Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat vinden jullie van deze route?

Discussie gestart

denysgoedhart

Hallo. Ik moet eerlijk zeggen dit is de eerste keer dat ik op dit forum een bericht plaats. Ik heb de afgelopen weken regelmatig verhalen en berichten gelezen van mensen die ons al voor zijn gegaan op een reis door Zuid-West Amerika.

Wij zijn dus van plan een reis te maken door Zuid-West Amerika.
We hebben ongeveer 26 dagen de tijd en hebben gepland om 26 april t/m 21 mei 2013 de reis te maken.

De route ziet er als volgt uit:

Dag   Datum      Omschrijving                       Hotel
1     26-4-2013   AMS-LAX                                Hollywood Stars Inn
2     27-4-2013   Los Angeles                          Hollywood Stars Inn
3     28-4-2013   Los Angeles                          Hollywood Stars Inn
4     29-4-2013   Los Angeles - San Diego       Hostelling International
5     30-4-2013   San Diego                             Hostelling International
6     01-5-2013   San Diego - Kingman             Days Inn West
7     02-5-2013   Kingman - Grand Canyon     Red Feather Lodge
8     03-5-2013   Grand Canyon                       Red Feather Lodge
9     04-5-2013   Grand Canyon - Page           Americas Best Value Inn Page
10   05-5-2013   Page - Bryce Canyon NP        Americas Best Value Inn Bryce Canyon
11   06-5-2013   Bryce Canyon NP                    Americas Best Value Inn Bryce Canyon
12   07-5-2013   Bryce Canyon - Zion NP         Zion Ponderosa Cabins
13   08-5-2013   Zion NP                                 Zion Ponderosa Cabins
14   09-5-2013   Zion NP - Las Vegas              Harrah's of Bill's Gamblin Hall
15   10-5-2013   Las Vegas                            Harrah's of Bill's Gamblin Hall
16   11-5-2013   Las Vegas - Death Valley      Death Valley Inn & RV park
17   12-5-2013   Death Valley                          Death Valley Inn & RV park
18   13-5-2013   Death Valley - Yosemite NP   
19   14-5-2013   Yosemite         
20   15-5-2013   Yosemite - Berkeley      
21   16-5-2013   Berkeley - San Francisco      Park hotel (union square)
22   17-5-2013   San Francisco                      Park hotel (union square)
23   18-5-2013   San Francisco                      Park hotel (union square)
24   19-5-2013   San Francisco - Monterey   
25   20-5-2013   Monterey - Morro Bay      
26   21-5-2013   LAX - AMS   

Google Maps route: http://goo.gl/maps/wxTqc      

Wat vinden jullie van deze route? Missen we iets? Waarschijnlijk heel veel...maar ja tijd is toch de beperkende factor.

Verder hebben wij nog een aantal vragen.
1. Een hele dag in Death valley is dat nodig?
2. Gaan we een auto huren of een camper? Gezien een aantal grote steden (SF, LV, LA, SD) is een camper niet echt handig of zijn daar andere ervaringen mee?

