Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Weg + hotels tussen Yosemite en Death Valley

Discussie gestart

Saskia246

Hallo mensen,

Onze reis is mede door jullie tips helemaal rond! De tickets zijn geboekt! Nu nog alleen even nauwkeurig de route plannen.

1 moeilijk puntje/traject in onze reis blijft de weg tussen Yosemite en Death Valley. We gaan de eerste week van mei (dus de Tioga Pass zal nog dicht zijn). Dit betekent dat we om moeten rijden. We willen vanuit Yosemite (overnachtingsplaats Curry Village) in twee dagen naar Death Valley rijden. Het liefst dus ergens in het midden overnachten.

Welke weg kan ik dan het beste nemen (ik kom er niet uit met mapquest  :-\) en welke (leuke) plaatsjes liggen hier waar ik kan overnachten?

Ik had zelf zitten kijken naar Fresno, maar dan blijft het de tweede dag nog steeds een erg lange rit naar DV of niet?

Graag jullie tips!

Groetjes,
Saskia
#1 - 18-12-2007, 11:58 uur

Marianne

Hallo Saskia,
Ik zou niets gaan boeken maar gewoon kijken hoe de situatie is als je daar bent. Als je geluk hebt kun je toch over de Tioga Pass. Is die nog gesloten, informeer dan ter plekke of de Sonora Pass open is, die ligt iets noordelijker dan de 120. Als je die neemt kun je tot Lee Vining (Mono Lake) of Mammoth Lakes rijden. Als je hier niet in het weekend bent zal het niet moeilijk zijn om ergens een motel te vinden.
Als je onderlangs wilt rijden kun je verder komen dan Fresno. Misschien is Lake Isabella een optie. Ik zou gewoon kijken hoever je komt. In of rondom Bakerfeild zul je ook wel accomodatie kunnen vinden.

Marianne
#2 - 18-12-2007, 13:20 uur

Guivero

Ook wij gaan van Yosemite (El Portal) via Mammoth naar Las Vegas, maar dan eind augustus. Ik vraag me alleen af of we hier 2 of 3 overnachtingen voor uit moeten trekken. Mogelijkheden zijn:
2 nachten in Mammoth en in één keer door naar Las Vegas (5,5 uur rijden), 1 nacht in Mammoth en 1 nacht onderweg naar Las Vegas of 2 nachten Mammoth en 1 nacht onderweg naar Las Vegas.
Als we er 3 dagen over over doen worden onze overnachtingen in Las Vegas wel iets duurder doordat er dan een vrijdag in zit.
Wat is wijsheid???
#3 - 05-03-2008, 22:47 uur

Marianne

Waarom zou je twee nachten Mammoth willen doen? Ikzou dit beschouwen als een overnachting onderweg, geen doel op zich met al het moois dat er verder nog is.
Kijk wat je wilt doen onderweg. In Yosemite heb je nog diverse dingen die de moeite waard zijn. Buiten Yosemite: Mono Lake, Bodie, Alabama Hills. Dan heb je in Death valley de nodige uitkijkpunten. Kijk eens in onze reisverslagen (2004 en 2006). Wij hebben beide keren in DV en in Mammoth Lakes overnacht; ik vind dat een mooie verdeling. Wil je naar Bodie, dan is Lee VIning misschien handiger dan Mammoth Lakes.

Mammoth Lakes - Las Vegas in 5,5 uur? Dat kan niet. Waar heb je dat vandaan? Reken op ruim een dag rijden. en dan heb je nog niets gezien in Death Valley.
Kijk eens hier voor routes van DV naar Las Vegas.

Marianne

#4 - 05-03-2008, 23:27 uur

Guivero

Hoi Marianne,
Die 5,5 uur rijden heb ik van Mapquest, routeplanner amerika. Ik was me er al van bewust dat dit pure reistijd was, zonder enige pauzes tussendoor. Vandaar dat ik me afvroeg of het dan wel in één keer te doen is.
Wel wil ik graag de tufa's zien van Monolake (ik dacht dat je deze ook Mammoth lakes kon vinden zodat we Devils postpile en o.a. de rainbowfalls ook gelijk konden meepakken).
Zou je met één overnachting ergens in de buurt van Monolake de volgende dag, op doorreis naar Deathvalley, naar de Tufa's kunnen gaan?
#5 - 08-03-2008, 11:51 uur

Marianne

Die 5,5 uur kan, maar dan rijdt je niet door Death valley, kijk maar enes naar het kaartje bij mapquest.

Als je naar onze reisverslagen kijkt zie je ook per dag een kaartje, je kunt dan goed beoordelen wat er te doen is en hoeveel tijd het je kost.

Je kunt goed vanuit Lee Vining (ligt aan Mono Lake) naar Death valley in 1 dag.
Mono Lake is ook mooi bij zonsondergang, maar je kunt het ook 's ochtends nog bezoeken.

Zelf hebben we devils postpile nog nooit bezocht; ik heb verschillende keren gehoord dat het tegenvalt.

Marianne
#6 - 08-03-2008, 13:07 uur

Guivero

Hoi Marianne,
Als ik het goed begrijp rijd ik vanuit Lee Vining over de US 95 en dan ga ik niet door de hitte van Death valley. Dit is dus in één dag naar Las Vegas goed te doen? Ik heb besloten Death valley te laten zijn voor wat het is, maar ben op zoek naar de meest ideale route naar Las Vegas.
Groeten,
Véronique
#7 - 08-03-2008, 13:34 uur

Marianne

Jammer om Death Valley over te slaan! Dat is echt heel speciaal om mee te maken, en die hitte merk je niet zolang je in de auto zit. Maar het kan inderdaad vanaf Lee Vniing naar LAs Vegas in 1 dag - hoewel ik denk dat het meer is dan 5,5 uur. Is best wel een lange dag en de route is niet spectaculair. En ook al is het niet zo heet als in DV, het zal daar ook behoorlijk heet zijn.

Heb je al in onze reisverslagen gekeken? Dan weet je beter wat er mogelijk is. Zie ons 2004 verslag van af 29 juli en ons 2006 verslag vanaf 11 augustus. Je ziet op de kaartjes (als je ze aanklikt worden ze groter) bij de dag van DV naar Mammoth Lakes de 95 lopen. Je rijdt dan boven/rechts van DV. Op mapquest kun je dat ook zien.

Marianne
#8 - 08-03-2008, 14:31 uur

Old Faithful

Volgens mijn routeplanner is de snelste route van Lee Vining naar Las Vegas via -120-264-266-95- 529 km en 7u. 13min. rijtijd.
Door Death Valley via 395-190-160 (Stovepipe Wells en Pahrump) is 565 km en 8u. 6min. rijtijd.
#9 - 08-03-2008, 14:38 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15