Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wel/geen San Diego en hoe zit t met de rest

Discussie gestart

Yhost

Dag allemaal,

2 vragen:
In mei wil ik met een kameraad een trip maken door het Zuidwesten, met name gericht op de parken. Nu heb ik een reis bij Amerika PLUS gezien met vooraf gereserveerde hotels/motels waarbij 1 overnachting in San Diego bij zit. Wat ik me afvroeg is: is San Diego los van Sea World een beetje de moeite waard?

Btw, rest van de trip ziet er zo uit:
Dag 1: vliegreis naar San Francisco
Dag 2: San Francisco   
Dag 3: San Francisco – Monterey – San Simeon (ca. 333 km)
Dag 4: San Simeon-Santa Barbara – Los Angeles (ca. 370 km)
Dag 6: Los Angeles – Palm Springs
Dag 7: San Diego – Phoenix/Scottsdale (ca. 642 km)
Dag 8: Phoenix – Sedona/Oak Creek Canyon – Grand Canyon NP (ca. 410 km)
Dag 9: Grand Canyon National Park
Dag 10: Grand Canyon – Petrified National Forest – Holbrook (ca. 384 km)
Dag 11: Holbrook – Canyon de Chelly – Kayenta (ca. 414 km)
Dag 12: Kayenta – Monument Valley – Moab (ca. 269 km)
Dag 13: Moab/Arches National Park
Dag 14: Moab – Canyonlands N.P. – Capitol N.P. – Torrey (ca. 318 km)
Dag 15: Torrey – Bryce Canyon (ca. 214 km)
Dag 16: Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon – Zion National Park – Las Vegas(ca. 413 km)
Dag 18: Las Vegas   
Dag 19: Las Vegas – Mojave Preserve – Bakersfield (ca. 458 km)
Dag 20: Bakersfield – Sequoia/Kings Canyon N.P. – El Portal (ca. 467 km)
Dag 21: Yosemite National Park
Dag 22: El Portal – Sacramento (ca. 286 km)
Dag 23: Sacramento – Wine Country – San Francisco (ca. 140 km) – Amsterdam
Dag 24: aankomst Amsterdam

We zijn aan het kijken of we de nacht van Sacramento kunnen omzetten in een extra nacht in el portal. Mijn hoofdvraag is eigenlijk hierbij; wel of niet van tevoren laten vastleggen? (qua financien zou het volgens mij niet "heul veul" schelen..) Maar ik vind het wel een fijne gedachte om niet in de auto te hoeven overnachten..

Met vriendelijke groet,
Yhost
#1 - 04-11-2011, 18:10 uur

Hans B

Yhost,
over het algemeen is een reis samengesteld door reisburo's een 'haast' klus.
Als voor jullie de natuurparken belangrijk zijn zou ik toch nog eens goed nadenken.
Als ik de route bekijk ben je niet echt veel IN de parken, maar ben je meer aan het reizen.
Trouwens ook het stedenbezoek is minimaal.

Antwoord op je vraag over San Diego.
Ja, er is meer dan alleen SeaWorld.
#2 - 04-11-2011, 19:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

USAngje

Hoi Yhost,

Aangezien ik vandaag ook weer druk aan het plannen ben geweest voor onze rondreis volgend jaar september heb ik een aardig beeld van jullie planning.
Wij kiezen er bewust voorom niet alle overnachtingen van te voren vast te leggen. We zoeken de hotels wel van te voren uit en boeken dan gewoon een paar dagen van te voren via internet. En dat is nog altijd goed gegaan. Zo heb je een beetje speling en kan je altijd nog wat wijzigen.
Zo hadden wij bij een eerdere rondreis nog 2 dagen strand geboekt maar toen we daar aankwamen was het absoluut geen strandweer. Dus hotel geanuleerd en door naar het volgende.
Ik zou je wel aanraden om bepaalde hotels wel van te voren te boeken omdat die al vaak snel vol zitten, bijvvorbeeld bij de Grand Canyon.
En dan San Diego, daar hebben wij echt een paar dagen gepland omdat dit een hele leuke stad is. Wij verblijven altijd in Old Town San Diego.
De sfeer is daar erg leuk, helemaal Mexicaans met heerlijke restaurants. In de havens kun je een rondvaart doen en dan heb je een prachtig uitzicht op de skyline. Van December tot april kun je ook walvissen spotten (ik raad je aan dit in Monterey te doen, echt prachtig!). Lamp quarter is een gezellige wijk. De stranden zijn er super en, als je er van houd kun je ook een middag met de bus naar mexico (je mag niet met je huurauto de grens over) Kortom ik ben gek van San Diego!

Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!
#3 - 04-11-2011, 20:00 uur

Marianne

San diego is leuk, maar er zijn veel meer dingen de moeite waard, en als het jullie om de parken gaat zou ik San Diego vergeten en meer tijd aan de parken besteden. Daarnaast zitten er ook wat onlogische dingen in de route zoals dat uitstapje naar Palm Springs. Rij je dan op dag 6 via Palm Springs naar San Deigo? 
Ook bijzonder dat er 2 nachten Bryce zijn opgenomen, en nauwelijks tijd voor Zion. Juist Zion is een park waar je de auto uit moet om er iets van te kunnen zien. En de mensen die zeggen dat Zion niets is hebben het alleen maar gezien op weg van Bryce naaar Las Vegas. Ik ben nog nooit in Canyon de Chelly geweest, maar ik vraag me of of je er voldoende tijd voor hebt op deze manier.
Voor Monument valley is een overnachting bij het park een aanrader, bijvoorbeeld in The View Hotel, of bij Gouldings Lodge. Iets betaalbaarder is een cabin op de camping bij Goulding's (zie ons 2008-verslag)
In mei zou ik meer tijd uittrekken voor Yosemite; de watervallen zijn dan prachtig. Probeer in het park te overnachten, het zal er erg druk zijn en met een overnachting in het park heb je geen parkeerproblemen of files voor de ingang.

Marianne

#4 - 04-11-2011, 20:42 uur

Jez

In mei kun je makkelijk op de bonnefooi gaan, dan ben je helemaal flexibel in waar je langer of korter wilt blijven. Heb je ook geen tijdsdruk omdat je weer in het volgende geboekte hotel moet inchecken. Alleen als je in de parken zelf wilt slapen, is tevoren boeken raadzaam.

We waren 3 weken geleden in San Diego: leuke stad! Het Bilboa park is prachtig, deed me een beetje aan Barcelona denken. Coronoado Island met het Coronado hotel en lekker over het strand wandelen is heerlijk en een wandeling door het Gaslamp Quarter is zeker de moeite waard. Als je een overkill aan rotsen wilt voorkomen, zou ik zeker San Diego bezoeken.
#5 - 04-11-2011, 20:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Als je een reis wil maken die gericht is op de NP"s zou ik deze reis niet maken.  Hoe oud zijn jullie? 25+?   Dag 6 en 7 zijn nogal onlogisch. En Petrified Forest en Canyon de Chelly zou ik een eerste reis niet bezoeken maar meer tijd besteden aan de andere NP's  En Death Valley slaan ze denk ik helemaal over tenzij ze in een dag van Las Vegas via DV naar Bakersfield willen.
Tet
#6 - 05-11-2011, 01:30 uur

Old Faithful

Hoi Yhost,

Allereerst hartelijk welkom op het forum.

Ik ben het met bovenstaande forumleden eens. Bekijk de route nog eens kritisch en pas hem aan jullie wensen aan, zodat je niet een route krijgt die misschien voor iemand anders ideaal is, maar niet voor jullie. Lees eventueel enkele reisverslagen. http://www.ontdek-amerika.nl/ is een website met een heleboel informatie. Zorg er voor dat je voldoende tijd neemt, zodat je niet alles in grote haast hoeft af te werken.
Hotels zelf reserveren is een fluitje van een cent, met meestal de mogelijkheid om ook op korte termijn zonder kosten te annuleren. Je kunt dan ook kiezen voor h(m)otels die gunstiger liggen dan de hotels die reisburo's vaak boeken. Accommodaties binnen de parken, zoals Grand Canyon en Yosemite, zou ik zeker wel vooraf reserveren. Ook daar heb je meestal de mogelijkheid om te annuleren.
Schroom niet om vragen te stellen op het forum, als je nog weinig ervaring met het zelf samenstellen en organiseren van een reis naar Amerika. Forumleden die die ervaring wel hebben zijn graag bereid je daarbij te helpen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 05-11-2011, 01:48 uur
« Laatst bewerkt op: 05-11-2011, 01:50 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Yhost

Hoi,

Dank voor alle (snelle) en inhoudelijke reacties!

Korte toelichting; We hebben inmiddels talloze reisverhalen gelezen, met evenzovele indrukken en ideeen. Erg mooi, maar daardoor wordt keuzes maken bij deze trip lastiger. We hebben beiden wel vaker trips naar het buitenland gemaakt, maar hier was het ws makkelijker keuzes maken door minder keuze of minder bekendheid, en of/omdat we zelf vooraf al gerichtere doelen hadden, zo je wilt.
We hebben min of meer toevallig deze trip van Amerika PLUS een beetje als leidraad genomen, maar misschien moeten we daar wel wat vanaf stappen.

