Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie heeft er (behalve commentaar) nog bruikbare tips?

Discussie gestart

pepilein

Ik ben benieuwd wie mij nog van bruikbare tips of eyeopeners kan voorzien met de volgende reis die ik gepland heb. Hieronder het schema met de afstanden en wat ik gepland heb om te gaan zien, maar eerst wat informatie vooraf:

- We reizen met z'n drieën. Mijn vrouw, ons zoontje (hij wordt 6 juli, 1 jaar!) en ik.
- Onze kleine heeft al gevlogen (zonder problemen) en hij vindt het heerlijk om in de auto te zitten. Kan goed zelf spelen en is de makkelijkheid zelf (anders zouden we nooit aan deze onderneming beginnen)
- wij zijn gek op steden en nemen graag een kijkje in de natuurparken, maar een dagdeel (uurtje of 6 max.) vinden we genoeg en beperken ons tot kleine wandelingen (we hebben een rugdrager voor de kleine en hij vindt dit fantastisch)
- we kunnen alle 3 goed tegen de hitte, maar hebben bij elk hotel een zwembad zodat we ook tijd hebben om met de kleine aan het strand of zwembad te spelen.
- we huren een SUV, dus ruimte genoeg voor koffers en buggy etc
- in 2006 en 2008 zijn we ook naar de VS (westkant) geweest

2 juli: vlucht Amsterdam - Las Vegas (rest van de dag relaxen, aan het zwembad, paar boodschapjes en proberen de dag te rekken en de kleine in een ritme krijgen)
3 juli Las Vegas (Overdag shoppen in de airco en namiddag zwemmen en 's avonds lopen over de strip als de temp. wat aangenamer is)
4 juli Las Vegas ( zie 3 juli, we houden van Las Vegas!)
5 juli Las Vegas - San Diego 525 km (echte reisdag dus, rest van de dag laten we afhangen van de kleine)
6 juli San Diego (onze kleine wordt 1 en we vieren dat in Sea World)
7 juli San Diego ( nog verder deze leuke stad verkennen in een relaxed tempo, hier kwamen we 3 jaar terug niet aan toe)
8 juli San Diego - Anaheim 170 km ( kleine reisdag via Huntington beach, even kijken bij Disney, niet het park in!, en in de avond naar de LA Angels honkbal kijken)
9 juli Anaheim - Pismo Beach 350 km ( door de wijken van LA, Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica, met uitstapjes, doorrijden naar de kustplaats. Rest van de dag is strand en zwembad)
10 juli Pismo beach - Monterey 250 km (Kustroute volgen, o.a. 17 miles drive en genieten van uitkijkpunten en plekjes om te wandelen, wellicht in de namiddag naar Aquarium in Monterey)
11 juli Monterey - San Francisco 200 km ( tips voor deze route?, rest van de dag lekker struinen in SF)
12 juli San Francisco ( verder struinen in de stad, Alcatraz slaan we over hebben we in 2006 al gedaan)
13 juli SF - South lake Tahoe 310 km (gedaan in 2006, laatste stuk is mooie route, dorpje is  toeristisch maar met leuk zwembad en lekker weer 2 dagen relaxen en omgeving rondom het meer bekijken)
14 juli Lake Tahoe (zie 13 juli)
15 juli Lake Tahoe - Fresno 440 km (route via Yosemite, vroeg rijden, het park nogmaals bekijken en stukjes wandelen, begin van de avond arriveren in Fresno)
16 juli Fresno - Bakersfield 360 km (route via Kings canyon en Seqoia NP)
17 juli Bakersfield - Las Vegas 440 km (route via Las vegas gekozen om de komende dagen Bryce en GC te doen en eventueel Zion NP en vegas vinden we leuk he  ;))
18 juli Las Vegas -  Cedar city 280 km (wellicht uitslapen en heel relaxed naar Cedar rijden, wie heeft er suggesties voor deze route?)
19 juli Cedar city - Page  370 km (via Bryce Canyon NP rijden naar Page en genieten van de zonsondergang bij Lake Powell)
20 juli Page - Williams  320 km  ( route via south Rim GC, park via shuttle bekijken en tegen de avond naar Williams voor overnachting)
21 juli Williams - Las Vegas 350 km ( laatste 2 dagen genieten van The Venetian en laatste inkopen doen)
22 juli Las vegas
23 juli Las Vegas Amsterdam


Hotels geboekt, maar zijn nu allemaal nog om te boeken. Totale reissom is €4000 incl. vluchten, auto en hotels voor ons 3-en.

