Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voorstellen mbt 5 weken oktober 2017 California, Nevada ed.

Discussie gestart

Blont

Eindelijk kunnen we deze van onze bucketlist afstrepen, America here we come!
Alle pro's en con's afwegen gaan we als eerste Amerika-vakantie naar California. Vertrek 27 september naar Los Angeles, 3 november moeten wij daar ook de camper weer inleveren.
We hebben helemaal niks vastgelegd, houden we niet zo van en ik verwacht in oktober geen mega-rijen voor de camping. Maar als ik het bij het verkeerde eind heb hoor ik dat graag!
Goed, 5 weken met een 27-foot camper van Cruise America. Doel: LA, SF en veel nationale parken.
Wij zijn echte natuurliefhebbers en houden ervan om de flora en fauna relaxed en rustig te fotograferen, wandelen, fiets huren, oude zooi zoals auto's te bekijken,  Scuba diven.... Zijn er überhaupt mogelijkheden om te duiken in deze regio, hoeft geen oceaan te zijn mag ook meer of iets dergelijks zijn.
Onze plannen tot nu toe:
dag 1 27-09 aankomst LA, overnachting in hotel bij LAX
dag 2 28-09 Camper ophalen bij Cruise America, geen Early Bird dus waarschijnlijk kunnen we pas na 13.00 terecht.
dag 3 - ? Rustig cruisen richting San Fransisco vanwege de toenemende herfsttemperaturen gaan we eerst naar het noorden.
                   (hoeveel dagen kan je rustig rijdend hierover doen? 2, 3, 4 dagen?) Is de Coast highway alweer open?
dag ?  Redwood NP, Sequoia NP, Bryce Canyon, Zion, Las Vegas (max 1 a 2 dagen), Gran Canyon....
Enfin alles ligt nog open.
Tips en tops, wat absoluut niet overslaan, waarop letten ed. Graag jullie input!
Esta is geregeld.


#1 - 27-07-2017, 18:59 uur

Cees A

Ik beperk me even tot het 1e deel van je route, van LA tot aan de Redwoods.
Kijk maar eens of je iets aan de info hebt, dan kijken we wel verder.
Je bent zo te zien zelf ook nog niet echt ver met je routeplan ...................
Kijk eerst eens bij onze voorbeeldroute naar dit bericht over de kustroute.

Het stuk tussen LA en San Francisco kun je, zoals in de voorbeeldroute, met 2 tussenovernachtingen doen, maar ik heb er zelf dit jaar 6 dagen over gedaan.
6 dagen geeft je wat meer tijd om onderweg dingen te bekijken, maar dat snap je zelf ook wel. Je bent immers op vakantie, niet op de vlucht.
Neem de info eens door en kijk dan wat je allemaal wil zien en doen.
Neem voor San Francisco minimaal 2 volle dagen.

Na San Francisco kom je achtereenvolgens langs:  (klik op de blauwe links voor meer info)
-----> (Over het stuk San Francisco - Humboldt State Park doe je 3 - 4 dagen)
  Muir Woods   ,    Salt Point State Park    ,    Bowlingball Beach   Bij Mendocino is de mooie Mendocino Botanical Garden
Wandel in Ft. Bragg over Glass Beach en ga de brug over naar MacKerricher State Park.

Rij van Ft Bragg via de Avenue of the Giants in Humboldt State Park.
Ik vind Humboldt eerlijk gezegd veel mooier dan Redwood Nat.Park, maar vorm zelf je eigen oordeel.
Ik zou als ik jullie was dan ook zeker een paar dagen in Humboldt blijven.  Er is een mooie camping, midden in het park.
Vlak voor Humboldt state park is de "tourist trap" Chandelier Drive Thru Tree
De Avenue of the Giants is allesbehalve een tourist trap. 
Een 31 mijl lange weg voert je door een woud van eeuwenoude Redwood bomen van meer dan 100mtr hoog en 3 - 5 meter in diameter.
    info over Avenue of the Giants     Kaartje van Avenue of the Giants    

En dan kom je bij Redwood National and State Parks
#2 - 27-07-2017, 22:05 uur
« Laatst bewerkt op: 27-07-2017, 22:13 uur door Cees A »

Cees A

Ik zit nu eens te kijken naar deel 2 van je route, vanaf de Redwoods via de door jou genoemde parken terug naar LA en ik kom tijd tekort.
Dat zou betekenen dat je het 1e deel van je route (LA - San Francisco - Redwoods) gehaaster zou moeten gaan rijden.
Ik vind dat persoonlijk geen goed idee. Je bent immers op vakantie en niet op de vlucht.
Je moet voorkomen dat het een trip wordt waarbij de parken die je bezoekt niet meer zijn dan stempelposten in een soort van auto-rally 
Ik neig nu dan ook naar een advies om de omweg langs de Redwoods maar helemaal te schrappen.

