Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

west usa yosimite

Discussie gestart

roseline

Wij gaan voor de 5e keer naar de States. Wij vertrekken in
San Francisco
bezoeken de staten Oregon en Washington.(Muir Woods,Redwoods, Oregon Dunes, Portland, Mount st Helens,Mount Rainier,Yakima Valley,Crater Lake,Lake Tahoe,Yosemite,) Onze rondrit duurt 15 dagen.
komen terug via Lake Tahoe
naar Yosemite , waren daar 4 dagen in 2010 !
verblijven daar 1 nacht in de Valley en rijden dan naar Oakhurst waar onze familie daar het Best Western hotel uitbaten.
Mijn vraag is, kunnen we van daaruit Sequoia bezoeken (heen en terug ) , of Kings Canyon ??
Na ons bezoek in Oakhurst, rijden we normaal naar Nappa Valley , blijven daar 1 nacht en rijden we van daaruit naar San Francisco.
Eventueel kunnen we ons bezoek aan Nappa plannen in het begin van onze reis, na aankomst in San Francisco en misschien na Oakhurst naar Monterey rijden en zo terug naar San Francisco....
Graag jullie mening.

#1 - 26-11-2014, 08:20 uur

Cees A

Mijn vraag is, kunnen we van daaruit Sequoia bezoeken (heen en terug ) , of Kings Canyon ??

Zoals je misschien op Google Maps hebt gezien is het bijna 2 uur rijden van Oakhurst naar de ingang van Sequoia/Kings Canyon.
Je bent dus ongeveer 4 uur kwijt aan op en neer rijden.  Maar als je vroeg vertrekt uit Oakhurst kan het.

Nog een paar tips voor je route:
Rij de Avenue of the Giants: ----->  http://avenueofthegiants.net/
Bezoek in McMinnville het Evergreen airmuseum. In dit museum staat de Spruce Goose van Howard Hughes.
Info Museum: ---->  http://evergreenmuseum.org/the-museum/aircraft-exhibits/the-spruce-goose/

#2 - 26-11-2014, 11:19 uur

Marianne

Heb je een planning per dag? Het lijkt me vrij druk. En in welke tijd van het jaar ga je?
Waar wil je precies naar toe in Kings Canyon en Sequoia? Naar de General Sherman Tree is het al bijna 3 uur rijden.

Marianne
#3 - 26-11-2014, 13:23 uur

Tet14

Lijkt me ook een drukke route maar jullie slaan zo te lezen Seattle, Olympic NP en bv Lassen over.  Als je toch naar Redwood NP gaat zou ik Muir overslaan maar om grote bomen te zien vonden wij het al genoeg om Avenue of the Giants en Humboldt Redwoods SP te bezoeken. Die Best Western in Oakhurst is trouwens een prima hotel. We hebben er met veel plezier een paar keer gelogeerd.
#4 - 26-11-2014, 15:39 uur

roseline

Wij houden niet zo van steden, dus laten we Seattle liggen, Olympic NP is dan een stuk meer naar het noorden en zal dan bezocht worden ten koste van iets anders
#5 - 26-11-2014, 15:48 uur

Marianne

En wat zou je in Sequoia willen doen? Gaat het je alleen om de sequoia's? Dan zou ik naar grant Grove gaan, in Kings Canyon.
Of ga vlak bij Oakhurst naar de Nelder Grove.

Kijk eens hier voor een overzicht van sequoia groves bij Yosemite.
Je kunt ook naar het Calaveras Big tTrees SP, bijvoorbeeld op weg van Lake Tahoe naar Yosemite. Je mist dan wel de Tioga raod.

Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor Oregon, Washington, Yosemite en Sequoia en Kings Canyon, en aan ons 2013-verslag voor Calaveras Big Trees SP.

Marianne
#6 - 26-11-2014, 19:15 uur

roseline

De Tioga pas  hebben we reeds gedaan 4 jaar geleden , dus kunnen we gerust een alternatieve route doen. Ik denk dat we Sequoia achterwege zullen laten, we zullen genoeg ' big trees' gezien hebben onderweg. Misschien blijven we 1 nacht in Oakhurst, blijven wij in de voormiddag bij onze familie en rijden we in de namiddag naar Napy Valley.Daar kunnen we eventueel 2 nachten slapen en gedurende 1 ganse dag Napy verkennen ??
 
#7 - 26-11-2014, 23:05 uur

Marianne

Ik zou zelf liever die dag gebruiken voor de rest van de route, maar als je Napa interessant vindt kun je die dag natuurlijk ook daar gebruiken. Maar het zou ook mooi zijn om tijd uit te trekken voor het eerste deel van je route. Zoals je het nu hebt overnacht je elke dag ergens anders en is er dus weinig tijd om iets ter plekke te ondernemen. Heb je naar mijn 2006-verslag gekeken? Mogelijkheden genoeg om ergens wat langer te blijven. Als je echter graag veel doet kun je ook nog naar Lassen Volcanic NP gaan.

Marianne
#8 - 26-11-2014, 23:13 uur

roseline

Lassen Volcanic is inbegrepen, we slapen in MIneral Lodge aan het Lassen Volcanic NP
#9 - 26-11-2014, 23:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15