@ Hans en de rest eigenlijk; zouden jullie minder plaatsen/parken aandoen en juist per plek langer blijven? (omdat het eerste keer Amerika wordt is onze gedachte, zoveel mogelijk zien. Maar daar zit idd wel een risico van dingen half meepakken aan vast)
@ Marianne, ik merk dat ik idd wat begin te twijfelen aan Bryce en dan misschien toch een nacht nabij Zion te plakken.
@ Tet: we zijn idd de 25 inmiddels gepasseerd, vanwaar je vraag? En waarom zou je met een eerste trip geen Petrified en Chelly bezoeken?

Uitgangsgedachten van onze trip zijn:
- Een aantal Parken Zuidwesten aandoen (tenminste Yosemite, de Sequoia's, Grand Canyon, door Monument Valley rijden en Canyonlands en Zion worden ook steeds aantrekkelijker)
- En als we er toch zijn; aantal highlights in steden (LA, SF en LV)
- We houden trouwens van mountainbiken, wandelen e.d. Maar we zullen dat de eerste trip ws korter houden, juist omdat we zoveel willen zien.
Of dit allemaal reeel is, is natuurlijk punt 2   :) Maar dat is dan misschien ook aardig om over te discussieren.

Tav deze "aanbieding/reis":
Het is een beetje dubbel zie ik nu: we willen inderdaad niet teveel steden, maar dus wel een paar highlights van iig SF, LA en LV. Helaas zit hier dan wel na SF direct LA in de lijn. Maar we lazen dat de route van SF naar LA fantastisch moet zijn? Maar tegelijk hoorde ik ook dat het een veredelde cote d'azur-route is. Nou vind ik die heel mooi, maar het brengt dan wel weer wat twijfels mee..

Ik zie dat ik het bij dag 6-7 idd niet goed heb neergezet. Maar ondanks goeie argumenten laten we iig bij deze trip eerst San Diego links liggen. We hebben Palm Springs erin gezet, omdat vanaf LA-> Phoenix wat aan lange kant is, als we ook Joshua Tree nog willen doorkruizen (is ca. 80 mijl extra, incl stop al gauw 2a3uur?)

Nou ja, hoe meer kennis, hoe meer vragen...Wordt vervolgd. Ik zie uit naar jullie reacties!
Yhost
#8 - 05-11-2011, 15:11 uur

USAngje

Hoi Yhost,

Ja keuze΄s maken is in zo΄n veelzijdig land erg moeilijk. Hoewel wij er nu toch al heel wat keertjes zijn geweest blijf ik dat moeilijk vinden.
Zelf ben ik in Februari weer in L.A. geweest en dat is mij erg tegengevallen. Was daar 10 jaar niet geweest en vond het een vieze stad geworden.
Wat daar wel leuk is is santa monica boulevard. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Dan zie ik toch liever de NP΄s. In San Francisco kun je mountainbike΄s huren om daarmee over de golden gate bridge te rijden. Je kunt dan via de overkant weer met een boot terug (gaan wij de volgende keer doen) En je moet natuurlijk met de cable car rijden.
Ik vind canyon de chelly wel leuk en zou niet weten waarom je deze niet op een eerste reis aan zou doen. Ik vind de Grand Canyon ook heel mooi maar ook erg comercieel. Ik vind het juist leuk om de minder bekende canyon aan te doen. Zo willen wij Van Las Vegas naar Zion en dan naar Page. Vanuit daar kun je naar de Antilope Canyon, lijkt me prachtig.
Joshua Tree is ook zeer zeker de moeite waard.
Succes en ik ben benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt.

Groetjes, USAngje
#9 - 05-11-2011, 16:11 uur

Marianne

We hebben min of meer toevallig deze trip van Amerika PLUS een beetje als leidraad genomen, maar misschien moeten we daar wel wat vanaf stappen.

In mei zul je een aantal dingen wel moeten reserveren (accommodatie in de parken), maar op veel plaatsen (zoals Bakersfield) is dat niet nodig, en kun je beter ter plekke kijken hoe ver je wilt rijden. Kijk ook eens welke hotels zij aanbieden en of die wel allemaal goed gelegen zijn. Bij El Portal wordt gezegd dat het op enkele minuten van yosemite is. Dat is ook zo, maar het park is zo groot dat de afstand tot de parkgrens niet zoveel zegt.
De accommodatie van een reisbureau is meestal nogal voorspelbaar/saai. Je zult op sommige plaatsen wel een goedkopere keten of andere acccommodatie toe kunnen, terwijl op andere plaatsen het juist leuk is om wat meer uit te geven. Zo heb ik bij Bryce een paar keer net buiten het park overnacht, maar afgelopen september hadden we een cabin in het park, op een paar passen van de rim. Niet goedkoop, maar toch wel heel erg mooi, zeker als je een zonsondergang/opgang wit meemaken. Idem voor de GC: hier heb je al heel betaalbare accommodatie in het park, aan de rim of op een minuut of 5 lopen ervandaan.

