Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie heeft er nog tips voor onze route?

Discussie gestart

lee74

Hallo!

In september gaat het dan eindelijk gebeuren. We gaan ruim drie weken naar het westen van Amerika. We starten in San Francisco waarna we met een camper naar Phoenix gaan rijden. Vanuit Phoenix vliegen we weer terug naar Nederland. Nu hebben we een route bepaald waarin ook tijd overblijft om in de verschillende parken te wandelen, als de warmte dat toelaat uiteraard! Maar goed we vragen ons nu dus af of onze route haalbaar is. Zeker wat betreft de rij afstanden. Daarnaast hebben we nog 2 dagen over dus ontbreekt er nog iets in onze route wat we niet mogen missen? We hopen dus dat jullie naar onze route willen kijken en ons tips willen geven?! Onze route ziet er nu zo uit:

8/9    Aankomst San Francisco
9/9    San Francisco
10/9   San Francisco
11/9   San Francisco
12/9   San Francisco -> Kings Canyon
13/9   Kings Canyon
14/9   Kings Canyon -> Sequoia
15/9   Sequoia -> Death Valley
16/9   Death Valley -> Las Vegas
17/9   Las Vegas -> Zion
18/9   Zion
19/9   Zion -> Bryce Canyon
20/9   Bryce Canyon
21/9   Bryce Canyon -> Grand Canyon (north rim)
22/9   Grand Canyon
23/9   Grand Canyon -> Page/ Antelope Canyon
24/9   Page -> Petrified Forrest
25/9   Petrified Forrest -> Apache National Park
26/9   
27/9   
28/9   Uiterlijk 's avonds aankomst in Phoenix
29/9   ’s ochtends voor 10:00 camper inleveren in phoenix
30/9   Terug naar Nederland

Oja en tips over San Francisco zijn uiteraard ook van harte welkom! Is bv alcatraz een do of don’t?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Lee

 ;D :D :) 8)
#1 - 12-08-2005, 22:08 uur

Jez

Hoi Lee74!

Lees even verder in deze rubriek, aangezien er nog ca. 13 anderen nagenoeg dezelfde route volgen als jij. Wellicht dat je daar al vele vragen beantwoord ziet. Ook is er een draadje over Alcatraz.

Succes!
#2 - 12-08-2005, 23:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

Lekker lang in San Francisco.

Ik zou een van deze twee overwegen:
http://www.sfmuni.com/cms/mms/fares/fareinfo.htm#passports

En kijk, zoals Jez zegt, goed rond op dit forum. Een boel is al geschreven, bekeken, geproefd, beoordeeld en gefotografeerd
#3 - 13-08-2005, 00:16 uur

Inge

Lekker lang in San Francisco.

Persoonlijk moest ik er niet aan denken!!!  Drie dagen zou ik al veel te lang gevonden hebben...  ;D Gelukkig heeft iedereen een andere smaak en ik was toen niet in the mood voor een stedentrip.... Alcatraz vonden we erg de moeite. Deze moet je wel vooraf boeken (en betalen) via internet (blue gold fleet). Ter plekke is het haast onmogelijk nog binnen een redelijke termijn kaartjes te regelen - binnen een paar dagen.

Wat ik wel te kort vond (en vooraf niet verwacht had) was ons avondbezoek aan Las Vegas. Vandaar dat we daar dit keer een dagje langer naartoe gaan.

Verder moet je er rekening mee houden dat het een aardige zit is van Sequioa naar Deah Valley. Je kan niet "binnendoor", dus je moet omrijden via Bakersfield.

Verder zou je eventueel vanuit Bryce over de mooie Scenic Route 12 kunnen touren. Een prachtige weg met en wisselend rotsenlandschap.

Of vanuit Page een dagtocht maken naar Monument Valley.

De omgeving van Sedona schijnt ook prachtig te zijn en daar kan je je ook makkelijk een dag vermaken.

Succes!
#4 - 13-08-2005, 00:45 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2005, 00:46 uur door Inge »

blusmuts

Waarom gaan jullie niet naar Yosemite? Je rijdt er bijna langs! Misschien kun je de route zo maken dat je een extra stop doet tussen Sequoia en Death Valley.

Ik vond Alcatraz erg interessant, zeker als je de audiotour doet. Dan hoor je echt de geluiden zoals het was toen het nog "bewoond" was.

Ga eens in Chinatown kijken, maar dan niet die toeristische straat. Daar vind je alleen maar souvenirshops. Paralel hieraan loopt een andere grote straat, waar je veel meer echte Chinese winkels ziet. Ook als je niet al te groot bent, kun je je hier reus voelen met al die Chinezen!
#5 - 13-08-2005, 15:18 uur

lee74

Hee hallo!

