Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Western plaatsen? Route west USA? Advies?

Discussie gestart

jajverberne

Hallo,

Wij gaan de onderstaande reis doen in juni 2009. Ik heb reeds veel uitgezocht mijn ouders gaan ook mee op deze reis (gedeeltelijk gaan we samen). Mijn vader wil graag een aantal wetern achtige plaatsen aandoen.

Weet iemand leuke plaatsen op ongeveer onze route?

Heeft iemand ook op of aanmerkingen op de route, het is ook pas onze eerste keer en beetje advies kan nooit geen kwaad.

Rondreis West-Coast Amerika
Zaterdag 30-05-2009 t/m Vrijdag 26-06-2009

Route
Dag 01 (30-05-2009, zaterdag)    Eindhoven – Brussel – Philadelphia – Los Angeles
Dag 02 (31-05-2009, zondag)    Los Angeles – St Barbara – St Maria – Pismo Beach
Dag 03 (01-06-2009, maandag)    Pismo Beach – San Francisco
Dag 04 (02-06-2009, dinsdag)   San Francisco
Dag 05 (03-06-2009, woensdag)   San Francisco
Dag 06 (04-06-2009, donderdag)   San Francisco – Incline (Yosemite N.P.)
Dag 07 (05-06-2009, vrijdag)   Yosemite N.P.
Dag 08 (06-06-2009, zaterdag)   Yosemite N.P.   
Dag 09 (07-06-2009, zondag)   Incline (Yosemite N.P.) - Tioga Pass – Death Valley
Dag 10 (08-06-2009, maandag)   Death Valley – Las Vegas
Dag 11 (09-06-2009, dinsdag)   Las Vegas
Dag 12 (10-06-2009, woensdag)   Las Vegas
Dag 13 (11-06-2009, donderdag)   Las Vegas – Lake Mead – Zion N.P. (Sand Dunes)
Dag 14 (12-06-2009, vrijdag)   Zion N.P. - Brice Canyon
Dag 15 (13-06-2009, zaterdag)   Brice Canyon – Capitol Reef N.P.
Dag 16 (14-06-2009, zondag)   Capitol Reef N.P. – Arches N.P. - Canyon Lands N.P.
Dag 17 (15-06-2009, maandag)   Canyon Lands N.P. – Cortez N.P. Mesa Verde N.P.
Dag 18 (16-06-2009, dinsdag)   Mesa Vedre N.P. - Monument Valley
Dag 19 (17-06-2009, woensdag)   Monument Valley – Grand Canyon
Dag 20 (18-06-2009, donderdag)   Grand Canyon - Phoenix
Dag 21 (19-06-2009, vrijdag)   Phoenix – Palm Springs
Dag 22 (20-06-2009, zaterdag)   Palm Springs – San Diego
Dag 23 (21-06-2009, zondag)   San Diego
Dag 24 (22-06-2009, maandag)   San Diego - Los Angeles (Beverly Hills – Hollywood)
Dag 25 (23-06-2009, dinsdag)   Los Angeles (Universal Studio’s)
Dag 26 (24-06-2009, woensdag)   Los Angeles
Dag 27 (25-05-2009, donderdag)   Los Angeles – Philadelphia – Brussel – Eindhoven.
#1 - 11-03-2009, 10:34 uur

hdeweert

Je trekt wel erg weinig tijd uit voor de parken. Sommige zul je ze nauwelijks kunnen bezoeken. Als je van Moab naar Mesa Vedre N.P
gaat kom je met een kleine omweg langs Silverton en Durango (leuke westernachtige plaatsjes) en rijd je een prachtige route.
Als je werkelijk parken als Zion, Brice, Arches etc. wilt bezoeken zul je toch keuzes moeten maken en wat ruimte hiervoor in moeten plannen. 

Harm
#2 - 11-03-2009, 12:13 uur

Fisherman

Net als Harm al zegt,trekken jullie erg weinig tijd uit voor de meeste parken! Jullie trekken wel voldoende tijd uit in Yosemite maar van de rest van de parken zullen jullie niet echt veel zien.

