Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

voor het eerst naar Amerika, advies gevraagd

Discussie gestart

joyce19871

Goedemiddag allemaal!

Na heel veel te hebben gelezen over Amerika twijfel ik nog erg over de route die we gaan nemen.
De route die ik nu heb gemaakt ziet er als volgt uit:

Dag 1: Aankomst San Fransisco
Dag 2: Auto ophalen en rijden naar South Lake Tahoe voor een mooie stop, 3.5 uur rijden. 's Middags doorrijden naar Yosemite,
            4.5 uur rijden. Overnachting in/nabij Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Vertrek van Yosemite naar Sequoia, 4.5 uur rijden. Na een bezoek aan het n.p. doorrijden richting Death Vally, 4 uur rijden,
            overnachting halverwege in een motel.
Dag 6: Route voortzetten naar Death Vally, 4 uur rijden (intotaal vanaf Sequoia dus 8 uur). Een stop in Death Vally en dan doorrijden
           naar Las Vegas, 3.5 uur rijden.
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas (helikopter vlucht Grand Canyon)
Dag 9: Vertrek Las Vegas naar Bryce Canyon, 5 uur rijden.
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Vertrek van Bryce Canyon naar Zion, 2 uur rijden. Na een bezoek aan het Zion n.p. doorrijden naar Grand Canyon, 5 uur rijden
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Vertrek van Grand Canyon naar Joshua Tree, 6 uur rijden. Na bezoek aan het n.p. doorrijden naar Palm Springs 1.5 uur rijden.
             Overnachting Palm Springs
Dag 14: Vertrek Palm Springs naar Los Angeles, 2 uur rijden. Los Angeles verkennen.
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Vertrek Los Angeles in de middag naar Santa Barbara, 2 uur rijden. Overnachting Santa Barbara.
Dag 17: Vertrek Santa Barbara naar San Simeon, 3 uur rijden. 's middags doorrijden naar Montery Bay, 3 uur rijden. Overnachting in
             Montery Bay
Dag 18: Montery Bay
Dag 19: Vertrek van Montery Bay naar San Francisco via Santa Cruz, 2 uur rijden.
Dag 20: San Francisco
Dag 21: Vliegen


-Wat vinden jullie van de route?
-Kloppen de tijden die je over de route's rijd?
-Heb ik genoeg tijd genomen in bepaalde parken?
-Hebben jullie verder nog tips?

Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Joyce
#1 - 09-09-2009, 14:06 uur
« Laatst bewerkt op: 09-09-2009, 21:24 uur door Mississippi »

melvin

hoi joyce,

ik vind het opzich wel een goede route!
alleen neem je toch best wel weinig tijd voor sommige parken! voor sommige steden ook wel eigenlijk!
san francisco is echt een hele mooie stad er is ook vanalles te zien ik zou hier zeker een dag langer pakken!

melvin
#2 - 09-09-2009, 15:31 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

hdeweert

Iedere route die je maakt is goed, aan de afstanden te zien ben je een liefhebber van auto rijden.
Naast de korte afstanden zit je 4 a 5  dagen van langer dan 8 uur in de auto zonder wat te zien. Ik vind 4 uur omrijden voor een
mooie stop bij Lake Tahoe iets te veel van het goede. Die tijd zou je beter elders kunnen gebruiken, b.v. om tussen Brice en de
Grand Canyon page in je route op te nemen. Ik zou ook sequoia laten vallen de bomen kun je ook in Yosemite bekijken en van
Yosemite naar Dead Valley rijden. Vandaar naar Las Vegas. Daarna de route voortzetten via  Zion naar Bryce Verder naar Page
vandaar naar de Grand Canyon door naar Phoenix en vandaar naar LA via Joshua Tree.
Kijk nog eens naar jouw route en kijk wat je waar wilt gaan zien en doen. Zion en de GC kun je alleen maar per shutle bus aan doen
en dat kost extra tijd. De tijden die je aangeeft zijn wel goed maar exclusief rustperiodes en andere oponthoud d.w.z dat je die nog
moet incalculeren en dan word een rijdag al gauw een paar uur langer.
Harm
#3 - 09-09-2009, 16:03 uur

Igna

Hoi Joyce,

Wij zijn ook een route aan het plannen voor zomer 2010 en hebben de tickets al geboekt. Wij vliegen ook naar en vanaf San Francisco. De route die wij in gedachten hebben is ongeveer het zelfde als jouw route, wij willen  het rondje in tegengestelde richting rijden, dus vanaf San Francisco afzakken naar Los Angeles en dan dat rondje maken.
Nu ben ik erg benieuwd wat de ervaren Amerikagangers van de richting van onze rondjes vinden.

