Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

We hebben tickets en een definitieve? route

Discussie gestart

Igna

Hoi allemaal,

We hebben tickets geboekt voor zomer 2010. We vertrekken op 13 juli naar SFO en vliegen op 9 augustus vanaf SFO weer terug.
We hebben onze route aangepast en onze keuzes gemaakt uit de talloze plaatsen parken etc. die we kunnen bezoeken.

Dit is onze route geworden:
Dag 1   di   13-jul   Vertrek Nederland, aankomst 13.05 uur San Francisco
Dag 2   wo   14-jul   San Francisco, deze dagen Golden Gate Bridge, Alcatraz, China town Sausalito etc.
Dag 3   do   15-jul   San Francisco
Dag 4   vr   16-jul            Vertrek naar Monterey. In Monterey: whalewatching of bezoek aan aquarium. Overnachten
Dag 5   za   17-jul   Vertrek naar LA via HW 1 (kustweg), overnachten
Dag 6   zo   18-jul   Vervolg naar LA
Dag 7   ma   19-jul   Universal Studio’s
Dag 8   di   20-jul   Disney in Anaheim
Dag 9   wo   21-jul   Vertrek naar San Diego. Aankomst eind ochtend
Dag 10   do   22-jul   San Diego Sea World
Dag 11   vr   23-jul   San Francisco bezoek Balboa Park, Zoo
Dag 12   za   24-jul   Ochtend San Diego, middag vertrek naar Palm springs daar overnachten
Dag 13   zo   25-jul   Vertrek naar Joshua Tree, via noordwest zijde door JT, via zuidoost zijde er uit. Doorrijden naar Blythe of Prescott
Dag 14   ma   26-jul   Vertrek naar GC. Bezoek aan Slide rock SP Sedona en Williams.
Dag 15   di   27-jul   Bezoek GC South Rim.
Dag 16   wo   28-jul   Vertrek naar Page, Lake Powell.
Dag 17   do   29-jul   Vertrek naar Bryce Canyon.
Dag 18   vr   30-jul   Vertrek naar Zion, overnachting in Springdale
Dag 19   za   31-jul   Zion
Dag 20   zo   1-aug   Vertrek naar Las Vegas (Hoover Dam, Lake mead)
Dag 21   ma   2-aug   Las Vegas
Dag 22   di   3-aug   Las Vegas
Dag 23   wo   4-aug   Vertrek uit Las Vegas, naar Death Valley
Dag 24   do   5-aug   Vertrek naar Yosemite, onderweg overnachten
Dag 25   vr   6-aug   Yosemite (raften)
Dag 26   za   7-aug   Yosemite (wandelen)
Dag 27   zo   8-aug   Vertrek naar San Francisco
Dag 28   ma   9-aug   Vertrek van San Francisco naar Nederland 15.30 uur
Dag 29   di   10-aug   Aan komst Nederland 14.00 uur Amsterdam

Wij zijn benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,
Igna
#1 - 10-09-2009, 21:35 uur

Marianne

Wat goed dat je al ticktes hebt! Ik vind dat altijd een hele stap, het is dan definitief, en je kunt beginnen met het vastleggen van de rest.
De route is prachtig zo, met overal voldoende tijd. Hou er alleen rekening mee dat in augustus in Yosemite de Yosemite Falls al droog zullen staan, en dat het raften ook niet veel meer voorstelt. Wij zijn er eens eind juli geweest, en konden toen nog net raften; de dag erna werden er geen boten meer verhuurd vanwege de lage waterstand. Voor mij zou het een reden zijn om de route om te draaien, maar goed, ook in augustus is Yosemite nog prachtig.

Jullie hebben relatief veel tijd in San Diego, misschien dat je daar nog een dag minder kan doen (als je uit LA vertrekt heb je ook tijd om nog iets te doen daar) en dan zou je nog wat meer tijd voor Sedona en/of de grand Canyon uit kunnen trekken, of bij Page. Ook een beozek ana Monument Valley is dan een mogelijkheid.
Ga zo snel mogelijk kijken naar  accommodatie in Yosemite, het is echt heel snel volgeboekt. Zie ook de tips bij het topic van Jocyce19871.