Citaat
Dag 20 (18-06-2009, donderdag)   Grand Canyon - Phoenix

Ik zou Phoenix overslaan,daar is niet veel bijzonders te beleven! Als jullie meer western plaatsen willen zien dan is het leuk om van Grand Canyon naar Prescott te rijden over de 89a via Flagstaff,Sedona en Jerome,daar is wel veel western stijl te vinden en de omgeving is echt prachtig http://en.wikipedia.org/wiki/Arizona_State_Route_89A. Prescott is ook een western stadje en heeft ook leuke western bars op Whiskey Row waar het erg gezellig kan zijn ;). http://www.prescott.com/
#3 - 11-03-2009, 14:51 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2009, 14:54 uur door Fisherman »

jajverberne

Hoi,

Ik hoorde dat tombstone ook een oude western stad is, is dit specialer dan de aangegeven steden zoals jullie hebben aangegeven? Deze plaats ligt onder Tuscon?

We willen niet perse naar Phoenix, maar we twijfelen of we naat Tuscon moeten gaan? Wat is jullie advies hierin ook mede kijkend naar bovenstaade vraag?

En het klopt inderdaad dat we de te weinig tijd hebben voor de parken, maar we weten nog niet welke we eigenlijk zeker willen doen en welke we kunnen overslaan? Ook suggesties hier aub?

Alvast bedankt

Joris
#4 - 11-03-2009, 15:32 uur

Fisherman

Citaat
Ik hoorde dat tombstone ook een oude western stad is, is dit specialer dan de aangegeven steden zoals jullie hebben aangegeven? Deze plaats ligt onder Tuscon?

We willen niet perse naar Phoenix, maar we twijfelen of we naat Tuscon moeten gaan? Wat is jullie advies hierin ook mede kijkend naar bovenstaade vraag?


Tombstone is inderdaad een heel leuk oud western stadje maar dat ligt wel erg ver uit jullie route! Vergis je niet in de afstanden,van Grand Canyon naar Tombstone is ongeveer 6,5 uur rijden! Persoonlijk zou ik het jammer vinden om zoveel tijd te verliezen alleen voor Tombstone of Tuscon. Ik zou de tijd liever gebruiken voor Sedona,Jerome,Prescott en omgeving omdat daar zoveel moois te zien is(o.a Red Rock State Park, Slide Rock State Park ect),het is echt prachtig daar! Maar dat zou mijn keus zijn en ik denk dat er genoeg mensen het met mij eens zouden zijn.

Groeten Jeroen
#5 - 11-03-2009, 16:01 uur

hdeweert

Hallo Joris
Je reischema geeft alleen maar aan welke plaatsen je wilt bezoeken maar zecht niets over wat je er wilt gaan zien of doen.
Je kunt door Silverton en Durango rijden, maar je kunt ook per trein van Durango naar Silverton v.v. maar dat kost je dan wel een dag

Silverton en Durango

voor een bezoek aan Tumbstone zul je de hele route moeten aanpassen. Deze toeristen trap licht ver buiten je route.

Tumbstone

Ik zou het deel tussen Las Vegas En Los Angeles nog eens goed bekijken. Misschien dat je het stuk
Phoenix - San Diego moet schrapen om elders wat ruimte te hebben om een en ander te bekijken.
Harm
#6 - 11-03-2009, 16:34 uur
« Laatst bewerkt op: 31-03-2009, 22:04 uur door hdeweert »

Hans B

Hallo jajverberne,

verdiep je s.v.p. even op de site nps.gov waar alle nationale parken staan.
Ga even kijken wat je er misschien zou willen doen en schat in hoeveel tijd je wilt gebruiken.
Wat reizen betreft is 300 mile op een dag veel, maar niet onmogeljk, maar zeker niet elke dag een aanrader.
Schrap een aantal dingen om het een plezierige reis te houden en kom een ander jaar terug voor een ander deel.
Beter een veel kleinere route en goed alles gezien, dan de route die je nu hebt bedacht waarbij het een racebaan wordt.

succes, Hans
#7 - 11-03-2009, 18:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Volgens je schema ga je een paar dagen naar Las Vegas. Als je naar buurgemeente Henderson rijdt en je neemt daarna de US-95 naar het zuiden, dan heb je na ongeveer 10 mijl een weg linksaf, state route 165 naar Nelson. Twee mijl voorbij Nelson heb je een zeer schilderachtig gelegen goldrush mini-stadje Techatticup.

