Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wie heeft nog tips en nog een vraagje

Discussie gestart

JessAmerica

Hallo allemaal,

Na heel veel wikken en wegen (en eigenlijk niks uit de voorlopige route te willen schrappen), zijn we er eindelijk uit.
Dit wordt onze rondreis:
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver - Rocky mountains Estes Park
Dag 4: Rocky mountains (estes park) -  Hot springs
Dag 5: Hot springs - Wind cave/Crazy horse/Mnt.Rushmore- Rapid City 
Dag 6: Rapid city- Badlands- Rapid city
Dag 7: Rapid city- Devils tower/Black hills - Buffalo
Dag 8: Buffalo - Cody
Dag 9: Cody - Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone - Grand Teton (Teton Village)
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton (Teton village) - Salt lake city
Dag 15: Salt lake city
Dag 16: Salt-lake-city- Moab
Dag 17: Vanuit Moab bezoek aan Canyonlands
Dag 18: Moab -  Arches - Grand junction
Dag 19: Grand Junction - Denver
Dag 20: Denver - Las Vegas (vliegen)
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Orlando
Dag 23 - 27: Orlando
Dag 28: Orlando- Amsterdam

Vliegreis en een deel van de hotels zijn geboekt, dus we kunnen niet veel meer veranderen. Maar misschien hebben sommige kenners nog tips voor ons?
Ook een hebben we nog een vraagje:
Voor de rondreis vanuit Denver huren we uiteraard een auto. In eerste instantie dachten we aan een type full size, met een gratis upgrade naar premium. Maar we overwegen ook een 4x4. Wat vinden jullie? Biedt een 4x4 voordelen voor bovengenoemde route t.o.v. een "gewone"auto?

Thnx  voor het meedenken!

Jess
#1 - 17-02-2007, 17:53 uur

Marianne

Hoi Jess,

Ik vind het een mooie route zo! Wat overnachtingen betreft: je zou in plaats van Buffalo ook naar Sheridan door kunnen rijden. Buffalo ken ik niet, maar wij hebben in Sheridan zo leuk en goed gegeten (Sanford's Grub & Pub) dat ik alleen daarvoor nog wel eens weer daar zou willen ovenachten.

Marianne
#2 - 17-02-2007, 22:25 uur

vana

Citaat
Dag 8: Buffalo - Cody

Een hele mooie route die wij gereden hebben tussen Buffalo en Cody is de scenic route 14alt ook wel de “Medicine Wheel Passage”genoemd.
Het is een hele bochtige route met een steile klim door de Bighorn Mountains. Schitterend mooi!
Ook op deze route ligt Bighorn Canyon dat absoluut de moeite waard is



 

Bighorn Canyon - Barrys Landing



Bighorn Canyon - Devil Canyon Overlook


Citaat
Dag 18: Moab -  Arches - Grand junction

Een hele mooie route vanaf Arches:
Rij terug richting Moab en neem vlak boven Moab de scenic route 128 naar de I 70.
Dat is een hele mooie route langs de Colorado River.






Onze 1e reis hebben wij een full size auto gehuurd en de 2e reis een 4 x 4.
Wij prefereren de 4x4.
Je zit heerlijk hoog,de kofferruimte is ruimer en je kunt ook af en toe eens een dirtroad rijden.

Marjon
#3 - 17-02-2007, 22:38 uur
« Laatst bewerkt op: 17-02-2007, 22:40 uur door vana »
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

wippelgem

ik zie dat jullie naar canyonlands gaan en niet naar monument valley
wij zelf hebben canyonlands niet gedaan maar wel monument valley.
we hoorden van velen dat canyonlands een tegenvaller is na grand canyon en heel gelijkaardig
aan vele andere parken
btw: aan monument valley ligt ook goosneck state park, ook de moeite waard!

mount rushmore: 's avonds weerkeren voor de lighting ceremony! ook leuk om te zien hoe patriotisch die gekke amerikanen zijn!!!

#4 - 18-02-2007, 00:39 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

allard

iwe hoorden van velen dat canyonlands een tegenvaller is na grand canyon en heel gelijkaardig
aan vele andere parken

Als Grand Canyon de appel is dan is Canyonlands de peer. Grand Canyon is het park van de "diepte". Canyonlands dat van de "wijdsheid". Persoonlijk zou ik niet goed weten met welk ander park Canyonlands zo vergelijkbaar is. Voor iemand die keuzes moet maken op basis van de beschikbare tijd lijkt me het "Island in the Sky" deel van Canyonlands een goede. Het zuidelijk deel "The Needles" zit er op dezelfde dag niet in. Monument Valley en de San Juan Goosenecks (vooral bij Muley Point) zijn zeer aantrekkelijk. Daar twijfel ik niet aan. Maar Canyonlands heb ik al drie maal bezocht. In april ga ik lekker voor de vierde maal. Wat een park en wat een rust. (Dat was overigens voor het laatst in 1996;) Ik hoop dat van die rust nog wat over is.
#5 - 18-02-2007, 14:04 uur

Lily H

Hier zijn wat leuke kaartjes van allerlei parken. Heel gedetailleerd:

http://pencilsharpener.net/vacation2007/tripmaps.htm

Lily H.
#6 - 18-02-2007, 19:30 uur

JessAmerica

Thnx voor al jullie tips! super!  2006-01

Nog twee vraagjes:
In Las vegas hebben we geen auto gehuurd.
We komen om half tien 's ochtends aan op het vliegveld van Las Vegas. Nou hebben de hotels in Las Vegas over het algemeen geen "complimentary shuttle" vanaf de airport. Veel grote steden hebben wel van die commerciele shuttles. Wie weet of die ook in Las Vegas bestaan? En wat die ongeveer kosten?

Omdat we dus s'ochtends al aankomen in het hotel, kunnen we waarschijnlijk niet meteen inchecken. Hebben die grote hotels ook een soort "bagage-opslag" waar we onze koffers kunnen achterlaten? Ik kan me voorstellen dat die grote hotels daar misschien niet aan willen beginnen vanwege het grote aantal gasten?

Alvast weer bedankt!

Jess
#7 - 18-02-2007, 21:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15