Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Westkust zonder auto , HELP

Discussie gestart

Lisa89

Hallo

Wij zijn Jolein en Lisa, nieuw op dit forum!
We zijn beide studenten van 21, te duur dus om een auto te huren met alle toeslagen!
We maken een trip van 3 weken aan de westkust en vervolgens een week NY

We komen aan in Las Vegas, en vliegen 3 weken later vanuit SF naar NY
De 3 weken staan dus nog open (we willen wel zeker naar LA, rond de 6 dagen)
Zelf waren we van plan de afstanden met de grey hound af te leggen, heeft iemand hier ervaring mee?
Wij dachten zelf dat parken moeilijk te bezoeken zijn als je verbonden bent aan deze greyhount, en goedkope hotels/hostels.
Ook gaat onze interesse meer uit naar de stad! Of heeft er iemand tips om wel goedkoop/simpel deze parken te bezoeken?
Verder was het plan wat kustplaatsjes te bezoeken tussen LA en SF.. dit is ons met zoeken een beetje tegen gevallen, er zijn niet veel hostels.
Nu denken we er aan (ook naar het lezen van wat berichten op dit forum) naar San Diego te gaan. Is dit een aanrader? Nog andere tips van plaatsen die leuk zouden zijn voor jongeren?
Ook tips van leuke hostels zijn natuurlijk welkom!

We horen graag van jullie !  ;D
#1 - 11-02-2011, 23:13 uur

ned in MO

Je zou gedeeltelijk met georganiseerde busreizen kunnen gaan die de parken bezoeken?
Zonder eigen vervoer kom je er anders niet denk ik.
Je kunt ook je vakantie anders indelen en later als je werkt de parken gaan bezoeken.
#2 - 11-02-2011, 23:33 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

snoodaard

Een auto huren in het  westen is relatief goedkoop.In USA is alles wel op de auto afgesteld als je naar een mall of outlet wilt in Las Vegas heb je ook al vervoer nodig.In SF kun je wel veel bezichtigen te voet.Ik geloof dat ik een 350 euro betaal voor 17 dagen huurwagen in September.
#3 - 12-02-2011, 21:12 uur

Ine

Alleen per openbaar vervoer is eigenlijk slecht te doen.
Greyhound is o.k., maar vaak liggen de busstations in slechte wijken in de stad.
Kijk eens rond voor een groepsreis met jongeren bijvoorbeeld, dan zie je veel meer.
Misschien dit: http://www.trekamerica.com/
of dit:
http://www.djoser.nl/rondreis_verenigde_staten/
Misschien dat anderen andere organisaties kennen.
Inderdaad komen er geen greyhound of andere bussen in de parken, dus sla je veel over.
Ik zou  zeker niet naar de USA gaan alleen om steden te bezoeken.
#4 - 12-02-2011, 22:28 uur

Jez

Een auto huren in het  westen is relatief goedkoop. Ik geloof dat ik een 350 euro betaal voor 17 dagen huurwagen in September.

Daarom denk ik zomaar dat jij ouder bent dan 25?
#5 - 13-02-2011, 09:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

snoodaard

Ik ben 39.Met het openbaar vervoer op reis is best wel lastig op mijn 21ste kwam ik ook niet verder dan met de rugzak ergens in Oost-Europa rond te trekken.Het is dan ook ongelooflijk hoeveel tijd je verliest in stations en aan bushaltes.Bovendien zijn de prijzen van het openbaar vervoer in sommige landen best wel duur.Eerlijk gezegd heb ik er geen idee van hoeveel het kost om met trein of bus te reizen in de usa .
#6 - 13-02-2011, 11:17 uur

AJS

Hoi Jolein en Lisa,

Je zou het huren van een auto tot het minimum kunnen beperken door alleen voor de reisdagen een auto te huren, de benzinekosten vallen erg mee en zijn de helft van hier.
In het touristische gedeelte van Las Vegas en het centrum van San Francisco heb je geen auto nodig. Over LA durf ik dat niet te zeggen, hier ben ik nooit geweest, maar het lijkt me dat daar wel stadsbussen rijden.
Ook is er veel aanbod van excursies met bussen in Las Vegas naar Death Valley en in de richting van de Grand Canyon, Hoover Dam etc.
De meeste maatschappijen rekenen geen drop-off kosten tussen de plaatsen die jij hebt genoemd dus je kunt de auto zonder extra kosten achterlaten en een aantal dagen later er weer eentje huren voor het volgende stuk en daar hetzelfde doen.
Zojuist gekeken wat dit kost bij Alamo <25 pakket van Las Vegas - LA op usareisen op een willekeurige dag in juli, prijs voor 1 dag 63 euro, hierin zit een volle tank benzine (t.w.v. ca 25 euro), je kan de auto met lege tank inleveren.


Wat betreft de tips om het goedkoop te houden, bijna alle hotels geven 5-10 % AAA korting met de ANWB-lidmaatschapskaart heb je hier recht op. Ben je geen ANWB-lid dan kan je deze korting ook proberen te bemachtigen want als je dit tarief boekt wordt er in de praktijk erg weinig naar je lidmaatschapskaart gevraagd. Bij mijn vakantie van 1 maand bij circa 20 accomodaties is er vorig jaar wel 1 keer! om gevraagd.
De prijzen van hotels in Las Vegas liggen dankzij de crisis erg laag, soms maar enkele tientjes zelfs aan de strip.
Aanbiedingen zijn te vinden op: SmarterVegas.com,  Vegas.com etc.  

