Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wordt het weer Amerika in 2015.

Discussie gestart

TondeG

Hierbij de nieuwe topic afgeleid van de topic " Planning 2015! Wordt het weer Amerika?
Dit is de route die ik denk te gaan rijden.

De volgende vragen staan nog bij mij open!

Is Denver de moeite waard, ik zou ook direct afhankelijk van de vluchttijden direct na het ophalen van de auto naar Estates Park kunnen rijden. De afstand is niet zo groot.

Er komt een dag bij wanneer ik van Custer State park naar Sheridan rij. Sheridan lijkt me een leuk plaatsje, klopt dit?

Er komen vast wel meer vragen!

Ik zie ook dat wanneer je van Estes Park naar Custer SP door het plaatsje. Cheyenne rijd. Is dit een leuk plaatsje? Waarschijnlijk geen tijd voor, gezien de tijdsduur van 5.30 uur.
Dag 1 Denver
Dag 2 Denver - Estes Park (Via Grandby / trail ridge (237 km, 3 uur 30 min)
Dag 3 Estates Park
Dag 4 Estates Park via Black Hills naar Cluster State Park. 366 mile 5 uur 32
Dag 5 Custer State Park
Dag 6 Custer  State Park
Dag 7 Custer State Park
( Dag 8 Custer State park - Cody. 366 mile 6 uur) niet mijn voorkeur
Dag 8 Custer State Park - Sheridan. 219 mile 3 uur 24
Dag 9 Sheridan Cody 147 mile 2 uur 40
Dag 9 Codie - East entrance Yellowstone. 52 mile 1 uur
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Jacksons. 125 mile 2 uur 45 min
Dag 13 Jacksons - SLC. 280 mile 4uur 27 min
Dag 14 SLC - MOAB. 234 mile 3 uur 42 min
Dag 15 MOAB
Dag 16 MOAB
Dag 17 MOAB - Monument Valley. 148 mile 3 uur 5 min
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon. 202 mile 4 uur 10 min
Dag 19 Grand Canyon - Las Vegas. 276 mile 4 uur 10 min
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 LV  - Amsterdam

Groet,

Ton

#1 - 02-09-2014, 13:08 uur

Dirc

Ha Ton,

Ben jij er al over uit hoe je door Custer en Yellowstone gaat rijden?
Ik zie dat je nog steeds de Trail Ridge via Grandby pakt. Heb je daar een reden voor?
#2 - 02-09-2014, 14:48 uur

TondeG

Hi Dirc,

Nee, goed dat je me helpt herinneren. Ga ik uitzoeken. Ik denk dat een datum ook wel handig is omdat de parken al vol beginnen te lopen vanaf eind juni en verder. Jij gaat eerder en heb misschien nog last van sneeuw?
#3 - 02-09-2014, 15:36 uur

Dirc

Ik vertrek 30 mei. Een kleine week later zou ik dan aan moeten komen bij de 212 naar yellowstone. Meestal geen probleem rond die tijd.
#4 - 02-09-2014, 16:35 uur

Cees A

Ton schrijft: Is Denver de moeite waard,
Ligt eraan wat je de moeite waard vindt. Keus genoeg
Je kunt naar de 16th street mall. http://www.denver.org/things-to-do/denver-attractions/16th-street-mall/
Of de Cherry Creek mall:  http://www.denver.org/listings/Cherry-Creek-Shopping-Center/3713/
Of naar de Mint: http://www.denver.org/listings/U-S-Mint/4435/
Of de Zoo of het aquarium:  http://www.denver.org/things-to-do/denver-attractions/zoos-aquariums/
Je kunt ook gaan fietsen:  http://www.denver.org/things-to-do/sports-recreation/bike-trails/
Of naar de botanische tuin:  http://www.denver.org/listings/Denver-Botanic-Gardens/3655/
Of naar Aviation Museum Wings over Rockies:  http://wingsmuseum.org/
Leuk detail:  Hier staat de X-Wing Fighter uit de Star Wars films:  http://wingsmuseum.org/aircraft-exhibits/x-wing-starfighter/
Buiten Denver is het Red Rock Amphitheater:  http://www.denver.org/listings/Red-Rocks-Park-Amphitheatre/4574/

Ton schrijft: ik zou ook direct afhankelijk van de vluchttijden direct na het ophalen van de auto naar Estates Park kunnen rijden. [/i]
Dat kan, maar dan mis je de Trail Ridge road

Ton schrijft: Er komt een dag bij wanneer ik van Custer State park naar Sheridan rij. Sheridan lijkt me een leuk plaatsje, klopt dit?
Voor de meesten, ook voor mij, is Sheridan gewoon een overnachtingsplaats tussen de Black Hills en Yellowstone

Ton schrijft: Ik zie ook dat wanneer je van Estes Park naar Custer SP door het plaatsje. Cheyenne rijd. Is dit een leuk plaatsje? Waarschijnlijk geen tijd voor, gezien de tijdsduur van 5.30 uur.
Leuk,  klein centrum.  Je zou er een korte koffie of lunchstop kunnen maken. Je hoeft er immers niet voor om te rijden
#5 - 02-09-2014, 18:32 uur

Marianne

Waarom 3 dagen Custer SP? In verhouding met je tijd voor Yellowstone vind ik dat vrij veel. Wat wil je daar allemaal doen?
Sheridan is misschien wel een leuke plaats (wij hebben er in 2004 heel leuk gegeten, zie ons reisverslag), maar het is natuurlijk in eerste instantie een overnachtingsplaats, je kunt je tijd elders beter gebruiken.

Het is Estes Park, niet Estates Park. En Moab, geen MOAB. Klemtoon op de laatste lettergreep. ;)

Marianne
#6 - 03-09-2014, 09:56 uur

TondeG

@Cees, bedankt en wil inderdaad de Trail Ridge Road doen.
Denver is ook duidelijk.

