Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone

Discussie gestart

MarkAnnemie

Wij zouden graag de tweede helft van juni op vakantie gaan. Het wordt dan onze derde Amerika reis en nu willen we van Yellowstone de 'hoofdattractie' maken.
Een aantal vragen hierover voor jullie  :)
Is het voordeliger om zelf hotels te boeken? op voorhand wel, tijdens de reis wil ik daar geen tijd in steken.
We zouden Denver als vertrek en aankomst nemen, de vliegtickets zijn daar op t eerste gezicht goedkoper dan Salt Lake City. Is dit een goed vertrekpunt?
Yellowstone is dus het belangrijkste, maar hoe stippel ik de route dan best uit? Welke kanten zijn het best? En met wat valt het te combineren?

We vinden het niet erg om wat km's met de auto te doen. We gaan vooral voor de natuur maar superlange wandelingen (paar uur lukt wel, maar geen hele dag) lukken fysiek niet.
En we hebben 2 weken tijd om te vullen.  :)
#1 - 03-01-2011, 20:20 uur

Swissdutchie

Hoi,
Wij hebben voor volgend jaar een zelfde soort reis gepland: een rondje Denver - Denver met als hoofdbestemming van de reis Yellowstone. Onze voorlopige reisroute vind je in deze post:
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,11220.0.html
Dat geeft je misschien een idee van wat je behalve Yellowstone nog in de route op zou kunnen nemen. Wij gaan echter wel drie weken en hebben dus iets meer tijd. Voor een tweeweekse reis zal ik de route wat inkorten. Bovendien zou ik met maar twee weken toch ook nog naar andere luchthavens kijken, want bij voorbeeld Jackson of Bozeman liggen aardig wat dichter bij Yellowstone dan Denver.
Wat de hotels betreft: ik zal ze zelf boeken, behalve misschien de eerste nacht in Denver. Over het algemeen ben je dan goedkoper uit. Je bent dan niet aan de keuze van een reisorganisatie gebonden, maar kunt zelf een accommodatie uit je prijsklasse kiezen in een plaats, die jou het beste uitkomt. Wij hadden deze keer voor de gein eerst een offerte inclusief hotels aangevraagd. Maar die was niet alleen behoorlijk prijzig, maar had soms ook vrij vreemde keuzes qua overnachtingsplaatsen. Zo zouden we voor Yellowstone de hele tijd in Cody verblijven, wat zou betekenen, dat je dagelijks ca. 3 uur kwijt bent alleen om het park in en uit te rijden. En nog een voorbeeld: In Estes Park verblijven we in een hotel, dat ook in de offerte opgenomen was. Bij de reisorganisatie waren we voor de kamer 140 € kwijt geweest, nu we zelf hebben geboekt betalen we ca. 100 €. Het is dan wel een iets eenvoudigere kamer dan de reisorganisatie ons wou aansmeren, maar we zijn geen luxe nodig.
Succes met de verdere planning en alvast heel veel plezier! Groetjes,
Franziska
#2 - 03-01-2011, 21:00 uur



Marianne

Als je maar twee weken heb is het jammer om helemaal vanuit Denver heen en weer te rijden. Misschien is vertrekken in Denver en eindigen in Salt lake city of een rondje vanuit SLC een mogelijkheid? Ook de plaatsen die Franziska noemt zijn mogelijk, maar dan heb je misschien wat meer overstappen en minder mogelijkheden bij de autohuur.

Hotels zelf boeken inderdaad! Kijk voor Yellowstone bij www.xanterra.com . Je kunt kiezen voor verschillende locaites, of je gaat centraal zitten, in Canyon Village of bij Lake.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag en ons 2008-verslag voor onze bezoeken aan Yellowstone.

Marianne
#3 - 03-01-2011, 21:31 uur

MarkAnnemie

Denver ligt idd niet superideaal maar alle andere luchthavens kosten 400 euro meer aan tickets, wat toch wel veel verschil is.  Tenzij ik niet op de juiste plaats zoek? We vertrekken uit Brussel en ik kijkvoor tickets op GoFly.