Dit wordt jullie 1e Amerikareis en alles is nieuw voor jullie.
Waarom ga je geen trip maken langs de bekende nationale parken in het zuid-westen van Amerika ?
Een beetje zoals onze voorbeeldroute door het zuidwesten eventueel uitgebreid met jullie persoonlijke wensen

Omdat jullie 5 weken hebben zou je die route sowieso wat meer op je gemak kunnen rijden zodat je overal ruimer tijd voor hebt.
Je kunt bv een paar dagen langer doen over de kustroute en een (of 2) dag(en) langer in San Francisco, Yosemite en Las Vegas blijven.
En als je daarna nog tijd over hebt koppel je gewoon een (of 2) uitbreidingsmodule(s) aan die route.
Een mooie is bijvoorbeeld module 4C die vanaf Bryce via Capitol Reef, Moab en Monument Valley naar Page loopt.
Tip: Blijf 1 of 2 dagen in Capitol Reef.

Bekijk (de mogelijkheden van) die voorbeeldroute eens serieus.
Kijk eens naar de info over de parken en wat je daar zoal kunt zien, doen en ondernemen.
Ik hoor graag wat je van dit idee vindt.
#3 - 28-07-2017, 13:25 uur

Old Faithful

In 5 weken moet heel wat mogelijk zijn. De route van dag tot dag uitschrijven is de enige manier om er achter te komen of al je wensen in het door jou gewenste tempo haalbaar zijn. De door Cees A genoemde voorbeeldroute kan daarbij een goed uitgangspunt zijn. Je zou die route t/m dag 17 in omgekeerde volgorde kunnen doen. Van Yosemite zou je dan noordelijker kunnen gaan (Lassen Volcanic, misschien Crater Lake, Redwoods) en dan via de kust en San Francisco terug naar Los Angeles. Je ziet dan snel of het haalbaar is, of je eventueel Seki, Capitol Reef en/of Moab kunt meenemen of dat je misschien toch de voorkeur geeft aan alleen die laatste drie parken en  het noordelijk stuk voor een volgende reis bewaart.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 28-07-2017, 15:56 uur
Groet,

Old Faithful

Blont

Ik heb de basisroute bekeken die op deze site wordt geadviseerd, ziet er goed uit!
Ik denk dat wij deze in grote lijnen wel kunnen volgen. Redwood overslaan is zeker een optie. Als ik de beelden zie die je in je eerste bericht bij de link hebt gezet (Muir Wood)  kunnen wij de Redwood-trees ook op een andere, dichterbij plek zien. Bedankt vast voor de tip! We willen zeker niet elke dag op pad moeten, liever ook niet meer dan 300 a 400 km per rit doen, we heb en inderdaad vakantie dus hakunamatata.....
Wat het rijden richting noord betreft , ik ben bang dat het snel te koud wordt. De geschatte temperaturen liggen voor oktober toch rond de 20 graden, ik zit eerlijk gezegd liever wat warmer.... ben een Azië-ganger he.... :D. Hoe zit het met ervaringen qua temperatuur in oktober? Calafornia, Nevada...
#5 - 28-07-2017, 16:03 uur

Blont

Oh ja, nog een dingetje,.... wij begrijpen dat het in oktober niet nodig is om campings vooraf te boeken. Willen we ook niet om de vrijheid te houden om Erbens korter of langer te blijven. Daarnaast zeggen de campings mij helemaal niks dus weet ik ook niet vooraf welke goed en mi der goed is.
Klopt dit? Hoeven we niet vooraf te reserveren of adviseren jullie bepaalde campings wel te reserveren? Kunnen we dat gewoon een of twee dagen van te voren in Amerika doen?
#6 - 28-07-2017, 16:10 uur

