Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat vinden jullie van deze reis??(weer aangepast)

Discussie gestart

sudababi

Nieuw!
hallo allemaal
heb een tijdje geleden al een reisplan geplaatst
maar heb hem nu weer aangepast
zouden jullie er een kijkje naar willen geven
alle advies is zeeeer welkom

zo 6-9 aankomst san francisco
ma 7-9 san francisco
di 8-9 san francisco
wo 9-9 yosemite 194 mijl 3.43 min
do 10-9 yosemite
vr 11-9 mammoth lakes 108 mijl 2.33 min
za 12-9 death valley 207 mijl 4.45 min
zo 13-9 las vegas 130 mijl 2.40 min
ma 14-9 las vegas
di 15-9 anaheim 4,5 uur
wo 16-9 disney anaheim 158 mijl 2.50 min
do 17-9 disneys adventure
vr 18-9 LA 25 mijl 30 min
za19-9 morro bay of pismo beach 210 mijl 3.34 min
zo 20-9 san francisco 235 mijl 4 uur
ma 21-9 terug naar huis

heb helaas grand canyon moeten laten vallen
daar hebben we echt een te korte tijd voor
bewaren we voor de volgende trip
is joshua tree een mooi park?of zijn er mooiere alternatieven in de buurt?
en tussen yosemite en death valley hebben we als overnachting mammoth lakes gekozen
is dit mooi of is er een mooiere stop tussen yosemite en death valley?
bedankt maar weer
susan
#1 - 26-04-2009, 13:56 uur
« Laatst bewerkt op: 30-04-2009, 18:14 uur door sudababi »

hdeweert

Hallo
Wat denk je zelf van de afstanden die je denkt te gaan rijden? Van de GC zul je niet al te veel zien vanwege de afstanden,
en twee Disney parken is in jouw planning ook wat teveel van het goede. 
Als je een reisroute maakt zet dan even de afstanden er bij en geef eens aan wat je allemaal denkt te gaan doen.
Harm
#2 - 26-04-2009, 14:31 uur

melvin

hoi susan,

ik vind in dit reisplan inderdaad 2 disney parken best veel, ik zelf zou er 1 laten vallen en de grand canyon erbij doen!
tussen yosemite en death valley zou ik niet naar mammoth lakes gaan (dit plaatsje is vrij duur), ik zelf zou voor bishop gaan (of misschien geen overnachting tussen yosemite en deaht valley, dan kun je dit ook voor de grand canyon  gebruiken).
joshua tree vond ik zelf een mooi park om door heen te rijden, maar ik zou er niet overnachten, ik zou gewoon in 1 keer van las vegas naar disney rijden.
veel succes verder,

gr. melvin
#3 - 26-04-2009, 19:30 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

hdeweert

Natuurlijk moet je dan niet jouw post aanpassen want dan kloppen de antwoorden niet meer en kan je er geen touw aan vast knopen.

en elke keer een nieuw topc is ook niet erg duidelijk.
Harm
#4 - 26-04-2009, 19:53 uur

E-line

Ik zat ook al te kijken.. huh, wat een rare antwoorden!!
Maarre sudababi, Je reisschema is bijna het zelfde als die van ons (de 1e 19 dagen), en wij hebben/hadden eigenlijk dezelfde vragen! Ons schema:

(24/5)1. Amsterdam – San Francisco
(25/5)2. San Francisco
(26/5) 3. San Francisco
(27/5) 4. San Francisco – Yosemite
(28/5) 5. Yosemite
(29/5) 6. Yosemite - ? (vlak buiten Yosemite om Bodie etc te zien)
(30/5) 7. ? – Death valley
(31/5) 8. Death valley–  Las Vegas
(1/6) 9. Las Vegas
(2/6) 10. Las Vegas
(3/6) 11. Las Vegas
(4/6) 12. Las Vegas – San Diego
(5/6) 13. San Diego
(6/6) 14. San Diego - Anaheim
(7/6) 15. Anahiem
(8/6) 16. Anaheim - LA
(9/6) 17. LA – Simi Valley (daar woont een vriend)
(10/6) 18. Simi Valley – ergens tussen LA & San Francisco
(11/6) 19. ergens tussen LA & SF – San Francisco
(‘s avonds vliegtuig naar Portland waar familie woont)
(12/6) 20. Portland
(13/6) 21. Portland
(14/6) 22  Portland
(15/6) 23. Portland – New York
(16/6) 24. New York
(17/6) 25. New York
(18/6) 26. New York
(19/6) 27. New York
(20/6) 28. New York / Amsterdam

