Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voorstel route Seattle - LA

Discussie gestart

Steson

Hallo!

Op onze 4e grote rondreis door de USA heb ik voor mijn gevoel weer een uitdaging....
We vliegen aan op Seattle en heb 18 dagen om in LA te eindigen om van daaruit door te vliegen naar Hawaii...
Aankomst Seattle: 29-8
Vertrek LA: 16-9

Ik ben tot nu toe tot deze opzet gekomen:
Dag 1  Seattle (aankomst)
Dag 2  Seattle (Boeing - Seattle Centre - Columbia Tower)
Dag 3  Seattle - Port Angeles (Olympic NP noord)
Dag 4  Port Angeles - Lake Quinault
Dag 5  Lake Quinault (Olympic NP zuid)
Dag 6  Lake Quinault - Packwood
Dag 7  Packwood (Mnt Rainier NP)
Dag 8  Packwood - Portland (Mnt St Helens)
Dag 9  Portland - Redmond (Columbia River)
Dag 10 Redmond - Prospect (Crater Lake NP)
Dag 11 Prospect - Redding
Dag 12 Redding (Lassen Volcano NP)
Dag 13 Redding - Eureka
Dag 14 Eureka (Redwood NP)
Dag 15 Eureka - SF
Dag 16 SF - Monterey (Alcatraz)
Dag 17 Monterey - LA

Ik heb dus nog een nachtje over, geen idee waar ik die extra zou kunnen inplannen.
Iemand een idee??  :o

Tussen de NP's door zijn er vast nog wat fantastische SP's om te bezoeken of bezienswaardigheden. Ik hoor ze graag, alle tips welkom!
Alvast bedankt!!

ps. SF is door ons al bezocht, dus 1 nachtje om 's ochtends Alcatraz te bezoeken, want dat hebben we nog net niet gedaan  ;)
#1 - 27-02-2015, 19:37 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 19:41 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

NMP

Hi Steson,

Kijkend naar je route denk ik dat je met een camper (of tent ) onderweg zal gaan. Ik zal dat dagje/nachtje doorbrengen in Montana De Ore State Park. Een geweldige mooie omgeving aan zee incl. een strand. Plus het voordeel dat je dan dicht bij LA zit.

Ik zie dat je al een paar keer in Hawaii en op Hawaii heb gezeten. Welk(e) eiland(en) ga je nu bezoeken ? Wij zijn nu 2 weken terug van Hawaii waar we 4 eilanden hebben bezocht en Maui het best is bevallen.

Gr.
MarcoP
#2 - 27-02-2015, 20:40 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Steson

Hey Marco,

We rijden in een SUV en willen overnachten in B&B's het liefst.

We hebben alle eilanden al gezien, maar omdat Maui en Kauai ons hart gestolen heeft, gaan we die twee weer bezoeken!
#3 - 27-02-2015, 23:17 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Zijn jullie van plan flink te gaan wandelen in Olympic NP? Zo niet, wil je er misschien niet een hele nacht blijven; wij vonden Lake Quinault niet echt een superattractie. Wat we wel geweldig vonden in dit deel, was het midden van Washington, rondom Wenatchee.

Misschien heb je iets aan ons reisverslag 2013 Nortwest USA
#4 - 27-02-2015, 23:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Old Faithful

Volgens mij moet het mogelijk zijn John Day Fossil Beds N.M. in te plannen. Ik vond m.n. de Painted Hills Unit tegen het vallen van de avond heel mooi. Overnachten kan in http://theoregonhotel.net/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 28-02-2015, 00:14 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

In het Evergreen museum in het plaatsje McMinnville staat de Spruce Goose van Howard Hughes.
Linkje: ----->  http://evergreenmuseum.org/the-museum/aircraft-exhibits/the-spruce-goose/
#6 - 28-02-2015, 10:59 uur
« Laatst bewerkt op: 02-03-2015, 13:58 uur door Cees A »

Steson

Dankzij hele goeie tips van Old Faithful, Jez en Marianne van het andere forum, heb ik de route aangepast!
Maar.... Ik heb een dag voor de North Cascades NP erbij gedaan en een dag bij Olympic NP eraf gehaald.... Heb ik dus nog steeds een dag over  ;D
Iemand tips om ergens een dag extra in te plannen?

Dag 1  Seattle (aankomst)
Dag 2  Seattle (Boeing & Mnt Baker)
Dag 3  Seattle - (sightseeing)
Dag 4  Seattle - Wenatchee (North Cascades NP)
Dag 5  Wenatchee - Port Angeles (Olympic NP)
Dag 5  Port Angeles - Lake Quinault (Olympic NP & kust)
Dag 6  Lake Quinault - Packwood (Mnt Rainier)
Dag 7  Packwood - Portland (Mnt St Helens)
Dag 9  Portland - Mitchell (Columbia River & John Day Fossil Beds)
Dag 10 Mitchell - Roseburg (Santiam Scenic Byway)
Dag 11 Roseburg - Klammath Falls (Rogue-Umpqua Scenic Byway & Crater Lake NP)
Dag 12 Klammath Falls - Lassen Volcano NP (Lava Beds)
Dag 13 Lassen Vulcano NP - Crescent City (Redwood NP & Stout Grove)
Dag 14 Crescent City - Fort Bragg (Redwood NP)
Dag 15 Fort Bragg - SF (Bowling Ball Beach)
Dag 16 SF - San Simeon (Alcatraz & Big Sur)
Dag 17 San Simeon - LA

