Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone

Discussie gestart

Lindsyrolff

Hallo forumleden. Graag wil ik jullie advies mbt tot ons verblijf in Yellowstone.
In juni 2018 gaan wij met onze 2 kids van 4,5 per camper noordwest USA en een stukje Canada verkennen. Tijdens deze route verblijven we 3 dagen in Yellowstone. Ik ben nu een beetje de route aan het uitpluizen en waar we willen gaan camperen met onze RV.
Yellowstone vind ik super lastig omdat het er allemaal fantastisch uitziet en ik eigenlijk alles wil zien maar dat is natuurlijk niet te doen. Ik ben dus op zoek naar mensen met ervaring in Yellowstone! Welke campgrounds zijn leuk? Wat moeten we echt gaan bekijken? Lange hikes zitten er niet in omdat we nu met kinderen gaan. Is het bijvoorbeeld leuk om 1 of 2 nachten op de ene campground te blijven en dan de laatste 1 of 2 nachten  op een andere?
We rijden Yellowstone binnen na een verblijf in Grand Teton NP dus de eerste dag kunnen we echt al wat gaan ondernemen. Na Yellowstone rijden we door naar Helena, dit dient echt als tussentop naar Glacier NP dus als we eerst nog iets willen ondernemen in Yellowstone is dit zeker een optie.
#1 - 18-10-2016, 17:14 uur

Cees A

 welkom op dit forum.

Je vraagt naar "leuke campings".  Ik denk dat ik het antwoord op deze vraag maar aan een ander overlaat.
Ik als niet kampeerder heb namelijk geen idee wat ik me voor moet stellen bij een "leuke camping"  innocent

Yellowstone ken ik vrij goed. De laatste keer dat ik daar was was in mei. Vrij recent dus.
Ik zou de route door Yellowstone als volgt proberen te doen:
Kijk ter orientatie op deze kaart, dan zie je waar alle genoemde plaatsen liggen.
Linkje: ----> https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/YELLmap2.pdf

Bij het binnenrijden van het park vanuit Grand Teton kun je al meteen de geisers bij West Thumb bekijken.
Als je daarna via de oever van Lake Yellowstone en Fishing Bridge naar Canyon rijdt kun je de Canyon bekijken.
Probeer voor je 1e Yellowstone overnachting een plaatsje te krijgen bij Canyon Village.

De volgende dag rij je naar de Upper, Midway en Lower geiservelden in het zuid-westen van Yellowstone.
(om die 3 velden te bekijken heb je een hele dag nodig)
Die nacht zou je een overnachting kunnen doen bij Madison.

Je laatste Yellowstone-overnachting kun je het beste doen in Mammoth Hot Springs (in het park) of in Gardiner (net buiten het park).
Op weg van Madison naar Mammoth Hot springs kun je Norris geiser basin, Roaring Mnt en de terrassen bij Mammoth Hot Springs al bezoeken.
Daarna rij je nog even naar Tower Roosevelt waterval en je rijdt, als je nog tijd hebt, een stuk de Lamar Valley in (veel wildlife)
Vanuit Mammoth Hot Springs (of Gardiner) zit je vlakbij de noordelijke uitgang van Yellowstone, dus je zit zo op de doorgaande weg richting Helena 
#2 - 18-10-2016, 18:32 uur

Lindsyrolff

Super!! Hier heb ik echt wat aan! Bedankt!
#3 - 18-10-2016, 21:14 uur

Hans B

Over het algemeen zijn de campings zeker in NP's niet LEUK in de zin van er is een zwembad, kinderspeelplaats en veel ander vertier.
Je hebt een plek en dat is het dan.
In de NP's zijn vaak wel ranger talks of andere programma's , maar of je daar na een drukke dag zin in hebt .....
Kijk op de website van NPS.GOV/ en link door naar het park waar je naartoe wil dan zie je gauw genoeg wat er allemaal is.

Echt lange hikes hoef je niet te maken. Alles is vlak bij de parkeerplaats. Maar met een camper parkeren kan wel eens het probleem worden. Het is er mega druk. Als je nu al de exacte data weet, zou ik vast een plekje reserveren. Alleen Fishing Bridge campground heeft stroom, maar of dat elke dag nodig is ??
De camping in West Yellowstone is duur.

Hoe je het rondje gaan maken, kijk zoals Cees al aangeeft op de kaart.

#4 - 19-10-2016, 09:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Hier nog wat meer gedetailleerde info over Yellowstone.
Op dit pdf document vind je detailkaartje van de besproken gebieden.
Linkje:--->  https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/YELLmap4.pdf
Even inzoomen op dat pdf document maakt de details beter zichtbaar. 
Op die kaartjes geven de stippellijntjes de wandelroutes aan.
In de geiservelden zijn de looproutes, vanwege de instabiele bodem, uitgevoerd als boardwalk.

Als je via de south entrance het park binnen komt begin je met West Thumb.
Het geiserveld bij West Thumb ligt aan de oever van Lake Yellowstone en is niet zo heel groot.
Op het detailkaartje zie je het boardwalk-rondje dat je kunt lopen bij West Thumb Geyser Basin.

Via Lake Village, Fishing Bridge, Mud Volcano en Sulphur Caldron rijden jullie naar Canyon.
De South Rim Drive bij de Yellowstone Canyon eindigt bij Artist Point en vanaf daar heb je mooi uitzicht op Lower Falls.
Je kunt ook eerder stoppen, bij Uncle Tom's Point, en vanaf daar via de gestippelde trail naar Artist Point lopen.
Een mooie trail. Onderweg kom je langs diverse mooie uitzichtpunten.
Bij Uncle Tom's point kun je ook nog via een lange trap, Uncle Tom's Trail, afdalen naar een plateau aan de voet van Lower Falls.

