Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie kan ons helpen

Discussie gestart

Camper Annie

Ik heb in dit forum div route´s gevonden wij gaan in augustus voor het eerst naar Amerika wij hebben een camper gehuurd en willen ongeveer 3000 miles rijden.
Wij starten in Los Angeles en willen dan door naar San Diego en verder nog geen idee.
Als ik de reaktie´s lees op de route van Ronald Lodewijk zijn die niet mis,het komt hier op neer dat je niet moet rijden naar Yellostone.
De route van DutchGOP vind ik ook goed alleen dan houden wij weer aardig wat miles over.
Wie kan ons helpen aan een aanvulling op de DutchGOP route dat we wat meer kunnen zien.
Echt wij weten het het niet die zegt dit en de ander zegt weer dat
HELP ONS AUB  of moeten we ter plaatsen maar kijken wat we gaan doen

Groetjes Camper Annie
#1 - 19-07-2005, 19:25 uur

Bakvet

Camper Annie, de ervaring leert dat wie eens naar de VS geweest is heel snel nog een keertje terug wil gaan. Verder is een camper een ideaal vervoermiddel om vooral rustig rond te trekken. Dus probeer zoveel mogelijk op elke plaats een dagje extra te blijven. Ga niet uit van het "Ik wil zoveel mogelijk in zo kort mogelijke tijd zien"-scenario. Nogmaals: je gaat vrijwel zeker nog een keer terug. Een camper gebruikt verder flink wat brandstof, waardoor die zogenaamd lage brandstofprijzen in de VS behoorlijk tegen kunnen vallen, zeker nu de brandstof meer dan $2 per gallon kost.

Ik zou bijna zeggen: je start al met het ideale uitgangspunt. Je begint in LA en je wilt zeker naar San Diego. Dat geeft al een eerste richting aan. Bekijk verder gewoon ter plaatse waar je nog verder heen wilt gaan. Probeer het een beetje van het weer af te laten hangen. Als je die extreme hitte geweldig vindt, en wil je reuzen-cactussen zien ga dan richting Arizona. Kan je er absoluut niet tegen ga dan noordelijker, bijvoorbeeld langs de kust richting San Francisco, Redwoods, Crater Lake, Lake Tahoe, Yosemite, Death Valley, Los Angeles, Zion, Grand Canyon etc.

Omdat je 25 dagen gaat lukt het op zich nog wel om Yellowstone (bij mij krijg je er een "w" bij kado) te halen. Maar ik zou dat willen afraden. Ga de volgende keer eens naar Denver (Rocky Mountains, South Dakota) of naar Seattle en bezoek van daaruit Yellowstone.
#2 - 19-07-2005, 21:08 uur

Camper Annie

Bedankt voor de informatie, zou je voor ons een route kunnen maken een die in iedergeval de Nat parken aandoet
#3 - 20-07-2005, 13:45 uur

Inge

Hoi Annie,

In 2003 hebben wij deze route gereden (met een huurauto):
dag 1   Amsterdam - San Francisco   
dag 2   San Francisco   
dag 3   San Francisco - South Lake Tahoe, CA   350
dag 4   South Lake Tahoe, CA - Elko, NV   573
dag 5   Elko, NV - Idaho Falls, ID                   552
dag 6   Idaho Falls, ID - Yellowstone NP   242
dag 7   Yellowstone NP                                   171
dag 8   Yellowstone NP                                   134
dag 9   Yellowstone -  Teton Village, WY   203
dag 10   Teton Village, WY - Salt Lake City, UT   454
dag 11   SLC, UT - Cannonville, UT                   517
dag 12   Bryce Canyon NP                                   109
dag 13   Bryce Canyon NP                                     54
dag 14   Cannonville, UT - Zion, UT                   150
dag 15   Zion, UT - Grand Canyon North Rim, AZ   328
dag 16   Grand Canyon North Rim, AZ - Page, AZ   222
dag 17   Page, AZ - Grand Canyon South Rim, AZ   230
dag 18   Grand Canyon NP                                     27
dag 19   Grand Canyon - Las Vegas, NV   548
dag 20   Las Vegas, NV - Bishop, CA                   525
dag 21   Bishop, CA - Yosemite, CA                   242
dag 22   Yosemite NP                                   174
dag 23   Yosemite, CA - Santa Cruz, CA                   347
dag 24   Santa Cruz, CA - Santa Margarita, CA   330
dag 25   Santa Margarita, CA - LA, CA                   381
dag 26   Los Angeles - Amsterdam - Delft   

