Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Westkust Amerika

Discussie gestart

nancyke

2 jaar geleden rondreis gemaakt doorheen Florida en volgend jaar plannen we de westkust.
We willen 3 juli 2014 vertrekken tot en met 26 juli 2014.
Vertrekplaats nog geen idee, hangt af wat de voordeligste en misschien wel rechtstreekse vlucht is.
Kan er iemand mss al een richtprijs geven wat de tickets die periode kosten?
We zouden vliegen naar San Francisco en daar enkele dagen verblijven. Hebben we hier al een huurauto nodig (heb ergens hier gelezen dat je alles makkelijk te voet kan doen). Nadien plannen Yosemite, Yellow stone eventueel, Bryce Canyon en Zion, Grand Canyon, Las Vegas en Los Angeles.
Ik heb ook gezien dat sommige trajecten vrij lang rijden zijn, kunnen we hier binnenvluchten voor nemen en welke plaatsen zouden we dan met een binnenvlucht kunnen doen.
Een helikoptervlucht over de Grand Canyon zien we ook wel zitten. Kunnen we de tickets best ter plaatse aanschaffen of is het aan te raden dit goed op voorhand te doen?
Is het ook mogelijk om na het Yosemite park terug te keren richting midden (tussen San Francisco en Los Angeles) dit om niet al de parken achtereen te bezoeken?
Mochten er hier zijn die deze trip al eerder gemaakt hebben, laat me maar iets weten. Zo kan ik me iets beter voorbereiden.
#1 - 30-05-2013, 16:52 uur

Old Faithful

Hoi Nancyke,

Je zou al eens wat reisverslagen kunnen lezen om inspiratie voor jullie route op te doen. Ik denk dat Yellowstone je grootste probleem zal worden. Het is een prachtig park, dat zeker enkele dagen verdient. Het ligt alleen nogal ver van de andere bezienswaardigheden.
Voor de vlucht hoef je niet per se dezelfde luchthaven voor aankomst en vertrek te nemen. Wij zijn bijvoorbeeld vorig jaar in Seattle aangekomen en van San Francisco vertrokken.
Over de vluchtprijzen voor volgend jaar valt nog niet veel zinnigs te zeggen. Ongeveer 11 maanden voor vertrek komen de (prijzen van) tickets beschikbaar.
Een binnenlandse vlucht behoort tot de mogelijkheden, maar kent m.i. toch ook wel wat nadelen: behoorlijk prijzig, o.a. door extra betalen voor in te checken bagage en je bent een dag vakantie kwijt i.v.m. inleveren huurauto, inchecken op vliegveld, van de band halen van de bagage en het ophalen van de huurauto. Dat beperkt de mogelijke tijdwinst nogal. Het wordt natuurlijk anders als je bijvoorbeeld van New York naar San Francisco vliegt.
Ik kan je niets zeggen over tickets voor een helikoptervlucht over de Grand Canyon, maar ik verwacht dat iemand anders dat wel zal weten.
Een veel voorkomend stuk route is Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite - San Francisco - Highway One (kust) - Los Angeles.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 30-05-2013, 20:11 uur
Groet,

Old Faithful

YYZ727

Dag Nancyke,

ambitieuze plannen , maar volgens mij goed te doen. Wij doen deze zomer ongeveer dezelfde route, met uitzondering van LA. We hebben Yellowstone in onze reis gekregen door een ticket met een 'open jaw' te boeken : we vliegen BRU-SFO heen en Salt Lake City-BRU terug.
Het eerste deel van onze reis gaat van SFO naar Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Mesa Verde, Monument Valley, Grand Canyon North Rim en Zion terug naar Las Vegas. Daar leveren we onze huurauto terug in (SFO-LAS geen drop-off) en nemen we een vlucht naar SLC. vandaaruit nog 6 dagen Grand Teton & Yellowstone. We boekten de binnenlandse vlucht rechtstreeks bij Southwest à $ 82/persoon. Twee stuks bagage per persoon incl.
In totaal duurt onze reis wel iets langer dan die van jullie, nl. 27 dagen....
Veel succes en plezier bij het plannen !
#3 - 30-05-2013, 21:13 uur

