Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar kunnen wij onze rondreis het beste beginnen? Los Angeles of San Francisco

Discussie gestart

Roosje

Wij willen in april een rondreis gaan maken, maar weten niet goed waar wij nou het beste kunnen beginnen.
Iemand zei ons dat we het beste in San Francisco konden beginnen en dan naar beneden kunnen rijden richting Los Angeles zodat
je aan de goede kant van de weg zit voor het uitzicht over zee. Klopt dit?
Of kunnen we beter in Los Angeles beginnen en dan via Las Vegas naar boven rijden?
Of in San Francisco beginnen en via Yoshemite, Las Vegas naar Los Angeles rijden?
We hebben 3 weken, ik vind het echt heel moeilijk om een goede route te plannen, ben al veel op het forum aan het lezen.

Alvast dank,
Groetjes, Yvonne
#1 - 18-02-2010, 18:17 uur

hdeweert

Je  zou natuurlijk ook in Phoenix kunnen starten vanwege de iets goedkopere tickets.
 Kijk eerst eens wat je zelf allemaal wilt gaan zien en doen en probeer zelf een route samen te stellen.
Haal daarvoor wat volders bij het reisbureau en lees wat reisverhalen.

succes
Harm
#2 - 18-02-2010, 19:47 uur

Ine

Lees inderdaad eens wat reisverhalen. Dan krijg je inzicht hoe anderen reisden, hoeveel tijd ze nodig hadden e.d.
maak daarna een route met dagindeling.
De meeste mensen willen vaak teveel in de korte tijd. Zelfs reisburo´s laten je vaak teveel rijden.
Leg ded geplande route weer voor en je krijgt genoeg advies e.d.
Inderdaad is het makkelijker de kustweg van noord naar zuid te rijden. Je hebt meer stopplaatsen en je heeft niet telkens het verkeer te kruisen.
Hou rekening met sluiting van de Tiogapass in Yosemite in April.
#3 - 18-02-2010, 23:26 uur

Tet14

Je kan tussen SF en LA idd gemakkelijker de parkeerplaatsen op. Wat in het voordeel van LA-SF spreekt, is dat je deze route dan met de zon in de rug doet. Dat laatste geeft voor ons de doorslag.
Tet
#4 - 19-02-2010, 10:42 uur

Frasi

Starten in San Francisco heeft als voordeel dat je die eerste dagen in de stad geen huurauto nodig hebt (is zelfs erg onhandig). SF is erg goed met OV te bezoeken.
Dat spaart je dus een paar dagen huurauto uit. In LA gaat die truc niet op: zonder auto kom je daar nergens.
#5 - 19-02-2010, 19:39 uur

Martin Obbe

Maar met hetzelfde argument kun je de route net zo gemakkelijk omdraaien: eindigen in SF heeft als voordeel dat je de auto een paar dagen eerder kunt inleveren. Want inderdaad: in SF heb je geen auo nodig.
Martin
#6 - 03-03-2010, 14:23 uur

Hans B

LA - SF en de kustweg in mijn beleving maar het niet veel uit.
Van noord naar zuid zou het makkelijker parkeren zijn, omdat je de weg niet hoeft oversteken.
Maar van zuid naar noord heb je wat meer "zon in de rug".
Ik heb beide trajecten al gereden en voor mij is allebei even mooi.

In SF heb je geen auto nodig openbaar vervoer is goed.
In LA heb je ook openbaar vervoer, maar kom je zonder auto veel moeilijker door de stad.
Deze stad is 80 x 100 km in oppervlakte.

Indien je overweegt om in plaats A te beginnen en B te eindigen, zou ik het volgende overwegen.

Deze route heb ik zojuist ook bij een ander topic geplakt.
Het bevat alle mooie highlights en je komt niet 2x langs hetzelfde.

#7 - 04-03-2010, 11:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

petravv

Ha, ik zag de onderwerp regel en dacht hier ga ik reageren, en waarom? Omdatwe tijdens onze rondreis vorig jaar zomer veel mensentegen kwamen die de reis die wij maakten in prcies de omgekeerde volgore maakten als wij hem deden en wij steeds tegen elkaar hebben gezegd, zonde!! want wij vonden de opbouw die we nu hadden het mooiste, en tuurlijk is dat heel erg smaakgebonden maar we zijn in SF gestart en in LA geeindigd en we vonden de parken steeds indrukwekkender worden op deze manier.
Op onze blog staat van dag to dag hoe we gereden hebben :)
http://amerika--2009.blogspot.com/

Nogmaals,tis smaakgebonden natuurlijk, wat ik echt iedereen als aanrader wil meegeven : Antylope canyon, vanuit Page, ZO mooi, onbeschrijflijk!

groetjes,
Petra
#8 - 05-03-2010, 15:37 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Tet14

In april zou ik in Phoenix beginnen en in LA eindigen als je de route van Hans wil volgen. Houd er wel rekening mee dat Tioga Pass tussen us395 bij Lee Vining en Yosemite NP nog gesloten zal zijn.
#9 - 05-03-2010, 16:01 uur

Hans B

Ik was even vergeten dat je in April gaat, waardoor de Tioga Pass zeer waarschijnlijk gesloten is.
Dus maar even een ander kaartje.
Route is in beide richtingen te rijden.

#10 - 05-03-2010, 17:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Helaas heeft degene die deze draad is gestart niets meer aan de antwoorden. Zo te zien heeft roosje zich uitgeschreven.
Harm
#11 - 05-03-2010, 17:42 uur

Tet14

Al dat werk voor niets....yikes!
#12 - 05-03-2010, 17:47 uur

hdeweert

Ik denk dat het 3 weken groningen is geworden, ook leuk.
Harm
#13 - 05-03-2010, 19:08 uur

Harm-Jan

Doen jullie toevallig ook Groningen-rondreizen op dit forum.... ? ;D

#14 - 05-03-2010, 19:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15