Groetjes en succes!
Igna
#4 - 09-09-2009, 17:11 uur

Marianne

Hallo Joyce,

Ik ben benieuwd wanneer je wilt gaan, want dat maakt voor osmmige routes en activiteiten wel wat verschil. En het is ook wel handig als je vertelt wat je verwacht van de nationale parken en wat je daar wilt doen. Wil je er alleen maar doorheenrijden of wil je ook gaan wandelen, of andere activiteiten ondernemen?

Zoals Harm al schreef is een omweg van 4 uur voor Lake Tahoe wat overdreven, laat het vallen, het is zonde van je tijd om er zo kort naar toe te gaan. dat geldt voor meer dingen.



Dag 5: Vertrek van Yosemite naar Sequoia, 4.5 uur rijden. Na een bezoek aan het n.p. doorrijden richting Death Vally, 4 uur rijden,
            overnachting halverwege in een motel.
Dag 6: Route voortzetten naar Death Vally, 4 uur rijden (intotaal vanaf Sequoia dus 8 uur). Een stop in Death Vally en dan doorrijden
           naar Las Vegas, 3.5 uur rijden.

Deze route is wel handig als je vanuit Lake Tahoe komt en de Tioga Pass al hebt gereden, maar zonder Lake Tahoe zou ik ook Sequoia overslaan, zodat je de Tioga Pass kunt nemen. Bovendien heb je er in dit schema ook geen tijd voor. Je rijdt volgens je eigen opgave al 8,5 uur. Hoe wil je dan nog iets in sequoia doen? Alleen al voor de general Sherman Tree moet je op een uur rekenen om er naar toe te lopen en weer terug, en dan heb je van de rest van het park nog niets gezien. dat heeft dus geen zin.
Ga via de Tioga Pass naar Death Valley. Een overnachting tussen Yosemite en DV is aan te raden, dan kun je ook nog Bodie bekijken, en bovendien heb je tijd nodig voor de Tioga Road.

Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas (helikopter vlucht Grand Canyon)
Dag 9: Vertrek Las Vegas naar Bryce Canyon, 5 uur rijden.
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Vertrek van Bryce Canyon naar Zion, 2 uur rijden. Na een bezoek aan het Zion n.p. doorrijden naar Grand Canyon, 5 uur rijden

Je gaat al naar de GC, waarom dan nog vanuit Las Vegas een helikoptertour doen? Neem dan eeen tour van een uurtje vanaf Tusayan.
Vanuit Las Vegas kom je eerst in Zion, en dan pas in Bryce. In Zion heb je nu absoluut geen tijd, wat had je je daarbij voorgesteld? Ik zou daar 2 nachten nemen, zeker als je wilt wandelen. Voor Bryce vind ik dan 1 overnachting wel weer voldoende, tenzij je er echt hele lange wandelingen wilt maken.  

Marianne

PS Het zijn routes, geen route's. Sorry hoor, moet ik even kwijt, ik begrijp daar namelijk niets van.  ???

#5 - 09-09-2009, 17:57 uur

Ine

Het is niet te doen om op dezelfde dag vanuit San Francisco via lake tahoe door te rijden naar Yosemite.
Je moet  in Tahoe of omgeving overnachten of gewoon Tahoe overslaan en meteen richting Yosemite rijden. Voordat je de auto hebt opgehaald, op de weg zit e.d. ben je al weer aardig wat tijd kwijt.
Ook zou ik Zion en Bryce van plaats wisselen. Als je vanuit las vegas naar bryce rijdt kom je al eigenlijk door Zion, dus wordt het anders heen en weer rijden....
Dus eerst overnachten in of bij Zion, daarna Bryce en daarna Grand Canyon.
De rijtijden kloppen aardig, maar dat is echt alleen rijden. Reken  meer tijd voor (foto)stops e.d. onderweg of even de benen strekken, lunch etc. Je zult zien dat je het zelden binnen genoemde tijden zult redden.
Misschien aan te raden om bijv. Sequioa te schrappen en ergens een extra rustdag in te bouwen.
#6 - 09-09-2009, 19:14 uur