@ Marian, betreft Estes park. Hier kan een dag inderdaad af.

#7 - 03-09-2014, 11:03 uur

Marianne

Ik zou 2 dagen Estes Park doen als je naar Rocky Mountian NP wilt, ik heb niet gezegd dat daar een nacht van af kan. Ik vond wel de 4 nachten Custer SP erg veel.

Marianne
#8 - 03-09-2014, 11:24 uur

Cees A

Ik vond wel de 4 nachten Custer SP erg veel.
Marianne

Het staat er wat ongelukkig, maar uit het verloop van dit en vorig topic heb ik begrepen dat er:
1 dag is voor Custer, Needles Hwy en Mt. Rushmore
1 dag voor Badlands
1 dag voor de rest van de Black Hills.  (Iron Mt. Road, Wind Cave, Spearfish Canyon enz.)

En dan is 3 dagen (oftewel 4 nachten) niet te veel.
Old Faithful opperde eerder om alleen Custer, Needles hwy en Mt.Rushmore  en Badlands te doen.  Als je dat doet zou 2 dagen (3 nachten) ook kunnen.
#9 - 03-09-2014, 12:08 uur

Marianne

Nee, het is ook niet echt te veel. Ik had in eerste instantie dan ook geschreven:
Waarom 3 dagen Custer SP? In verhouding met je tijd voor Yellowstone vind ik dat vrij veel. Wat wil je daar allemaal doen?

Marianne
#10 - 03-09-2014, 13:04 uur

TondeG

Ik zal alles even bekijken gezien ik niet veel tijd heb momenteel.
#11 - 03-09-2014, 13:57 uur
« Laatst bewerkt op: 03-09-2014, 13:59 uur door TondeG »

TondeG

Je bent in Estes eigenlijk maar 11/2 dag, op dag 4 ga je alweer vroeg op pad gezien de lange reistijd.
Betreft Custer State park zijn de eerste twee dagen een must.

Mijn vraag is of het handiger is om de tweede dag in Badlands te overnachten gezien de reistijd van Custer 2 uur is naar Badlands.
#12 - 03-09-2014, 14:04 uur

Marianne

Ik zou ook niets veranderen aan Estes Park, die 2 nachten daar zijn prima. Maar ik zou eventueel wel een dag minder in South Dakota doen, of alvast de laatste dag richting Sheridan rijden. Ik denk dat je op het stuk van SD naar Yellowstone een dag zou kunnen winnen, hetzij door een volledige dag SD te laten vallen, hetzij door de verdeling van overnachtingen iets anders te doen. Een extra dag voor Yellowstone lijkt me geen overbodige luxe.
Maar zoals al is gezegd; het is ook afhankelijk van wat je allemaal bij Custer wilt doen. En wat je in Yellowstone wilt doen natuurlijk. Als je van Cody naar Yellowstone rijdt heb je die dag ook nog wel tijd voor het park, tenzij je nog veel tijd in Cody hebt gepland.

Marianne
#13 - 03-09-2014, 15:50 uur

TondeG

Hier is mijn laatste route, zit veel overeenkomst in met die van Dirc. Zal de layout proberen wat netter te maken. Graag aanvulling of commentaar op de route.
 
 Dag 1   Denver      
Dag 2   Denver -  Estes Park (Gramby de  Trail ridge road van RMNP naar Estes Park  .5 uur 165 mile
Dag 3   Estes Park ( Bear Lake)      
Dag 4   Estes Park  naar BLack Hills  5.5 uur   344 mile
Dag 5   Custer State Park - (Needles Highway, Wildlife Loop, Sylvan Lake,  Mount Rushmore.      
Dag 6   Custer State Park- Badlands NP ( Wounded Knee, Wall )      
Dag 7   Custer State Park (Wind Cave, de Spearfish Canyon,Crazy Horse memorial)      
Dag 8   Custer State park - Cody ( Sheridan, Big Horn NP- Cody)   6.10 uur   377 mile
Dag 9   Cody - East entrance Yellowstone (via Fishing Bridge, Mud Vulcano, Yellowstone Canyon, Tower Roosevelt naar Gardiner.Gardiner) (193 km (2u, 50 min))      
Dag 10   West Yellowstone ( via Mammoth Hot Springs, Roaring Mt. en Norris Geyser Basin)      
Dag 11   Zuidwest Yellostone (Geysers, upper, Midway lower )      
Dag 12   Yellowstone (?)      
Dag 13   Yellow stone - Jacksons (Via Grand Teton)   1.50 uur   97 mile
Dag 14   Jacksons - Salt lake City    4.30 uur   280 mile
Dag 15   Salt Lake City - Moab    3.40 uur   234 mile
Dag 16   Moab (Arches)      
Dag 17   Moab (Canyonlands)      
Dag 18   Moab -  (?)   3.5 uur   148 mile
Dag 19   Monument Valley - Grand Canyon.  4 uur 10 uur   202 mile
Dag 20   Grand Canyon - Las Vegas.  4 uur 10 uur   276 mile
Dag 21   Las Vegas      
Dag 22   Las Vegas      
Dag 23    LV  - Amsterdam      
#14 - 04-09-2014, 17:25 uur
« Laatst bewerkt op: 04-09-2014, 17:31 uur door TondeG »

TondeG

Even een aanvulling op mijn route. Ik zelf vind auto rijden in het Westen een genot, lekker op cruise control en genieten van de omgeving. Daarom zitter er een paar lange rijdagen in. De overnachtings adressen in de Parken moet ik me nog dieper gaan verdiepen als de opzet van de route klaar is. 23 dagen is het maxium.

 
#15 - 04-09-2014, 18:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15