Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wie wil helpen aan ons reisplan???

Discussie gestart

janine

Hoi allemaal, mijn naam is Janine en wij gaan in augustus- september een 18 daagse rondreis wet-amerika maken.
We hebben een camper gehuurd bij cruise amerika en hopen er een top vakantie mee te gaan beleven!

Als volgt onze voorlopige route;

27 aug Aankomst LA (hotel overnachting)--> alvast LA ontdekken (we willen niet naar Disney)
28 aug Camper ophalen (9.00) --> nog een stukje LA zien en dan op weg naar San Diego (1:56 rijden)
29 aug San Diego
30 aug San Diego en verder naar Palm Springs (Joshua tree) (4:07 rijden)
31 aug Palm springs- Grand Canyon (6:29 rijden)
1 sept Grand canyon- Monument Valley (4:07 rijden)
2 sept Monument Valley- Bryce canyon (5:27 rijden)
3 sept Bryce canyon-Zion en door naar Las Vegas (4:16 rijden)
4 sept Las Vegas
5 sept Las Vegas- death Valley (3:43 rijden)
6 sept Death Valley - Yosemithe (6:01 rijden)
7 sept Yosemithe
8 sept Yosemithe- San Fransisco (5:00 rijden)
9 sept San Fransisco
10 sept San Fransisco en door naar waarschijnlijk San Simeon (iemand nog andere suggesties??)
11 sept San simeon door naar Santa Barbara
12 sept Santa Barbara door naar LA, het vliegtuig in  en weer terug naar Limburg

Heeft iemand nog tips of suggesties (heb me namelijk blind gestaard op de route)
Ook nog leuke camping tips in de aanbieding? Zal ik vast voor de nationale parken moeten boeken denken jullie?

Alvast super bedankt!
Groetjes Janine..........  cheer
#1 - 02-02-2007, 12:50 uur

Hans B

Hoi Janine,
niets is onmogelijk en rijden is daar een genot in vergelijk met NL, maar je programma zit wel behoorlijk vol.
Verder weet ik bijna zeker dat je met een camper NIET door de Death Valley mag, maar dat zou je even kunnen verifiëren bij je reisburo.

Hans
#2 - 02-02-2007, 16:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

Hoi Janine,
niets is onmogelijk en rijden is daar een genot in vergelijk met NL, maar je programma zit wel behoorlijk vol.
Verder weet ik bijna zeker dat je met een camper NIET door de Death Valley mag, maar dat zou je even kunnen verifiëren bij je reisburo.

Hans


Je mag inderdaad niet met een Camper door de Death valley.
#3 - 02-02-2007, 16:54 uur

janine

Alvast bedankt voor de reacties!
Heeft iemand suggesties wat te doen ipv death valley??

Groetjes Janine


#4 - 02-02-2007, 17:06 uur

SpaceAce

10 sept San Fransisco en door naar waarschijnlijk San Simeon (iemand nog andere suggesties??)
11 sept San simeon door naar Santa Barbara
12 sept Santa Barbara door naar LA, het vliegtuig in  en weer terug naar Limburg

Zie hieronder een van leuke tussenstops langs de kust:

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Waarschijnlijk zul je niet alle stops kunnen doen, vandaar dat ik je wil adviseren om even naar deze internetlinkjes te kijken en zo te zien welke van deze stops jullie erg aanspreken en welke vooral niet. Zo kun je een beetje een planning maken waar je graag zou willen overnachten en wat je onderweg allemaal wilt gaan bekijken.

Overigens een ander vraagje: hoe laat vertrekt je vliegtuig vanuit L.A. op 12 sept?


#5 - 02-02-2007, 18:16 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

janine

Pas om 18.00 dus we hebben nog even om naar LA te komen.
Bedankt voor de leuke tips!
#6 - 02-02-2007, 18:31 uur

Marianne

Hoi Janine,
niets is onmogelijk en rijden is daar een genot in vergelijk met NL, maar je programma zit wel behoorlijk vol.
Verder weet ik bijna zeker dat je met een camper NIET door de Death Valley mag, maar dat zou je even kunnen verifiëren bij je reisburo.

Hans


Je mag inderdaad niet met een Camper door de Death valley.

Check het toch even voor de zekerheid. Bij sommige verhuurders mag het niet in juli en augustus; bij andere ligt het weer anders.

Marianne
#7 - 02-02-2007, 18:33 uur

Hans B

Als je de tickets al geboekt hebt, wordt het wat lastig.
Optie 1 kun je de tickets nog wijzigen en terugvliegen van S.F.
Dan zou je L.V., L.A. Monterey, Yosemite, S.F. nog kunnen doen.
Optie 2 geen wijziging meer mogelijk.
Dan vanuit L.V. naar Beatty en Tonopah, Mono Lake, Tioga Pass, Yosemite, S.F., L.A. is een optie.
Dan rij je langs de Death Valley, blijf je het dichtste bij je oorspronkelijke route.
Optie 3 is om een dag een auto te huren en vanuit L.V. een rondje Death Valley te maken, maar ik zie niet waar je deze dag nog zou kunnen weghalen.

