Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vraagje over Death Valley

Discussie gestart

MvG

Misschien staat het hier al ergens, maar dan heb ik het tussen de enorme hoeveelheid informatie gemist, dus daarom toch even de volgende vraag:
is het mogelijk en raadzaam om in 1 dag vanuit Las Vegas een 'rondje' Death Valley te doen? Of valt dit meer onder de noemer 'gekkenwerk'?
Met rondje bedoel ik concreet: 's ochtens vroeg uit Las Vegas vertrekken, en dan bijv richting Beatty rijden, daar af te slaan naar het zijden en dan richting Furnace Creek, Zabriskie Point, Dante's View en/of Bad Water om langs die kant uiteindelijk weer terug naar Las Vegas te rijden....
#1 - 03-09-2009, 00:18 uur

Bakvet

Ja dat kan, twee keer tanken en je bent terug.

Zelf propageer ik altijd de tegenstelling tussen Las Vegas en een overnachting in Furnace Creek Ranch. De ene avond het spektakel van Las Vegas, de andere avond het spektakel van tienduizenden sterren, van een diepe rust die regelmatig verstoord wordt door huilende coyotes, vleermuizen die onder lantaarnpalen doorsuizen, enz.

Op de terugweg  kan je over Pahrump naar Las Vegas rijden, is een weg die lekker doorrijdt.
#2 - 03-09-2009, 00:50 uur

Marianne

Het kan inderdaad in 1 dag, je zou voor de verschillende routes in ons 2006 (via Shoshone) en 2008 (via DV Junction)verslag kunnen kijken, maar ik ben het eens met bakvet dat het mooier en ook beter is om in DV te overnachten.
Je kunt dan in de middag vertrekken vanuit LV waardoor je aan het eind van de middag in het park bent. De zon staat dan niet meer zo hoog waardoor de kleuren en de schaduwen veel mooier zijn. Bovendien kun je dan s morgens vroeg nog genieten van de relatieve koelte, en ook weer van het mooiere licht dan wanneer je er midden op de dag bent.
Hangt natuurlijk wel af van de periode wanneer je wilt gaan.
Ik weet niet wat je verder wilt doen, maar het kan natuurlijk ook heel goed bezocht worde op weg nar LA, Sequoia of Yosemite.

Marianne
#3 - 03-09-2009, 08:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15