Bedankt voor de tips!
De omgeving van Sedona gelijk even in mijn boekies nagezocht en dat klinkt inderdaad erg mooi! Dat wordt dus een mooie stop onderweg naar phoenix!

Reden dat we niet naar Yosemite gaan is omdat het ons door meerde mensen is afgeraden ivm de drukte. Ons werd aangeraden om ipv Yosemite naar Kings Cayon te gaan. Wellicht zijn we verkeerd ingelicht?

Chinatown in SF klinkt cool, wil me ook wel eens groot voelen.. ;D
Weet iemand eigenlijk of het vanuit SF mogelijk is om een dagtrip naar een wijngaard te doen? Kunnen we mooi wat Californische wijntjes inslaan voor onze campertrip :D ;D 8) :)

Ik denk het inderdaad slim is een extra stop te doen tussen Sequoia en Death Valley.

Nogmaals bedankt voor de tips. Ik heb ondertussen ook de zoek functie uitgevonden op deze site.. ::) maakt  het zoeken naar info weer een stuk makkelijk... ;D

Groetjes,
Leonie
#6 - 17-08-2005, 12:27 uur

thebes

Eindelijk dan eens een route met als uitgangspunt dat er voldoende tijd in de parken is!  
Komt niet veel voor op de diverse forums.  
Het valt ook mij op dat je kiest voor Kings Canyon/Sequoia en niet voor Yosemite.
Ik heb beide bezocht en vond Yosemite veel en veel mooier dan Kings Canyon/Sequoia.  Het landschap in Yosemite is afwisselender.  Rotsen, watervallen, bossen, etc.  De redwoods/sequioia's in het zuiden van Yosemite NP (Mariposa Grove) zijn minstens zo indrukwekkend als die in Seq. NP.

Wij bezochten Yosemite ook in september en het was er beslist NIET druk, met name op doordeweekse dagen in september zelfs rustig.

#7 - 17-08-2005, 12:44 uur

Inge

Reden dat we niet naar Yosemite gaan is omdat het ons door meerde mensen is afgeraden ivm de drukte. Ons werd aangeraden om ipv Yosemite naar Kings Cayon te gaan. Wellicht zijn we verkeerd ingelicht?

Eindelijk dan eens een route met als uitgangspunt dat er voldoende tijd in de parken is!  
Komt niet veel voor op de diverse forums.  
Het valt ook mij op dat je kiest voor Kings Canyon/Sequoia en niet voor Yosemite.
Ik heb beide bezocht en vond Yosemite veel en veel mooier dan Kings Canyon/Sequoia.  Het landschap in Yosemite is afwisselender.  Rotsen, watervallen, bossen, etc.  De redwoods/sequioia's in het zuiden van Yosemite NP (Mariposa Grove) zijn minstens zo indrukwekkend als die in Seq. NP.

Wij bezochten Yosemite ook in september en het was er beslist NIET druk, met name op doordeweekse dagen in september zelfs rustig.

Ik ben (nog) niet naar Kings Canyon Sequoia geweest, maar wel naar Yosemite in september (op een donderdag en vrijdag). Ik vond Yosemite een van de mooiste parken die we gezien hebben; ik zou er graag weer eens naar toe gaan. Persoonlijk hebben wij dus de keuze voor Yosemite i.p.v. Sequoia gemaakt. Qua drukte vond ik het wel meevallen. Het was absoluut niet rustig en op vrijdag merkte je al dat het drukker werd; maar door een aantal (korte) wandelingen te maken, merk je er weinig van. Kortom: ondanks dat het iets drukker kan zijn; zou ik kiezen voor Yosemite! Je zou daar aan je reisschema te zien doordeweeks zijn, dus zeker niet overslaan!  :o ;)
#8 - 17-08-2005, 18:18 uur

Norbert


Chinatown in SF klinkt cool, wil me ook wel eens groot voelen.. ;D
Weet iemand eigenlijk of het vanuit SF mogelijk is om een dagtrip naar een wijngaard te doen? Kunnen we mooi wat Californische wijntjes inslaan voor onze campertrip :D ;D 8) :)