joyce19871

Hallo Joyce,

Ik ben benieuwd wanneer je wilt gaan, want dat maakt voor osmmige routes en activiteiten wel wat verschil. En het is ook wel handig als je vertelt wat je verwacht van de nationale parken en wat je daar wilt doen. Wil je er alleen maar doorheenrijden of wil je ook gaan wandelen, of andere activiteiten ondernemen?

Zoals Harm al schreef is een omweg van 4 uur voor Lake Tahoe wat overdreven, laat het vallen, het is zonde van je tijd om er zo kort naar toe te gaan. dat geldt voor meer dingen.



Dag 5: Vertrek van Yosemite naar Sequoia, 4.5 uur rijden. Na een bezoek aan het n.p. doorrijden richting Death Vally, 4 uur rijden,
            overnachting halverwege in een motel.
Dag 6: Route voortzetten naar Death Vally, 4 uur rijden (intotaal vanaf Sequoia dus 8 uur). Een stop in Death Vally en dan doorrijden
           naar Las Vegas, 3.5 uur rijden.

Deze route is wel handig als je vanuit Lake Tahoe komt en de Tioga Pass al hebt gereden, maar zonder Lake Tahoe zou ik ook Sequoia overslaan, zodat je de Tioga Pass kunt nemen. Bovendien heb je er in dit schema ook geen tijd voor. Je rijdt volgens je eigen opgave al 8,5 uur. Hoe wil je dan nog iets in sequoia doen? Alleen al voor de general Sherman Tree moet je op een uur rekenen om er naar toe te lopen en weer terug, en dan heb je van de rest van het park nog niets gezien. dat heeft dus geen zin.
Ga via de Tioga Pass naar Death Valley. Een overnachting tussen Yosemite en DV is aan te raden, dan kun je ook nog Bodie bekijken, en bovendien heb je tijd nodig voor de Tioga Road.

Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas (helikopter vlucht Grand Canyon)
Dag 9: Vertrek Las Vegas naar Bryce Canyon, 5 uur rijden.
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Vertrek van Bryce Canyon naar Zion, 2 uur rijden. Na een bezoek aan het Zion n.p. doorrijden naar Grand Canyon, 5 uur rijden

Je gaat al naar de GC, waarom dan nog vanuit Las Vegas een helikoptertour doen? Neem dan eeen tour van een uurtje vanaf Tusayan.
Vanuit Las Vegas kom je eerst in Zion, en dan pas in Bryce. In Zion heb je nu absoluut geen tijd, wat had je je daarbij voorgesteld? Ik zou daar 2 nachten nemen, zeker als je wilt wandelen. Voor Bryce vind ik dan 1 overnachting wel weer voldoende, tenzij je er echt hele lange wandelingen wilt maken.  

Marianne

PS Het zijn routes, geen route's. Sorry hoor, moet ik even kwijt, ik begrijp daar namelijk niets van.  ???



Hoi marianne,
Wij willen in Mei gaan. Ik heb nog geen idee hoeveel tijd je bij zommige parken moet nemen, vandaar mijn vragen hier op dit forum. Dat je bijvoorbeeld bij Zion beter 2 dagen kan nemen, zijn goede tips!! (enne spelfoutje van die route's  ;) )
Bedankt voor de goede tips allemaal en ik zal het zeker opnemen in mijn routes!

groetjes joyce
#7 - 10-09-2009, 09:15 uur

Marianne

Mei is heel erg mooi om te gaan! Het enige nadeel is dat je het risico loopt dat de Tioga Pass nog gesloten is, en wellicht ook de Glacier Point Road in Yosemite.
Het zal ook betekenen dat je in Zion niet door de Narrows kunt lopen, maar andere wandelingen zullen juist prettiger zijn omdat het dan nog niet zo heet is. Wat Zion betreft: ik had het over 2 nachten, dus 1 volle dag. Twee volle dagen is natuurlijk ook mooi, maar dat gaat dan weer ten koste van iets anders.