De plek heeft een nogal roemruchte mijn-historie, met een bijbehorende rondleiding, je kan paardrijden en je kan per kano een zeer rustig deel van de Colorado afpeddelen. Het lijkt me wel belangrijk dat je een en ander van tevoren reserveert. Je moet zelf maar wat google-en op "El Dorado Canyon Nevada Techatticup" als je interesse hebt. Dit is een site die ik ervan heb kunnen vinden:
http://www.eldoradocanyonminetours.com/

#8 - 12-03-2009, 03:36 uur

Marianne

En het klopt inderdaad dat we de te weinig tijd hebben voor de parken, maar we weten nog niet welke we eigenlijk zeker willen doen en welke we kunnen overslaan? Ook suggesties hier aub?
Ik vind de tijd voor Yosemite mooi, daar zou ik niets aan veranderen. Je hebt al gereserveerd? Wel jammer dat je buiten het park zit, maar vanuit Incline is het ook wel te doen. Houd er rekening mee dat je wel elke dag een stuk moet rijden maar gelukkig zijn de dagen lang in juni zodat je ook nog wat aan de avonden in het park hebt.
Als je tussen Yosemite en Death valley nog Bodie wilt beozeken (spookstadje, zeer aan te raden) dan zou ik nog een nacht tussen Yosemite en DV plannen.
Als je wat wilt schrappen zou ik Mesa Verde er uit laten want dat kost veel tijd. Je mist dan wel de omgeving van Durango.
Een andere mogelijkheid om wat meer tijd voor de overige parken te krijgen is San Dieog laten vallen. Ook kun je in een dag van de GC naar Palm Springs rijden.
Eigenlijk is 1 nacht in Moab ook veel te weinig. Als je daar naar toe gaat zou ik er meer tijd voor uittrekken. Een alternatief is om tussen Bryce en Monument Valley naar Page te gaan (met bezoek aan Lake Powell, Antelope Canyon of een andere slotcanyon, Hosreshoe Bend, Glen Canyon Dam).

Marianne
#9 - 13-03-2009, 11:39 uur

jajverberne

Allen,


bedankt voor de reactie, heb inmiddels mijn reisschema wat aangepast en we zullen dus iets gaan overslaan maar wat is nog niet precies duidelijk.

Kan iemand me vertellen of Arches / Canyonlands de moeite waar zijn voor een extra dag? Ik lees namelijk ook dat er in Zion / Brice canyon ook arches voorkomen?


Groeten Joris
#10 - 16-03-2009, 13:29 uur

hdeweert

Arches en Canyonlands is even wat anders dan Brice en Zion.
Het is zeker de moeite om te bezoeken.

Arches


Harm
#11 - 16-03-2009, 15:20 uur
« Laatst bewerkt op: 29-03-2009, 11:28 uur door hdeweert »

Marianne


Kan iemand me vertellen of Arches / Canyonlands de moeite waar zijn voor een extra dag? Ik lees namelijk ook dat er in Zion / Brice canyon ook arches voorkomen?

Waar heb je dat gelezen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik ben nog geen arches tegengekomen in Bryce of Zion. De parken zijn ook niet met elkaar te vergelijken maar dat betekent niet dat je ze ook allemaal moet doen.

Marianne
#12 - 16-03-2009, 22:59 uur

HenkM

Hoi,

Ik hoorde dat tombstone ook een oude western stad is, is dit specialer dan de aangegeven steden zoals jullie hebben aangegeven? Deze plaats ligt onder Tuscon?

