Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voordelig betalen

Discussie gestart

dolfijn71

Nu ik toch lekker bezig ben op deze site heb ik nog een vraagje! Wat is de meest voordelige manier van betalen in het Westen? Wij zijn in het bezit van een VISA via de ANWB, een pinpasvan de ING en de ABN AMRO. Wat is het meest voordelig? Hotels betalen met VISA? of met de gewone betaalrekening? Moet ik zoals ik denk zoveel mogelijk pinnen, of kan ik beter een bedrag dollars opnemen in de USA? Is er verschil in wisselkoers en kosten tussen de ING en de ABN? Wie helpt mij om wat geld uit te sparen? Verder zijn alle overige budgettips welkom! Ben trouwens al blij dat de we op dit moment 1.33 Dollar krijgen voor een Euro. Dat was afgelopen zomer wel anders  >:D Ik heb ongeveer 200dollar bedacht per dag voor benzine, eten en snacks voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Is dit een redelijk bedrag? De meeste van de hotels hebben een (eenvoudig) ontbijt.  We hebben geen behoefte aan uitgebreide diners, af en toe wat vitamines is wel meegenomen  ;) al hoewel de kids dat niet zo nodig vinden.
#1 - 25-01-2013, 19:09 uur

Marianne

Wij betalen de hotels meestal met de credit card waarmee ook gereserveerd is. Ook voor benzine en restaurants gebruiken de de cc.
Als we boodschappen doen pinnen we meestal en vragen dan cashback. Dat is een goedkope manier om contant geld te halen. Ik heb geen idee of er verschil in koers is tussen verschillende banken maar ik kan me niet voorstellen dat het veel uit zal maken.
Ik denk dat je voor 50 dollar pp zeker voldoende hebt voor eten en drinken. Wij zijn inclusief een uitgebreid ontbijt ook zoiets kwijt (voordeel van een Amerikaans ontbijt is dat je niet hoeft te lunchen  :)) of zelfs minder (zie bijvoorbeeld mijn 2008-verslag voor de kosten van ons vieren.

Marianne
#2 - 25-01-2013, 19:58 uur

Tet14

Vergeet niet je pinpassen voor gebruik buiten Europa te deblokkeren.
#3 - 25-01-2013, 23:05 uur

Cees A

De kosten die een Nederlandse bank je aanrekent bij betalingen of pinnen in het buitenland kun je gewoon op hun site vinden.
ING bijvoorbeeld rekent voor geldopnames buiten Europa 2,25 € per transactie plus 1% koersopslag.
Bij betalingen met de ING creditcard wordt 1,35% koersopslag berekend.
Alle andere ING kosten en tarieven:
http://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/betaalpas/betalen-en-opnemen-met-de-betaalpas.aspx
http://www.ing.nl/Images/Kostenoverzicht_betaalproducten_ING_particulieren_tcm7-106303.pdf?id=20130126083721

Waar je echter ook rekening mee moet houden is dat de Amerikaanse bank, die eigenaar is van de geldautomaat waar je geld opneemt, je ook kosten kan berekenen.  En die kosten, die per bank verschillen, zullen vaak hoger zijn dan wat ING je aan kosten berekend.

#4 - 26-01-2013, 08:55 uur

MiamiHeat

Meestal nemen we rond de $400 cash mee, dit gebruiken we als handgeld voor kleine, snelle uitgaven. De creditcard gebruiken we voor het merendeel vd betalingen zoals hotels, tanken, eten, tol, boodschappen. We hebben ook onze gwone pinpassen bij ons en als we weer wat cash nodig hebben, pin ik altijd bij een bank en niet bij een losse ATM  in een winkel of mall. Die rekenen vaak nog meer kosten als bij de bank.
#5 - 26-01-2013, 10:54 uur

MiamiHeat

@marianne  even een vraagje aan jou mbt pinnen bij het boodschappen doen. Pin jij gewoon met je NL pinpas? En hoe zit dat met cashback? Moet ik het zo zien dat je bv $60 moet afrekenen maar voor $100 pint en $40 cash back krijgt?

Alvast bedankt voor je reactie.
#6 - 26-01-2013, 11:00 uur

Marianne

Ja, we pinnen met onze Nederlandse pinpas. Het is heel gebruikelijk om meer af te rekenen dan het bedrag van de kassabon; je kunt dat vaak intoetsen op de pinautomaat. Of vraag het aan de caissière. Het is heel gebruikelijk.
Met geld opnemen bij een ATM heb ik geen ervaring.

Marianne
#7 - 26-01-2013, 11:27 uur

MiamiHeat

Thanks!
#8 - 26-01-2013, 11:36 uur

dolfijn71

Goede tips Marianne, dat scheelt je toch regelmatig geld pinnen met extra kosten. Dus ik ga zoveel mogelijk met de creditcard betalen, Neem 1x een wat groter bedrag aan dollars op. Pin boodschappen met de pinpas en vraag dan als het nodig is cashback. It's simple  ;D
#9 - 27-01-2013, 08:54 uur

lelici

Hoe CASH BACK?
Voor iedereen die ook cash wil betalen kan ik alleen maar aanraden om geld te pinnen bij Walmart, Target of Publix. Je koopt wat je nodig hebt en pint dit met je betaal pas= bijv. SNS Wereldpas (dus niet je CC). Je krijgt de vraag is dit Credit of Debit. Je klikt op Debit en krijg dan de vraag om je pin code in te geven waarna de vraag komt wil je extra cash. Je klikt op het bedrag dat je wilt en dit krijg je dan van de caissière terug. Dit zonder extra kosten bij de bank. Werkt prima.

Succes ;D
#10 - 06-07-2013, 22:57 uur

ellenB

Hey lelici,
Dat is een goede tip! Dat gaan we in september zeker uit proberen. Wij hebben meestal cash nodig voor campings @ the stateparks! Verder gebruiken we meestal de bekende CC. Bedankt !
#11 - 08-07-2013, 11:30 uur

MiamiHeat

Hoi Marianne....ik heb tijdens onze reis in juni 2 x een poging gedaan met mijn nl pinpas in de supermarkt (1 x safeway en 1x walmart) te pinnen. Helaas geen succes. Pinpas  heeft wereld functie aanstaan maar het werkte niet :-( Geen paniek hoor.....credit card bij de hand. We hebben wel een bank gevonden, Key Bank, die geen kosten berekend voor het pinnen.
#12 - 14-07-2013, 14:01 uur

Old Faithful

Sinds enige tijd wordt de pinpas standaard geblokkeerd voor betalingen buiten (de meeste) Europese landen. Je moet die optie apart aanzetten. Had jij dat gedaan?
#13 - 14-07-2013, 17:27 uur
Groet,

Old Faithful

Jez

Sinds enige tijd wordt de pinpas standaard geblokkeerd voor betalingen buiten (de meeste) Europese landen. Je moet die optie apart aanzetten. Had jij dat gedaan?

Denk het wel:
Pinpas  heeft wereld functie aanstaan maar het werkte niet :-(
#14 - 14-07-2013, 19:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Sinds enige tijd wordt de pinpas standaard geblokkeerd voor betalingen buiten (de meeste) Europese landen. Je moet die optie apart aanzetten. Had jij dat gedaan?

Yep staat gewoon aan. Anders had ik ook niet bij de bank kunnen pinnen.
#15 - 14-07-2013, 19:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15