Wij zitten er ook nog over na te denken wat we doen tussen Yosemite en Death Valley, en hebben Yoshua Tree geschrapt uit het schema om wat meer tijd voor andere dingen te hebben. We zijn nog jong en die national parken kunnen we altijd nog naartoe!!
Als je al iets gevonden heb om te verblijven tussen Yosemite en DV, laat het me even weten! (doe ik het ook als we iets hebben!)

Ik ga waarschijnlijk een blog bijhouden. Ik geef je de link wel als het zover is, is misschien leuk om al te kijken wat de route voor ons te bieden had voordat jullie gaan!  :)
#5 - 26-04-2009, 20:07 uur

sudababi

hoi e-line
bedankt voor je reactie
ik had topic al vrij snel aangepast,harm was nog de enigste die gereageerd had
die maakte mij duidelijk dat ik de afstanden moest berekenen,en erbij moest zetten
dus degene die na harm reageerde hebben gereageerd op het nieuwe reisplan
had geen zin om mensen weer lastig te vallen met een nieuw topic
ik vind het heel moeilijk om iets te verzinnen tussen yosemite en death valley,
en in 1 keer rijden lijkt mij een beetje teveel
en dit zelfde had ik ook met las vegas naar anaheim,is denk ik ook te lang om in een keer te rijden
dus vandaar joshua tree,maar ook wij zijn jong dus de parken kunnen altijd nog.
maar jullie gaan al vlug dus.zou leuk zijn als je de link doorstuurt ben erg benieuwd naar jullie ervaringen straks
gr susan
#6 - 26-04-2009, 20:42 uur

hdeweert

De afstanden kloppen wel aardig alleen moet je ze even met 1.6 vermenigvuldigen om ze naar km om te rekenen.
De tijden bij de afstanden zien er soms leuk uit maar geven niet de werkelijkheid weer. Ze houden niet echt rekening
met snelheidsbeperkingen wegwerkzaamheden etc. 300 km per dag kan wel eens een halve dag autorijden betekenen.
Zo te zien ben je geen echte natuur liefhebber. Maar probeert hier en daar wat parken tussen je stedentrip te proppen.
Joshua tree is een park dat je tijdens het door rijden bezoekt maar nu weer geen park waar je speciaal voor om gaat rijden.

Harm
#7 - 26-04-2009, 21:47 uur

koosv

dat je de GC hebt laten vallen is meer dan logisch vanwege  de korte tijd van je trip.
joshua tree : aardig, maar geen spectaculair park, zeer rare bomen, de grote omweg absoluut niet waard.
ik zou in plaats daarvan bv hollywood bezoeken,  venice beach of beverley hills in la la land zoals new yorkers en ik  LA noemen, of meer tijd spenderen langs de kust: monterey, wellicht hearst castle, 17 mile drive bij monterey, en niet te vergeten nepenthe, een restaurant langs de kust  bij big sir, met een fantastisch uitzicht op de pacific
in monterey kan je per boot walvissen bekijken, de tocht duurt 2 a 3 uur, is heel interessant,je ziet dolfijnen, en ander gespuis  maar nauwelijks walvissen (niet verder vertellen).
als je in death valley dantes view bezoekt, dan bij voorkeur in de morgen, in de middag zie je weinig door tegenlicht, maar dat is geloof ik niet algemeen bekend.
in las vegas zou ik in de big shot gaan (op het stratosphere torentje), ik heb het ding eerst jarenlang bestudeerd voordat ik erin durfde. je wordt eerst naar boven geschoten, maar het verrassende bleek juist de vrije val, ik had  totaal niet verwacht dat dat zo heftig zou gaan. als ik ooit nog eens in die big shot zit, dan gooi ik daar mijn lelijke zwarte ING creditcard naar beneden, dat is dubbel genieten.

