Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

WIE GAAN ER EEN CAMPERRONDREIS MAKEN IN MEI 2010?

Discussie gestart

Frederik

Hallo,

Wij gaan in mei 2010 een rondreis doen vanuit LA naar LV, YOSEMITE,SF zeg maar het standaard rondje inclusief de nationale parken.
Vroeg me af of er nog meer mensen dit gaan doen rond die tijd. Vast wel.

Mischien ergens kunnen afspreken?

Groeten
#1 - 01-04-2010, 19:03 uur

Marianne

Hrelaas, wij niet. :(
Er is een topic in reizen algemeen waar je kunt zien wie wanneer waar naartoe gaat.

Marianne
#2 - 01-04-2010, 19:19 uur

guustje

Wij reizen rond in mei, maar niet met de camper, onze rondreis staat hier ergens tussen.
Groetjes,
Petra
#3 - 02-04-2010, 08:35 uur

Wendy5

Hallo,

Wij gaan ook in mei een rondje met de camper doen. Beginnend op 14 mei in LA.
Zie onze route in een eerdere topic van ons onder wendy5.
Wij zijn nu druk bezig met het kijken naar campings, want het blijkt dat je op sommige plekken toch moet reserveren.
Dacht dat we in mei wel op de bonnefooi konden gaan, maar dat valt toch tegen. Inder ieder geval hebben de de campings in GCNP (Mather campground) en Zion NP (Watchman campground) geboekt. Heb goede recencies hierover gelezen, dus daarop afgaand hebben we geboekt.
Heeft iemand ervaring met de KOA camping in Mariposa, net buiten Yosimite? Alle campings in Yosimite zitten namelijk vol.

Wendy

#4 - 06-04-2010, 13:41 uur

Marianne

hallo Wendy,

Ik heb geen ervairng met de KOA camping, maar ik zou het niet "net buiten Yosemite" willen noemen, ik denk dat je toch wel op een klein uur rijden moet rekenen naar de vallei.
Ik heb geen idee of er veel kans is dat er nog iets in het ark vrij komt, maar ik zou zeker zo nu en dan eens kijken, je weet maar nooit. Als je langs de 140 wilt zitten, zit je in Indian Flat RV park bij El Portal dichter bij het park. Ik weet niet hoe lang je er zit, maar het scheelt toch elke dg weer een stuk rijden.

Marianne
#5 - 06-04-2010, 16:15 uur

Wendy5

Hoi Marianne,

Ik weet dat het nog een aardig eindje rijden is naar de Valley. Naar Indian Flat hebben we ook gekeken, maar deze camping kreeg slechte recensies op verschillende sites.
We blijven maar 2 nachten. Voordeel is wel dat de shuttlebus die naar Yosimite Valley rijdt, bij de KOA camping stopt. Het is dan nog wel totaal 1,5 uur rijden. Er wordt geadviseerd niet met de auto, in ons geval de camper, naar de Valley te rijden. Vandaar dachten we dus en voordel te hebben met de bus. Enige nadeel is dat het lang duurt.
Misschien dat we inderdaad nog even wachten met boeken en regelmatig moeten kijken of er iets vrij is in de Valley. We hebben nog een maand tot vertrek.

Wendy
#6 - 06-04-2010, 22:45 uur

Marianne

Ik weet niet waarom Indian Flats slechte recensies heeft, maar ik zou zeggen, je hebt je eigen camper en je hebt eigenlijk alleen maar een plek nodig om hem neer te zetten. Maar de KOA zal meer voozrieningen hebben. Hoewel je er toch vooral voor Yosemite zult komen en niet voor de camping denk ik.
Die bus kost erg veel tijd en je moet niet de laatste bus missen, dus er blijft maar weinig tijd over voor het park, en buiten de vallei kun je dan ook niets doen. Als je vroeg bent kun je het park inrijden en bij Curry Village parkerem daar zijn parkeerplaatsen voor cmapers.
Je kutn ook om 8 uur 's morgens bij het Reservation Office informeren of er nog annuleringen zijn in de vallei.

Marianne
#7 - 07-04-2010, 00:03 uur

Hans B

Wij hebben met onze camper (<---- foto) het afgelopen jaar gestaan op Buck Meadows.
Een camping in het State Park, vlak voordat je Yosemite NP binnen rijdt.
Een grote plek midden in het bos, verder niets, maar met je eigen camper heb je ook niets nodig.
Volgens mij waren de kosten $10.
Het is een 45min. rijden van de lodge.
De camping ligt aan de 120 iets voorbij Groveland.
#8 - 07-04-2010, 08:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15