En Cees: mijn man is gek van alles wat met vliegen te maken heeft, dus ik ga je tip zeker meenemen!
#7 - 28-02-2015, 16:26 uur
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 16:29 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Als ik jou was, zou ik die extra dag lekker laten staan en ergens waar je het leuk vind, als rustdag gebruiken. Wij vonden Portland helemaal niks, maar wie weet vind jij het wel leuk en wil je er een hele dag rondkijken. En anders heb je een dag extra in LA. Daar is altijd wel iets te doen - in de 8 keer dat wij in LA zijn geweest, hebben we telkens weer iets anders gedaan. En we zijn er nog steeds niet uitgekeken!
#8 - 28-02-2015, 20:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leontine

Persoonlijk zou ik voor LA gaan als extra dag. Puur omdat je dan even 'rust' hebt en niet veel hoeft te reizen.
Over de andere bestemmingen kan ik niets zeggen omdat ik behalve SF en LA nog niet in die plaatsen ben geweest.
#9 - 28-02-2015, 21:42 uur

Steson

LA is absoluut een goed idee voor een extra dag.... Is onze 'hometown'... Ik heb in die stad voor t eerst voet aan Amerikaanse grond gezet en sindsdien zit LA in mijn hart.
Ik laat die extra dag wel even zo staan, altijd lekker en voor t zelfde geld is het ontzettend mooi weer bij Mnt Rainier  ;)

Als we terugkomen van Hawaii hebben we ook een extra dag ingepland in LA en willen we naar Universal Studio's.
#10 - 28-02-2015, 21:59 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Ikbenwalter

De route zig-zags a lot; en ik zie weinig rust ingebouwd.


Mt. St helens is 2 uur van I-5 af  (retour)
Ipv portland zou ik kiezen voor de columbia gorge.
Ilympic : hurricane ridge; hoh forest en klalaloch beach niet overslaan.
de stukken dat je op de pacific coast highway zit zou ik verlengen. De WA-OR biedt zoveel mooie stukken en stranden.
Voor crater lake zou ik de bootour absoluur aanraden. Overnachtung in dit gebied en seizoen op tijd reserveren.
Cascades zou ik overslaan.
De rogue river is een very sce uc drive.

Walter
#11 - 28-02-2015, 22:47 uur

Steson

Dat er weinig rust-momenten in zitten klopt, wil dat eigenlijk ook wel meer inbouwen... Alleen zie ik nu niet echt de plaatsen om langer dan twee nachten te blijven (behalve dan mogelijk Mnt Rainier)....
Het is inderdaad zig-zag, maar dat is maar net hoe de weg loopt  ;D
Als ik het rij, merk ik niets van de zig-zag! We willen zoveel mogelijk zien in het noord-westen!

Thx voor de tip over Mnt St Helens!
En ik begrijp dus dat Rogue River een goeie keus is....
#12 - 28-02-2015, 22:54 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leontine


Als we terugkomen van Hawaii hebben we ook een extra dag ingepland in LA en willen we naar Universal Studio's.

Universal zijn wij ook geweest. Ik vond vooral de tour door de studio's het leukste van het hele park. Maar de wandeling naar het park vanaf de parkeerplaats vond ik ook wel indrukwekkend ;).
#13 - 01-03-2015, 00:02 uur

Old Faithful

Ik vind de toevoeging geen verbetering. Je hebt nauwelijks tijd voor North Cascades. Je komt overigens niet in het park, dat is niet per auto bereikbaar. Je rijdt door Lake Ross N.R.A. Wij reden in 2012 van Seattle via Stevens Pass naar Winthrop, een leuk western plaatsje voor een overnachting. De volgende dag reden wij door Lake Ross N.R.A. naar Mt Vernon, zodat wij voldoende tijd hadden voor enkele korte wandelingen in LRNRA. De dag daarna namen wij de ferry naar Port Angeles. Wij hadden dus een dag meer. Ik vond de route door de North Cascades heel mooi maar geen must. Ik zou in jouw geval veel liever een dag meer voor Mount Rainier uittrekken. Ook daar heb je nu weinig tijd.  In de huidige route sla je het Sunrise gedeelte en Tipsoo Lake waarschijnlijk over, terwijl je daar heel mooi kunt wandelen. Vooral de Naches Peak Loop (5,5km en 160m hoogteverschil) bij Tipsoo Lake is een heel mooie wandeling. Met de wijzers van de klok mee (van de parkeerplaats in noordelijke richting) krijg je in deel twee prachtige uitzichten op Mount Rainier.

In Packwood kan ik http://www.mtvlodge.com/ aanbevelen.

Wij hadden na Packwood in één (lange) dag zowel de oostkant als westkant van Mt St Helens willen bezoeken. Helaas was de oostkant toen net gesloten. Wij overnachtten in Kelso. Ik vond m.n. het V.C. bij Johnston Ridge Observatory heel indrukwekkend. Zorg dat je het begin van de film niet mist.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#14 - 01-03-2015, 11:42 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2015, 12:08 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Hans B

Olympic : Hoh Rainforest deel aan de west kant.
#15 - 01-03-2015, 19:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15