Marianne
#2 - 11-09-2009, 04:21 uur

Marianne

Ik zie nu dat je in het weekend in Yosemite zit, dat is niet ideaal (druk). Maar als je de route omdraait heb je hetzelfde probleem, tenzij je meteen de eerste dag doorrijdt naar Yosemite.

Marianne
#3 - 11-09-2009, 08:24 uur

Igna

Hoi Marianne,

We hebben de route aangepast, we gaan de route toch andersom rijden. We hebben overwogen om dag 2 al naar Yosemite te rijden maar die dag wordt onze zoon 18 jaar en willen we iets leuks doen in SFO in plaats van de hele dag in de te auto zitten. Zou jij in SFO meteen de auto al gaan halen of de eerste dagen in SFO met het openbaar vervoer doen?

Groetjes en weer bedankt voor je reacties.

En veel succes met jouw planning.

Igna
#4 - 11-09-2009, 10:35 uur

tino

Ik zou in SFO het openbaar vervoer gebruiken en de huurauto later ophalen. Parkeren is niet echt goedkoop in SFO en het openbaar vervoer is prima.

Groeten Tino
#5 - 11-09-2009, 11:04 uur

Marianne

Ik vind het altijd wel gemakkelijk om meteen na aankomst de auto mee te kunnen nemen, dat scheelt je wel een hoop gesjouw. Enige nadeel als je een hotel in het centrum hebt is dat je met je slaperige hoofd nog een stukje moet rijden. Maar zeker met kinderen en veel bagage is het wel makkelijk om meteen de auto te hebben. Huren in het centrum schijnt niet mee te vallen, de keuze aan modellen is ook beperkter, dus dan zou je weer naar het vliegveld moeten om daar de auto op te halen.
Wij zaten vorig jaar in de Columbus Motor Inn, waar het parkeren gratis was. In SF zelf hebben we de auto niet gebruikt, is ook niet nodig, zeker als je er maar korte tijd bent. Zie ook ons 2008-verslag.
Wat nog aardig is om even rekening mee te houden is kijken wanneer de hoogseizoentarieven beginnen. Als dat al voor 13 jui is maakt het allemaal niet uit, maar als dat op 14 of 15 juli begint, is het voordeliger om de huur voor die tijd in te laten gaan omdat je dan voor de hele periode het laagseizoentarief hebt (hadden wij vorig jaar). Verschilt wellicht per verhuurder.
Je hebt trouwens nog wel even de tijd, autohuur kun je ook in december/januari nog doen (vroegboekkorting) of zelfs veel later.

Ik kan me voorstellen dat je het leuk vind om de verjaardag van je zoon in SF te vieren, maar aan de andere kant is het ook wel leuk om dan in Yosemite even duur te doen met een etentje in in de Mountain Room bijvoorbeeld. En het is maar 4 uur rijden, dus dat valt ook nog wel mee.

Marianne

#6 - 11-09-2009, 11:24 uur

Igna

Hallo allemaal,

Het is natuurlijk wel handig als ik de route erbij doe, dus hier alsnog.