Cees A

Ik ga mee met het idee van Old Faithfull.  Als je per se alle dingen wil zien die je opnoemt, maak er dan een one way reis van.
Als je bijvoorbeeld naar Salt Lake City vliegt en daar begint zit je op een halve dag rijden van Yellowstone.
Hou er rekening mee dat je voor Yellowstone, vanwege de grootte, al minimaal 3 dagen nodig hebt.
De reisdagen en een bezoek aan Grand Teton meegerekend ben je dus voor dat "omwegje" Yellowstone/Grand Teton al een weekje onder de pannen.
De rest van je route mag dus niet meer zo heel erg uitgebreid zijn of je moet je aantal vakantiedagen aanpassen
Of ............................... Je stelt gewoon je eisen bij ............................................

Ik heb hier 2 voorbeeld-reisschema's die aangeven hoeveel tijd een rondreis langs de door jou gewenste plaatsen gaat kosten
1 schema  van 30 dagen dat Moab (Arches en Canyonlands) aandoet. Begin in Salt Lake City, einde in San Francisco
Het 2e schema is zonder Moab en is 26 dagen.  Begin ook in SLC en einde ook in SF.
Er is voor ieder park/stad een bezoektijd gerekend die je tijd geeft voor de highlights, maar ook niet meer.
Deze schema's zijn puur en alleen bedoeld om je een idee te geven hoeveel tijd een route langs deze plaatsen kost en niet reeel voor de 23 dagen die jij ter beschikking hebt.  Kijk gewoon eens wat je ervan vindt.

1 AMS – SLC
2 SLC – Yellowstone
3 Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Grand teton
7 Grand teton via Flaming Gorge naar Vernal
8 Vernal via Dinosaur np naar Grand Junction
9 Van Grand Junction via Colorado nm naar Moab
10 Moab (Arches np)
11 Moab (Canyonlands)
12 Van Moab naar Capitol Reef
13 Van Capitol Reef naar Bryce
14 Van Bryce naar Zion
15 Zion
16 Van Zion naar Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
17 Van Page naar Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 Van Grand Canyon naar Las Vegas.
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Van Las Vegas naar Death Valley
23 Van Death Valley naar Mammoth Lakes
24 Via de Tioga Pass naar Yosemite
25 Yosemite
26 Van Yosemite naar San Francisco
27 San Francisco
28 San Francisco
29 Vlucht naar huis
30 Aankomst in Amsterdam


2e schema:
1 AMS – SLC
2 SLC – Yellowstone
3 Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Grand teton
7 Grand teton naar Salt lake City
8 Van SLC naar Capitol Reef
9 Van Capitol Reef naar Bryce
10 Van Bryce naar Zion
11 Zion
12 Van Zion naar Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
13 Van Page naar Grand Canyon
14 Grand Canyon
15 Van Grand Canyon naar Las Vegas.
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Van Las Vegas naar Death Valley
19 Van Death Valley naar Mammoth Lakes
20 Via de Tioga Pass naar Yosemite
21 Yosemite
22 Van Yosemite naar San Francisco
23 San Francisco
24 San Francisco
25 Vlucht naar huis
26 Aankomst in Amsterdam





#4 - 30-05-2013, 21:27 uur
« Laatst bewerkt op: 31-05-2013, 10:03 uur door Cees A »

Tet14

Om alles te lopen in SF is ook zo iets maar een auto heb je idd niet echt nodig. Openbaar vervoer is prima.
#5 - 30-05-2013, 23:10 uur

Cees A

Nancy schrijft:  Vertrekplaats nog geen idee, hangt af wat de voordeligste en misschien wel rechtstreekse vlucht is.
Kan er iemand mss al een richtprijs geven wat de tickets die periode kosten?

Het voorspellen van ticketprijzen is net zo iets als het voorspellen van het weer.
Gewoon regelmatig de ticketprijzen in de gaten houden en als je prijzen ziet die je aanstaan meteen boeken.
Je gaat in het hoogseizoen dus je zal sowieso meer kwijt zijn aan tickets dan iemand die in het laagseizoen kan gaan.

