Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

winterrondreisje door Colorado

Discussie gestart

corry

Wij (2 echtparen tussen 50 en 60 jaar) gaan van 15 tot 29 februari a.s. naar Denver. Vandaar hebben we een rondreisje gepland als volgt:
Eerst 3 dagen in Colorado Springs. Bij een kennis in huis en van daaruit uitstapjes, zoals Breckenridge, Garden of the Gods, Pikes Peak.
- richting Taos - Santa Fe, met eerst misschien bezoek aan de Great Sand Dunes.
- richting Cortez, met bezoek aan Mesa Verde (als dat park open is in de winter).
- richting Moab, met bezoek aan de Arches en Dead Horse Point.
- dan via de "70" richting Glenwood Springs.
- dan weer richting Denver.
We hopen dat we wat hotsprings tegen komen, dat lijkt ons heerlijk in de winter.  Heeft iemand nog suggesties voor dit tripje en is er iemand die dit ook wel eens gedaan heeft in de winter? We hebben een 4wheeldrive gehuurd en overnachten in motels.
We hebben niets vastgelegd dus waar het de moeite waard is  blijven we 2 nachten. Alvast bedankt voor uw reactie.
#1 - 04-02-2008, 22:39 uur

marleencolorado

Hoi Corry,
Leuk dat jullie naar Colorado gaan, echt een hele mooie staat. Ik heb verschillende keren in de winter in Colorado gezeten.
Ik heb een jaar in Glenwood Springs gewoond, als je hier langs gaat moet je zeker even stoppen, wellicht naar de hotsprings pool gaan, de Vepore Caves of met de kabelbaan omhoog naar de Fairy caves. Leuke restaurantjes zijn de Glenwood Brewpub, tegenover het treinstation of Doc Holiday aan Grand vlak voor het begin van de brug. Downtown is gezellig en de Colorado rivier prachtig

Richting Aspen of halverwege de weg afslaan richting Redstone is ook de moeite waard. (in Redstone Inn hangt een schilderij van Nederlandse afkomst, met oud nederlandse tekst.)
Dit jaar verhuis ik naar Avon vlak bij Vail, ook een dorp dat de moeite waard is en zeker als je wilt skieen. Lekker eten kun je in Edwards, vlak aan de oprit/afslag I-70 zit de Gashouse, waar je Elk sausage (rendier) kunt eten.

Er is de laatste dagen/weken veel sneeuw gevallen in Colorado rond de I-70 en dat maakt het moeilijker en het gaat langzamer over Vail pass en Eisenhouwer tunnel. Het is zeker handig om een ervaren rijder te zijn. Dan heb je wel wat aan 4-weel drive. In de winter zijn de meeste off road wegen waar je kunt 4 weelen dicht dus dat is jammer.

Golden en Boulder zijn ook de moeite waard om te bezoeken. Wil je in een echte Amerikaanse Mall goed shoppen ga dan naar Flat Irons Mall (Boulder) of Colorado Mills Mall (Golden).

Verder zijn Creste Butte en Ouray mooie plaatsjes deze laatste kun je op je route naar Mesa Verde misschien aan doen. Ook hier zijn hot springs.

Tja heb ik verder nog tips? Colorado blijft mij fasineren ook al kom ik er vaak en ga er binnenkort zelfs wonen.

Heel veel plezier en geniet er van!
#2 - 06-02-2008, 19:09 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

corry

Hallo Marleen,
Heel hartelijk bedankt voor je reactie. Met jouw tips over restaurantjes en uitstapjes, daar kunnen we wat mee! Glenwood Springs stond gelijk al op ons lijstje en we doen daar waarschijnlijk een overnachting. De tips zijn al genoteerd in ons logboek. Het zal wel een heel andere sfeer zijn dan in de zomer, zeker nu er veel sneeuw is gevallen. Maar dat levert vast mooie plaatjes op. We hebben er zin in!
Wat leuk dat je in Colorado gaat wonen! Ik wens je daar een hele fijne tijd. Groetjes, Corrie
#3 - 06-02-2008, 22:35 uur

Bart Benz

Als je kunt zou ik ook naar Vail gaan, prachtig sfeervol dorp met goede restaurants.

En inderdaad, goed dat je een 4wheeldrive hebt gehuurd, tijdens onze trip hebben we er veel aan gehad. Zelfs bij kleine sneeuwstormen zagen we op de I70 auto's langs de weg liggen...

#4 - 08-02-2008, 20:16 uur

corry

Inmiddels zijn wij alweer 2 weken thuis van onze Colorado winterrondreis.We hadden de Chevrolet Trailblazer(4wheeldrive) en ongeveer 3000 km gereden. Alles is verlopen zoals we gepland hadden. Alleen bij Taos was  de mooie highway 64 afgesloten  wegens enorme sneeuwval en zijn rondgereden via de I-40 (route 66) naar Durango. De treinreis hebben we daar gedaan. In de Arches was het fantastisch. We zijn bijna niemand tegengekomen. Bij Glenwood Springs heerlijk in de Hot Springs gezwommen en gegeten in de Brewpub bij het station. Nog geshopt bij de Colorado Mills Mall en de outletstores bij Castle Rock en geprofiteerd van de goedkope dollar (voor ons).Ik wil iedereen bedanken voor de tips. Het was een schitterende reis en goed te doen in de winter! Corry
#5 - 15-03-2008, 18:53 uur

arizona

Erg leuk iets terug te horen, ik vind het motiverend voor 'tipgevers' te weten wat en in hoeverre er iets gedaan is (of kon worden) met al die adviezen.
A.
P.S. Was Mesa Verde trouwens toegankelijk in februari, vorig jaar in  de tweede helft april moest een ranger me door de sneeuw naar beneden brengen?
#6 - 15-03-2008, 21:34 uur

corry

Toen we 's morgens langs de Mesa Verde reden sneeuwde het zo erg dat we besloten door te rijden richting Moab. Daar in Utah werd het weer steeds beter en hebben nog de afslag 211 genomen bij Church Rock. Je rijdt dan zo Canyonlands National Park in langs Newspaper Rock tot het einde van de weg. Daar erg mooie uitzichtpunten. Wel dezelfde weg weer terug en waren toen mooi op tijd in Moab. We hebben trouwens steeds twee overnachtingen gedaan in hetzelfde motel, dat was wel zo relaxt.Even nog een tip: koop bij de eerste grote Wal-Mart de Road Atlas van Rand Mc Nally voor maar 5.97 dollar!
#7 - 16-03-2008, 00:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15