Bedankt al voor de andere tips. Deze ga ik morgen met een fris hoofd bekijken.  ;)
#4 - 03-01-2011, 21:44 uur

Jez

connections.be heeft momenteel aanbiedingen.
#5 - 03-01-2011, 21:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chris RTA

Hoi,

Wij zijn in 2009 nog een keer naar Yellowstone gegaan. Die keer heb ik het voor elkaar gekregen om op Bozeman te landen.
Dit is echt ideaal. Met overstap in Denver uiteraard, maar dit scheelt je een dag rijden.

Het enige nadeel is dat daar geen auto's te huur zijn die gelijk of groter zijn dan een minivan/suv. Ze hebben daar alleen midsize of kleiner.
Maar ga je maar met twee personen en is een midsize groot genoeg dan is bozeman super. (controleer het even, wie weet is het veranderd)
Wij gingen met 4 personen en ze hadden beloofd dat er een minivan klaar zou staan. Ik had het nog een paar keer gevraagd of dat wel kon omdat deze via internet niet te boeken was. Bij aankomst bleek ik toch gelijk te hebben en hebben we na heel wat geklooi een vliegveld verderop een auto kunnen regelen. Wij zijn deze maar meteen gaan halen en onze ouders zijn gaan slapen.
Wij zouden dan in de ochtend terug bij het hotel aankomen zodat we meteen verder konden naar Yellowstone.
Wij hebben dus geen nachtrust gehad. Maar wel een vergoeding van het autoverhuurbedrijf in nederland.

Na Yellowstone even door naar JAckson Hole, leuk cowboy stadje alwaar op zaterdag een western gevecht gehouden wordt op straat.
Je kan vanuit daar ook raften over de snake river. (Heeft niks met slangen te maken)

#6 - 04-01-2011, 02:16 uur

MarkAnnemie

We gaan toch Denver behouden als vertrek en aankomstpunt. Anders worden de vliegtuigtickets gewoon veel te duur. 't Is wat langer rijden, maar heel erg vinden we dat niet. Cruisen op de Amerikaanse wegen is gewoon fijn. :)

De Rocky Mountains kunnen we zo ook doen, gaan we wel op het einde inplannen, dan zal het al iets warmer zijn in de bergen.
#7 - 04-01-2011, 09:54 uur

Hans B

Als je 'maar' 14 dagen hebt, zou ik zo snel mogelijk naar Yellowstone rijden.
Onderweg zou je Cody kunnen aandoen met een prachtig museum (Buffalo Bill) en 's weekends een rodeo.
Verder is Thermopolis een optie met de grootste hotspring ter wereld en gratis thermal pool.
De Black Hills ten noorden van Denver zijn fantastisch, maar daar heb je geen tijd voor.
Yellowstone minimaal 4 liefst 5 volle dagen om alle bezienswaardigheden te zien en heel veel te wandelen.
Terug zou kunnen via Jackson (Grand Teton) en misschien Moab (Arches) en dan de I-70 naar RMNP en Denver.
#8 - 04-01-2011, 10:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

We gaan toch Denver behouden als vertrek en aankomstpunt. Anders worden de vliegtuigtickets gewoon veel te duur.


Volgens mij hoeft dat niet persé duurder te zijn hoor. Zo is mijn ervaring in elk geval niet, althans niet bij United Airlines.
#9 - 04-01-2011, 10:46 uur



MarkAnnemie

Onze reis krijgt ondertussen vorm.

Reisschema is geworden:
Denver
Denver - Thermopolis
Thermopolis
Noord Yellowstone
Midden Yellowstone
Yellowstone - Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton - Salt Lake City
Salt Lake City - Moab
Moab
Moab - Rocky Mountains
Denver
Denver

De vliegtickets boeken we zeker zelf. De hotels hebben we bekeken maar blijkbaar kunnen we daar geen annulatieverzekering voor nemen. Gaat enkel via een reisbureau. Of is er nog een andere manier?
#10 - 10-01-2011, 19:18 uur

Marianne

Voor een reis in het teken van Yellwostone zit je wel heel erg kort in het park. Daar zou ik zeker 1 of 2 dagen aan toevoegen. Heb je nu een heel dag voor Thermopolis uitgetrokken of begrijp ik het niet goed? SChtijf de route eens per dag uit, met ook de reisdagen erbij. Ik mis nu de dag Thermopolis - Yellowstone, ook gauw een halve dag of meer.

Hotels kun je prima zelf boeken. In de meeste gevallen kun je tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren als je rechtstreeks bij het hotel boekt, of via sommige boekingssites. Kijk voor Yellowstone op www.xanterra.com .

