Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat vinden jullie van deze route

Discussie gestart

Baia

28-6-2008   Brussel - LA
29-6-2008   Aankomst LA - Malibu
30-6-2008   Stranddag Malibu - Mansion Watching
1-7-2008   LA - Malibu
2-7-2008   LA - Malibu
3-7-2008   LA - Malibu
4-7-2008   Malibu - Palm Springs
5-7-2008   Joshua tree National monument
6-7-2008   Palm Springs - San Diego
7-7-2008   San Diego
8-7-2008   San Diego
9-7-2008   San Diego - Yuma
10-7-2008   Yuma –  Flagstaff
11-7-2008   Flagstaff - Grand Canyon
12-7-2008   Grand Canyon
13-7-2008   Grand Canyon - Page
14-7-2008   Antelope Canyon - Glen Canyon Dam
15-7-2008   Lake Powell
16-7-2008   Page - Bryce
17-7-2008   Bryce - Las Vegas
18-7-2008   Las Vegas
19-7-2008   Las Vegas - Death Valley
20-7-2008   Death Valley - Yosemite
21-7-2008   Yosemite
22-7-2008   Yosemite
23-7-2008   Yosemite - SF
24-7-2008   SF
25-7-2008   SF
26-7-2008   SF - Brussel
27-7-2008   Aankomst Brussel

Waarom Mailibu? We blijven er gratis overnachten bij familie. Is het stuk Malibu - LA makkelijk te doen elke dag?
Yuma zullen jullie wel raar vinden, maar ik heb er een vriend wonen, en die gaan we daar bezoeken, dus daar moet ik langs
Yuma - Flagstaff is wel ver, maar te doen, en veel highway. Of is dit te ver?
Het enige wat me zorgen baart is de route death valley - Yosemite. We zouden dan de 190 door death valley nemen en dan nog doorrijden naar Lee Vining. Is dit te doen of is die route 190 te moeilijk en kunnen we beter deze route in 2 stukken knippen (end an een dagje LA minder)?

Alvast bedankt ;-)
#1 - 22-01-2008, 22:44 uur

Bakvet

De route van Malibu naar LA is juist heel goed te doen en je hebt de hele tijd een geweldig uitzicht op de oceaan als je de Pacific Coast Highway neemt. Er zijn langs de weg diverse plaatsen waar je gratis de auto kan parkeren - let daarbij HEEL goed op de borden. Je begint je voorgestelde reisschema met een stranddag - ik zou willen adviseren: maak daar geen hele dag van, maar begin gewoon elke ochtend met een uurtje of twee met zonnen aan het strand, vertrek pas naar Los Angeles als de files een weg zijn. De beste plek om te zwemmen is bij de diverse State Beaches langs PCH.

Enkele stops die je onderweg langs de PCH zou kunnen maken: Duke's@Mailbu, het enige filiaal van het beroemde Hawaiiaanse restaurant. The Reel Inn bij Topanga Canyon, een eenvoudig maar goed bekend staand visrestaurant. Veel gezellige restaurants zijn ook te vinden in Santa Monica/Marina del Rey/Venice.

Een alternatieve route naar Los Angeles is om eerst door de kustbergjes naar Highway 101 te rijden, leuke route. Je kan ook een excursie naar Ventura maken - overdag best wel een gezellig stadje - of naar Santa Barbara.

***

Yuma, is dat niet zo'n stad in opkomst? Eerst een gat van niets, dan wordt het 's winters opeens ontdekt door de RV-crowd en daarna breidt het opeens als een gek uit? Ik ken diverse mensen die in nietsbetekenende dorpjes wonen. Juist het feit dat je er welkom bent en dat je elkaar iets interessants te vertellen hebt maakt het iedere keer tot een geweldige ervaring. En als je Yuma overleefd hebt, mag highway 190 door Death Valley geen probleem meer zijn.