Koos
#8 - 26-04-2009, 22:16 uur

sudababi

dat je de GC hebt laten vallen is meer dan logisch vanwege  de korte tijd van je trip.
joshua tree : aardig, maar geen spectaculair park, zeer rare bomen, de grote omweg absoluut niet waard.
ik zou in plaats daarvan bv hollywood bezoeken,  venice beach of beverley hills in la la land zoals new yorkers en ik  LA noemen, of meer tijd spenderen langs de kust: monterey, wellicht hearst castle, 17 mile drive bij monterey, en niet te vergeten nepenthe, een restaurant langs de kust  bij big sir, met een fantastisch uitzicht op de pacific
in monterey kan je per boot walvissen bekijken, de tocht duurt 2 a 3 uur, is heel interessant,je ziet dolfijnen, en ander gespuis  maar nauwelijks walvissen (niet verder vertellen).
als je in death valley dantes view bezoekt, dan bij voorkeur in de morgen, in de middag zie je weinig door tegenlicht, maar dat is geloof ik niet algemeen bekend.
in las vegas zou ik in de big shot gaan (op het stratosphere torentje), ik heb het ding eerst jarenlang bestudeerd voordat ik erin durfde. je wordt eerst naar boven geschoten, maar het verrassende bleek juist de vrije val, ik had  totaal niet verwacht dat dat zo heftig zou gaan. als ik ooit nog eens in die big shot zit, dan gooi ik daar mijn lelijke zwarte ING creditcard naar beneden, dat is dubbel genieten.

Koos
 
 
hihihi lol Koos  ;D
#9 - 27-04-2009, 11:26 uur

Hans B

zo 6-9 aankomst san francisco
ma 7-9 san francisco
di 8-9 san francisco
wo 9-9 yosemite 194 mijl 3.43 min
do 10-9 yosemite
vr 11-9 mammoth lakes 108 mijl 2.33 min
za 12-9 death valley 207 mijl 4.45 min
zo 13-9 las vegas 130 mijl 2.40 min
ma 14-9 las vegas
di 15-9 joshua tree park 285 mijl 5 uur
wo 16-9 disney anaheim 158 mijl 2.50 min
do 17-9 disneys adventure
vr 18-9 LA 25 mijl 30 min
za19-9 morro bay of pismo beach 210 mijl 3.34 min
zo 20-9 san francisco 235 mijl 4 uur
ma 21-9 terug naar huis

Hallo Susan,
probeer van San Francisco naar Yosemite de zuidelijke ingang te nemen, dan ben je op de plaats waar de reuzen sequoia's te zien zijn. Heb je al gereserveerd voor Yosemite? Zit erg gauw vol. Neem anders een motel in Oakhurst of Oakdale (weet niet precies de plaatsnaam) om dan de volgende dag vanuit het zuiden naar de Yosemite Valley te gaan. Het mooiste is om enkele wandelingen te maken. Daarna de TIOGA road een geweldige route naar Mammoth Lake, kun je makkelijk een dag over doen.
Joshua Tree ben ik nog niet geweest. gaat dit jaar gebeuren, dan rijden wij er langs van San Diego naar Las Vegas. Of het echt niet de moeite is, zou ik niet weten, ik zou een extra dagje Las Vegas nemen.
Van Las Vegas naar Long Beach is 280 mile, 4 uur rijden (zonder file). 
Ik ben helemaal geen pretpark liefhebber, maar als ik eentje moest kiezen zou ik Universal Studio nemen en niet Disney.

succes, Hans
#10 - 28-04-2009, 13:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sandrochka

Joshua Tree NP was niet bijzonder interessant. We zijn er door heen gereden en kwamen later nog bossen Joshua trees tegen.... Was een beetje jammer
Maar tja dit was ons eerste NP dus waren wij al helemaal blij.
#11 - 28-04-2009, 20:01 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Bakvet

Is het niet zo dat Joshua Tree alleen de naam is en dat je zelf min of meer moet uitzoeken wat er nog meer te beleven is behalve boompies kijken, b.v. met hulp van www.nps.gov/jotr ? Een van de aardige dingen vind ik bijvoorbeeld dat je met een gewone personenauto korte off road ritjes kan rijden. Vaak kruist dan een road runner je pad. Er zijn veel leuke, korte hikes te doen. Een rondleiding op de Key's Ranch is heel interessant, hoe dat ding zo bewaard is gebleven, onvoorstelbaar. Je moet er alleen wat tijd voor uittrekken.
#12 - 28-04-2009, 21:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15