Dag 1   di   13-jul   Vertrek Nederland, aankomst 13.05 uur San Francisco
Dag 2   wo   14-jul   San Francicso
Dag 3   do   15-jul   San Francisco, deze dagen Golden Gate Bridge, Alcatraz, China town Sausalito etc.
Dag 4   vr   16-jul   Vertrek naar Yosemite (wandelen)
Dag 5   za   17-jul   Yosemite (raften)
Dag 6   zo   18-jul   Vertrek uit Yosemite, naar Death Valley. Overnachting tussen DV en Las Vegas
Dag 7   ma   19-jul   Vertrek naar Las Vegas 
Dag 8   di   20-jul   Las Vegas
Dag 9   wo   21-jul   Las Vegas (Hoover Dam en Lake Mead)
Dag 10   do   22-jul   Vertrek Zion, overnachting in Springdale
Dag 11   vr   23-jul   Zion
Dag 12   za   24-jul   Vertrek naar Bryce Canyon.
Dag 13   zo   25-jul   Bryce Canyon
Dag 14   ma   26-jul   Vertrek naar Page, Lake Powell.
Dag 15   di   27-jul   Vertrek naar Grand Canyon (South Rim)
Dag 16   wo   28-jul   Grand Canyon
Dag 17   do   29-jul   Vertrek. Via Williams en Sedona (bezoeken) richting Joshua Tree
Dag 18   vr   30-jul   Vertrek naar Joshua Tree NP en Palm Springs (overnachten)
Dag 19   za   31-jul   Vertrek naar San Diego
Dag 20   zo   1-aug   San Diego Sea World
Dag 21   ma   2-aug   Bezoek Balboa Park, Zoo et cetera
Dag 22   di   3-aug   Vertrek naar Anaheim
Dag 23   wo   4-aug   Disney. Overnachten in Anaheim
Dag 24   do   5-aug   Universal Studio’s
Dag 25   vr   6-aug   Vertrek richting San Fransisco via HW 1 (kustweg), overnachten
Dag 26   za   7-aug   Ochtend: Vertrek naar Monterey. In Monterey: whalewatching of bezoek aan aquarium. Overnachten
Dag 27   zo   8-aug   Vertrek naar San Francisco
Dag 28   ma   9-aug   Vertrek van San Francisco naar Nederland 15.30 uur
Dag 29   di   10-aug   Aan komst Nederland 14.00 uur Amsterdam


Graag jullie reactie.

Waar boeken jullie je auto meestal?  Ik heb even op de site van Herz en Alamo gekeken maar deze zijn erg duur.

Groetjes,
Igna
#7 - 11-09-2009, 12:51 uur

Marianne

Hallo Igna,

Ik zie dat je een dag Bryce hebt toegevoegd, ten koste van Yosemite. Hangt helemaal van je interesses af wat beter is, maar Yosemite s wel veel en veel groter, en in Bryce kan het erg heet zijn zodat je minder puf hebt voor veel activiteiten. Wel mooi om daar te gaan paardrijden misschen, maar anders is een middag en ochtend genoeg voor Bryce. Het is een prachtig park, veel unieker dan Yosemite, maar toch vrij snel te bekijken, ook inclusief een wandeling naar beneden.
Heb je nu tussen Las Vegas en Yosemite ook minder tijd? Ik zou daar of in Yosemite echt nog een dag nemen, dan kun je ook nog naar Bodie. En een overnachting in DV vind ik ook een aanrader, maar dat had ik waarschijnlijk al gezegd.  ^-^

Wij hebben tot nu toe de auto geboekt bij een reisbureau (je kunt wachten tot de gidsen voor de komende zomer uit zijn) en vorig jaar hebben we via de ANWB (korting) bij Hertz geboekt. Bij www.usareisen.de heb je goede prijzen maar het hangt wel van de categorie af. Ook eautohuur zie ik wel voorbijkomen. Doe het altijd via een europese tussenpersoon omdat je dan de goede verzekeringen hebt.
Als je met z'n tweeën wilt rijden betaal je vaak een toeslag, maar als je in Californië huurt hoef je geen toeslag te betalen. Dat betekent dat je aan een gewoon pakket voldoende hebt, en dus geen all inclusive, of het het ook maar heet, hoeft te hebben.

Ik heb even gekeken naar de accommodatie in Yosemite en ik zie dat de goedkopere cabins al niet meer beschikbaar zijn (heowel er vast nog wel iets vrij zal komen door annuleringen). Ook de Lodge heeft niet veel meer, maar nog wel een lodge room voor 207 dollar per nacht. Verder zijn er nog tenten in Curry Village beschikbaar, ook heel leuk!
Als je nu iets reserveert betaal je de eerste nacht aan. De dollar staat goed, dus dat pak je dan meteen mee. En je krijgt het geld terug als je annuleert.