Om rekening mee te houden:
- veel afwisseling tijdens de rondreis; we wilden niet te lang op 1 plek blijven, dan ging het weer kriebelen om verder te gaan (hooguit een dag of 3).
- we hebben heel veel gezien en ook de tijd gehad om wat korte wandelingen te maken.
- als je naar Yellowstone wilt, moet je rekening houden met een aantal lange rijdagen (zo'n 2 dagen heen en 2 dagen terug met behoorlijk doorrijden) en je hebt minimaal 2 hele dagen nodig om het park op te kunnen snuiven.
- wij hadden weinig interesse in stedenbezoek (vandaar maar 1,5 dag in San Francisco en weinig tijd in LA); hier hebben we helemaal geen spijt van gehad, we waren blij de stad weer uit te kunnen. De tijd die anderen hier doorbrengen hebben wij dus geïnvesteerd in het rijden van en naar Yellowstone. Hier moet je zelf een afweging in maken.
- Bij Bryce Canyon hebben we ook een rustdag gehad; je zou ook een extra dag aan Zion kunnen besteden.

Wij hebben tijdens deze reis eigenlijk nergens het gevoel gehad dat we ons moesten haasten of dat we te kort ergens waren. Nu het alweer bijna 2 jaar geleden is, zijn er wel plaatsen bij waar ik nog eens naar terug wil, zoals Yellowstone, Yosemite, Las Vegas, de Grand Canyon, maar ik denk niet dat ik dit had kunnen voorkomen door er toen langer te blijven...  :-\
#4 - 20-07-2005, 15:05 uur

Camper Annie

Bedankt voor de Info wij gaan met een camper en willen hem anders om rijden van La naar San Diego en verder nog geen idee
#5 - 20-07-2005, 16:53 uur

Norbert

;

Wij hebben tijdens deze reis eigenlijk nergens het gevoel gehad dat we ons moesten haasten of dat we te kort ergens waren. Nu het alweer bijna 2 jaar geleden is, zijn er wel plaatsen bij waar ik nog eens naar terug wil, zoals Yellowstone, Yosemite, Las Vegas, de Grand Canyon, maar ik denk niet dat ik dit had kunnen voorkomen door er toen langer te blijven...  :-\

Ik ben nu twee keer in Yosemite en Las Vegas geweest, maar ik zou zo weer terug willen. Yellowstone en Grand Canyon ben ik pas 1 keer geweest, maar deze plekken wil ik ook nog wel weer een keer bezoeken.

Dus Inge, volgens mij zou het inderdaad niet hebben geholpen als je er langer was gebleven.  ;D  ;D
#6 - 20-07-2005, 20:18 uur

Camper Annie

Als er iemand is die ons wil helpen graag alle info is welkom is Yellostone echt haalbaar in onze reis van 25 dagen  !!!!!!!!!!!
#7 - 20-07-2005, 20:27 uur

Inge

Als er iemand is die ons wil helpen graag alle info is welkom is Yellostone echt haalbaar in onze reis van 25 dagen  !!!!!!!!!!!

wat ik probeerde te zeggen is dat het haalbaar kan zijn, maar dan moet je wel keuzes maken over wat je dan wegstreept... bijv. niet naar San Diego, minder tijd in de steden of een ander park bewaren voor de volgende keer...

De route voor dit jaar hebben we als volgt opgesteld:
- bekijk goed wat er te doen is;
- wat vinden jullie interessant en willen jullie absoluut niet missen;
- verbind deze "attracties" / parken en kijk hoeveel km's het is, probeer in te schatten hoelang je erover rijdt en of je dat acceptabel vind of dat je onderweg een extra overnachting inplant;
- kijk dan of er misschien nog iets op de route ligt dat de moeite van het bekijken waard is;
- plan minimaal 1 hele dag per park in (voor grote parken als Yellowstone en Yosemite zou je minimaal 2 dagen aan moeten houden, denk ik);
- zo kom je uiteindelijk aan een realistische route aangepast aan jullie wensen.

Dit zijn toch echt overwegingen die je zelf moet maken... het is immers jullie vakantie! Op basis van de verschillende routes op het forum, moet je toch al een eind kunnen komen?
#8 - 21-07-2005, 11:35 uur

Camper Annie

We zijn er uit we zien het wel van dag tot dag ik zelf denk dat het een copie wordt van de route die DutchGOP'er gaat rijden zie forum
( Heel 'saai', maar hier de route vanaf 1 augustus! )
Bedankt allemaal .

Camper Annie
#9 - 21-07-2005, 19:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15