Groetjes,
Leonie
Je kunt vanuit San Francisco makkelijk een dagtocht maken naar de Napa Valley. In 2003 hebben we nog in de Napa Valley zelf overnacht en zijn de volgende dag naar San Francisco gereden. Als ik me het goed herinner was het niet zo lang rijden.
Je kunt bij de meeste Winery's ook proeven. Meestal kost dit een paar dollars en dan kun je een paar wijnsoorten proeven. Wij hadden toen bij een winery wel het geluk dat het proeven gratis was.
#9 - 17-08-2005, 19:10 uur

wippelgem

Hey,

een absolute do is een fiets huren in San Francisco maar de don't is de tandem.
wij hebben met een tandem rondgereden maar in deze stad is dat echt niet te doen... je kent het daar niet, de fiets is nieuw, je moet het tandemgevoel gewoon worden... fietsen ja! tandem neen!
veel plezier op reis!
#10 - 17-08-2005, 19:16 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Jez

Hoe zit het met de watervallen in Yosemite in september? Wij zijn er in november geweest; omdat het de nacht ervoor had geregend, hadden we een miezerige waterval. Dat was mazzel, want door de droogte hadden ze die al wéken niet gezien!

Het allereerste park waar wij ooit zijn geweest, was Sequoia. Dit heeft ontzettende indruk op ons gemaakt en wij hebben er erg genoten!
#11 - 17-08-2005, 21:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ejb

Lekker lang in San Francisco.

Persoonlijk moest ik er niet aan denken!!!  Drie dagen zou ik al veel te lang gevonden hebben...  ;D Gelukkig heeft iedereen een andere smaak en ik was toen niet in the mood voor een stedentrip.... Alcatraz vonden we erg de moeite. Deze moet je wel vooraf boeken (en betalen) via internet (blue gold fleet). Ter plekke is het haast onmogelijk nog binnen een redelijke termijn kaartjes te regelen - binnen een paar dagen.

Wat ik wel te kort vond (en vooraf niet verwacht had) was ons avondbezoek aan Las Vegas. Vandaar dat we daar dit keer een dagje langer naartoe gaan.

Grappig, hier ben ik het helemaal mee eens. Wij hadden één volle dag in San Fransisco en hoewel het een mooie stad is vonden wij dit genoeg, alleen jammer dat we geen kans hebben gehad naar Alcatraz te gaan... Wij hadden ook alleen een avond cq. nacht in Las Vegas en hier hadden ook wij graag een dag langer willen blijven...
#12 - 17-08-2005, 21:19 uur



ejb


Reden dat we niet naar Yosemite gaan is omdat het ons door meerde mensen is afgeraden ivm de drukte. Ons werd aangeraden om ipv Yosemite naar Kings Cayon te gaan. Wellicht zijn we verkeerd ingelicht?

Yosemite is erg mooi, maar toen wij er waren (begin juni) inderdaad heeeeel erg druk (het leek wel een pretpark). Nu haalde het nog wel wat uit in welk deel van het park je was, in Wawona (bij de seqoia trees) was het redelijk rustig, meer richting het visitor centre was het giga druk en stonden we in de file om te kunnen parkeren.
Het is dus een afweging, heb je de drukte ervoor over, inderdaad zoals eerder gezegd wel een park met veel afwisseling en erg mooi...
#13 - 17-08-2005, 21:25 uur



thebes

Jez,
De watervallen in Yosemite stellen in september niet veel voor.
Maar laat je hierdoor niet weerhouden, het is ook met priegelstraaltjes een schitterend park, waar ook als je aan de auto gebonden bent een heleboel te zien is.
Voor ons waren de hoogtepunten het wonderschone Tunnelview, bij de westingang en de weg naar Glacier Point.
#14 - 18-08-2005, 09:08 uur

Inge

Lekker lang in San Francisco.

Persoonlijk moest ik er niet aan denken!!!  Drie dagen zou ik al veel te lang gevonden hebben...  ;D Gelukkig heeft iedereen een andere smaak en ik was toen niet in the mood voor een stedentrip.... Alcatraz vonden we erg de moeite. Deze moet je wel vooraf boeken (en betalen) via internet (blue gold fleet). Ter plekke is het haast onmogelijk nog binnen een redelijke termijn kaartjes te regelen - binnen een paar dagen.

Wat ik wel te kort vond (en vooraf niet verwacht had) was ons avondbezoek aan Las Vegas. Vandaar dat we daar dit keer een dagje langer naartoe gaan.

Grappig, hier ben ik het helemaal mee eens. Wij hadden één volle dag in San Fransisco en hoewel het een mooie stad is vonden wij dit genoeg, alleen jammer dat we geen kans hebben gehad naar Alcatraz te gaan... Wij hadden ook alleen een avond cq. nacht in Las Vegas en hier hadden ook wij graag een dag langer willen blijven...

Fijn, iemand die dat ook vond!  ;D Ik heb toch altijd het gevoel een beetje een freak  ;) te zijn...
#15 - 18-08-2005, 12:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15