Nancy schrijft: We zouden vliegen naar San Francisco en daar enkele dagen verblijven. Hebben we hier al een huurauto nodig.
Hangt van een aantal factoren af.
Veel mensen nemen inderdaad een hotel in het centrum en doen daar alles te voet en/of met openbaar vervoer.
Helaas is het zo dat een hotel in het centrum van San Francisco over het algemeen niet goedkoop is.
Buiten het centrum is de prijs van (vergelijkbare) hotels vaak veel lager.
Maar dan heb je dus een auto nodig en zit je met parkeerkosten in het centrum of je moet met de BART naar dat centrum.
Kijk dus goed naar het totaalplaatje.
Vergelijk de prijs van een hotel buiten het centrum + extra dagen autohuur + parkeerkosten (ong. 15$ per dag)  met de prijs van een centrumhotel.

Nancy schrijft:  Ik heb ook gezien dat sommige trajecten vrij lang rijden zijn, kunnen we hier binnenvluchten voor nemen en welke plaatsen zouden we dan met een binnenvlucht kunnen doen.
Ik zou gewoon een route proberen te maken die je helemaal met de auto kunt rijden.  Dat kan heel goed.
Alleen heb je nu een aantal plaatsen in je wensenlijstje zitten die ver uit elkaar liggen en dat maakt dat je route lang wordt en veel tijd kost.
In de voorbeeldroutes die ik in m'n vorige bericht heb gemaakt kun je dat een beetje zien, de Californische kust en Los Angeles zitten hier niet eens bij, dat zou nog eens 4 -5 dagen extra kosten.
Ik denk dan ook dat, als je aantal vakantiedagen beperkt is tot de 23 die je aangeeft, je eens kritisch naar je wensenlijstje moet kijken.
Laat of Yellowstone/Grand Teton vallen (hiermee win je bijna een week) of laat Californie vallen en rij bv mijn 1e route t/m Las Vegas

Nancy schrijft:  Een helikoptervlucht over de Grand Canyon zien we ook wel zitten. Kunnen we de tickets best ter plaatse aanschaffen of is het aan te raden dit goed op voorhand te doen?
Ik zou ze gewoon terplaatse boeken.

Nancy schrijft:  Is het ook mogelijk om na het Yosemite park terug te keren richting midden (tussen San Francisco en Los Angeles) dit om niet al de parken achtereen te bezoeken?
Zie eerdere opmering over de (te) lange route




#6 - 31-05-2013, 08:28 uur

Hans B

Nancy,
je heb 3 weken, je wilt een rondreis van maken en daarbij de mooie plaatsen bekijken.
Maak niet de fout zoals vele reisburo's aanbieden, veel mijlen maken en weinig zien.
De routes van Cees zijn prachtig, maar voor 20 dagen lijkt mij het te veel.
Yellowstone is een park waar je vanaf Salt Lake City, heen, bekijken en terug, toch 6 a 7 dagen voor kwijt bent.
Om dan nog de rest er achteraan te doen, heb je zeker een maand nodig.
Voor een 3 weekse trip geef ik altijd de volgende route :
Phoenix - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - kustweg - Los Angeles.

In Juli zit je altijd in het hoofdseizoen, dat betekent dus de volle mep wat betreft de ticketprijzen. Hou als richtprijs maar 1000 euro aan.
Ik heb zojuist even gezocht en voor dit jaar heen zaterdag 06 juli Amsterdam - Phoenix en terug zaterdag 27 juli Los Angeles - Amsterdam is met de KLM 1050 euro. Twee dagen eerder op donderdag is 1000 euro.
#7 - 31-05-2013, 09:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

Hoi Nancyke,

Leuke reis in het verschiet! Zo te zien krijg je genoeg waardevolle tips! Neem ze ter harte!  Aan een goede voorbereiding gaat ook het lezen van reisverhalen vooraf. Je kan ze bepalen wat voor jullie haalbaar is (of niet) .

Reisverhalen over Zuidwest Amerika <- Link...
#8 - 31-05-2013, 09:37 uur

Cees A

Hans schrijft: De routes van Cees zijn prachtig, maar voor 20 dagen lijkt mij het te veel.
Bedankt voor het compliment.
Mijn 1e bericht was, door tijdgebrek, inderdaad misschien wat onduidelijk en zeker onvolledig. In m'n 2e bericht vul ik e.e.a. aan.
 
