Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

winter in amerika

Discussie gestart

lola

Hallo allemaal,

Wij ( mijn man en ik) willen graag naar west amerika in januari, maar ik heb niet zo goed idee hoe het weer daar zal zijn. We willen heel graag naar San Fransisco en Las vegas.
En welke parken zijn de moeite waard in januari?
Ik zou graag wat tips van jullie willen ontvangen, we hebben nog geen route.

groetjes, kim
#1 - 27-08-2009, 13:19 uur

kreuk050

Ik ben hier ook benieuwd naar en dan vooral naar de maanden Oktober/November
#2 - 27-08-2009, 17:30 uur

Ine

In principe zijn alle parken het hele jaar open. maar zoals in Yosemite zijn de Tiogapass, Glacier Pt.etc. gesloten i.v.m. de sneeuw. Vaak wordt de eis gesteld dat je in bezit meot zijn van sneeuwkettingen. Dat zegt dus al iets over de situatie.
Parken als Gr. Canyon South rim is open (North rim is altijd gesloten v.a. midden oktober tot midden Mei) maar liggen net als Bryce boven de 2000m. Dus ook hier een grote sneeuwkans en uiteraard soms aardig koud!!!
Las vegas kan soms in de winter ook flink koud zijn, een aantal hotels houden het zwembad gesloten.Heel incidenteel kan het hier zelfs licht vriezen en een dun laagje sneeuw is ook mogelijk. maar heb je geluk dan voelt het als een zonnige voorjaarsdag aan.
San Francisco is altijd boven het nulpunt, daar vriest het nooit. Wel is de regenkans in de winter groter. Ook de weg langs de kust is soms afgesloten door het slechte weer en mogelijke modder-lawines.

Wat betreft Oktober- dat is meestal nog goed weer zonder extreme hitte. Een kans dat de Tiogapass misschien  net dicht is, maar verder eigenlijk geen problemen. November wordt alles al weer wat frissser.
Een goede site voor weer e.d. is ww.wunderground.com

#3 - 27-08-2009, 18:06 uur

JoeSee

Grand Canyon en Bryce kunnen prachtig zijn met sneeuw, maar toen wij er in de maand mei waren zei een ranger ons dat eind april er 2 meter sneeuw lag in Grand Canyon. Persoonlijk vind ik dat wat veel van het goede met een huurauto.

Veel amerikanen uit het noorden verblijven in de winter in zuidelijke staten als Arizona. De state parken zijn daar in de winter om die reden altijd goed gevuld.

Wunderground is een prima informatiebron, omdat je per plaats en per periode het weer terug kunt lezen gedurende een aantal jaren. Dit geeft een goed beeld van wat je kunt verwachten.
#4 - 27-08-2009, 19:10 uur

lola

Ajjj, wel koud overal zeg, dat wist ik niet.

Ik denk dat we deze winter toch maar naar florida gaan, en een andere datum voor het westen gaan kiezen.

Bedankt!
#5 - 28-08-2009, 12:30 uur

Marianne

Als je een zonvakantie zoekt kun je waarschijnlijk beter naar Florida gaan, maar het westen is goed te doen in de winter.

Kijk bijvooorbeeld eens in dit reisverslag.

Om te zien wat de mogelijkheden in de verschillende parken zijn kun je het beste op de NPS-site kijken. Zie www.nps.gov en dan doorklikken naar het park van je keuze.

Marianne
#6 - 28-08-2009, 13:20 uur

Fisherman

Ik ben een keer in December in Las Vegas geweest en de temperatuur lag toen tegen het vriespunt!
Ik heb toen ook de Stratosphere Tower bezocht en het was echt frisjes boven op die tower,hele koude wind!
Een paar dagen later vloog ik van Vegas naar Los Angeles en daar was het erg aangenaam,het was lekker zonnig en zo'n 20 graden.
Ik ben ook wel eens midden in de zomer in Vegas geweest toen de temperatuur dik over de 40 graden was maar dat is ook niet lekker meer,vond het eerlijk gezegt aangenamer in de winter.

Groeten Jeroen
#7 - 28-08-2009, 15:57 uur

JoeSee

In 2006 hadden we begin mei een nacht van -7 in ons tentje in Grand Canyon, maar ook in juli kan het fris zijn als je bijv. in Bryce bent. Je zit dan n.m op een hoogte waar het snachts behoorlijk afkoelt.
#8 - 30-08-2009, 20:20 uur

Zofsky

Wij zijn 2 keer in de winter geweest naar West Amerika (eind januari begin februari) en het is dan echt heel erg mooi in het westen!!

Bryce met sneeuw is bijvoorbeeld prachtig! De Gand Canyon ook! Overal hingen hele grote ijspegels aan de cabins (2 meter lang), je ziet de herten lopen door de sneeuw.

Zion, ook prachtig, daar lag geen sneeuw, page ook geen sneeuw gehad, Las Vegas is in de winter veel fijner, je kunt er gewoon rondlopen zonder het idee te hebben dat je smelt.
Death Valley.... Aangename temperatuur!
Yosemite met sneeuw?  Ook prachtig!
In LA en San Francisco was het niet echt koud.

Kortom, als je West amerika eens anders wil zien is het aan te raden!
Overnachtingen zijn een stuk goedkoper in de winter
Je hebt wel korter daglicht.
Wil je graag wandelingen maken, koop dan clamp-on's (ijzertjes voor aan je voeten).
In alle parken zijn weinig toeristen, je mag met je eigen auto alles rijden in Zion en de Grand Canyon.
 
#9 - 31-08-2009, 10:13 uur

JoeSee

Lijkt me prachtig met sneeuw.
Hoe zit het eigenlijk met sneeuwkettingen en je huurauto ?
#10 - 31-08-2009, 10:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15