Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voorstel route Seattle - LA

Discussie gestart

Steson

Hoh Forrest wordt inderdaad meer genoemd, die is al meegenomen in de planning!

Old F:
Ik weet dat ik niet daadwerkelijk North Cascades aandoe, het was ff makkelijk in de benaming  ;)
Ik krijg er geen routekaartje bij geplaatst, anders zou t een stuk duidelijker zijn....
Ik heb zoals gezegd een dag over en die plan ik voorlopig in bij Mnt Rainier.
Maar ik ga zeker naar je andere adviezen ook kijken voor wat betreft Winthrop en het hotel in Packwood!
#16 - 01-03-2015, 20:51 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

jetusa

De route van Seattle naar SF is een lastige, want hetgeen je wilt zien ligt zoals onze oosterburen het zeggen 'links und rechts der autobahn' en het liefst zou je ook de Oregon Coast nog mee willen nemen want die is echt heel mooi.

De 2e route met daarin Wenatchee opgenomen en vervolgens naar Port Angeles maakt het zigzaggen m.i. alleen maar erger en ik heb je 1e voorstel er weer bij gepakt en North Cascades eruit gehaald.

Hoewel het in kilometers wellicht weinig uitmaakt, denk ik dat de flow er beter inzit als je andersom begint. Verder zou ik ook zeker de noordkant van Mnt Rainier meenemen.

Dag 1  Seattle (aankomst)
uitgaande dat je niet ver wilt rijden: mocht je geen betaalbaar airport hotel vinden, zoek dan 1 afslag zuidelijker bij Federal Way.
Dag 2  Seattle (Boeing - Seattle Centre - Columbia Tower)
Airport/Federal Way naar Lake Quinault, 3 uurtjes rijden, rest van de dag Lake Quinault (vond ik overigens zelf weinig aan)
Dag 3  Seattle - Port Angeles (Olympic NP noord)
Lake Quinault - Hohe Rain forest - Rialto Beach - Forks
Dag 4  Port Angeles - Lake Quinault
Forks - Hurricane Ridge - Port Angeles of Port Townsend (als plaatsje leuker dan Port Angeles)
Dag 5  Lake Quinault (Olympic NP zuid)
Port Angeles/Townsend - via Whidbey Island - Everett Boeing Factory - evt shoppen - Everett overnachten (goedkoper dan Seattle)
Dag 6  Lake Quinault - Packwood
Everett - bezoek Seattle downtown - overnachten buiten Seattle richting Renton en vervolgens Enumclaw naar noordingang Mnt Rainier (is Whiteriver Entrance), ik weet zo niet te noemen waar je dan zou kunnen overnachten, wij kampeerden op Sunrise in Mnt Rainier.
Dag 7  Packwood (Mnt Rainier NP)
Noordkant Mnt Rainier + naar zuidkant (idem qua overnachten)
Extra dag: zuidkant Mnt Rainier
Dag 8  Packwood - Portland (Mnt St Helens)
Zuidkant verder zuidelijk rijden naar oostkant Mnt St Helen - overnachten buurt van Swift Lake (indien iets aanwezig of verder richting I-5 of verder zuidelijk richting Carson/Hood River
http://mountsthelens.com/files/Free-Tear-Sheet-Map.pdf
Dag 9  Portland - Redmond (Columbia River)
Van Swift lake zijn wij via Hood River (leuk plaatsje) via Madras, Bend naar Diamond Lake gereden (vlakbij Crater Lake) dat was eigenlijk te ver. Tussenstop op zijn plaats.
Dag 10 Redmond - Prospect (Crater Lake NP)
Crater Lake heeft  een prachtige lodge, geen idee wat dat kost. Rondom Diamond Lake moet wel acco te vinden zijn, behoorlijk toeristisch gebied (in de zin van veel outdoorsactiviteiten).
Voor Crater Lake eigenlijk wel 1 hele dag minimaal uittrekken
Dag 11 Prospect - Redding
via Lava Beds?
Dag 12 Redding (Lassen Volcano NP) mooi park, goed te doen in 1 dag
Dag 13 Redding - Eureka
Dag 14 Eureka (Redwood NP)
Dag 15 Eureka - SF
via Napa Valley? dit is sowieso een behoorlijke rit
Let op: de tol van de Golden Gate Bridge kan alleen nog maar online worden betaald. Het is op zich redelijk makkelijk om vooraf een account aan te maken en je creditcard op te geven, doe dat een paar dagen van tevoren waar je goed internet hebt. Wij kwamen er pas vlak voor de brug achter en hadden nog net de last exit Sausalito in om daar ergens internet te scoren en het te regelen. De boete is huge! (overigens zou het ook kunnen zijn dat huurauto uit Seattle een ingebouwde tollezer/betaalsysteem heeft, even checken bij verhuurder en wat dat kost t.o.v zelf tol betalen, wij hadden een auto uit Canada en die had dat niet ingebouwd).
Dag 16 SF - Monterey (Alcatraz)
Tijdig van tevoren reserveren
Dag 17 Monterey – LA
Als je dit helemaal via de kust rijdt is dit eigenlijk te ver voor 1 dag. Santa Barbara is ook zeker een bezoek waard.

