Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vragen over LA en SF

Discussie gestart

Huls

De rondreis van aanstaande augustus is nu zo goed als rond, en nu ben ik al wat aan het rondkijken voor hotels en motels onderweg.
De grootste vragen die open blijven staan zijn die van San Francisco en Los Angeles.

We starten de rondreis in San Francisco, en zullen hier 3 nachten verblijven. Aangezien ik nog nooit in Amerika ben geweest en ik de verhalen uit Amerika wel ken van de achterbuurten in de grote steden, was ik benieuwd naar welke gebieden ik in SF absoluut moet mijden.
Ditzelfde geldt overigens ook voor LA. Echter gaat mijn voorkeur uit om te overnachten in Hollywood.

Tevens zullen we na 2 dagen LA, 2 dagen extra pakken voor te relaxen aan het strand. Waar dat zal zijn, dat weet ik nog niet. Ook hier zou ik graag wat tips over ontvangen. Zijn de stranden in LA (Venice Beach/Santa Monica) aan te raden (en de omgeving veilig genoeg?), of zijn de stranden tussen LA en SF juist veel mooier?

Ik hoop wat tips te ontvangen.
#1 - 04-11-2009, 22:41 uur

nielsenkim

Al een gedacht aan de stranden van San Diego met z'n mooie resorts die daar in de buurt staan?
#2 - 05-11-2009, 00:33 uur

Marianne

Ik zou zo dicht mogelijk bij LA in de buurt gaan zitten, daar is het qua temperatuur aangenamer dan verder naar het noorden. San Diego of tussen LA en San Diego is helemaal mooi.
Wij zijn vorig jaar de laatste dag in Marina del Rey geweest. Vond ik heerlijk, lekker op de fiets (waren bij het hotel te huur) naar Santa Monica. We hebben aan het strand gezeten bij Venice Beach.
Ik zou trouwens aan 1 dag strand wel genoeg hebben, de rest van het zuidwesten is mooier om je tijd door te brengen dan het strand!

Wat de minder goede buurten betreft: als je een goedkoop hotel vindt is de kans dat de buurt wat minder is vrij groot. Kijk dan voor de zekerheid naar reviews op tripadvisor. In SF zit je bij Fishermans Wharf zeker goed.
En voor LA is Hollywood prima, wij zaten in de Orchid Suites, in dezelfde straat zijn nog meer mogelijkheden.

Marianne
#3 - 05-11-2009, 08:31 uur

Huls

Wij kiezen bewust voor 2 dagen strand. We hebben er dan al een rondrit van 3 week op zitten, en nadat deze route gepland was, besloten we om het verblijf met 2 dagen te verlengen.

Met de rondreis komen we niet in de buurt van San Diego (laatste route-dag zal zijn Kingman-LA), en de terugvlucht vindt plaats vanaf SF, waardoor het niet haalbaar zal zijn om naar San Diego te rijden.
Zitten er veel verschillen tussen Santa Monica en Marina del Rey?
#4 - 05-11-2009, 08:54 uur

USofA

Aangezien ik nog nooit in Amerika ben geweest en ik de verhalen uit Amerika wel ken van de achterbuurten in de grote steden, was ik benieuwd naar welke gebieden ik in SF absoluut moet mijden.
Ditzelfde geldt overigens ook voor LA. Echter gaat mijn voorkeur uit om te overnachten in Hollywood.
SF: Ik heb alleen ooit iets gehoord over bepaalde buurten in Oakland. Verder niks.

LA: Een Amerikaan zei ooit tegen mij: Beluister de rapliedjes van hiphoppers uit die omgeving. De locaties die ze in hun nummers opnoemen moet je vermijden  ;D
Ik zou bepaalde delen van Compton, Inglewood en South Central vermijden.
Mocht je er wel komen is het ook nog niet erg. Ik was vorig jaar per ongeluk de foute buurt van Phillie binnengereden. Niks aan de hand. Je wordt enkel raar aangekeken  :P

Tevens zullen we na 2 dagen LA, 2 dagen extra pakken voor te relaxen aan het strand. Waar dat zal zijn, dat weet ik nog niet. Ook hier zou ik graag wat tips over ontvangen. Zijn de stranden in LA (Venice Beach/Santa Monica) aan te raden (en de omgeving veilig genoeg?), of zijn de stranden tussen LA en SF juist veel mooier?
Venice Beach heeft een mooi strand. Genoeg te zien daar ook.

San Diego heeft hele mooie stranden. Denk aan Pacific Beach.

Tussen LA en SD heb je stranden in Oceanside en Laguna Beach. Ook goed te doen.

Groet, Michael
#5 - 05-11-2009, 15:14 uur

Maite

Waar je niet moet zijn in San Francisco: de buurt van Tenderloin en SOMA (South of Market).
Aan de Lombard street zijn meerdere hotels. Is wel een doorgaande weg maar verder veel restaurantjes etc. in de buurt (Chestnut street). En voor 2 dollar per persoon ben je zo met de bus bij de Fisherman's warf.
We zijn er net vanmorgen vertrokken dus we weten waar we over praten  :)
#6 - 07-11-2009, 00:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15