#1 - 25-11-2012, 18:02 uur

Marianne

Mooi route hoor. Je kunt het hier en daar nog wat aanpassingen doen, maar als uitgangspunt prima.
In april/mei kan het nog fris zijn zo hier en daar en de Tioga Pass zal nog gesloten zijn (wie weet, als je iets later gaat ?). Ook Bryce ligt hoog, daar kun je nog sneeuw hebben. Je zou daar aan 1 overnachting ook wel voldoende kunnen hebben. Voor Page zou je dan een extra dag kunnen nemen, in die tijd van het jaar is het heerlijk om daar in de omgeving wat te bekijken (Horseshoe bend, Antelope Canyon, Toadstool Hoodoo) of loot mee voor de Wave.
Ik zou ook tussen death Valley en Yosemite een extra stop plannen. Een volle dag DV kan, dat hangt er van af wat je er wilt doen. En of je voor een camper of auto kiest. Je zou een nacht DV en een nacht Lone Pine kunnen doen, dan is de volgende dag naar Yosemite ook beter te doen.
Kijk ook eens of beginnen in SF niet handiger is, zeker als je met een camper gaat, dan hoe je niet op zoek naar een camping, want die liggen niet zo gunstig in SF. Ook als je met de auto gaat is beginnen in SF handig, want je kunt de stad goed zonder auto bekijken en zo spaar je een paar dagen autohuur en parkeerkosten uit.
De Pondorosa cabins liggen aan de oostkant van Zion, ik zou zelf voor accommodatie in Springdale kiezen, dan hoef je niet elke keer het lange stuk door de tunnel te rijden. Kijk voor de Grand canyon eens naar de accommodatie in het park. Tusayan is niet verkeerd hoor, maar op loopafstand van  of aan de rim zitten is toch wel heel mooi. Zie daarvoor www.xanterra.com.
De DV Inn & rV park ligt in Beatty zie ik, je kunt natuurlijk ook in het park overnachten, zeker als je gaat kamperen hoeft dat niet duur te zijn.
Waarom nog een stop in Berkeley? Die dag zou ik bij Yosemite doen, het park is prachtig in mei.

Marianne

#2 - 25-11-2012, 18:33 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2012, 19:02 uur door Marianne »

denysgoedhart

Hoi Marianne,

Dank je wel voor de tips. We kunnen helaas niet later, dit heeft te maken met de feestdagen die ons extra ruimte geven in het aantal reisdagen.
 
Ik heb even zitten kijken op internet en de kans is inderdaad vrij groot dat de Tioga pass nog dicht is en het is zelfs nog vrij fris her en der. Met name de laatste dagen in Monterey en Morro Bay hadden we gepland als strand dagen. Bij nader inzien zit dit er niet in met een gemiddelde temperatuur van 16-17 graden in Mei.

We gaan een dag extra plannen voor Page. We willen inderdaad ook mee doen in de loterij en hopelijk The Wave bezoeken.
We gaan proberen een extra stop te maken tussen DV en Yosemite.

Door dat Monterey en Morro Bay mogelijk uit het programma verdwijnen hebben we ook gekeken of we kunnen vliegen op SF en terug vanaf LAX. Dit is wel mogelijk, maar bijna twee keer zo duur als een retourticket op SF of LAX. Dus we hebben bijna geen keuze dan vanaf hetzelfde vliegveld te vertrekken als waar we aangekomen zijn.

Mijn vrouw wilt graag naar Berkeley, maar dat kunnen we ook vanuit SF doen. Is niet zo ver rijden.

Bedankt ook voor de hotel tips...ik ga ze eens doornemen.

Verder denk ik dat het toch handig is om met een huurauto ipv camper te gaan.
#3 - 27-11-2012, 22:47 uur

Marianne

Ik kan me niet voorstellen dat een vlucht naar SF en terug van LA bijna twee keer zo duur is. Heb je wel naar de multicity-optie gekeken? Als je met dezelfde maatschappij vliegt is een zognaamde open jaw niet duurder dan een gewoon retour. Een vlucht naar Phoenix en terug van LA is ook een mogelijkheid.

Marianne
#4 - 27-11-2012, 23:06 uur

AndreaChrist

Ziet er geweldig uit jullie route. Wij hebben een groot deel van jullie route sept / okt gedaan.
Wij zijn in SF aangekomen en hebben gelijk de auto opgehaald en zijn doorgereden naar Berkeley, daar hebben we 3 nachten geslapen in het Rose Garden Inn. We vonden de hotels in SF te duur en hier konden we de auto gratis parkeren. Met de BART (Bay Area Rapit Transport) zit je in 45 min. in hartje SF. Wij vonden het ideaal dus misschien een idee voor jullie?
Succes met de rest!