Cees A

IK reis zelf ook altijd op de bonnefooi (met auto en overnachten in hotels) en heb nog nooit in de auto hoeven slapen
Mijn enige ervaring met een camper is van 1990. Niet bepaald recent dus. Wat hier volgt is een stukje theorie.
Als je IN de nationale parken wil kamperen krijg je te maken met 2 types campgrounds.
Bij het ene type kun je (vooraf) een staanplaats reserveren, de andere is van het type first come, first serve.
Om te zien welke campgrounds er in een park zijn ga je naar de website van de National Park Service, de NPS.
Linkje:----> https://www.nps.gov/findapark/index.htm  Klik op een staat en daarna op het park van je keuze.
Laten we als voorbeeld Yosemite nemen. Je klikt op Californie en daarna op Yosemite.
Je komt nu op deze pagina:---> https://www.nps.gov/yose/index.htm
Via het menu "Plan your visit" --> "Eating and Sleeping" --> "Camping" kom je op de pagina met de campings.
Als je de pagina bekijkt voor "camping without a reservation" zie je dat in oktober al een aantal campgrounds sluiten.
Je ziet ook dat een aantal campgrounds niet geschikt zijn voor RV's. (RV = Recreation Vehicle oftewel camper)
Linkje: --> https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/nrcamping.htm

Op deze manier kun je voor ieder park in je route opzoeken welke campingmogelijkheden er zijn.
Via de reserveringspagina kun je nu al een beetje uitzoeken hoe vol men zit.

Nu hebben we het alleen gehad over campings IN een nationaal park.
Buiten de parken vind je ook diverse (particuliere) campings en als je in het park niks kunt vinden kun je daar naar toe.
Op de toegangswegen naar het park zie je vanzelf de verwijzingsborden naar die campings.
#7 - 28-07-2017, 17:27 uur

Hans B

Het weer is zo onvoorspelbaar, dat  er geen peil op te trekken is, maar ik zou inderdaad meteen maar richting SF vertrekken en daarna Yosemite nemen, want daar zal het in de Valley  op 1500m zeker een stukje frisser zijn. Richting DV en LV zal het warm tot heet zijn.
Als ik jou was, zou ik toch een min of meer dagschema maken, het zou wat lullig zijn als jij veel meer tijd kwijt bent met al het moois te fotograferen of bewandelen en halverwege je trip al weer op het vliegtuig terug moet zitten. De voorbeeld route is een goed startpunt.
Met een eigen route die je hier post is het voor ons ook veel gemakkelijker om adviezen te geven.

Op dit moment zit ik in Tucson (AZ).
Het is zwaar bewolkt en het regent.
Ook dat verwacht je hier toch niet.
Oké het is wel 35 graden, warme regen dus.

Succes met de planning, want een goede voorbereiding is het halve werk.
#8 - 31-07-2017, 01:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Blont

Nou, ik ben effe met de routeplanner van Tioga tours aan de slag gegaan (wat een geweldig apparaat) maar daar wordt ik echt heel erg hebberig van!!
De route tot nu toe als eerste opzet (bijna 6000 km...)
Routeoverzicht:
Dag 1: Los Angeles (1e overnachting in LAX hotel)
Dag 2: Camper ophalen en boodschappen inslaan, Santa Monica
Dag 3: Pismo Beach
Dag 4:Fresno
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: Yosemite National Park
Dag 8: Yosemite National Park
Dag 9: Sequoia / Kings Canyon
DAg 10:Sequoia / Kings Canyon
Dag 11: Lone Pine
Dag 12: Lake Isabella
Dag 13: Death Valley
Dag 14: Las Vegas
Dag 15:Las Vegas
Dag 16:Valley of Fire
Dag 17: Zion
Dag 18: Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon
Dag 20: Capitol Reef
Dag 21: Capitol Reef
Dag 22: Arches
Dag 23: Arches
Dag 24: Moab
Dag 25: Mesa Verde
Dag 26: Mesa Verde
Dag 27: Aztec Ruins
Dag 28: Taos
Dag 29: Santa Fe
Dag 30: Petrified Forest
Dag 31: Petrified Forest
Dag 32: Grand Canyon
Dag 33: Grand Canyon
Dag 34: Kingman
Dag 35: Anaheim (Disney Halloween)
Dag 36: Los Angeles
Dag 37: Camper inleveren, Vertrek: Los Angeles - Amsterdam
Is dit wat of zeggen jullie experts dat dit te veel van het goede is??
Tips trucs, dingen omdraaien of juist erbij of eraf halen....
Graag jullie input!
Bedankt!
#9 - 01-08-2017, 13:51 uur