Ik had de routedagen beter kunnen nummeren (heb dat intussen alsnog gedaan) maar in de inleiding schrijf ik dat dit routes zijn van 30 en 26 dagen.
Dit waren ook maar voorbeeldroutes om aan te tonen dat het afwerken van het wensenlijstje van Nancy tijd kost.
Tijd die Nancy niet heeft.........................
#9 - 31-05-2013, 09:51 uur

nancyke

Ik heb het hier allemaal eens aan het lezen geweest en idd, Yellowstone zal ik schrappen. Had gezien dat de afstanden soms heel lang kunnen zijn en ik wil zeker genieten van al dit moois. Ik ga ZEKER NIET de fout maken van de reisbureaus (op die manier wil ik zeker niet reizen).
Er staat hier heel wat nuttige informatie die ik zeker kan gebruiken. :afro:
Ik apprecieer echt wat hier allemaal al werd neergeschreven.
En die tussenvlucht schrap ik ook. Nu nog ff kijken waar ik zeker naartoe wil, zodag we nog wat kunnen schrappen.
Als ik meer verlof kon nemen dan was ik weken tot maanden weg, spijtig genoeg kan dit niet in mijn leven.
#10 - 02-06-2013, 08:36 uur

Hans B

Succes met de puzzel. Des te langer je er aan werkt des te beter passen de stukjes.
#11 - 02-06-2013, 10:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Precies wat Hans schrijft.
Veel lezen zoeken en puzzelen en dan komt het best goed.

Ik wil je toch nog een beetje op weg helpen met wat voorbeeldroutes.
Misschien kun je (een van de) routes zo overnemen.
Misschien wil je ze aanpassen aan je eigen wensen (als je bv in een bepaalde plaats langer of korter wil blijven) 
Kijk maar wat je ermee doet.  Het geeft je in ieder geval een idee van wat er mogelijk is in de tijd die je beschikbaar hebt

Route 1 start in Los Angeles en je vertrekt weer vanaf San Francisco.
Nadeeltje van deze route is dat je Hwy 1 langs de Californische kust mist.
Dit zou op te lossen zijn met 3 of 4 dagen extra vakantie zodat je tijd hebt om terug te rijden naar Los Angeles en van daaruit terug kunt vliegen.

1  vlucht AMS – LAX
2  LA
3  LA
4  Naar Palm Springs.  180 km. Neem vanaf Banning de Palm-to-Pines Hwy.
5 Via Joshua Tree naar Lake Havasu  320 km
6 Van Lake Havasu naar Grand Canyon  360 km
7 Grand Canyon
8 Naar Monument Valley  270 km
9 Naar Page.  Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell.  180
10 Page
11 Naar Bryce  235 km
12 Naar Zion    140 km
13 Zion
14 Via Valley of Fire naar Las Vegas  330 km.  Zonder omweg door VoF  250 km
15 Las Vegas
16 Naar Death Valley  310 km (met omweg via Badwater Road)
17 Naar Mammoth Lakes  310 km
18 Via Tioga Pass naar Yosemite  150 km
19 Yosemite
20 Naar San Francisco  310 km
21 San Francisco
22 Van SFO naar AMS
23 Aankomst AMS


Je kunt ook beginnen in Phoenix en eindigen in Los Angeles. Je gaat dan wel langs de Californische kust.
Ikzelf vind deze route eigenlijk het mooist.
Met deze route krijg je dit:
1 Vlucht AMS – PHX
2 Van Phoenix naar Sedona  190 km
3 Van Sedona naar Grand Canyon  180 km
4 Grand Canyon
5 Naar Monument Valley  270 km
6 Naar Page.  Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell.  180 km
7 Naar Bryce  235 km
8 Naar Zion   140 km
9 Zion
10 Via Valley of Fire naar Las Vegas   330 km.  Zonder omweg door VoF  250 km
11 Las Vegas
12 Naar Death Valley   310 km (met omweg via Badwater road)
13 Naar Mammoth Lakes  310 km
14 Via Tioga Pass naar Yosemite  150 km
15 Yosemite
16 Naar San Francisco   310 km
17 San Francisco
18 Van San Francisco naar Monterey  190 km
19 Langs kustweg Hwy 1 naar San Luis Obispo of Cambria   225 km
20 Via Santa Barbara naar LA  300 km
21 LA
22 Van LA naar AMS
23 Aankomst AMS
#12 - 02-06-2013, 11:45 uur