Andrea
#5 - 27-11-2012, 23:49 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Cees A

Je route, die er trouwens goed uit ziet, is al door Marianne besproken. Maar je had ook nog wat vragen:

1. Een hele dag in Death valley is dat nodig?
Nodig is een verkeerd woord in dit verband.  Wat je en of je iets kunt doen in DV is afhankelijk van de temperatuur.
Ik ben er zelf al een aantal keren in mei geweest en je kunt er dan aangename temperaturen treffen die je de mogelijkheid geven om vanalles te ondernemen.
Maar, en dat heb ik toevallig dit jaar in mei meegemaakt, als de temperatuur boven de 40 graden komt ben je snel klaar met dat "ondernemen"
Mijn advies: Laat die extra dag in DV gewoon staan en bekijk ter plaatse wat je er mee doet.
Misschien kun je 'm in DV gebruiken, maar de kans is ook groot dat je die extra dag moet opofferen als je moet omrijden vanwege een gesloten Tioga Pass.
Onderschat dat omrijden namelijk niet, want da's nog best een eind.

2. Gaan we een auto huren of een camper? Gezien een aantal grote steden (SF, LV, LA, SD) is een camper niet echt handig of zijn daar andere ervaringen mee?
Moeilijke vraag. Kamperen is een "way of life" en als dat de jouwe is dan wil je niet anders (ongeacht de kosten en andere nadelen) .
Als je echter geen kampeerder bent is er geen reden om daar nu mee te beginnen.
Je kunt het zakelijk bekijken en de kosten vergelijken: (prijzen zijn allemaal simpel via internet op te zoeken)
Huurkosten van een camper + extra verzekeringen en km paketten tegenover huurkosten auto.
Staanplaats campground tegenover hotels
Benzineverbruik camper 1:3 - 1:4 tegenover benzineverbruik auto 1:10 - 1:12
Zelf koken tegenover uit eten.

Wat je ook zou kunnen doen, en velen (vooral jongeren) doen dat, is in Amerika een goedkoop tentje en wat basiskampeeruitrusting kopen.
Je kunt dan alle kanten op.
Je zou dan bijvoorbeeld in een aantal nationale parken kunnen kamperen en als je in de steden bent neem je een hotel.
Om een idee te krijgen van kosten van tenten, ligmatjes e.d. kun je even hier kijken. http://www.walmart.com/cp/Camping/4128?povid=cat1070145-env172199-moduleA080112-lLinkGNAV_Sports_OutdoorRecreation_Camping
Koop alleen het hoognodige.  Ga bv geen kookgerei o.i.d kopen.  Eten kun je overal.

Succes met plannen,  Cees
#6 - 28-11-2012, 08:13 uur

Tet14

Ik vind dat je een geweldige route hebt opgeschreven en als je de tips van de andere posters meeneemt ga je een geweldige reis maken. Death Valley behoort tot onze favoriete parken maar de afstand naar Yosemite is te lang in een dag via Bakersfield imo.   Je kan bv nog heel wat van DV zien de dag vanaf LV en dan zou je nog een dag kunnen besteden en bv overnachten in Ridgecrest. Dan zie je ook wat van het westelijk gedeelte van DV dat geheel anders is dan de valley.  Neem dan van Ridgecrest de mooie 178 via Lake Isabella naar Bakersfield.
Tet
#7 - 29-11-2012, 12:21 uur

denysgoedhart

@Marianne, ah bedankt voor de tip! Inderdaad ik zie nu dat aankomst in LA en vertrek in SF hetzelfde kost als aankomst en vertrek via LA. Mits inderdaad bij dezelfde maatschappij.

@AndreaChrist, bedankt voor de tip! We gaan eens kijken of we in Berkeley blijven. We hebben een goedkoop hotel op het oog in SF aan de union sqaure, maar parkeren zal wel duur zijn. Heb je toevallig nog tips voor ons voor Berkeley?

@Cees, bedankt voor de info! We laten de dag in DV gewoon staan en zien wel wat we er mee doen. Daarnaast denk ik dat we gewoon een auto huren. We zijn niet echt kampeerders. In Noorwegen overnachten we ook altijd in cabins. Ik denk dat het verschil in geld ook niet zo heel groot is als je benzine, huurkosten en extra kilometers endergelijk meeneemt.