#2 - 24-01-2008, 21:06 uur

Ine

<<<4-7-2008   Malibu - Palm Springs
5-7-2008   Joshua tree National monument
6-7-2008   Palm Springs - San Diego
7-7-2008   San Diego
8-7-2008   San Diego
9-7-2008   San Diego - Yuma
10-7-2008   Yuma –  Flagstaff
11-7-2008   Flagstaff - Grand Canyon>>>

Logischer en minder heen en weer rijden lijkt mij:
4-7 Malibu-San Diego.
5-7 SD
6-7 SD
7-7 SD-Palm Springs
8-7 PS Johusa Tree (eventueel doorrijden naar bijv. Blythe voor overnachting)-PS
9-7 PS (of andere plaats) Flagstaff -
10-7 Flagstaff-Gr. Canyon.
Hierdoor heb je een dag over, die je of aan de canyon of ergens anders kunt invullen.
In jouw schema is het die dagen wat heen en weer rijden...
Tenzij je echt in Yuma moet zijn, anders kan je het overslaan. je mist niets...
#3 - 25-01-2008, 09:48 uur

Baia

Tja, ik heb er een vriend wonen. Die werkt daar in het ziekenhuis. Ik kan natuurlijk vragen of hij niet gewoon naar San Diego komt. Is de route van San diego naa Yuma een beetje de moeite? Zo niet, dan kan ik eventueel wel jouw route proberen.
#4 - 25-01-2008, 10:36 uur

Ine

Niet echt, je rijdt over de Interstate, dus redelijk ssai.
#5 - 25-01-2008, 16:07 uur

Baia

Ok, ik heb de route wat aangepast. Ik rij nu van Palm springs naar Needles door het Joshua tree national park (ongeveer 3u30min rijden, dus we kunnen onderweg nog genoeg van het national park zien).
en van Needles rij ik de volgende dag door naar de Grand Canyon. Dan hab ik nog 2 dagen over.
Waar zou ik die dan toevoegen? Een extra dag Grand canyon en een extra dag Yosemite? Of zijn 2 dagen Yosemite en 1 dag Grand Canyon genoeg en voeg ik ze beter ergens anders toe?
#6 - 25-01-2008, 21:03 uur

Marianne

Ik mis Zion in jouw overzicht! Daar zou ik twee nachten willen aanraden zodat je er in elk geval een volle dag hebt. In Zion heb je veel afwisselende wandelingen. Het geeft je ook iets meer tijd voor Bryce omdat je dan na Bryce niet zo ver hoeft te rijden.

Yosemite is natuurlijk ook altijd een aanrader om er langer te blijven. Neem een halve of hele dag voor het deel bij de tioga Road, doe de Panorama Trail (1 dag), bezoek de Mariposa Grove, de vallei, (bv met de fiets), het indianen dorp, woon een rangerprogramma bij, en je 3 dagen zijn alweer te kort.

Wij komen er bij elke Amerika-reis, zijn er de eerste keer bijna een week blijven hangen, en nog steeds zijn we er niet uitgekeken. Zie ook onze planning en onze reisverslagen.

Marianne
#7 - 25-01-2008, 23:38 uur

Bonnie

Hoi hoi,

Ik zal ook nog even mijn mening geven  8)

Ik vind 4 dagen Malibu en 2 dagen San Diego te veel. Wel lekker rustig aan, maar ik zou het zo niet  doen. Van die 6 dagen kun je er 'makkelijk' 3 ergens ander aan besteden. Met die eerdere tip van verandering van je route verdiende je alweer een dag. Dat is dus totaal 4 dagen en die zou ik zonder enige twijfel gebruiken voor:
- langer in Las Vegas (maar 1 dag?!?! daar is zoveel te zien en doen...)
- Langer in de omgeving Bryce en dus ook Zion
- En misschien nog wel een dagje langer in de Grand Canyon.

Wat ik in je schema niet terug vind is Monument Valley. Ook zo stoer ! Was je dat nog van plan?

Ik hoop dat ik je op weg hebt geholpen. MIsschien niet, maar dan heb je wat om te overdenken ;)

groeten Bonnie

#8 - 26-01-2008, 07:20 uur

Hans B

Persoonlijk vind ik het ook zonde om zo veel tijd aan strand te besteden.
Volgens mij kun je dan ook een week in Scheveningen gaan zitten, mits de Nederlandse zon meewerkt.
Gebruik de tijd om dingen te zien, te doen, te bekijken en te beleven.