Ik heb dus nog een nachtje over, geen idee waar ik die extra zou kunnen inplannen.
Nu ingepland tussen dag 7 en 8 voor extra dag noordkant Mnt Rainier, zou ook op traject Monterey- LA ingevoegd kunnen worden.
In plaats van 1 dag overhouden kom ik 1 dag tekort. Je zou al naar gelang hoe je je voelt na de vlucht ipv airport hotel/federal way al naar Lake Quinault kunnen rijden, maar dat is wel 2,5 – 3 uur rijden. Het jammere is nl. dat er tussen Seatac en Lake Quinault weinig soeps ligt. Aberdeen is armoe troef, uiteindelijk hebben wij er wel op de camping overnacht en dat was oke. Ik heb er in het voorbijgaan welgeteld 1 fatsoenlijk hotel gezien. Als je op dag 1 naar Lake Quinault rijdt, kan je op dag 2 Lake Quinault toevoegen aan dat programma en win je 1 dag.
#17 - 04-03-2015, 14:28 uur

maryde

Het is zoals Jeze zegt, zij vonden Portland niets en wij vonden Portland erg leuk. Wij overnachtten in de buurt van Crater Lake bij www.lemololakeresort.com in een motelunit. Was prima!
#18 - 04-03-2015, 15:42 uur

Steson

Thx voor de feedback en de tips!!
Ja, het blijft idd lastig om van Seattle alleen maar een enkeltje te nemen naar SF en toch alles willen zien....

Ik zie nog steeds het probleem van dat zigzaggen niet.
Ik zie mooie dingen die ik ook wil zien en de weg loopt rechtdoor....
Alleen op mijn wegenkaart is het zigzag.

Ga nog maar eens goed naar deze tips kijken. Had de route trouwens al aangescherpt, dus een aantal punten waren al verbeterd in de tweede route (bv tussen SF en LA). Dit stuk Hway 1 hebben we trouwens al gereden in 2010.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik mijn USA-reizen heb 'opgebouwd'.....
Dit is wel de moeilijkste om te plannen tot nu toe. Gelukkig zijn we nu ervaren USA-gangers  ;)
#19 - 04-03-2015, 22:09 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Ik zie nog steeds het probleem van dat zigzaggen niet.
Ik zie mooie dingen die ik ook wil zien en de weg loopt rechtdoor....
Alleen op mijn wegenkaart is het zigzag.

Wij hebben dit deel ook zigzaggend gedaan en dat beviel prima! Zo hebben we de mooiste routes gereden en alles kunnen zien wat we wilden zien. Was bovendien een mooie - en soms welkome - afwisseling tussen kustroutes en bergroutes. Ik zeg: niks mis mee, met zigzaggen  ;)
#20 - 04-03-2015, 23:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ikbenwalter

-lake quinault is idd niet bijzonder.

Shoppen
De staat Oregon is een van de 4 staten ZONDER sales tax. De home tax (woz)daarentegen is erg hoog  >:D
shopping malls portland : lloyd center en washington square. Outlet: woodburn masr dat is een stukje zuid van portland en niet aan te raden in het weekend.
Seasside aan de kust heeft een redelijk grote outlet.

De crater lake lodge is waarschijnlijk al volgeboekt voor dit jaar.; misshien is er nog wat beschikbaar voor sept. Zeer mooie  locatie; lekker eten maar zoals alle NP lodges die in the middle of nowhere liggen $$$. Het seizoen daar is ook maar erg kort.

Aan het plaatsje Forks mis je niets tenzij je van de tv en filmserie Twighlight houdt.


