Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vragen planning reis mid/west 2012

Discussie gestart

leendert en maria

Beste mensen,
Volgend jaar zomer willen we wellicht met ons gezin weer naar de VS. Het is nog niet zeker (hangt af van wat priv้-dingen), maar we willen in ieder geval wel een plan maken. We zijn een gezin met 2 kinderen van (dan) 14 en 16 jaar. In 2010 zijn we ook geweest, route van toen:
Phoenix - GC - Page - MV - Cap Reef - BC - Zion - LV - DV - Yosemite - San Simeon - SF. Mn de rode rotsen en de desolate gebieden vonden we mooi.
Na wat gebladerd en gelezen te hebben en bij 'reizen algemeen' in een ander topic vragen gesteld, heb ik nu een opzetje voor een reis samengesteld. Echter nog vaag en met veel vragen. Liefst zien we wat 'ouds' en wat 'nieuws' en voorkeur voor rotsen boven groen. Yellowstone en Canyonlands zijn uitgangspunt. We hebben maximaal 3,5 week de tijd. We reizen met de auto. De voorlopige opzet:
1, huis – Rapid City
2, Rapid City – Custer, bezoek Crazy Horse
3, Custer state park, mt. Rushmore (’s avonds)
4, Custer state park
5, Badlands
6, Badlands, via Devil’s tower – Billings/Cody. Onderweg evt. Bighorn Mountains
7, Billings/Cody – Yellowstone West
8, Yellowstone
9, Yellowstone
10, Yellowstone - ?
11, ? – Moab
12, Moab, Canyonlands (noordelijk deel)
13, Moab, Canyonlands (Needles district)
14, Moab – via Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley  naar Torrey
Is dit te doen op 1 dag/hoeveel tijd verblijven we in beide ‘parken’ hier zo’n beetje?
15, Torrey (Capitool Reef)
16, Torrey – Springdale (is dit te doen in 1 dag? BC hebben we al gezien, voor het leuk wellicht nog een korte stop of is dat niet te doen?)
17, Springdale (Zion)
18, Springdale  (zion)
19, Springdale – Las Vegas
20, Las Vegas
21, 22, 23, 24

vragen:
1, Wat vinden jullie van de route? Is het te doen of is het te gehaast?
2, we hebben nog wat dagen 'over', opties
- Moab, wellicht een dag voor Arches?
- Yellowstone extra dag?
- MV in passen?
- Of door naar LA en vandaar naar huis?
3, Er zijn verschillende mogelijkheden om van Yellowstone te gaan, welke route is het mooist of langs welke route liggen de mooiste bezienswaardigheden? Ik heb nu 1 stop gerekend, is dat voldoende?

Voorlopig voldoende vragen :) Alvast bedankt voor het meedenken!

Maria

#1 - 21-08-2011, 20:59 uur

Marianne

Ik mis grand teton! Te veel groen? Het is toch wel de moeite waard om een dagje door te brengen vind ik. En Jackson is een leuke plaats om te overnachten.
Ik zou meer tijd nemen tussen Torrey en zion, ook al ga je bryce niet bezoeken. Voor een liefhebber van rode rotsen is de Ut 12 een must! Zie hier voor meer informatie.

Marianne

#2 - 21-08-2011, 21:32 uur

Old Faithful

Hallo,

Het begin is zeker niet te gehaast. Een hele dag voor Crazy Horse lijkt me heel veel, evenals twee dagen voor Custer S.P. In de buurt heb je ook nog Wind Cave N.P., Jewel Cave N.M. en het stadje Deadwood. Ik ben daar echter nog nooit geweest.
Wij hadden de laatste keer drie overnachtingen in Custer, dus twee hele dagen. De eerste dag bezochten wij Mount Rushmore en Custer S.P. Daar reden we de Wildlife Loop, Iron Mountain Road en Needles Highway. De tweede dag besteedden we aan Badlands N.P. en we gingen ook even naar de grote winkel in Wall, maar daar vonden wij niets aan.
Misschien kun je in het South Dakota gedeelte een dag winnen. Bekijk daarvoor eens nauwkeurig wat je in South Dakota allemaal wilt doen.

Ik zou niet via Billings rijden. Dat is niet alleen een omweg, maar je mist ook het mooie stuk door de Bighorn Mountains. In plaats daarvan zou ik overnachten in Sheridan en dan Highway 14 nemen. Kies bij Burgess Junction voor de noordelijke route via Highway 14a. Je kunt dan een bezoekje brengen aan de Bighorn Canyon.

Ik kan me goed vinden in de opmerking van Marianne m.b.t. Grand Teton. Ik zou minstens van Yellowstone N.P. via Grand Teton N.P. naar het zuiden rijden en dan overnachten in Jackson. Dan zijn er twee mogelijke routes naar Moab. Via Bear Lake met bijvoorbeeld een overnachting in Salt Lake City. Of via Flaming Gorge N.M. met bijvoorbeeld een overnachting in Vernal.

Ik zou ook kiezen voor een overnachting bij en ้้n overnachting minder bij Zion.

Het gaat zonder twijfel een fantastische reis worden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 22-08-2011, 01:42 uur
Groet,

Old Faithful

leendert en maria

Marianne en Old Faithfull, bedankt voor jullie reacties. Ik ben er blij mee.

*Marianne: Grand Teton was ik inderdaad vergeten op te schrijven. Ondanks al het groen  ;) willen we er toch graag naar toe.
De link naar UT-12 wil ik tzt op mijn gemak eens in spitten. Zeker genoeg te zien onderweg.