Marianne
#8 - 11-09-2009, 15:55 uur

Igna

Hoi Marianne,

Bedankt voor je adviezen het helpt ons elke keer weer een stap vooruit. We halen 1 dag Bryce uit onze route en blijven een dag langer in Yosemite zoals je voorstelde.

De accomodatie in Yosemite boek je die rechtstreeks op de site van Yosemite?

Groetjes,
Igna
#9 - 11-09-2009, 16:14 uur

Marianne

Ja, ik heb in het topic van Joyce een aantal links gegeven waaronder die voor de accommodatie in het park.

Marianne
#10 - 11-09-2009, 23:21 uur

Hans B

Hallo Igna,
keuzes maken is altijd het lastigste.
Waar je wel rekening mee moet houden is de temperatuur.
Wij waren afgelopen zomer in CA-NV-UT-AZ.
Dat het in Las Vegas 45 graden was hadden we wel verwacht.
Maar ook bijna net zo warm in Zion niet.
In Bryce op 8000ft was het echter heel lekker.
In Page was het weer zwaar puffen.
Zodra je van de kust weggaat, wordt het per kilometer warmer, tenzij je écht de hoogte in gaat.
Waar het bij het strand van Santa Monica 25 graden was, was het in Ontario (richting Las Vegas) al 35.
Het valt dan niet altijd mee om de wandelingen te maken die je vooraf gepland hebt.
succes, Hans
#11 - 12-09-2009, 21:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hke

Igna

Je schrijft dat je al tickets geboekt hebt voor jul - aug 2010.
Bij welke vliegmaatschappij en via welke website?
Wij gaan volgend jaar voor het eerst (gezin met 2 kids van 8 en 10)

Wat ik tot nu toe zie aan tickets is of erg betaalbaar (< 500 euro) maar dan tot en mei of bijna boven de 1000 euro vanaf juli.

ben benieuwd wat jullie gevonden hebben.

hans
#12 - 14-09-2009, 20:29 uur

Hans B

Wat ik tot nu toe zie aan tickets is of erg betaalbaar (< 500 euro) maar dan tot en mei of bijna boven de 1000 euro vanaf juli.
In het voorseizoen zijn de tickets nog wel betaalbaar, echter vergeet niet de tax die er vaak nog bij komt (±€250).
Vanaf ½juni gaan de prijzen fors omhoog vanwege de zomervakantie, soms wel dubbel.

Je moet eigenlijk elke dag blijven zoeken, want soms zijn er best wel aanbiedingen.
Op dit forum zullen er ook mensen zijn die wat vinden en dit gaan posten.
Hou het in de gaten.

succes, Hans
#13 - 14-09-2009, 21:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Igna

Hallo Hans en Hans,

Wij hebben tickets geboekt bij KLM via de KLM site. Wij betalen 763,38 euro p.p. incl. belastingen en toeslagen. Wij vliegen vanaf Schiphol op 13 juli rechtstreeks naar SFO en gaan op 9 augustus vanaf SFO via Parijs weer terug.

Ik hield al een tijdje verschillende sites in de gaten om een indruk te krijgen van de vliegtarieven. Op 7 september stonden deze prijzen op de site van KLM voor 13, 14 en 15 juli toen hebben maar meteen geboekt. Na een paar dagen waren de prijzen op de site weer rond de 1000 euro. Dus als je tickets wil boeken kun je maar het beste vaak op de sites kijken. Je weet natuurlijk achteraf pas of je goed hebt geboekt.

Hans bedankt voor de tip en
Hans succes met zoeken.

Groetjes,
Igna 
#14 - 14-09-2009, 22:11 uur

Hans B

Gefeliciteerd, volgens mij is ±€750 voor het zomerseizoen (AMS-SFO vv.) geen slechte prijs.

Hans
#15 - 15-09-2009, 11:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15