@Tet14, ook bedankt voor de tip. Ik heb even gekeken naar Ridgecrest en Bakersfield. Die liggen niet echt op onze route. Tenminste dat hangt er van af welke route we nemen als de Tioga Pass afgelsoten is.

@Iedereen, als we ervan uitgaan dat de Tioga Pass afgesloten is, wat is in dat geval de beste (mooiste) route? Via Bakersfield of via Reno?

En wat zouden jullie aanraden voor Page, Bryce NP en Zion NP? Overnachten in de plaatsen zelf of bijvoorbeeld Kanab als uitvalsbasis te nemen, om daar vandaan alles te bezoeken?

Nu we andere aankomst en vertrek steden hebben, komt de vraag. Waar gaan we beginnen.
De vraag is meer waar is het handig om een jetleg te hebben in SF of LA?
Aan de andere kant komen we waarschijnlijk moe aan, na 3 weken reizen, in de stad van vertrek. Kortom lastige keuze...
#8 - 02-12-2012, 11:34 uur

Marianne

Als je een one way gaat doen zou je in LA kunnen beginnen zodat je de meeste kans hebt op open wegen in Yosemite. de Tioga Pass zal sowieso lastig worden, maar het is wel mooi als de Glacier Point Road in het park open is. En als de Sonora Pass of de Ebbetts Pass open is kun je die nemen in plaas van de route onderlangs. Is mooier dan via Bakersfield denk ik. Ik zou sowieso niet via Reno rijden, de 88 is ook een optie, die is altijd open (zie ons 2006-verslag hiervoor).
Aan de andere kant is eindigen in LA wel lekker, dan kun je afsluiten met een middagje strand. Je kunt het ook af laten hangen van beschikbare accommodatie in de parken of hoe de weekenden vallen; die zijn het beste te vermijden in de parken (druk) en in Las Vegas (duur).
Ik zou voor Zion en Bryce bij de parken overnachten, vanuit Kanab rij je erg veel heen en weer. Zeker bij Bryce is het mooi als je daar dichtbij het park zit zodat je daar de mooiste uren mee kunt maken (zie mijn 2011-verslag). Ruby's Inn, de Best Western of Bryce View Lodge liggen ook gunstig. Tropic is iets verder weg, maar goedkoper.
Voor Zion ligt Springdale mooi. Je kunt dan met de gratis shuttlebus naar het park.
In SF kun je ervoor kiezen om het zonder auto te doen. Scheelt parkeerkosten en autohuur. Maar over het huren in de stad lees ik wel eens slechte verhalen: druk, weinig keuze. En je moet met het OV of een taxi van het vliegveld naar de stad. Wij zaten in 2008 in de Columbus Motor Inn. goed gelegen en gratis parkeren. Er zijn meer Motor Inns, allemaal gratis parkeren.

Marianne
#9 - 02-12-2012, 12:29 uur

Cees A

V.w.b. parkeren in San Francisco kun je hier zien waar dat kan en wat dat kost.   http://sanfrancisco.bestparking.com/
Klik op "daily" dan op "by neighborhood" en dan op de buurt waar je wil parkeren
Mijn eigen ervaring:  Ikzelf neem altijd een hotel buiten het centrum. De prijs/kwaliteitverhouding ligt daar beter (lees: je krijgt meer waar voor je geld)
Je moet dan wel met de auto naar het centrum, maar voor 10 $ (in het weekend) of 20$ (door de week) kun je een hele dag parkeren

je schrijft dat Ridgecrest en Bakersfield niet op je route liggen.
Nou, als de Tioga Pass nog niet open is zul je toch via Bakersfield (zuidelijke route) of via Lake Tahoe (noordelijke route) moeten rijden.
ik heb geen voorkeur voor een van beide routes. Het is  allebei een ontieglijk eind om, hou daar dus rekening mee.

