Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie heeft de antwoorden?

Discussie gestart

dukejan

Hallo,

In  mei ga ik een georganiseerde groepsreis door Californië maken. De route staat vast, maar ik zit met een paar praktische vragen en een paar algemene vragen over de optionele excursies. Hopelijk vind ik hier de antwoorden.

1) Wat is de beste keuze voor kleding en schoenen? We bezoeken o.a. Bryce Canyon, Grand Canyon, Yosmite, Joshua Tree, Zion en Monument valley, Las Vegas, Los Angels en San Francisco. Moet ik mijn bergschoenen meenemen of kan ik op gympen?

2) Wat zijn de echte aanraders voor een optionele excursue? Death Valley, Tour met lokale Navajo Indiaan door Monument Valley, night tour Las Vegas, Nighttour San Francisco en Alcatraz.

Ben heel benieuwd naar de reacties.

#1 - 13-04-2009, 12:07 uur

Marianne

Hallo Dukejan,

In de meeste parken heb je wel volodende aan gympen, maar als je lange wandelingen wilt maken met ook wat hoogteverschil en veel losse stenen of een gladde ondergrond dan zijn de bergschoenen wel handig. Ik heb zelf vorig jaar voor het eerst wat zwaarde schoenen gedragen en dat was bij bepaalde wandelingen toch wel prettig, zeker de steun bij de enkels was op zommige stukken heel plezierig. Maar gympen zijn normaal gesproken ook voldoende.

Misschien is het handig om aan te geven welke reis het is en wat jullie allemaal al standaard doen, want anders is het moeilijk aan te geven of een bepaalde excerusie nog iets toevoegt. Reizen jullie door Death Valley of zou je dat vanuit Las Vegas moeten bezoeken?
De nighttour (of een gewone tour) bij ALcatraz is een aanrader, voor Las Vegas weet ik het niet, dat is zo ook al leuk genoeg lijkt me. Wat houdt die night tour in?

Marianne
#2 - 13-04-2009, 13:02 uur

hdeweert

Hallo Jan
Je zult versteld staan wat je ziet onderweg. Voor een wandeling is een stevige schoen wel aan te bevelen maar je
zult mensen tegenkomen in volledige wandel uitrusting, en mensen in sport kleding op flip flops.
Aangezien je met een reisgezelschap bent verwacht ik dat je geen echt extreme wandelingen maakt dus met een
stevige schoen kom je al een heel eind. Wat kleding betreft trek makkelijk zittende kleding aan en overweeg om
een hoofddeksel te dragen, de zon kan soms goed branden.
De tour in Las Vegas zou ik niet doen maar met een reis gezelschap is dat toch even anders, dus beslis dit ter plaatse.
Las Vegas is zonder tour al een bijzondere belevenis.
Geef even aan welke tour je doet.
Harm
#3 - 13-04-2009, 13:41 uur

dukejan

Dag 1
Amsterdam - San Francisco

Dag 2
San Francisco - Santa Maria
Langs Pacifische Kust naar Monterey
- 17 mile drive
- Overnachting Santa Maria
Optioneel: Aquarium van Montery

Dag 3
Santa Maria - Los Angeles
- Stadstour
- Hollywood
- Beverly Hills
- Rodeo drive
- Downtown LA

Dag 4
Los Angeles
Keuze uit:
- Universal Studios (mijn keuze)
- Venice beach
- Shoppen in centrum

Los Angeles - Laughlin
- Onderweg bezoek aan Joshua Tree

Laughlin - Grand Canyon
- Via route 66 naar Grand Canyon
Optioneel: Helicoptervlucht
- Overnachting in Williams

Dag 7
Williams - Monument Valley
- Monument Valley
Optioneel: tour met lokale Navajo Indiaan
- Overnachting in Page

Dag 8
Page - Bryce Canyon
- Bryce Canyon
Optioneel: boottocht door Antelope Canyon

Dag 9
Bryce Canyon - Las Vegas
- Zion National Park
- Mojave desert
Optioneel: night tour Las Vegas

Dag 10
Las Vegas
Vrije dag
Optioneel: Death Valley

Dag 11
Las Vegas - Visalia
- Calico

Dag 12
Vialia - Yosmite - San Francisco

Dag 13
- Stadstour
- Vrije middag
Optioneel: night tour

Dag 14 t/m 17
Vrije dagen San Francisco

Dag 18
Terug naar Amsterdam


#4 - 13-04-2009, 14:14 uur

hdeweert

Hallo jan
Dat is een leuk rondje. Helaas is dit een vast reisgezelschap rondje en zul je weinig tijd hebben om bijzondere dingen te doen.
De optionele trips maken je reis een stuk duurder, en je zult zelf ter plaatse uit moeten uitmaken of je er aan mee doet.
De Optioneelle boottocht door de Antelope Canyon lijkt mij een beetje vreemd. Door de Antelope Canyon loopt alleen water als het regend.
Als je de keuze maakt tussen een boottocht op Lake Powell, of een bezoek aan de Antelope Canyon kies dan maar voor de Antelope Canyon,
of je moet van bootje varen houden.
Succes en veel plezier

Harm
#5 - 13-04-2009, 15:51 uur

Marianne

Ik hoop dat er niet echt geproken wordt van een boottocht door Antelope Canyon, als dat zo is zou ik niet veel vertrouwen in de reisorganisatie hebben. :o

Antelope Canyon is zeer de moeite waard. Je kunt kiezen uit de Upper en de Lower AC, die vlak bij elkaar liggen. Het izjn beide slotcanyons, google maar eens hierop en kijk eens in ons 2008-verslag. De Upper bezoek je het best tegen het middaguur in verband met de lichtinval. Waarschijnlijk is dat moeilijk in jullie schema in te passen, tenzij jullie al vroeg uit MV vertrekken  of de volgende dag pas in de middag naar Bryce vertrekken. De Lower kun je zonder tour bezoeken, wel word je er door een gids naar toe gebracht.

De route ziet er wel goed uit, maar de tijd voor Yosemite is bedroevend kort! Alleen aan reistijd ben je al 6 uur kwijt.

Marianne
#6 - 13-04-2009, 16:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15