Ben benieuwd naar de op- of aanmerkingen

gr Peter

#1 - 27-04-2009, 12:28 uur

Wop

Commentaar kan ook positief zijn ......  ^-^
#2 - 27-04-2009, 17:02 uur

Kelly

Hallo Peter,

ik heb volgens mij niet echt nog tips. Het ziet er allemaal goed en leuk uit. Wij gaan in augustus/september veel langs dezelfde route met onze 2 kinderen van 6 en 8 jaar. Eerder zijn we er geweest met z'n tweeen. Ik heb ook al veel hotels vastgelegd omdat we niet met de kinderen willen gaan zoeken aan het eind van de dag. Alleen in Pismo beach en monterey heb ik nog niets geboekt. Welke hotels (met zwembad) hebben jullie daar geboekt?

Groeten Kelly

#3 - 27-04-2009, 18:50 uur

hdeweert

Hallo
Toch maar wat commentaar.
Je route via de parken ziet er een beetje belabberd uit. Kijk er eens naar en pas het aan aan wat je wilt gaan zien en doen.
Cedar city en Cedar NM zijn niet de meest interessante plaatsen op deze route.

Harm
#4 - 27-04-2009, 20:10 uur

pepilein

Commentaar kan ook positief zijn ......  ^-^
[/quote
Helemaal mee eens!! Is ook zo bedoeld.]
#5 - 27-04-2009, 20:31 uur

pepilein

ok Harm,  suggesties graag. Ik ben benieuwd. Sta open voor alles
#6 - 27-04-2009, 20:33 uur

hdeweert

De tip is kijk eens goed naar je route en zet de dingen die je wilt gaan zien en doen eens op een rijtje.
Je noemt bv Zion maar in jouw route kom je Zion niet tegen want je rijd er met een grote boog omheen.
Wil je de Valley of Fire
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=113&Itemid=484
 nog aandoen en stop je nog even bij checkerboard mesa?
Ga je nog even langs de Pink coral sand dunes?
Of heb je nog tijd om Pipe spring NM aan te doen?
Harm
#7 - 27-04-2009, 21:15 uur

pepilein

Hallo Peter,

ik heb volgens mij niet echt nog tips. Het ziet er allemaal goed en leuk uit. Wij gaan in augustus/september veel langs dezelfde route met onze 2 kinderen van 6 en 8 jaar. Eerder zijn we er geweest met z'n tweeen. Ik heb ook al veel hotels vastgelegd omdat we niet met de kinderen willen gaan zoeken aan het eind van de dag. Alleen in Pismo beach en monterey heb ik nog niets geboekt. Welke hotels (met zwembad) hebben jullie daar geboekt?

Groeten Kelly


Hoi Kelly,

ik heb in zowel pismo als Monterey een best western geboekt met anwb korting (AAA or ARC rate) in pismo de Best Western Casa Grande Inn
 en in Monterey de Best Western Ramona Inn. Beide niet in het centrum ,maar wel redelijk in de buurt en bovendien hebben we een auto. Beide hebben een zwembad.

Veel plezier en ben benieuwd naar jouw route

Peter
#8 - 27-04-2009, 22:41 uur

pepilein

Harm leuke suggesties, ik zal er eens naar kijken.

Peter
#9 - 27-04-2009, 22:42 uur

ilssse

Wat grappig!
Ik rijd de route precies anders om!!!
alleen dan van San Francisco tot Phoenix en geen rondje!

Ziet er leuk uit!
De parken weet ik niet want ik ben net als jou iemand die meer van de big city's houd  ;D
Wij bezoeken alleen de grand canyon nadat we in Las vegas zijn geweest.

Veel plezier! Groetjes Ilse
#10 - 28-04-2009, 15:35 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Kelly

Hoi Peter,

ik had idd ook al gekeken bij de Best Western hotels in die omgeving. Ik heb ook al een aantal anders BW-hotels geboekt dus ga nog eens even kijken. Onze route is als volgt;