Cees A

Bij je schema staat iedere keer Dag 1, Dag 2, Dag 3 enz. maar in feite reken je in nachten en dat geeft een vertekend beeld.
2 nachten ergens zijn betekent eigenlijk dat je er slechts 1 dag bent. Begrijp je wat ik bedoel ?
Bovendien zie je nu niet wat je reisdagen zijn en hoeveel tijd je kwijt bent aan dat rijden.
Maak je schema eens opnieuw en dan in dit format:

Dag 1: Vlucht naar LA.
Dag 2: Camper ophalen, boodschappen doen en naar Santa Monica
Dag 3: Santa Monica - Pismo Beach: (via hwy 1 is dat 190 mijl, 3½ uur rijden)
Dag 4: Pismo Beach - Monterey.  (je schrijft Fresno, maar dat lijkt me niet de bedoeling)
Dag 5: Monterey - San Francisco Via Hwy 1 is dat 125 mijl, 3 uur rijden
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite  190 mijl, 4 uur rijden
Dag 8: Yosemite
enz.

Als je het zo noteert en je rekent met Google Maps de afstand en rijtijden uit dan zie je al meteen dat je op dag 3 bijna een halve dag aan het rijden bent en dus maar een halve dag over hebt om bijvoorbeeld Santa Barbara te bezoeken of om, na aankomst in Pismo Beach, nog iets van dit plaasje te zien.
Bij dag 7 zie je dat je een halve dag kwijt bent aan rijden. Daarmee worden die 2 dagen Yosemite van jou gereduceerd tot 1½ dag
Maak dit schema maar eens af op deze manier. Je zal versteld staan van de reistijden die je op sommige dagen kwijt bent.

Over je schema:
Ik schreef het hierboven al, Fresno moet natuurlijk Monterey zijn. Toch ?
Zo zitten er nog wat meer foutjes in.
Eerst naar Lone Pine en dan terug naar Lake Isabella is niet logisch.
Mag je trouwens met je huurcamper door Death Valley ?  Heb je dat uitgezocht ?
Zo ja, waarom overnacht je dan niet in Death Valley ?
1 nacht Zion en 2 Bryce is niet logisch. Bryce is een relatief klein park dat je in een halve dag hebt gezien.
Maak hier 2 nachten Zion van en 1 nacht Bryce
Taos en Santa Fe liggen wel heeeeeeeeeeeeeel erg uit de richting.
Ik zou dat schrappen en die dagen gebruiken om het gebrek aan tijd op andere plaatsen te repareren.

Ik wil eindigen met een citaat uit jouw eigen eerste bericht:

Wij zijn echte natuurliefhebbers en houden ervan om de flora en fauna relaxed en rustig te fotograferen, wandelen, fiets huren, oude zooi zoals auto's te bekijken,   
Ik vrees dat je schema een stuk minder relaxt is dan je misschien zelf denkt.
Of je overal de tijd hebt die je graag zou willen hebben betwijfel ik dan ook.
Maar .......... maak eerst je schema eens opnieuw, dan krijg je al een veel beter beeld van e.e.a.

#10 - 01-08-2017, 14:33 uur

Hans B

Met het samenstellen van een schema ben je op de goede weg, maar zoals Cees hierboven al schreef moet je het wel iets anders aanpakken om het realistisch te houden. Rijtijden gaan je dagen in parken en steden drastisch verkorten.
50MPH is al heel snel, zeker als je ook nog een plasje moet doen, boodschappen en tanken of een foto maken.

Verder heb je nu 6000 mile begroot, dat zit vast niet bij je camper huur in en je zal mijlen moeten bijkopen. (100 mile pd vrij ??)