We willen niet perse naar Phoenix, maar we twijfelen of we naat Tuscon moeten gaan? Wat is jullie advies hierin ook mede kijkend naar bovenstaade vraag?

En het klopt inderdaad dat we de te weinig tijd hebben voor de parken, maar we weten nog niet welke we eigenlijk zeker willen doen en welke we kunnen overslaan? Ook suggesties hier aub?

Alvast bedankt

Joris

Is Wyatt Earp hier niet sherrif/marshall geweest ?
#13 - 29-03-2009, 00:30 uur

Bakvet

Persoonlijk vind ik het erg ver uit jullie route liggen om naar Tombstone te rijden om een Western stadje te bezoeken. Hoewel het niet onaardig is, is het voor een groot deel toch allemaal toeristische nep. Als je nou langere tijd in Zuid Arizona zou rondhangen, zou ik het zeker niet overslaan. Maar om alleen daarvoor om te rijden... ik denk dat het erg zal tegenvallen na zo'n lange autorit. In de buurt van Tucson is erg veel bijzonders te zien en te doen, het is zonde om daar dan even snel voorbij te rijden. Je (vader) zou er aan moeten denken om er de komende jaren nog eens naar terug te gaan. Qua temperatuur kan je er het beste in voor- of najaar heen gaan: het is er dan volop zomer, maar niet snikheet. Dichter bij Tucson liggen de Old Tucson Studios, een soort Disney-village achtige filmset, waar vroeger bekende westerns zijn opgenomen.

Als je niet helemaal naar Tucson gaat, dan kan je in de buurt van Phoenix de Apache Trail doen. Leuke rit, ik denk dat er wel genoeg reisverslagen over te vinden zullen zijn. Aan het begin kom je langs΄Goldfield΄, een mini western-stadje dat in een paar jaar uit de grond gestampt is. Rond 1890 en honderd jaar later nog eens voor de toeristen.

Een ander western thema stadje vind je eerder tijdens je rondreis. In de Red Rock Canyon bij Las Vegas: Bonnie Springs. Het zal ooit een alleraardigst stadje geweest zijn. Alleen nu ligt het nogal weg te kwijnen. Toen ik er was op een doordeweekse dag, was meer dan de helft van de gebouwen gesloten. Naar de "real live hanging at noon" kwamen maar vijf mensen kijken, meer bezoekers waren er niet in het complex. Die hebben wel vanaf de eerste rij een executie mee mogen maken. Waarschijnlijk is het in het weekend drukker. Je hebt er wel een druk en sfeervol western-thema lunch-restaurantje (naast de kinderboerderij).

Een paar mijl verderop ligt Spring Mountain Ranch, een schitterend landgoed, dat ooit eigendom was van miljardair Howard Huges. Een bezoek en rondleiding meer dan waard. En weer een paar mijl verder ligt Red Rock Canyon, een  'painted desert' achtig gebied, waar je een prachtige 13-mile scenic drive tour door kunt maken. Als je een America The Beautiful pas hebt (en die heb je) is de toegang gratis. Bonnie Springs kost iets van $20 per auto, inclusief $10 lunch coupon. Het Spring Mountain State Park kost een paar $ per persoon, rondleidingen zijn gratis.

Bonnie Springs, Spring Mountain Ranch en Red Rock Canyon liggen op 20 minuten rijden vanaf Las Vegas centrum.
#14 - 29-03-2009, 11:33 uur
« Laatst bewerkt op: 29-03-2009, 11:40 uur door Bakvet »

carolinavangennip

Voor western stadjes / goldrush stadjes kun je langs route 49 je hart ophalen. In de buurt van Yosemite liggen oa. Angels Camp, Chinese Camp Groveland, Coulterville een aanrader is ook Columbia State Historic Park.

succes met uitzoeken
#15 - 29-03-2009, 20:40 uur
Inmiddels 25 x naar Amerika op vakantie geweest vanaf 2007. Telkens maanden lang gelezen, geschreven en gepland om steeds weer fantastische vakanties te beleven. Ben gek op prachtige vergezichten, kleine museumpjes, steden en Amerikanen

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15