Overweeg eens om eerst vanuit SF naar LA te rijden en dus het rondje andersom te doen (zie ook het topic met de klok mee ...). Dan heb je Yosemite op het laatst. Neem daar ruim de tijd, zodat je ook bij een gesloten Tioga Pass niet in tijdnood komt.

Yosemite is geweldig in die tijd van het jaar, reserveer alvast (annuleren kan altijd nog), via www.yosemitepark.com . Kijk ook eens op www.yosemitefun.com en www.yosemitehikes.com .

Marianne
#8 - 10-09-2009, 16:00 uur

joyce19871

Marianne,

Hoe kom ik erachter of de Tioga pass dan open is? En is de tioga pass alleen dat stukje door Yosemite heen? Hoe kan ik het beste rijden als deze weg dan nog afgesloten is?

Ik heb hieronder mijn route aangepast, is dit een betere route? En waarom zou het beter zijn om de route andersom te doen?
Dit is nog de route die eerst naar yosemite gaat:

dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 Ochtend San Francisco, huur auto ophalen, doorrijden naar El Portal (Yosemite)
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Via de Tioga Pass richting Death Vally, overnachting ergens tussendoor.
Dag 6 Doorrijden naar Death Vally, route door Death Vally volgen, door naar Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Rijden naar Zion n.p.
Dag 10 Zion n.p.
Dag 11 Rijden naar Bryce Canyon, 2.5 uur rijden, dus hele dag in Bryce Canyon, overnachting in Bryce Canyon
Dag 12 Rijden vanuit Bryce Canyon, via Lake Powell (kleine stop) richting Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon (helikopter vlucht)
Dag 14 Rijden naar Joshua Tree n.p. Overnachting nabij Joshua Tree n.p.
Dag 15 Ochtend Joshua Tree n.p. bezoeken, in de middag door naar L.A.
Dag 16 L.A.
Dag 17 Ochtend L.A. in de middag door naar Santa Barbara, overnachting in Santa Barbara
Dag 18 rijden via een stop in San Simeon naar Montery Bay
Dag 19 Montery Bay
Dag 20 Rijden naar San Francisco
Dag 21 vliegen

Wat vind je er op deze manier van?
Alvast bedankt!
 

#9 - 11-09-2009, 10:41 uur

Marianne

Marianne,

Hoe kom ik erachter of de Tioga pass dan open is? En is de tioga pass alleen dat stukje door Yosemite heen? Hoe kan ik het beste rijden als deze weg dan nog afgesloten is?

Ik heb hieronder mijn route aangepast, is dit een betere route? En waarom zou het beter zijn om de route andersom te doen?

Het verschilt per jaar wanneer de pas open gaat, afhankelijk van de sneeuwval die winter en het weer in het voorjaar. Je kunt hier zien wanneer de opening de afgelopen jaren was, maar dat zegt natuurlijk niets over de opening in 2010.
Als je de route andersom doet heb je Yosemite dus later in de route, en dan is de kans dat de pas open is weer wat groter.
Mocht de pas dicht zijn (je kunt dat altijd in het park of bij een ander visitor center inormeren, of telefonisch of via deze site) dan kun je onderlangs rijden, of bovenlangs via de Sonora Pass (kan ook nog gesloten zijn) of nog noordelijker. De CA88 is altijd open.
Met googlemaps kun je wat spelen met de verschillende routes (bijvoorbeeld tussen Yosemite Village en Lee Vining) en dan zie je ook hoeveel tijd je extra kwijt bent.

Ik vind de route prima zo, alleen jammer dat je niet meer tijd voor SF hebt, maar om ergens anders korter te blijven is ook weer jammer. Afhankelijk van wat je in LA wilt doen, is het ook een optie om daar geen tijd voor uit te trekken.
Kun je niet nog een dagje langer blijven?