Voor goedkope hostels en hotels in New York en LA, kijk goed in welke buurten deze zich bevinden en check recensies op bijvoorbeeld Tripadvisor.com. Denk aan jullie eigen veiligheid!

Succes met plannen!

#7 - 14-02-2011, 19:24 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2011, 19:49 uur door AJS »

Marianne

Ik zou ook een auto huren. Met 1 bestuurder zal het goedkoper zijn dan met 2, dat scheelt ook weer in de kosten.
Huur wel vanuit hier, dan weet je zeker dat je de goede verzekeringen hebt.
usareisen.de schijnt goedkoop te zijn voor onder de 25.

Als je helemaal geen parken wilt bezoeken heb je wel meer ov mogelijkheden, maar het zal veel tijd kosten.

Marianne
#8 - 14-02-2011, 19:47 uur

Lisa89

Bedankt voor alle reacties!

We wilde inderdaad vanaf Las Vegas een bustour doen naar de grand canyon, dit zou dan ook kunnen naar de dead valley
Is dit park de moeite waard? Deze zouden we dan ook eventueel misschien met een auto kunnen doen, want de kosten voor 1 dag vallen inderdaad wel mee, maar dit bedrag elke dag ophoesten zouden wij niet kunnen.
Is er ook iemand die al ervaring heeft met reizen met de grey hount? Is het verstandig van tevoren alle tickets al te boeken ( zie dat je ook al tijden moet aangeven)?

Ook twijfelen we nog steeds over San Diego, zijn er hier mensen met ervaringen?
Of denken jullie dat op de route van Las vegas - Los angeles - San Francisco andere interessante opties zijn om nog een aantal dagen te doorbrengen?

In iedergeval alvast super bedankt voor de tips!
#9 - 19-02-2011, 16:48 uur

Marianne

Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed dat je wel zo'n dure reis maakt, en dan moeilijk doet over het huren van een auto. Dat is niet de grootste kostenpost voor een reis naar de VS.  Het ov zal ook niet goedkoop zijn.
En als het wel onoverkomelijk is, waarom dan niet een paar jaar gewacht?
Heb je al naar de tarieven gekeken? Kun je niet op iets anders bezuinigen? Bijvoorbeeld kamperen in plaats van motels?
De greyhound is echt geen optie in het westen.

Marianne
#10 - 19-02-2011, 17:43 uur

Jolein

Bedankt voor alle reacties!
Naar aanleiding van deze reacties zullen we overwegen een gedeelte te reizen met de auto.
Echter, zoals Lisa al eerder meldde is het voor ons onmogelijk om dit de gehele reis te bekostigen.
Sowieso is onze verwachting dat we in de steden veelal met openbaar vervoer zullen reizen i.p.v. met de auto.
Of ben je zonder auto niet mobiel genoeg? Dat lijkt mij onrealistisch, gezien het me juist onhandiger met auto in de stad lijkt.
Naar de Grand Canyon zijn we van plan te gaan met een bustour.
Dan rest het enige de afstanden van LV naar LA en van LA naar SF. Dit is inderdaad te overwegen met de auto te doen,
gezien de ervaringen met de Grey Hound niet zozeer positief zijn.
Verder zijn wij als twintigers vooral gericht op city trips en hebben vooral behoefte de steden te bezoeken.
Dat is waar ieders interesse ligt en daarom maken we die keuze.

Nu rest mij de volgende vraag:
Welke hostels in LA en SF zijn aan te raden?
#11 - 22-02-2011, 21:55 uur

hdeweert

Hallo Jolein en Lisa
Jullie zijn erg onduidelijk in wat jullie precies willen en hoe jullie dat willen verwezenlijken.  Met een low budget is niets mis
maar let wel het openbaar vervoer is niet zoals in Nederland. De Auto is in Amerika dan ook het vervoer middel.
Ook binnen de steden. SF en NY zijn steden die over een redelijk openbaar vervoer beschikt. Tussen de steden
is het mogelijk om met openbaar vervoer te reizen maar dat kost je zeker ook geld en een hoop tijd. Maak eens
een planning met een route kijk eens of je budget toelaat dat je deze route gaat doen ,plaats hem op het forum
en je zult zehker een aantal tips krijgen om beter sneller anders te reizen etc.
succes
Harm
#12 - 22-02-2011, 22:26 uur

Jez

Als je voor steden gaat, waarom dan niet de oostkant bezoeken? Daar heb je relatief dicht bij elkaar ontzettend leuke steden, die met bus of trein goed bereikbaar zijn. Ik denk dan aan New York, Washington, Philadelphia en Boston.
#13 - 22-02-2011, 22:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jolein

Fijn dat er met ons mee wordt gedacht.
Graag heb ik reactie op mijn vraag w.b. hostels.
Gericht op het vervoer weten we genoeg.
Tevens onze tickets zijn geboekt! Dus de tip voor de oostkust is voor een paar jaar later!  ;)
#14 - 22-02-2011, 23:13 uur

Jez

Ah, okay.

Voor hotels kijk ik altijd eerst bij booking.com. Die hebben ook hostels in de aanbieding.
#15 - 22-02-2011, 23:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15