Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

WA - BC - ALB

Discussie gestart

Hans B

Hallo allemaal,
omdat ik niet precies weet of deze rubriek NOORDEN alleen bedoeld is voor Alaska of ook voor de regio Washington, British Columbia, Alberta heb ik toch hier mijn verzoekje geplaatst.
Bovengenoemde staten/provincies willen wij deze zomer bezoeken. Startend in Seattle, Vancouver Island, Vancouver, Canadien Rockies, Calgary, Edmonton, Jasper, Banff en eindigend nabij het Yellowstone NP, waar we onze camper bij vrienden stallen voor de wintertijd.
Heeft iemand nog speciale dingen aan te bevelen. Ik ben in iedergeval van plan een dag met een boot naar walvissen te gaan speuren. Alle tips zijn welkom.
groeten en alvast bedankt Hans B.
#1 - 29-03-2005, 14:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

angelica

Hoi Hans,

Wij zijn nu 2 keer in canada geweest (ook op familie bezoek) de route die wij toen hebben gedaan was:
- vancouver (hele leuke makkelijke stad) 2 dagen
- vancouver island (victoria leuke engels aandoende stad) en tofino het walvis dorp onderweg kom je hier de "grote" bomen tegen.
Van tofino terug naar het vaste land de plaats whistler (is een ski-dorp erg toeristch maar wel leuk. Van whistler zijn we naar princeton (hier woonde een nicht) gegaan. Onderweg kwamen wij hells gate tegen wel aardi met een kabelbaan de diepte in over een wilde rivier. verder hebben we toen het park wellsgray aangedaan niet zo heel toeristisch en druk maar erg leuk om te zien. van hieruit naar jasper via de colombia icefields naar banf. Van banf verder naar calgary en van galgary naar het dinosaurus park (weet de naam niet meer maar is ten zuid oosten van galgary.
Bij een andere reis hebben we ook een tocht door het wat warme gedeelte van bc gedaan leuk om te zien hier kun je perzik en andere tropische vruchten kopen (beren zie je hier niet hahah) In het plaatsje radium hotsprings hadden we een geweldig hotel op een heuvel dit maakte het plaatsje voor ons leuk verder was hier niet veel.
kortom er is genoeg te zien en ik denk niet dat je verkeerde stukken zult vinden in deze provincies. Ik vond het echter wel heel anders dan amerika (amerika blijft wel mijn favoriet) maar dit komt mede doordat in canada heel veel dingen op elkaar lijken dit in tegenstelling tot amerika.
hopelijk heb je hier wat aan in ieder geval alvast veel plezier met de voorbereiding
#2 - 29-03-2005, 19:03 uur

Norbert

In Seatlle heb je ondermeer Pike Place Market, een van de grootste toeristenattracties in Seatlle, Boeing Museum of Flight is ook een aanrader. Als je geluk hebt zie je nog vliegtuigen van de Air Force of Navy landen en of opstijgen. Toen ik in 1998 daar was landen er 2 F18's van de US Navy.
Ten noorden van Seatlle heb je het plaatsje Everett liggen, hier kun je de Boeing Fabrieken bezoeken. Ten Zuiden van Seatlle heb je MT. St. Rainier NP en Mt. St. Helens NP. Deze 2 parken zijn heel mooi. In hoeverre je bij de Mt. St. Helens kunt komen kun je het beste op de volgende site kijken: http://vulcan.wr.usgs.gov/Volcanoes/MSH/NatMonument/framework.html.
Een boottocht naar walvissen zou ik zeker doen op Vancouver Island. Ik heb dit ook gedaan vanuit Victoria en het was een prachtige tocht. Walvissen hebben we toen niet gezien wel een school Orca's.
Ik ben op Vancouver Island alleen maar in Victoria geweest, en kan je dus niet zo veel vertellen over Vancouver Island op zich.
Vancouver is ook een mooie stad, met o.a. Gastown en Whistler Mountain, waar je een schitterend uitzicht over Vancouver hebt.
Na Vancouver zijn we Kamploops naar Jasper en Banff gereden. Dit is een schitterende weg om te rijden, prachtig uitzicht overal. Vaak moet je stoppen omdat er herten of schapen over de weg lopen. In Jasper wou ik uitstappen uit de auto, stond er opeens vlakbij de auto een hert. Ik heb toen eerst maar even gewacht met uitstappen totdat het hert verder liep.
Lake Louise is zeer zeker ook de moeite van het bezoeken waard. Een heel mooi meer in een prachtige omgeving.
Calgary ben ik ook geweest, maar ik kan me van deze stad niet veel meer herinneren. Vanuit Calgary zijn we uiteindelijk naar Yellowstone NP gereden en zijn hier twee dagen gebleven.
Yellowstone is ook een prachtig park met zijn geisers en natuurschoon. Ook hier moet je vaak stoppen voor bisons, herten etc. die de weg oversteken of langs de kant van de weg aan het grazen zijn. Ben je een geiser aan het bekijken en wil je net weglopen, staat er op een paar meter afstand van je een bizon. De bizon trekt zich natuurlijk niks van je aan.
In het Grand Teton NP heb ik toen nog een eland gezien.

Ik vind deze vakantie tot nu nog steeds de mooiste vakantie naar Amerika die ik gemaakt heb.
#3 - 29-03-2005, 19:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15