Marianne
#10 - 11-09-2009, 12:05 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2009, 15:34 uur door Marianne »

joyce19871

Marianne,

Heel erg bedankt voor de tips, volgens mij ben je een aardige kenner!!
Dan is het inderdaad misschien wel handiger om de route om te draaien! Ik weet niet of we langer kunnen blijven in Amerika omdat ik een momenteel een deeltijd opleiding volg en ik mijn rooster nog niet weet... dus dat komt nog!
Bedankt iniedergeval!

groetjes joyce
#11 - 11-09-2009, 13:36 uur

Fragilem17

Hoi Joyce,

Het is bijna 2 jaar geleden dat ik nog op het forum was (toen was ik mijn reis aan het plannen)
ongeveer de trip die je origineel (voor het schrappen) in gedachte had.

ons reis verslag vind je hier. (tot aan Dag 9, ben er nooit toe gekomen de rest aan te vullen)
http://2thewestcoast.blogspot.com/

Wij zijn van SF onmiddellijk met de huurauto vertrokken naar Lassen NP (overnacht in Red Bluf) om dan via Lake Tahoe terug af te zakken naar Yosemite.
De route per dag vind je hier. http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,7521.0.html

Het was onze eerste keer in Amerika, en dan wil je zoveel mogelijk zien. Maar het is goed dat je een boel geschrapt hebt.
De route van Lassen naar Tahoe naar Yosemite is schitterend, echt mooi! maar ik vond het zo jammer dat we overal moesten door racen. Lake tahoe had ik graag minstens een volle dag willen blijven, inplaats van enkel een onbijtje te nemen, enkele fotos en dan weer door te rijden.

Snachts rijden zoals we in belgië en nederland doen om dan smorgens op bestemming in de alpen ofzo aan te komen is in Amerika echt niet te doen. Je mag er niet snel rijden en straat verlichting is er gewoon niet. Het is ook gewoon veel te mooi om allemaal te moetn missen. er zou dan ook steeds iemand moe zijn..

Ben blij dat we de reis gemaakt hebben zoals gepland. volgende keer weet ik wat ik zeker opnieuw wil zien, en echt wil beleven, inplaats van er alleen van te proeven.

mijn top:

Tahoe - zo extreem schitterend mooi, zou ik ooit ook is in de winter willen zien. gekoppeld aan ski vakantie ofzo :)
Yosemite - onbeschrijflijk mooi. weet niet of je een wandelaar ofzo bent. maar hier wil ik gewoon een keer een volle 7 dagen erop uit trekken met een tent, John Muir achterna.
Zion en Bryce - gekoppeld bezocht en telkens terug naar Mike in de sugar knoll gereden. een bed and breakfast. Beste ontbijt ooit. verse dingen! als je dagen achterelkaar enkel in best western ofzo slaapt. Heb je na elke dag dezelfde bagel wel eens zin in vers fruitsap een een eitje.
San Fransisco - Super stad, zalig eten en toffe sfeer!
LA - zijn we naar mijn mening te lang geweest in de planning.. het contrast met de natuur pracht voorheen is zo groot.. aan de kust wel enorm lekker gegeten. Krabbe poten als armen zo groot.
De 7 mile drive - van LA naar San fransisco is ook echt knap, we hebben de spuit gaten van whales gezien! en aardig wat bosbrand gedoe..
Vegas - 1 dag was genoeg voor me. Na de eerste gok waren we met de 2 koppels al onze 'te vergokken' geld al kwijt.
Met roulette - Wij alles op rood, zij alles op zwart, nul operatie dus normaal kwestie van gewoon een keer te zien hoe het allemaal werkt. Valt die bal toch niet op dat 1ne groene vakje!!

Veel plezier!! Ik plan voor 1 van de volgende jaren ZEKER nog een keer zo'n reis. Ik denk er nog steeds dagelijks aan terug.
#12 - 13-09-2009, 03:24 uur

joyce19871

Dat bed and breakfast is een tip!! Ligt echt prima tussen de parken in! Bedankt voor de tip.

groetjes joyce
#13 - 13-09-2009, 16:38 uur

Marianne

Je blijft wel heen en weer rijden als je tussen beide parken in gaat zitten. Ik vond Springdale erg leuk om te overnachten en het is ook wel fijn dat je daar met de shuttlebus het park in kunt. Wellicht valt het zo vroeg in het seizoen nog mee, maar je loopt wel het risico op volle parkeerplaatsen in Zion. En in Bryce zou je een zonsopkomst of -ondergang niet mogen missen.

Marianne
#14 - 13-09-2009, 23:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15