Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat te doen/zien tijdens 3 dagen (2 n) Yosemite?

Discussie gestart

dani80

Hallo! Wij rijden van SF naar Yosemite. Willen rond 9.30 uur in SF vertrekken. We verblijven vervolgens 2 nachten in Curry Village en rijden dag 3 door naar Lee Vining. Wat raden jullie ons aan om te zien/doen in Yosemite? We zijn geen echte hikers, maar een korte wandeling slaan we uiteraard niet af. Nog tips vwb eten in het park? Beter om wat brood e.d. van een supermarkt mee te nemen het park in? (en dan niet in de auto te laten liggen 's nachts) Voor 's avonds nog eettips?
#1 - 21-02-2011, 23:17 uur

Hans B

Yosemite wandelen:
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/hiking.htm

Wellicht is het handig om het park vanuit het zuiden binnen te rijden en meteen de sequoia's te gaan bekijken (uurtje wandelen) en dan doorrijden naar de vallei.
#2 - 22-02-2011, 09:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dani80

We zijn erge waterval-fans dus dan zitten we in Yosemite wel goed lijkt me. Maar in hoeverre moet ik hier nog een keuze tussen maken, of is het mogelijk ze allemaal te zien?
Wat zijn de echte must sees/do's?
#3 - 22-02-2011, 19:31 uur

Matthe

Onderaan de 'grote' watervallen kun je met de bus komen die daar rondrijd.
Wij hebben links vandaar een trail de berg opgedaan, da's wel wat omhoog, maar dan zie je ook wel wat. je bent er wel een aantal uren mee bezig.

Verder hebben wij daar de mist trail gelopen, die is erg mooi en loopt ook wat omhoog en je bent er wat uren mee bezig. Maar ik vind je beleeft het wel zoveel meer...
#4 - 22-02-2011, 19:53 uur

Marianne

Als je een fan bent van watervallen is de Vernal Fall een must, via de Mist Trail. Eventueel nog verder omhoog naar de Nevada Fall.
Als je het park inrijdt kom je langs de Bridalveil fall. Korte wandeling. Ook een enevoudige wandeling: naar de Lower Yosemite Falls.
In Hetch Hetchy heb je een mooie wandeling naar de Wapama Fall, maar daar zul je niet genoeg tijd voor hebben.
Het wordt vast een goed watervallenjaar met alle sneeuw in het park.

Je hoeft geen eten mee te nemen het park in, maar als je onderweg toch boodschappen doet kun je natuurlijk je koelbox wel even vullen.. In Curry Village is een kleine supermarkt, en de supermarkt in Yosemite Village heeft aardig veel keuze. Wel duur, maar ach, op zo'n reis is dat niets.
Eten kan in CV (buffet of bij de Lodge of in de Village (degnans). De Mountain room bij de Lodge is het beste wat wij in Yosemite hebben meegemaakt qua eten, maar we zijn nooit in de Ahwahnee geweest. Zie www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden, en zie ook onze reisverslagen.

Marianne


#5 - 22-02-2011, 23:50 uur

Hans B

Als je écht wat wilt, wandel je de Panorama Trail.
Je bespreekt de 10.00 uur bus naar Glacier Point (enkele dagen te voren doen).
De wandeling is naar beneden (met stukje vals plat omhoog) en je komt drie prachtige watervallen tegen en verder talloze machtige uitzichten. Wandelafstand 8,5 mile. Wij hadden helaas de middagbus (1300 uur) hebben stevig doorgestapt om voor donker terug te zijn en er 4 uur over gedaan.
#6 - 23-02-2011, 08:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dani80

Dank jullie wel voor jullie tips! Die Panorama trail lijkt me idd wel wat. En de Mist Trail had ik ook al gespot. Die combinatie zal het waarschijnlijk wel worden en verder gewoon genieten van alles wat we zien/tegenkomen!
Marianne, vwb koelbox: is het aan te raden bij aankomst in SF meteen eentje te kopen? Had er nog niet bij stilgestaan maar met 23 rij-dagen voor de boeg is dat idd een idee. Bij Wallmart kopen? Indicatie kosten? Of kun je er ene bij autoverhuur huren of zo? (ga ervan uit dat meer mensen toch hiermee zitten of niet?)
#7 - 23-02-2011, 22:24 uur

Marianne

Koelbozen kun je overal wel kopen, ook bij benzinestations. In SF zelf heb je hem niet nodig. In 2008 hebben wij op weg naar Yosemite een tussenstop gemaakt in Manteca (vanwege de gratis kaarten bij het AAA-kantoor daar) en meteen wat boodschappen + koelbox ingeslagen.
De PT is inderdaad een aanrader, maar je bent er wel een hele dag mee bezig, en als het wat tegenzit kun je de dagen erna niet lopen vanwege de pijn in je kuiten. Maar ik moet toegeven dat onze kinderen daar geen last van hadden, dus dat lag aan ons.
Ik zou de eerste bus aanraden, zie op www.yosemitepark.com voor de tijden, prijzen etc.

Marianne
#8 - 23-02-2011, 23:41 uur

leendert en maria

Had er nog niet bij stilgestaan maar met 23 rij-dagen voor de boeg is dat idd een idee. Bij Wallmart kopen? Indicatie kosten? Of kun je er ene bij autoverhuur huren of zo? (ga ervan uit dat meer mensen toch hiermee zitten of niet?)
[/quote]
Volgens mij betaalden wij iets van 15 dollar voor een koelbox afgelopen zomer. Tip: koop bij Blokker vast een doosje met plastic ziploczakjes, van die zakjes met een schuif-sluiting aan de bovenkant. Die kunje vullen met ijsblokjes, vrijwel bij elk hotel gratis te krijgen. Als je die zakjes gebruikt blijven je spullen droog, wordt het niet zo'n natte bende.
Maria
#9 - 24-02-2011, 21:49 uur

dani80

Thanks! Blokker en Manteca it is!
#10 - 24-02-2011, 22:51 uur

Anjer

Die zakjes zijn in Amerika in grote aantallen te krijgen (overal, Wallmart, supermarkten etc). Meer keuze en stuk goedkoper (merk Ziplock)
#11 - 27-02-2011, 13:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15