen afhangen van het moment waarop je zoekt.
zij vermelden ook nog: Prices can change 3 times a day.
Met die pricealerts heb je echter alleen baat als er plotseling een actie zou komen van een luchtvaartmij.
#7 - 28-02-2011, 11:35 uur

Hans B

Zeker met meerdere personen (gezin) is het niet verstandig tot het laatst te wachten.
De kans dat de prijzen vanaf nu naar beneden gaan zeker in het zomerseizoen is er niet of nauwelijks.
Ook het aantal zitplaatsen (als je naast elkaar wilt zitten) worden beperkt.

Helaas worden de vliegprijzen elk jaar duurder.
#8 - 28-02-2011, 16:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Ik heb dezelfde ervaring hoor, tickets voor 400 euro zijn moeilijk te vinden, iets wat voorheen niet zo'n probleem was. Ik heb echt het vermoeden dat de perikelen van de Eyjafjallajokull vulkaan van vorig jaar worden doorberekend aan ons   :-\
#9 - 01-03-2011, 12:01 uur



Zofsky

Ja, het blijft lastig!

Ook weer zo gek, als je vanaf brussel vliegt met een tussenstop op amsterdam naar Seatlle (vanaf ams dus rechtsreeks) is goedkoper als vanaf amsterdam!
Nouja!

We gaan waarschijnlijk toch maar bij KLM boeken, want die kmot vanaf amsterdam nu toch wel "voordelig" uit (1082 euro), niet het goedkoopst, maar dan hebben we heen wel een dircte vrlucht.
#10 - 01-03-2011, 13:09 uur

koosv

Het blijft lastig en het blijft abracadabra hoe luchtvaartmaatschappijen precies opereren .
KLM hanteert inderdaad soms lagere tarieven vanuit Belgi๋: als je opstapt op ZWE = antwerpen railstation, ???  dan betaal je €982 voor precies dezelfde trip, en dat is €100 minder. Helaas wordt er gecontroleerd of je op de thalys in antwerpen bent opgestapt, je moet n.l. eerst met je e-ticket de treintickets ophalen bij een international ticket counter op het station in antwerpen, dat kan alleen op de dag van vertrek, die tickets moet je op schiphol laten zien, en pas dan kan je verder vliegen. Althans, dat lees ik op bijv. het flyertalk forum, en zij zijn vrij goed geinformeerd. http://www.flyertalk.com/forum/archive/t-930759.html
Waarschijnlijk is het gehele gedoe het niet waard om op deze manier je vakantie te beginnen.
#11 - 02-03-2011, 11:22 uur

Zofsky

Ik had inderdaad begrepen dat als je een vlucht boekt vanuit Brussel, dat je dan ook in Brussel moet opstappen.
Dus Koos, ik ben het met je eens, ik boek voor dat beetje meer dan wel in Amsterdam. Maar wel erg vreemd!
#12 - 02-03-2011, 13:45 uur

Yessica

Ik heb dat in 2009 ook gehad, toen ik vaak naar Zuid Afrika vloog. Het was goedkoper om in Dusseldorf op te stappen en dan dezelfde KLM vlucht in Amsterdam te pakken, dan gewoon rechtstreeks in Amsterdam opstappen. En de vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam niet nemen gaat niet op, je bent als je daar niet incheckt een 'no show' passenger en je ticket wordt gelijk ongeldig. Op de terugweg kun je wel in Amsterdam uitstappen, maar ja, dan gaat je bagage wel door naar Dusseldorf, dus dat schiet ook niet op.

Een vriend van mij die in de luchtvaartbranche zit, zegt dat KLM dit doet om meer op internationale reizigers te mikken, dat ze met lagere tarieven ook Belgische en Duitse reizigers willen lokken door concurrerende tarieven te bieden.  Nederlanders boeken tenslotte toch wel bij KLM (not me by the way, de arrogantjes, maar dat terzijde)  :)
#13 - 02-03-2011, 14:20 uur



Jez

Nederlanders boeken tenslotte toch wel bij KLM (not me by the way, de arrogantjes, maar dat terzijde)  :)

<boks> mijn idee  ;)

Wij hebben het voordeel in het midden van Amsterdam, Brussel en Dusseldorf te wonen, dus qua reistijd maakt het voor ons niks uit. Ik vind persoonlijk Zaventem een veel fijner vliegveld dan Schiphol en ben daar ook nog meestal het goedkoopst uit. En geen last van files heen en terug. Ook vind ik overstappen geen probleem, heb dat zelfs het liefst op een lange vlucht ipv 12-14 op een stoeltje geplakt zitten. Geef mij maar Amsterdam Brussel!

Ieder zijn voorkeur!
#14 - 02-03-2011, 21:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Old Faithful


Wij hebben het voordeel in het midden van Amsterdam, Brussel en Dusseldorf te wonen, dus qua reistijd maakt het voor ons niks uit. Ik vind persoonlijk Zaventem een veel fijner vliegveld dan Schiphol en ben daar ook nog meestal het goedkoopst uit. En geen last van files heen en terug. Ook vind ik overstappen geen probleem, heb dat zelfs het liefst op een lange vlucht ipv 12-14 op een stoeltje geplakt zitten. Geef mij maar Amsterdam Brussel!

Ieder zijn voorkeur!
Dat van de goedkopere tickets herken ik wel. Maar geen files? Hoef jij niet via de randweg Antwerpen?
#15 - 03-03-2011, 12:29 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15