Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Williams - GC treinrit de moeite ?

Discussie gestart

DB_Cowboy

Ik heb net even zitten zoeken,maar vindt niet echt wat ik zoek,nml is die daguitstap met de trein de moeite vanuit Williams ? Zo te zien volgens die site ben je bijna gans de dag weg en spendeer je op de middag enkele uren in de canyon.
http://www.thetrain.com/

Iemand een idee ook of het hotel Howard Johnson Express Inn-Williams  iets is ? Ik zou daar eventueel overnachten om 's morgens vroeg dichtbij 't station te zijn en om er 's avonds opnieuw te overnachten na een dagje GC.Zo kan de bagage ook op het hotel blijven en hoeft die niet gans de dag in de wagen te blijven aan 't station.

Alvast bedankt  ;)
#1 - 17-07-2010, 07:24 uur

Hans B

Zoals met alles het is een kwestie van wat wil je en wat heb je er voorover.

Een ander betaald $100 om een kwartiertje met een heli boven de Grand Canyon te hangen.

Met de auto is Williams-Grand Canyon in 1 uur af te leggen en het kost je geen $70 per persoon.
#2 - 17-07-2010, 09:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Precies zoals Hans zegt. Je zit een hele tijd in de trein die ook nog "overvallen" wordt en je tijd aan de rim is beperkt. Je ziet ook niets van GC vanuit de trein. Van het depot loop je naar de rim. Dus als je van treinreizen houdt doen en als je zoveel mogelijk van GC wil zien met de auto. Het landschap onderweg is hetzelfde als je ziet vanuit de auto. Weinig opwindend. Dat wordt anders als je voor de eerste keer aan de rim staat. Sommigen beginnen te huilen dan omdat je niet kan bevatten wat je ziet dus schaam je niet!
Tet
#3 - 17-07-2010, 11:33 uur

Marianne

Als dit je enige bezoek wordt aan de GC zou ik het niet doen. Je betaalt erg veel en je ziet maar weinig van het park. Als je hiernaast nog een overnachting in het park hebt en je vindt het geld geen probleem, dan kun je het doen, anders zou ik liever in het park overnachten. Op die manier kun je ook een zonsondergang/opgang meemaken. En misschien een helikoptertour doen.

Marianne

#4 - 17-07-2010, 18:21 uur

Yessica

Ik weet natuurlijk niet hoe de rest van je route eruit ziet, misschien staat het hier wel ergens maar dan heb ik het nog niet gezien, maar als het je om de treinreis te doen is kan ik je de Verde Canyon Rail Road van harte aanbevelen! Dan kun je in Grand Canyon de tijd gebruiken voor de canyon zelf.
Ik heb in 2008 een rit met de Verde Canyon trein gemaakt en het was heel bijzonder. Wel gaat ie heen en dezelfde weg weer terug, dus op het einde wordt het wel meer van hetzelfde, maar dat mocht de pret niet drukken  ;)
#5 - 17-07-2010, 19:04 uur



DB_Cowboy

Ow,kennelijk had ik dit totaal verkeerd gezien.Dacht dat dit een leuke uitstap zou zijn,zoals met die "overval" op de trein en dan nog een pak info krijgen of zo van een gids en dat we op een totaal ander punt aan de GC aankwamen dan de gewone lookout points waar je met de auto naartoe kan....

Hhmmm,dan maar meteen met de auto erheen rijden ! Bedankt voor de reaktie's ;)
#6 - 17-07-2010, 19:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15