@ Hans en de rest eigenlijk; zouden jullie minder plaatsen/parken aandoen en juist per plek langer blijven? (omdat het eerste keer Amerika wordt is onze gedachte, zoveel mogelijk zien. Maar daar zit idd wel een risico van dingen half meepakken aan vast)

Ik ben zelf een voorstander van minder parken maar meer tijd per park. Het is niet zo dat je in het ene geval meer ziet dan in het andere, je ziet alleen andere dingen en je beleeft de parken op een andere manier.
Maar als je het leuk vindt om zoveel mogelijk verschillende parken te zien is de route in grote lijnen doenbaar. Het is ook leuk om wat minder bekende parken te doen, maar het zou jammer zijn als je daardoor minder tijd hebt voor de bekende parken. En hoewel die druk kunnen zijn is het natuurlijk niet voor niets dat die parken zo bekend en druk zijn. En met Canyon de Chelly in je route mis je Page, wat ook de moeite waard is.
Wat Zion en Bryce betreft: kijk eens in mijn 2011 verslag. Ik was er met mijn zus voor wie dit deel van het zuidwesten nieuw was, dus ik heb de gewone beginnersdingen gedaan. Met 1 nacht bryce en 2 nachten Zion.

Sequoia NP is eigenlijk te groot om op doorreis van Bakersfield naar Yosemite te doen. Ik zou het overslaan en de sequoia's in Yosemite bekijken, of er meer tijd aan besteden. Met een beetje geluk is de King Canyon Scenic Byway al open. Je kunt ook dit deel open laten en de route via de Tioga Pass nemen als die open is.

We hebben Palm Springs erin gezet, omdat vanaf LA-> Phoenix wat aan lange kant is, als we ook Joshua Tree nog willen doorkruizen (is ca. 80 mijl extra, incl stop al gauw 2a3uur?)

Je hoeft niet via Phoenix te rijden. Met een bezoek aan Joshua Tree ligt Twentynine Palms gunstiger dan Palm Springs. en dan via Kingman naar de grand Canyon.


@USAngje: de Grand Canyon commercieel? Druk, dat wel, zeker in de zomermaanden of in een weekend.

Marianne
#10 - 05-11-2011, 17:31 uur

USAngje

Hoi Marian,

Je hebt gelijk, verkeerde woordkeuze misschien. Maar het verschil met 17 jaar geleden is erg groot. Hoewel het toen ook al druk was was het allemaal toch heel anders.
#11 - 05-11-2011, 19:28 uur

Hans B

Ieder z'n eigen idee van vakantie, maar volgens mij moet je dit echt niet willen.
Natuurlijk kun je de Grand Canyon in 5 minuten zien.
Eventjes over de rim kijken bij Gr.C. Village en dan snel weer verder.
Maar is het dat ..........

Een zo is het eigen lijk bij elke plaats die je in je schema zet.

In het zuid westen is zo ongelofelijk veel te zien dat je keuzes moet maken.
Tenzij je er 2 maand de tijd voor neemt, dan is je route wel te doen.

Voor een eerste goede indruk, waarbij je veel ziet post ik altijd de route;
Phoenix - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - kustweg - Los Angeles
Mocht de Tioga pass (Yosemite) gesloten zijn kun je als alternatief Death Valley - Los Angeles - kustweg - Monterey - Yosemite Valley - San Francisco nemen.
#12 - 06-11-2011, 11:02 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2011, 11:04 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

family

Hoi,


Wij bezochten San Diego en vonden het zeer de  moeite waard!

We bezochten er Sea World, dag voor nodig.
Old town met heel lekker Mexicaans eten en sfeer.
Mooie stranden en woonwijken. Schiereiland Coronado, La Jolla en Mission Beach.
Jachthaven met marinebasis.
Er is 'n prachtig baseball stadion waar je de typische Amerikaanse sfeer kan opsnuiven.
Veel gelegenheid om te shoppen.

 Het is maar wat je zelf allemaal wil natuurlijk.Wij vonden het een mooie afwisseling met de parken.
Goede sfeer en veilig.

Groetjes,
Family
#13 - 25-02-2012, 19:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15