Tet14

Beide routes zijn erg mooi maar let even op bij de eerste route. Van Banning ga je niet over Palms to Pines hw (ca74) maar via 243 naar Idyllwild. Een prachtige maar bochtige en steile weg. Na Idyllwild kom je op genoemde Palms to Pines hw die niet eindigt in Palm Spring maar in Palm Desert. Deze rit is wel erg de moeite waard trouwens.
Op weg van Las Vegas naar Death Valley zou ik ook niet via Shoshone rijden maar via Pahrump en Death Valley Junction en dan eerst naar Dante's View.
Tet
#13 - 02-06-2013, 12:07 uur

nancyke

Ondertussen al wat meer gelezen.
Zo zou onze tour er ongeveer gaan uitzien. We hebben 24 dagen voor deze trip.
Vlucht naar LA : verblijf van 2 nachten, 3de dag heel vroeg vertrekken richting Grand Canyon, hier verblijven we ook 2 nachten (we opteren hier ook voor een helikoptervlucht).
Vanuit de GC vertrekken we rond de middag naar Monument Valley (daar verblijven we 1 nacht)
Vanuit MV rijden we tegen de middag naar Zion voor een verblijf van 2 nachten (tijdens dit verblijf rijden we naar Bryce Canyon maar komen wel terug naar Zion om te overnachten.
Vanuit Zion naar Las Vegas voor 2 nachtjes.
Vanuit Las Vegas rijden we door naar Sequoia National park (hier slapen we 1 nachtje)
Vanuit SNP rijden we naar Yosemite (hier slapen we 2 nachten)
Vanuit Yosemite rijden we verder naar San Francisco (verblijf van 4 nachtjes)
Vanuit SF richting LA met wat tussenstops (welke deze zullen zijn moet ik nog juist bekijken) TIPS zijn hiervoor welkom.
In LA verblijven we dan nog eens 2 nachten om dan verder te rijden naar Palm Springs (verblijf van 5 nachten), van hieruit plannen we een dagtrip naar Sea World.
Misschien moet ik hier en daar mijn nachten verminderen of vermeerderen.
Waarschijnlijk in Monument Valley een nacht meer plannen ivm bezoek aan Antelope Canyon (denk dat dit het beste zal zijn).
Tips zijn steeds welkom.


#14 - 09-06-2013, 20:18 uur

Hans B

Hallo Nancy,
je route ziet er goed uit en alle highlights worden prima bezocht.
Er zitten echter nog wel enkele bijzondere stukjes in je route.
Je vergeet Page (antilope canyon, horseshoe bend, glen canyon dam, lake powell) (1 overnachting).
Verder rij je vanuit Zion naar Bryce, zou ik niet doen. Rij vanuit Page naar Bryce (1 overnachting) en dan naar Zion, dit is logischer / handiger.
Wel in Zion 2 overnachtingen, je kunt er fantastisch wandelen.
De keuze om Sequoia te bezoeken zou niet mijn keuze zijn, maar als dat wel die van jullie is gewoon doen.
Ik zou via Death Valley en de Tioga pass naar Yosemite rijden (in het zuiden van het park heb je ook reuzenbomen).
San Francisco - Los Angeles tussenstop Monterey (sea aquarium) en de volgende stop bv Pismo Beach of Santa Barbera.
Wat is je plan voor 5 nachten Palm Springs.
Waarom vanuit Palm Springs 2 uur rijden naar San Diego (en weer terug), waarom niet in San Diego zitten, bv vanuit Los Angeles naar San Diego en daarna naar Palm Springs.

Succes met de puzzel.
#15 - 10-06-2013, 11:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15