woensdag 12 augustus; aankomst San Francisco, beetje sight seeing
donderdag 13 augustus; cable cars, lombard straat, pier 37, fishermans warf etc
vrijdag 14 augustus; naar Golden Gate (misschien fietsen huren) verder in stad, eind van de dag naar Sonora BW voor overnachting
zaterdag 15 augustus; vanuit Sonora naar Yosemite park (2 overnachtingen in cabin in Curry village
zondag 16 augustus; Yosemite park
maandag 17 augustus; ochtend Yosemite park, 's middags naar hotel in Fresno
dinsdag 18 augustus; Kings en Sequia NP, eindigen in Bakersfield of Barstow
woensdag 19 augustus; Las Vegas
donderdag 20 augustus; Las Vegas
vrijdag 21 augustus; vertrek LV naar Zion , daar nog een hike doen (overnachting in Springdale, BW Park Inn)
zaterdag 22 augustus; 's morgens nog in Zion en dan naar Bryce canyon (overnachting in BW Ruby's Inn)
zondag 23 augustus; Bryce canyon
maandag 24 augustus; richting Page voor overnachting in Hollidag Express met onderweg Toadstool trail, 's avonds Lake Powell
dinsdag 25 augustus; Antelope canyon, horsshoe bend in de middag richting Monument valley (overnachting in cabin op Gouldings camping)
woensdag 26 augustus; richting Grand canyon voor 2 overnachtingen in cabin in GC village Maswik lodge
donderdag 27 augustus; Grand canyon
vrijdag 28 augustus; via Seligman en Oatman eindigen in 29 palms, Yoshua Tree NP
zaterdag 29 augustus; Yoshua tree NP richting LA, inchecken hotel BW in Anaheim voor 2 nachten en relaxen aan Huntington Beach
zondag 30 augustus; Disneyland
maandag 31 augustus; Hollywood, Walk of fame, Beverly hills, Venice beach, overnachting bij Santa Monica
dinsdag 1 september; Highway 1 overnachting Pismo Beach
woensdag 2 september; 17 mile drive, bay aquarium, overnachting Monterey
donderdag 3 september ; stand, relaxen en eind van de dag rijden naar SF voor laatste overnachting
Vrijdag 4 september; terug naar huis.

San Diego slaan we helaas over, we zijn er al eens geweest en vanwege de tijd moet je keuzes maken.
Ik ben heel benieuwd hoe onze kinderen het gaan vinden en heb er al veel zin in.
Succes verder met plannen.

Groetjes Kelly
#11 - 28-04-2009, 18:42 uur

pepilein

Ziet er ook uit als een heel leuk romdje Kelly!
Welk hotel hebben jullie in Vegas? 

gr Peter
#12 - 29-04-2009, 23:22 uur

Kelly

Hoi Peter,

sorry voor de late reactie, we waren even een weekje naar Egypte.

Ik wilde in LV eigenlijk het Flamingo boeken vanwege zijn zwembaden en flamingo's maar met het boeken kwam ik iedere keer toch vrij duur uit omdat ze daar meer tax rekenen ofzo.
Ik heb nu via smartevegas.com het Excallibur geboekt. Een luxe kamer met stripview voor 60 dollar per nacht. Dit hotel is een kasteel met ridders ed. Lijkt me ook erg leuk voor onze 2 zoontjes en er is ook een zwembad bij.

Welk hotel hebben jullie daar?

Gr Kelly
#13 - 08-05-2009, 14:17 uur

Marianne

Hoi Peter,
ik vind het erg op een EXIT-reis lijken, zeker die trip van Lake Tahoe naar Fresno en dan onderweg nog Yosemite. Ik begrijp dat niet zo goed, je ziet zo toch helemaal niets van Yosemite. Waarom overnachten jullie nergens in of dichtbij de parken? Dan heb je daar vele meer tijd om een wandeling te maken of eens zonsondergang te zien (Bryce, Grand Canyon) want dat gaat nu echt niet lukken.

Marianne
#14 - 08-05-2009, 15:22 uur

pepilein

Hoi Marianne,

zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik het niet erg om wat langer te moeten rijden en dan zit je in Fresno een stukje goedkoper als in yosemite of er net buiten. In 2006 zijn we al eerder in yosemite geweest en we willen nu kijken of er nog wat leuke dingen zijn die we toen niet gedaan hebben. Echt lang wandelen wordt moeilijk met onze kleine van 1 ondanks dat we wel een babydrager hebben. WIJ vinden dat (hoewel lange rit en lange dag) wel leuk om te doen en willen in een later stadium als onze zoon (of zoons etc tegen die tijd) nog eens terug te gaan en dan mogelijk ook in het park te verblijven). Een zonsondergang in bryce of grand canyon is prachtig en erg leuk, maar we zien dit niet als noodzaak. Ook dit zal later nog wel eens komen. Het mooie van dit forum is dat er geweldig veel mooie en goede adviezen gegeven worden, maar het jammere is dat ik soms het idee krijgen dat er erg hoofdschuddend naar berichten van mensen gekeken wordt en er slechts enkel en alleen van hun eigen mening wordt uitgegaan. Nogmaals mooie adviezen Marianne en ik kijk nog dagelijks naar alternatieven, maar de meeste zullen over een aantal jaren aan bod komen.

Peter
#15 - 08-05-2009, 17:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15