* Old Faithfull: Het skippen van een dag gaat me niet goed af; we willen Mt. Rushmore en Crazy Horse en Devil's Tower alle 3 zien. En ook Custer SP bekijken. Is het zo, zie onderstaand, logischer? Of nog te veel denk je? Dag 4 en 5 misschien combineren?

1, huis – Rapid City
2, Rapid City ( misschien bezoek aan Bear Country) – Badlands
3, Badlands – Custer SP
4, Custer SP met o.a. bezoek aan Mt. Rushmore en Crazy Horse
5, Custer SP via Devil’s tower -  Sheridan
6, Sheridan,  via Bighorn Canyon – Cody (of lukt dat ook in ้้n keer door naar bijv. Tower in N/O Yellowstone?)
7, N-Yellowstone
8, N-Yellowstone
9, Z-Yellowstone
10, Z-Yellowstone, vroeg vertrekken en via Grand Teton – SLC (of Jackson of Salina)
11, SLC (of Jackson of Salina), eerst naar Antelope Island SP/Great Salt Lake  – Moab
12, Moab, Canyonlands (noordelijk deel)
13, Moab, Canyonlands (Needles district)
14, Moab – via Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley  naar Torrey
15, Torrey (Capitool Reef)
16, Torrey – Tropic
17, Tropic - Springdale
18, Springdale (Zion)
19, Springdale – Las Vegas
21, Las Vegas – DV
22, DV – LA,
23, LA, studios
24, LA of Anaheim
24, LA – (25) huis

Dag 6: is Cody het verst haalbare of kunnen we ook door rijden naar N/O Yellowstone.
Dag 11: Lang geleden hebben we eens op Antelope Island gekampeerd en in het zoutmeer gezwommen, dat was een leuke ervaring. Ik denk dat de kinderen het zwemmen in het zoutmeer ook leuk zullen vinden. Ik weet alleen niet meer of dat goed bereikbaar is en niet te veel om voor een stop?

Maria
#4 - 22-08-2011, 21:32 uur

Steson

Is Zion een 'must do'??Zo te zien waren jullie daar toch al langs geweest ....
Mogelijk eens denken aan een route vanaf Moab door Colorado richting Rocky Mountains en dan vanuit Denver weer naar huis ??
Zoiets zijn wij van plan:

#5 - 22-08-2011, 23:20 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Old Faithful

Hoi,

Van Sheridan via Bighorn Canyon naar Yellowstone is in ้้n lange rijdag misschien wel te doen. Ik betwijfel echter of je dan tijd genoeg hebt voor de Beartooth Pass. Bovendien moet je in Yellowstone N.P. rekening houden met vertragingen door buffalo's op de weg en opstoppingen wanneer er wild gespot wordt. Zelf zou ik het Buffalo Bill Historical Center in Cody zeker niet willen missen. Houd er rekening mee dat ze om 18.00u sluiten.

Van Yellowstone via Grand Teton naar SLC is een uur of 8 rijden, zonder pauzes voor plassen, tanken en lunchen. Bovendien moet je ook weer rekening houden met vertragingen. Dat betekent betekent geen of in ieder geval te weinig tijd om zelfs alleen maar enkele uitzichtpunten van Grand Teton N.P. te doen. Ik zou in Jackson overnachten. Over doorrijden tot Salina zullen we het dan helemaal maar niet hebben. ;)

En dan heb je meteen het volgende probleem. De snelste route van Jackson naar Moab neemt al gauw 9 เ 10 uur in beslag, alweer zonder pauzes en eventuele wegwerkzaamheden. Dat lijkt me al te veel voor ้้n dag, laat staan dat je die dag nog tijd hebt voor Antelope Island. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om hier een dag extra in te lassen. Je zou die dag in je huidige route kunnen vinden in South Dakota of bij Torrey, jammer maar helaas.

Succes en veel plezier bij de planning.
#6 - 23-08-2011, 11:40 uur
Groet,

Old Faithful

leendert en maria

Ha, ha, ik schiet geloof ik door met de afstanden. En dat terwijl ik er juist geen race-reis van wil maken. Ik neem je tips mee Old Faithfull. De eerste helft is naar mijn idee dan wel redelijk goed. Of zit er nu nog een onlogisch stuk in?

Over het tweede deel ben ik nog niet uit. Vindt het eigenlijk zonde om een dag in de auto te zitten naar LA. Blijf dan misschien toch liever in Utah, daar ga ik nog eens een aantal nachten over slapen. Of toch door Colorado omhoog, zoals Steson schrijft, pfft, ik weet het nog niet.

1, huis – Rapid City
2, Rapid City – Badlands
3, Badlands – Custer SP
4, Custer SP met o.a. bezoek aan Mt. Rushmore en Crazy Horse
5, Custer SP via Devil’s tower -  Sheridan
6, Sheridan, via Bighorn Canyon – Cody (bezoek Buffalo Bill Historical Center)
7, Cody - Yellowstone
8, Yellowstone
9, Yellowstone
10, Yellowstone, via Grand Teton –  Jackson
11, Jackson, via Antelope Island SP/Great Salt Lake  – ??
12, ?? - Moab
13, Moab, Canyonlands (noordelijk deel)
14, Moab, Canyonlands (Needles district)
15, Moab, via Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley  - Torrey
16, Torrey (Capitool Reef)
17, Torrey –  Springdale
18, Springdale (Zion)
19, Springdale – Las Vegas
21, Las Vegas – DV
22, DV – LA,
23, LA, studios
24, LA of Anaheim
24, LA – (25) huis

Maria
#7 - 23-08-2011, 20:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15