Hans
#8 - 02-02-2007, 18:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Janine,
Wat je route betreft: deze zit inderdaad aardig vol. Je zou San Diego kunnen laten vallen zodat je verderop wat meer ruimte hebt (bijvoorbeeld voor Zion, Yosemite, kustweg).

Ik weet niet hoe laat je aankomt in LA, maar ik denk niet dat je op de eerste dag, zonder vervoermiddel, iets van LA zult zien. Als je de camper hebt opgehaald en boodschappen hebt gedaan etc zul je ook de volgende dag niet zo ver meer rijden, maar San Diego, of Palm Springs, is dan wel te doen.
Je hebt voor de Grand Canyon maar een paar uur.  Probeer in elk geval een zonsopgang of -ondergang mee te maken.
De rit van Bryce naar Las Vegas is wel te doen in een dag, maar is volgens mijn routeplannenr 6.30 uur (via Zion). Je hebt dan eigenlijk geen tijd om Zion te bekijken, terwijl je daar prachtige wandelingen kunt maken.
Als je via de Tioga Pass naar Yosemite wilt, kun je ook bovenlangs rijden, via Beatty en Tonopah. Je zou dan in Lee Vining of Bishop kunnen overnachten en de volgende vroeg Yosemite binnen kunnen rijden. Als je een extr nacht doet in Yosemite kun je ok nog bOdie bekijken, dat ligt iets uit de route.
Ik zou in Yosemite zeker reserveren, en ook voor de Grand Canyon.

Het stuk op hwy 1 is ook wat krap, hoe laat vertrekken jullie op de 12e? Kun je dat nog doen vanaf Santa Barbara?

Marianne
#9 - 02-02-2007, 18:57 uur

janine

via mijn routeplanner is van bryce via zion naar las vegas 5:05 rijden??? Hoe kan dat, dat schilt 1.30 uur??
#10 - 02-02-2007, 19:16 uur

jerbia

Volgens Streets & Trips is het zelfs maar 4 uur en een kwartier rijden.  ???
#11 - 02-02-2007, 19:50 uur

Hans B


Het kan nog wel veel sneller.  ::)

Hans

Sorry ik dwaal een beetje van de vraag af.  :o
#12 - 02-02-2007, 19:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bonnie

Hoi Janine,

Ik vind je reis ook erg vol eerlijk gezegd.

Je ziet eigenlijk 'niets' van LA, je bent maar 1 dag in Las Vegas en dan hebben we het nog niet over de Grand Canyon en Death Valley. Nee ik denk dat je plan te ambitieus is, maar dit is natuurlijk alleen maar mijn mening.

Wij zijn begonnen in LA en geeindigd in San Francisco, maar zoals Hans al typt: als je je tickets al geboekt hebt is dat geen optie. Heb je je tickets nog niet geboekt zou ik dat zeker als optie overwegen. Dat scheelt je namelijk zo'n 2/3 dagen.

Ik zou in ieder geval San Diego laten vallen. Wij hebben Bryce- Zion - Las Vegas in 1 dag gedaan, en was achteraf eigenlijk teveel. Ik heb niet het idee dat ik Zion echt gezien heb, maar meer dat ik erdoorheen gereden ben.

Ik ben bang als je deze route op deze manier uitvoert, dat je dat gevoel over meerdere locaties overhoud. Ik denk dat je beter een paar 'speerpunten' kan kiezen, die dingen die je echt wilt zien, wilt ontdekken en wilt beleven. Wellicht 'geniet' je dan meer en hou je een goed gevoel eraan over ipv 'ja toen moesten we opschieten'.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groeten Bonnie
#13 - 02-02-2007, 20:42 uur

Marianne

via mijn routeplanner is van bryce via zion naar las vegas 5:05 rijden??? Hoe kan dat, dat schilt 1.30 uur??
Ja, dat scheelt nogal. Ik had Zion als tussenstop genomen, maar ik zie dat hij dan wel een erg rare kronkel maakt.
Volgens mijn Streets & trips is het 280 mijl, volgens Mapquest 260. Dik 400 kilometer, zonder Zion echt in te gaan. Die 4.11 die genoemd wordt lijkt mij dus sowieso niet haalbaar, 5 uur lijkt me ook al krap, zeker met een camper. Ik herinner me van het stuk van Bryce naar zion vooral veel wegwerkzaamheden, dat maakt het in mijn gedachten ook wel een erg lang stuk. Wegwerkzaamheden zijn trouwens geen zeldzaamheid, je zult er ongetwijfeld meerdere malen mee geconfronteerd owrdne.en het gaat daar nog echt ouderwets, mensen die de hele dag in de hitte met een stopbord staan te zwaaien ...
Een positief punt: het is in Nevada een uur vroeger, dat is dus weer mooi meegenomen.

Marianne
#14 - 02-02-2007, 21:17 uur

Hans B

Een positief punt: het is in Nevada een uur vroeger, dat is dus weer mooi meegenomen.

Marianne
Citaat

Zou hier het uur in reistijdverschil zitten   :)
Dat de ene routeplanner het meeneemt en de andere routeplanner niet. ???

Hans
#15 - 02-02-2007, 21:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15