Hans
#9 - 26-01-2008, 07:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Baia

Ik ben vandaag de vliegtickets gaan boeken, en die waren goedkoper als ik een dag eerder vertrok en een dag later weer terug thuis kwam, dus weer twee extra dagen erbij  ;D juij.
Ik ga jullie raad een beetje opvolgen en die dagen toevoegen voor een dag extra Vegas en een dag extra Yosemite.
De route was onlangs al aangepast voor een hele dag Bryce canyon, dus ook dat was al opgelost  :). Ook heb ik een dag LA laten vallen voor een dag extra Grand Canyon. Naar monument valley rijden we niet, omdat we het zo een omweg vinden. En aangezien we in die regio al genoeg Canyons zien op een vrij korte tijd, waren we van plan gewoon door Zion te rijden, en er misschien wel even te stoppen, maar niet een hele dag te spenderen.

Bedankt voor de tips mensen, de planning begint geleidelijk in zijn definitieve plooi te vallen. Nu nog mijn VISA kaart bestellen, en dan maar hopen dat er nog plaats is om in de nationale parken te overnachten (ik denk dan vooral aan Housekeeping camp, grand canyon village en Furnace Creek)

Baia
#10 - 26-01-2008, 19:30 uur

jerbia

Houd er wel rekening mee dat de Hermits Road in de GC vanaf 7 juli volledig gesloten is. 

Informatie van www.ontdek-amerika.nl :

Citaat
In 2008 wordt de Hermits Rest Road (het westelijke deel van de South Rim) gerenoveerd. De werkzaamheden duren van februari tot en met november.

Februari en maart:  Ondanks de werkzaamheden blijft de weg geopend voor voertuigen, en blijft de Rim Trail toegankelijk voor wandelaars.
1 april t/m 6 juli : Er rijden shuttlebussen van Grand Canyon Village tot aan Hopi Point (het vierde uitkijkpunt). Voorbij Hopi Point is de weg gesloten voor alle verkeer. Wandelaars mogen van de Rim Trail gebruik maken van Grand Canyon Village tot aan Hopi Point. Vanaf 7 juli :  de Hermits Rest Road is volledig gesloten voor alle verkeer. Wandelaars kunnen nog van de Rim Trail gebruik maken tot aan het eerste uitkijkpunt (Trailview Overlook). Dit deel van de Rim Trail kan echter wel incidenteel worden afgesloten.

De Hermit Trail is van 1 april tot eind november gesloten voor day hiking. Bezoekers met een backcountry permit kunnen beperkt gebruik maken van de Hermit Trailhead tijdens de maanden april, mei, september, oktober en november. De trailhead mag dan alleen als beginpunt worden gebruikt (hiervoor wordt een shuttlebus ingezet), hikers zullen via een alternatieve trail weer naar boven moeten gaan. Tijdens de maanden juni, juli en augustus is de Hermit Trailhead ook voor backcountry hikers afgesloten.

Van 7 juli tot 5 september kunnen bezoekers gebruik maken van een shuttlebus die gaat rijden tussen de Canyon View Information Plaza en Desert View. De bus stopt onderweg op diverse plaatsen.

Ik zou dus niet te veel dagen plannen in de GC.

Jammer dat je Monument Valley overslaat (dit is overigens geen canyon) . Ik persoonlijk vind dit toch wel een uniek park, en behalve Monument Valley, kun je ook nog Goosenecks SP, Moki Dugway en Muley Point bezoeken.
#11 - 26-01-2008, 21:36 uur

Baia

Oorspronkelijk stond het in de planning, maar we werden met het probleem geconfronteerd dat er geen goede verbinding is tussen Monument valley en Bryce. We verliezen dan tijd, en we krijgen het nu al allemaal niet gezien :)