V.w.b. kanab als uitvalsbasis. Dat mag je zelf besleissen.
Voordeel: je zit een aantal dagen op dezelfde plaats en je hoeft dus niet iedere dag te verhuizen.
Nadeel: je moet wel iedere dag wat verder rijden om bij het te bezoeken park te komen.
Naar page is 1 uur rijden, naar Zion ook en naar Bryce is bijna 1½ uur rijden

V.w.b. jetlag:  Jetlag heb je voornamelijk bij thuiskomst, want dan mis je de nacht en het duurt een paar dagen om daar overheen te komen.
Bij de heenreis valt die jetlag best mee.  Het enige dat je merkt is dat je bij aankomst lui bent (voor jou is het dan immers midden in de nacht)
Dit is simpel op te lossen door vroeg naar bet te gaan.
De volgende ochtend ben je dan 4 uur klaarwakker (voor jouw gevoel is het dan middag) maar dat geeft niets.
Lekker je koffers herschikken, dingen die je in de auto nodig hebt in je auto installeren, op tijd ontbijten en je hebt een hele lange dag om vanalles te ondernemen.
#10 - 02-12-2012, 12:39 uur

AndreaChrist

Sorry, geen tips voor Berkeley.
We zijn alleen even een ochtend geweest om over het universiteits terrein te lopen omdat m'n vriend daar ooit gewerkt heeft. Rest van de dagen zijn we in SF geweest. Hier hebben we  zo als zo velen een fiets gehuurd. We hebben ook over de brug gefietst maar daarna zijn we gewoon ergens heen gefietst, dus niet de route die je meekrijgt en dan zie je veel meer van de stad. (let op voor de steile bergen!!!)
De enige tip die ik voor Berkeley heb is de orcanic supermarkt "Berkeley Bowl". Je kijkt je ogen uit op de fruit en nootjes afdeling. Omdat Berkeley aan het begin van onze reis zat hebben we hier flink inkopen gedaan maar dat is voor jullie geloof ik niet van toepassing.
#11 - 02-12-2012, 12:46 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Tet14

Als Tioga Pass dicht is is de route via 395 en Lake Tahoe veel mooier maar ook een stuk langer dan via Bakersfield voordat je in Yosemite bent.
#12 - 02-12-2012, 12:59 uur

denysgoedhart

Goed, de vliegtickets zijn inmiddels gekocht. Dus de data staan vast.

Nu willen we nog een bestemming toe voegen aan de route, want mijn neef heeft ons uitgenodigd in Salt Lake City (waar hij woont).
Dit ligt natuurlijk wel een beetje van de route af, maar is te doen als we in Bryce Canyon zitten.

Ons plan is om na Bryce Canyon richting Salt Lake City te rijden en weer terug naar Zion NP.
We moeten dus iets inleveren.

Nu denk ik aan San Diego, Berkeley en/of de extra dag in Page.
Als we San Diego overslaan, hebben we 2 dagen over. In dat geval kunnen we een dag langer in Salt Lake City blijven of een extra dag in Zion NP om bij te komen. En behouden we de extra dag in Page en Berkeley.

Als we de extra dag in Page inleveren, rijden we de ene dag richting Salt Lake City en de volgende dag weer terug naar Zion NP.
Tenzij we de dag in Berkeley ook inleveren.

Wat denken jullie dat het meest handig is?
Is San Diego de moeite waard om te bezoeken? Of missen we hier niets aan?
Idem voor Berkeley?
#13 - 07-12-2012, 09:42 uur

Tet14

San Diego is zeker de moeite waard maar als je nog naar SLC wil zou ik SD als eerste skippen.  Bryce naar SLC is een dikke 4 uur rijden.
#14 - 07-12-2012, 11:33 uur

Marianne

Berkely zou ik sowieso laten vallen, maar als je naar SLC wilt zou ik ook ervoor keizen om San Diego te laten vallen. Wel een eind rijden en langs de I15 niet echt mooi. Kunnen jullie niet iets anders afspreken? Rij bijvoorbeeld naar Capitol Reef/Torrey en laat de neef daar ook komen.

Schrijf het nog eens uit. Waar vlieg je op? En wordt het een rondje?

Marianne
#15 - 07-12-2012, 13:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15