#21 - 05-03-2015, 19:11 uur

Steson

De reis begint in Seattle, waar we de eerste paar nachten blijven.
Het lijkt me leuker om dan niet in een airporthotel te zitten.
We hebben graag een buitenzwembad met een zit/liggelegenheid en het liefst in een rustigere omgeving.
Zou mooi zijn als er een eetgelegenheid in de buurt zit.
Parkeren en wifi liefst inclusief.

Nu hoeven we niet helemaal de stad uit, maar misschien heeft iemand een tip?
Is er een wijk in Seattle waar je beter niet kan zitten?
In Seattle willen we naar de Boeing-fabriek en City Centre.
#22 - 08-03-2015, 16:13 uur
« Laatst bewerkt op: 08-03-2015, 16:32 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Steson

Na veel tips en blogs gelezen te hebben, heb ik de route aangepast en de Cascades eruit gelaten en een dag toegevoegd aan Olympic NP en een dag bij Mnt Rainier.
In Seattle heb ik de Best Western Plus Edmonds Harbour Inn op het oog, volgens mij wel strategisch gelegen tussen de dingen die we willen doen en lekker dicht bij de Ferry naar Olympic NP.

Dag 1  Seattle (aankomst)     
Dag 2  Seattle (Boeing & rondtoeren)
Dag 3  Seattle (Seattle Centre - ferrytocht - Columbia Tower)
Dag 4  Seattle - Forks (Olympic NP noord)
Dag 5  Forks  (Olympic NP west)
Dag 6  Forks - Lake Quinault (Olympic NP)
Dag 7  Lake Quinault - Packwood (Mnt Rainier zuid-west)
Dag 8 Packwood (Mnt Rainier oost)
Dag 9  Packwood - Portland (Mnt St Helens)
Dag 10 Portland - Mitchell (Columbia River & John Day Fossil Beds)
Dag 11 Mitchell - Roseburg (Santiam Scenic Byway)
Dag 12 Roseburg - Klammath Falls (Rogue-Umpqua Scenic Byway & Crater Lake NP)
Dag 13 Klammath Falls - Lassen Volcano NP (Lava Beds)
Dag 14 Lassen Vulcano NP - Crescent City (Redwood NP & Stout Grove)
Dag 15 Crescent City - Fort Bragg (Redwood NP)
Dag 16 Fort Bragg - SF (Bowling Ball Beach)
Dag 17 SF - San Simeon (Alcatraz & Big Sur)
Dag 18 San Simeon - LA
#23 - 14-03-2015, 19:39 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Steson

Om de rij-afstanden toch enigszins goed in te kunnen delen, twijfel ik heel erg om in Portland te overnachten. We zijn ook geen echte stedentrippers en weten niet zo goed wat er nu leuk is in Portland voor 1 nacht (behalve shoppen).

Vanuit Mnt Rainier is het misschien beter om door te rijden tot The Dalles?
Zodoende kunnen we de dag erna rijden tot aan Redmond via JD Fossil Beds en mogelijk pakken we dan ff genoeg tijd om de volgende dag via Smith Rock SP verder te rijden....



#24 - 16-03-2015, 12:09 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

jetusa

Die suggestie deed ik je al eerder  ;) Leuk plaatsje om te overnachten is Hood River.
Van de zuidkant van Mt Rainier (=Packwood) klein stukje terug over de 12 naar Randle, daar de 131 zuidelijk nemen.
Dan rij je ten oosten van Mnt St Helen en kun je de oostkant van het park in. Prachtige weg en je komt erg dicht bij de vulkaan. Heel indrukwekkend.
Vervolgens verder zuidelijk tot aan Swift Lake.
Daar kan je kiezen om richting de I-5 te rijden, vervolgens bij Portland de I-84 op richting the Dallas OF om verder zuidelijk te rijden naar Carson, daar de rivier over naar Hood River.
Op deze kaart zie je bovenstaande route duidelijk aangegeven:
http://mountsthelens.com/images/usda-monument-map.jpg

Ik kan even niet vinden waar de Santiam Scenic Byway loopt, maar ipv naar Roseburg rijden ter overnachting zou je kunnen proberen of je accommodatie dichter bij Crater Lake kunt vinden, bijvoorbeeld rondom Diamond Lake.
Van Roseburg naar Crater Lake is toch altijd nog 1,5 uur rijden. Als je van Fossil via Bend over de 97 naar Crater Lake en dan Roseburg zou rijden dan rij je Diamond Lake voorbij en moet je de andere dag eerst weer 1,5 uur terug.
Op de bekende boekingsites is misschien niets te vinden, maar misschien wel rechtstreeks, probeer eens via google "Diamond Lake accommodation" of "Crater Lake accommodation"
#25 - 16-03-2015, 16:41 uur

Steson

Blijf nog steeds een twijfelkont hoor....
Als ik het zo allemaal lees is het beter om 's ochtends vroeg die mooie watervallen te gaan bekijken langs de Columbia River. Zeker omdat wij er op zondag langs rijden en kennelijk later op de dag de parkeerplaatsen dan echt vol staan.