Marianne
#11 - 10-01-2011, 21:11 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2011, 08:35 uur door Marianne »

babarage


De vliegtickets boeken we zeker zelf. De hotels hebben we bekeken maar blijkbaar kunnen we daar geen annulatieverzekering voor nemen. Gaat enkel via een reisbureau. Of is er nog een andere manier?


hoezo zou er geen annuleringsverzekering voor hotels opzitten?  ik ben geen expert maar zover ik weet krijg ik de kosten bij annulering allemaal terug van mijn verzekering, inclusief die van hotels en dergelijke die ik zelf geboekt heb. bovendien, bij heel veel hotels in amerika is het zo dat je kosteloos kan annuleren tot zelfs de dag van aankomst, soms moet je (vooral bij de lodges in de natuurparken) administratiekosten betalen of de eerste nacht bij te laat annuleren. moet je even kijken op het moment van boeken. mocht je onverhoeds de hele boel moeten annuleren dan hou je nog maar een klein deel van de hotelkosten over dus zijn dat lasten die je persé moet verzekeren of die je zelf kan dragen?

heb je het over het SGR of het calamiteitenfonds dan betalen die inderdaad de hotelkosten niet maar das logisch,die keren alleen uit als een reisorganisatie niet meer kan voldoen en daar heb je met zelf boeken niet te maken. maar ook in dit geval geldt dat je heel veel kosteloos zal kunnen annuleren bij de hotels dus de schade zal erg meevallen.
#12 - 11-01-2011, 00:06 uur

Swissdutchie

Ik sluit me aan bij Marianne: voor een reis met hoofdbestemming Yellowstone ben je daar wel erg kort  :-\ .
Wat de annuleringsverzekering betreft kun je die bij voorbeeld bij Europeesche Verzekeringen gewoon zelf online aanvragen:
http://www.europeesche.nl/verzekeringen/reis/kortlopende-annuleringsverzekering/
Je moet dan wel zelf de bedragen, die je aan boekingskosten hebt uitgegeven voor vlucht, hotels etc. zelf bij elkaar optellen. Volgens mij is het dan ook handig om de extra optie  'samengestelde reizen' te nemen. Wat dat precies inhoudt kun je nalezen op de site van de Europeesche:
http://www.europeesche.nl/verzekeringen/reis/kortlopende-annuleringsverzekering/uitbreidingen/
De vraag is echter inderdaad of je voor de accommodaties überhaupt een annuleringsverzekering moet afsluiten. Zoals door anderen al gezegd is het annuleren van hotels vaak tot kort voor aankomst gratis. Soms moet je wel een klein bedrag aan administratiekosten betalen, maar de vraag is of dat tegen de verzekeringspremie opweegt. Ik zal dus eerst de annuleringsvoorwaarden van de gekozen hotels bestuderen en dan pas beslissen of een annuleringsverzekering voor de accommodatie wel of niet zinvol is. Voor de vluchten is zo een verzekering uiteraard wel zinvol.
#13 - 11-01-2011, 12:18 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2011, 17:30 uur door Swissdutchie »



Old Faithful

En een annuleringsverzekering betaalt alleen bij bepaalde omstandigheden die in de polisvoorwaarden staan. Denk aan sterfgeval bij naaste familie, niet kunnen reizenwegens medische gronden etc.
Een annuleringsverzekering kun je bij apart afsluiten, los van de reis. Ik heb bijvoorbeeld een doorlopende annuleringsverzekering.
#14 - 11-01-2011, 23:20 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2011, 23:25 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

MarkAnnemie


Reisschema aangepast op basis van jullie tips.  :)

Dag 1: aankomst Denver
Dag 2: Denver naar Thermopolis
Dag 3: Thermopolis naar Yellowstone
Dag 4: Yellowstone
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone naar Grand Teton
Dag 8: Grand Teton naar Salt Lake City
Dag 9: Salt Lake City naar Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab naar Rocky Mountains
Dag 12: Denver
Dag 13: Denver

1 dag meer in Yellowstone. Meer lukt niet, we moeten op dag 12 al in Denver zijn want onze vlucht vertrekt vroeg op dag 13. Ik denk dat dit wel haalbaar is qua afstand ook?
#15 - 12-01-2011, 19:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15