Edit: Ik heb de route nog eens herberekend, en eigenlijk valt dit nog goed te doen. Waar zou ik daar het best overnachten? Want het ziet er daar verschrikkelijk leeg uit op Google earth :-) Als ik een overnachting zou pakken in Kayenta, dan zou mijn route er nu als volgt uitzien:

Vrijdag   27-6-2008   Brussel - LA   
Zaterdag   28-6-2008   LA - Malibu            
Zondag   29-6-2008   LA - Malibu            
Maandag   30-6-2008   LA - Malibu            
Dinsdag   1-7-2008   LA - Malibu            
Woensdag   2-7-2008   Malibu - San Diego      
Donderdag   3-7-2008   San Diego            
Vrijdag   4-7-2008   San DIego            
Zaterdag   5-7-2008   San Diego - Palm Springs       
Zondag   6-7-2008   Palm Springs - Blythe  ----->Onderweg rijden we door en bezoeken we Joshua Tree National Park.
Maandag   7-7-2008   Blythe - Grand Canyon Village
Dinsdag   8-7-2008   Grand Canyon            
Woensdag   9-7-2008   Grand Canyon Village - Kayenta -----> Bezoek Monument valley
Donderdag   10-7-2008   Kayenta - Page      
Vrijdag   11-7-2008   Antelope Canyon - Glen Canyon Dam            
Zaterdag   12-7-2008   Lake Powell   
Zondag   13-7-2008   Page - Bryce   
Maandag   14-7-2008   Bryce canyon national park
Dinsdag   15-7-2008   Bryce - Las Vegas ----->We rijden door Zion National Park we zullen er echter niet stoppen om te overnachten.
Woensdag   16-7-2008   Las Vegas   
Donderdag   17-7-2008   Las Vegas            
Vrijdag   18-7-2008   Las Vegas - Furnace Creek -----> Death valley bezoeken
Zaterdag   19-7-2008   Furnace Creek - Lee Vining -----> Mono Lake - Bodie ghost town
Zondag   20-7-2008   Lee Vining - Yosemite
Maandag   21-7-2008   Yosemite
Dinsdag   22-7-2008   Yosemite            
Woensdag   23-7-2008   Yosemite            
Donderdag   24-7-2008   Yosemite - SF   
Vrijdag   25-7-2008   SF -----> Alcatraz en de Golden Gate Bridgen.
Zaterdag   26-7-2008   SF            
Zondag   27-7-2008   SF - Brussel   
Maandag   28-7-2008   Aankomst Brussel

5 nachten LA-Malibu lijkt misschien lang, maar ik heb er familie wonen en mag er die 5 nachten gratis overnachten, dus dan gun ik ze ook het "plezier" van mij gezelschap.
Commentaar op deze route nog altijd welkom ;)
#12 - 26-01-2008, 22:15 uur
« Laatst bewerkt op: 26-01-2008, 22:42 uur door Baia »

Marianne

Hallo,
Als je naar Monument Valley gaat is het het mooist om ook daar te overnachten. Je hebt daar Gouldings Lodge. Is vrij prijzig. Wij hebben een cabin geboekt op de campground van Gouldings Lodge. Er zijn niet veel cabins, dus mocht je daar voor gaan, dan is op tijd reserveren wel aan te raden.
Kayenta schijnt nogal naargeestig te zijn, en je kunt dan ook niet genieten van de prachtige zonsopgang/-ondergang!

Als je in Bryce veel wilt wandelen en nog buiten het park dingen wilt doen is twee nachten prima, maar anders kan ik toch echt een nacht bij Zion aanbevelen. Bedenk dat je in Bryce vanaf de rim naar beneden wandelt en dat je dus altijd het zware deel omhoog om de terugweg hebt. In Zion loop je juist vanaf de canyon naar boven - wat ik veel prettiger vind. Neem in Zion in elk geval de tijd voor de rit met de shuttlebus en stap ook hier en daar uit, anders heb je niets van het park gezien.

Probeer zeker in Yosemite alvast iets te boeken. Moxcht alle nu vol zitten, dan helpt het om regematig te checken; meestal komt er wel weer wat vrij.

Ik vind het verder een geweldige route!

Marianne
#13 - 27-01-2008, 11:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15