En ik heb ook gelezen dat Painted Hills schitterend zijn bij de zonsondergang.

Die twee dingen zou ik dus niet hebben of zien als ik in The Dalles overnacht, wel als ik in Portland overnacht. Dus vandaar mijn grote twijfel.....
We schrikken echt niet van een dag ertussen met veel kilometers, maar ik wil ook rustig de tijd hebben om al dat moois in me op te nemen.

Misschien blijf ik toch wel in Portland en rij ik de volgende dag naar Prineville. Dan heb ik de ochtendrust bij de watervallen en de zonsondergang bij de Painted Hills!

In beide plaatsen trouwens ook heerlijke Best Westerns gevonden  ;)
#26 - 16-03-2015, 17:15 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

jetusa

Lastig, he, al die keuzes?

Wij hadden ergens overnacht tussen Swift Lake en de I-5 (nadat we die dag vanaf Mnt Rainier, via mnt St Helen kwamen).
Vanaf Swift Lake via de I-5 en I-84 met een tussenstop bij een waterval naar Hood River voor een tussenstop (even zwemmen in de Columbia River) en vervolgens via Madras en Bend naar Crater Lake. Dat was een mooie route maar eigenlijk te lang voor 1 dag.

Ik kan me voorstellen dat een overnachtingen in Portland voor jullie schema en wat jullie willen doen een goede plek is.
En hoeveel tijd heb je er nu echt? Die zul je er vast wel doorkomen  :)
Heb je deze site al gezien: http://www.travelportland.com/collection/tours-itineraries/
#27 - 16-03-2015, 18:43 uur

Old Faithful

Voor de Painted Hills zou ik overnachten in Mitchell en niet in Prineville. Painted Hills - Prineville is zo'n 70km en je rijdt over een zeer bochtige en verlaten weg, waar het echt donker is (als er niet toevallig een volle maan en onbewolkt weer is). Ik zou daar niet graag in het donker rijden. In een eerdere reactie heb ik al een link naar het Oregon Hotel in Mitchell gegeven, een pareltje maar bereid je er wel op voor dat je verder in the middle of nowhere terecht komt.

Ik ken de oostkant van Mt St Helens niet, die was helaas gesloten toen wij er waren. Zowel de oostkant als westkant wordt wel erg veel, denk ik, als je die dag ook nog naar Portland wilt rijden. Ik vond de westkant zeker een bezoek meer dan waard. Het Visitor Centre bij Johnston Ridge Observatory en met name  de film, vond ik zeer indrukwekkend. Ik vind daardoor deze westkant zelfs een bezoek waard als door bewolkt weer er geen zicht is op de vulkaan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#28 - 17-03-2015, 00:23 uur
Groet,

Old Faithful

Steson

Hmm, is ook geen pretje denk ik om nog over zo'n bochtige donkere weg te rijden!
Thx OF en ik heb de link bewaard van Oregon Hotel hoor!
Filosofeer graag over stopplaatsen.....

Ik weet het niet van Mnt St Helens.... Heb al wat vulkanen gezien her en der (IJsland, Yellowstone, Samoa, Nieuw-Zeeland, Hawaii) en loop er niet echt meer warm voor..... Ik weet dat de route mij in de buurt brengt, maar het kan zo zijn dat we m overslaan!
#29 - 17-03-2015, 21:25 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

jetusa

Ik weet het niet van Mnt St Helens.... Heb al wat vulkanen gezien her en der

Ik kan de vergelijkingen niet maken, maar vond Mnt St Helens toch wel erg indrukwekkend. Hoog ding en duidelijk kratergat te zien. Ik vermoed trouwens (Amerikanen kennende) dat de film bij het oostelijk visitor center gelijk is aan het westelijk visiteer center. Kan je helaas niet zeggen welke kant beter/mooier is, ik ben alleen oostelijk geweest.
#30 - 18-03-2015, 01:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15