Ga verder zoals Cees is gestart en het zal zeker goed komen.
#11 - 02-08-2017, 04:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Blont

Bedankt voor de input.... Het is de eerste opzet en even kijken of dit haalbaar is.
Via de routeplanner van Tioga heb ik deze route gemaakt en daarin worden de km direct meegerekend, incl. reistijd. we rijden eigenlijk nooit meer dan 200-250 km per dag, af en toe een uitschieter naar wat meer.
Om de vragen te beantwoorden;
Ja we mogen met de camper Death Valley in (oktober mag dat) en ja, we hebben onbeperkte km. Alles afgekocht :-)
Highway 1 is nog steeds halverwege gesloten tot juni 2018! dus die route heb ik voor een deel aangepast, wat meer de binnenlanden in...
Manlief wil nog steeds heel graag naar Redwood, wat zo'n 450 km noordelijk ligt van SF... ik heb liever mooi en warm weer en ben bang dat het noorden voor mijn vakantie te koud is.
Vermoedelijk maken 2 routes waarbij we bij de een Redwood meenemen en het zuidelijke gedeelte inkorten, bij de ander gaan we vanaf SF direct de binnenlanden in Yosemite/Sequoia NP..
Nu je het zo op papier ziet besef ik inderdaad dat het wel wat rustiger mag.... Dus schrappen geblazen....
Nieuwe planning is in de maak!
#12 - 02-08-2017, 11:05 uur

Hans B

Redwood State Park trekt je route toch behoorlijk de verkeerde kant op. Niks is onmogelijk, maar toch ...
Wat is de fascinatie voor dit park. Natuurlijk is het weer anders dan Yosemite en Sequoia, maar het blijven hoge bomen.
#13 - 03-08-2017, 01:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Met @Hans B   eens. Ik schreef zoiets ook al in bericht nr 3 van dit topic en het is goed dat Hans het nog eens  benadrukt.
Om e.e.a.  in Europees perspectief te plaatsen:
Je plant een rondreis door noord-Duitsland en Denemarken en bij Hengelo kom je op het idee dat Parijs ook wel leuk is.
De afstand Hengelo - Parijs is ongeveer even groot als de afstand San Francisco - Redwood nat.park.
Geen slecht woord over Parijs, maar je zal het (hopelijk)  met me eens zijn dat het niet past in een reis richting Denemarken.

Zo is het ook met Redwood nat.park. Absoluut een mooi park, maar niet passend in je huidige routeschema.
Bij het maken van je reisschema zal je er overigens vanzelf achter komen dat de omweg langs Redwoods te veel ten koste gaat van andere mooie dingen.

Bovendien zijn er in het zuiden van Californie voldoende alternatieven om grote bomen te bekijken.
Ik noemde eerder al Muir Woods, een park waar ook Redwood bomen groeien,  aan de overkant van de baai van San Francisco.
Een ander alternatief is het net ten noorden van Yosemite gelegen Calaveras Big Trees State Park waar je grote Sequoia bomen vindt.
Linkje naar een brochure dat park: --->  http://www.parks.ca.gov/pages/551/files/CalaverasBigTreesFinalWebLayout101816.pdf
En wat te denken van Sequoia / Kings Canyon National Park ?  ---->  https://www.nps.gov/seki/index.htm

Alle drie deze parken liggen veel gunstiger t.o.v. je route en zijn veel gemakkelijker in te passen.
Denk er nog eens serieus over na of, met zoveel alternatieven, Redwood nat.park de omweg van 2 keer 600 km wel waard is. 
#14 - 03-08-2017, 10:50 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2017, 11:42 uur door Cees A »

Blont

Redwood is een beetje van mijn man... Onze eerste planning was een camper ophalen in Salt Lake City en dan eerst naar Yellowstone. Dit park is een grote droom van hem. Toen begon het gezeur met de reisorganisaties; Ik kon wel de camper daar ophalen, maar het inleveren in LA werd een probleem. Toen was er toch geen camper in SLC te huur etc. etc. De one way-fee is dusdanig hoog (rond de 800 -900 dollar) dat wij besloten een lus te rijden en de camper in LA op te halen en in te leveren. Manlief heeft ergens gelezen dat Redwood qua bomen op Yellowstone lijkt...vandaar.
We hebben nu een nieuwe route gepland die zo'n 1000 mile korter is en veel meer rust geeft. We willen perse Halloween in Disney land meemaken dus moeten echt einde oktober in Anaheim zijn. We doen ook maar een kort ritje door Bryce en blijven langer in Zion.
#15 - 03-08-2017, 15:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15