Langs de North Rim Drive zijn een paar parkeerplaatsen bij uitzichtpunten over de Canyon.
Een van die uitzichtpunten, Inspiration Point ligt aan een zijweg van de North Rim Drive.
Een aanrader is de zig-zag trail bij Brink of Lower Falls.
Via dat zig-zag pad loop je naar beneden, naar een plateau vlak naast de rand van Lower Falls.
Er loopt een wandeltrail van Brink of Lower Falls langs alle uitzichtpunten naar Inspiration Point.
Je zou dus de camper kunnen laten staan bij een van de parkeerplaatsen en gaan lopen.

Bij de Upper, Midway en Lower geiservelden zijn de geisers te bekijken via een boardwalk.
Die boardwalks voeren je automatisch langs alle bezienwaardige punten.
Gemakkelijk, niet te missen en verdwalen is onmogelijk.
Vwb het geiserveld bij Old Faithful wil ik je even wijzen op het zijpad met loop naar Geyser Hill.
Als je via dit pad omhoog klimt heb je vanaf Geyser Hill een mooi uitzicht over het hele geiserveld van Old Faithful.

Als je op Madison staat met je camper en je hebt er tijd voor moet je de weg richting West-Yellowstone eens op en neer rijden.
In de weilanden en bij de rivier langs die weg zit vaak heel veel wild.
Wij zaten een aantal dagen in een hotel in West-Yellowstone en wij moesten deze weg dus dagelijks 2X berijden.
Dat was allesbehalve een straf.
Op al die dagen nergens in het park zoveel wild gezien als 's morgens en 's avonds langs de weg West-Yellowstone - Madison !

Tip: Als je van Madison naar Mammoth Hot Spprings gaat, rij dan vroeg weg. Met vroeg bedoel ik 08.00 uur of zo.
De 1e bezienwaardigheid die je namelijk tegenkomt is Artist Paintpot en de parkeerplaats daar is erg klein.
Na 10.00 uur is de kans dat je daar een parkeerplaatsje vindt, zeker met een camper, minimaal.
Artist Paintpot is echter best de moeite waard om vroeg op te staan.
Er loopt ook hier weer een boardwalk langs alle bezienswaardige punten.
Het volgende geisergebied dat je tegenkomt is Norris. Ik vind Norris een van de mooiste geiservelden van Yellowstone.
Het geisergebied van Norris wijkt vooral door z'n mooie kleuren af van de geiservelden die je gisteren bezocht.

Dan kom je bij Mammoth Hot Springs.
Warmwaterbronnen in dit gebied brengen enorme hoeveelheden mineralen mee naar de oppervlakte.
Die mineralen vormen uitgestrekte gekleurde terrassen waar het water overheen stroomt.
Op de kaart zie je dat de Upper Terrace Drive verboden is voor campers.
Geen nood, vanaf de boardwalk van Lower Terrace kun je naar Upper terrace lopen om de terrassen aldaar te bekijken.

Als je nog tijd over hebt kun je nog naar Tower Falls gaan kijken en een stukje van de Lamar Valley meepikken.
Ik persoonlijk vind die Tower Falls niet echt een "must see".
Leuk als je tijd over hebt, maar als je dit mist is er geen man overboord
Misschien wordt mijn mening over Tower Falls beinvloed door het feit dat er veel mooiere dingen in Yellowstone te zien zijn.
Hetzelfde geldt voor Lamar Valley.
Wij zagen op de weg West-Yellowstone - Madison steeds zoveel wild, daar kon de Lamar Valley niet tegenop.

Nou, weer een heel verhaal. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
#5 - 19-10-2016, 11:38 uur

Lindsyrolff

Bedankt Hans voor je reactie. Leuk is inderdaad misschien het verkeerde woord. We wisselen onze reis af met wat steden en kiezen daar voor een camping met voorzieningen voor de kids. Als we naar een NP gaan willen we ook echt in de natuur staan. Gelukkig kunnen ze zich goed vermaken en hebben ze afgelopen zomer ook geen TV ofzo gemist tijdens de vakantie. We denken er aan om bijvoorbeeld zo'n junior ranger boekje aan te schaffen voor ze zodat ze wat opdrachtjes kunnen doen, die praatjes heb ik inderdaad ook zien staan. Ook zagen we op de site van Yellowstone een rit met paard en wagen staan door het park. Als we hier tijd voor hebben kunnen we dat altijd doen.
Cees echt super bedankt! Ik ga je aanwijzingen in mijn road book planning opnemen en dit gaan we zeker doen. Ik ben heel bij met je lange verhaal  ;). Ik denk inderdaad dat we zo het meeste van Yellowstone kunnen meepakken. Ik zal ons volledige voorlopige reisschema nog posten, kijken of we het een beetje goed bedacht hebben tot zo ver.
#6 - 19-10-2016, 18:51 uur

Hans B

Er zijn voor kinderen van alle leeftijd vaak wel leuke ranger programma's.

Wij hebben destijds voor onze meiden die toen rond de 10 waren een National Parks paspoort gekocht, daar horen stickers in, maar bij elk visitor center heb je ook een stempel. Beide boekjes zijn nu helemaal overvol.
#7 - 19-10-2016, 21:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15